![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() ![]() Kuvitellaan tilanne, jossa takavetoinen auto puskee paksuun lumipenkkaan ja takatasauspyörästössä ei ole mitään lukkoja, ihan normi tasauspyörästö. Ja kumpikin pyörä pyörii samaa nopeutta, eli kitka kummankin renkaan alla on sama. No sitten vaikka vasen pyörä tulee kohtaan, jossa kitkakerroin on hyvin pieni. Tällöin oikea pyörä pysähtyy ja vasen alkaa sutimaan + auto pysähtyy kun kitkan tuoma autoa eteenpäin viemä voima ei riitä kumoamaan lumipenkan vastustavaa voimaa. Väitätkö tosiaan, että tässä tilanteessa oikean pyörän pysähtyessa vasemman pyörän pyörimisnopeus kaksinkertaistuu ? Tai jos heität sen sutivan renkaan alle hiekkaa, jolloin se alkaa pyörimään niin samalla vastakkaisen pyörän kehänopeus puolittuu ![]() ![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#27
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Jeep ISORY |
#28
|
||||
|
||||
![]()
__________________
KEHRUU-RACING |
#29
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#30
|
||||
|
||||
![]()
Ääni tälle, näin mun mielestä perä käyttäytyy.
__________________
Juuri tästä kyseisestä asiasta mitään tiedä.. |
#31
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#32
|
||||
|
||||
![]() Sladissa jo syntyessään...Lainaus:
![]()
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti. ![]() Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95. Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66 Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98 MYYTÄVÄNÄ: https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912 |
#33
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Input on PL, lukitaan (pyörä pysähtyy) joko KH tai AU. u=1 (KH ja AU samankokoiset poskirattaat) Välityssuhde kaavan mukaan i=0,5 Eli pyörintänopeus tuplaantuu.
__________________
Harbor Cruisers |
#34
|
|||
|
|||
![]() Fysiikka on ihmeellistä!Lainaus:
![]() Ja sitten sama keskitasauspyörästöllisellä 4x4wd:llä (siis esim range tai hdj-80 jne) Jos keskilukko auki, ja pelkästään yksi rengas pyörii sutia paikallaan, niin siinä vauhtia 4 kertaisesti! voit pahimmassa tapauksessa räjäyttää renkaan keskipakoisvoimalla, esim. ristiriipuntatilanteessa, joku 600-800 km/h tunnissa voi olla liikaa maastorenkaalle ![]() ![]() ![]() Toki voi tulla romua muualtakin... |
#35
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Jeep ISORY |
#36
|
||||
|
||||
![]()
Ja näin tuhoutui myös telivetosisun "keskitasauspyörästö"/vedonvapautin. Henkilö X nosti liukkaassa paikassa telin ylös -> ei kytkeny vedonvapautinta tai ristilukkoa -> latoi pykälää silmään ja kiroili että mikä vit*** kun ei auto hievahdakaan -> kokeili vielä pitkällä puolella että josko vain aluevaihtajassa joku vika -> telin takimmaiset pyörii ilmassa miljoonaa ja poks.
__________________
-ISORY OFFROAD- |
#37
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
*Cuisvis hominis est errare,nullius nisi insipientis in errore perseverare.* |
#38
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
-ISORY OFFROAD- |
#39
|
|||
|
|||
![]() hiace 4wd
oma 230tkm ajettu lyhyt neliveto hiace on pelannut ainakin ihan hyvin , alla hankuukit 195/75/16
tänäänkin meni viel umpihankeen puskuri työns lunta jo lasille. kytkin on aika kovilla pahemmassa paikassa välitykset on vähän pitkät. pehmeessä uppoo maan sisään aikahelposti ja kun on tarpeeksi lunta jää sit mahasta kiinni. eipä se mikään oikea maasturi olekkaan. käyttö on lähinnä huonokuntoisilla mettäteillä rypemistä ja talvisin peurojan ruokinta hommia. Ei mitään moitittavaa mulla, On käynyt mielessä et käviskö hiluxin vaihdelaatikko tohon kuinka helposti, parantais aikapaljon autoa mun käytössä. |
#40
|
||||
|
||||
![]()
Traktoriin toisen takapyörän alle suksi niin johan pikkuvalmetti kiitää hurjaa kyytiä ja puu liikkuu. Näin ovat 60-luvulla kuulemma puuhastelleet. Siis maantiesiirtoja kun on tehty. Maastossa ei varmaan kovin käytännöllinen.
|
#41
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
Tumpula Racing Team |
#42
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]()
__________________
Jeep ISORY |
#43
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Hyvin toteutettuna traction control systeemi on kyllä erittäin hyvä systeemi autonvalmistajalta autoon lisätä, periaattessa mitään lisää se ei maksa ja jos vaihtoehto on se että olisi avoimet perät. Hyviä toteutuksia tosin harmillisesti löytyy vain maasturipuolelta, land roverilta, toyotalta ja mitsulta, jeepiltä... Oikein tehtynä, paljon parempi kuin pelkkä kitkalukko yhdessä päässä. Oikean lukon voittanutta ei tietysti ole, sehän on selvää. ![]() Viimeksi muokannut Matti- : 21.01.2013 01:21 |
#44
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Kerran ois ollut pitoja yhdellä renkaalla takana, muttei vetoja sille löytynyt...pikkuisen yritti nykiä ja sitten kuumu se jarrusydeemi ja alkoi kova piip piip piip... ja systeemi meni pois päältä. Tuollaiset systeemit ovat liikkeelle lähtöavustimia auratulla tiellä!
__________________
Jeep ISORY |
#45
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Nuo systeemit ovat kyllä kehittyneet paljon ensimmäisistä. Taisi olla pajeroissa gen 3 facelift malli vasta ensimmäinen mihin ne tuli. Gen 4 pajeroissa noiden elektronisten systeemien apuna, takana on lisäksi torsen, ja lukko jonka voi lukita kiinteäksi kytkimestä. Tämä ARB:n mainosvideo aika hyvin demonstroi eroja: http://youtu.be/YNFacsKnswM Vihreässä Land Cruiserissa LSD takana, avoin etuperä. Hopeassa luistonesto eli traction control jarruilla toteutettuna, valkoisessa arb:n lukot. ![]() Sitten vielä "elektronisista systeemeistä". Eihän sähköisesti ohjattu systeemi etenemiskyky perspektiivistä välttämättä ole ollenkaan huono asia. Jos ajatellaan vaikkapa aktiivitasauspyörästöä, se pystyy välittämään jatkuvan vedon mille tahansa pyörälle 100%, siellä on täysin mekaaninen systeemi mitä tietokone vain ohjaa. Mutta tottakai, maastoautossa turha koska ei ole niin tarkkaa paljonko vetoa pyörälle menee kunhan menee, mekaaniset lukot ovat halvemmat ja toimintavarmemmat. Jeepin käyttämässä eLSD lukossa kuitenkin ilmeisesti on tälläistä, vähän aktiivitasauspyörästön tyylistä toiminnallisuutta, harmillisesti tämä systeemi jäi uudesta GC:stä pois. Ilmeisesti se on liian kallis tuottaa, vaikka täydet lukot ovatkin. Hyvin toteutettu luistonesto on muuten hyvä, ristiriipunnassa ja vastaavissa, mutta esimerkiksi pitkässä ylämäessä, missä pito vaihtelee, ongelmaksi muodostuu juuri se, ettei veto ole jatkuvaa vaan systeemi reagoi aina pienellä viiveellä. Viimeksi muokannut Matti- : 21.01.2013 02:39 |
#46
|
|||
|
|||
![]() Saako epäillä? kyseenalaistaa?Lainaus:
Viimeksi muokannut BJ-40/76 : 22.01.2013 01:01 Perustelu: SIIS MINUN KOMMENTIT ISOILLA KIRJAIMILLA |
#47
|
|||
|
|||
![]() Tottakai saa kyseenalaistaa...Lainaus:
![]() |
#48
|
||||
|
||||
![]()
Nuo jarruihin perustuvat luistonestot on sikäli perseestä että jos vaikka kurmuutat kärri perässä normitalvikunnossapidettyä tietä eli laite ruopii hieman koko ajan niin loppu tuloksena on jarru remontti...
Samoin kuin joku mäkilähtö missä tarvitaan kaikki pito, niin homma hävitään jo siinä että silloin kun pitäisi mennä, systeemi rupeaa jarruttamaan... Ei pelitä. Ovatten kyllä kiistatta loistavia ominaisuuksia perheautossa mutta ei maasturissa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#49
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Jeep ISORY |
#50
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Onse zilin käynti vaan komea kumina ![]() ![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Myydään Domingo 4wd | Rekisteröimätön | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 01.09.2012 19:15 |
M:Hiace 4wd | silver | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 29.12.2006 13:37 |
Toyota FullTime 4wd | toyovoima | Chit-Chat | 16 | 02.11.2006 00:05 |
O: Hilux 4WD | r2ree | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 16.07.2006 16:54 |
4wd linkkejä | MakeH | Linkit | 3 | 15.01.2006 22:05 |