![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Miten lie nämä keskinopeuskameratolpat toimii? Nehän kuvaa kaikki joka tolpan kohdalla, mut salamalla vai ilman? Ja missäköhän näitä nykyään on käytössä, vai onko enää missään? http://www.iltalehti.fi/autot/2010081912210308_au.shtml http://www.hs.fi/kotimaa/artikkeli/K.../1135267857422 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Jos en ihan väärässä ole, niin taidettiin lopettaa keskinopeusvalvonta. Ei vissiinkään tulokset olleet toivotunlaisia.
__________________
HJ61 MMC |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://www.ess.fi/?article=333059 Lainaus:
__________________
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
HJ61 MMC |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Ainakin sitä koemielessä suunniteltiin.
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
"Suunnitelmien mukaan mennyt remontti".....kato kun sekin viel joku päivä nähdään. |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Joskus menneenä keväänäköhän se oli, Porvoon motarin jälkeen oli samoin kehä III:lla kamera aika aktiivisella päällä kun nappasi musta viisi kuvaa ma-pe välillä ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Mulla sellainen käsitys että sen salaman päätarkoitus olisi kertoa sulle et jotain tuli nyt tehtyä. Jos sellainen räiskii kuvia ihan vaan "huvikseen" niin uskoisin että on kyllä ollut vikaa ko. laitteessa.
Stadin keskusta taitaa olla niitä about ainoita alueita Suomessa jossa kytätään muutakin kuin nopeuksia tolpilla/kameroilla. Niilläkin kuitenkin liikenne valoja yms. Keskinopeus valvontaa mun käsityksen mukaan ei ole viellä käytössä. Testataan ja teknisesti mahdollista mutta odottaa viellä mm. lakimuutosta. Lakihan sallii sakon kirjoittamisen 8kympinalueella jo 81kmh nopeudesta. Vallesmannilla on oikeus perusteiden ollessa vahvoja tinkiä oliko se 7km/h asti. Tekninen vähennys on tosiaankin se 3km/h, mutta sitäkään ei ole pakko poliisin ottaa pois kaikissa tilanteissa. Eniten mua siltikin ottaa päähän poliisin toiminnassa se priorisointi. Käydään hakee 10v tytön koneet pois suuri eleisesti, kulutetaan aikaa ja rahaa näihin peltipömpeleihin. samaan aikaan kuitenkin tunnetut väkivaltarikolliset ja talousrikolliset juoksee vapaana. Nopeuksia saataisiin pahvipoliiseilla alas halvalla ja samalla vapautettaisiin poliiseja tekemään oikeita poliisin töitä. paljon näistä ym. perustuu entisen kaverin, nykysen poliisin kertomiin juttuihin. ![]() -sami- |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Sopivan tehokkaalla ja oikeanalaisen keilan tuottavalla salamalla saa hävitettyä esim. tuulilasiheijastukset kirkkaalla säällä lähes olemattomiin (ts. sisällä oleva kohde eli kuski näkyy hyvin), lisäksi salama aiheuttaa teräviä varjoja jotka tällaisessa kuvaustilanteessa on lähinnä vain hyödyksi. Ja pimeällä tietysti tarvitaan huomattavan tehokas salama että 80- xxx km/h tunnissa pimeällä ajavasta autosta saadaan ylipäätään mitään kuvaa. Jossain tapauksissa tuo salama varmasti voi aiheuttaa heijastuksen, mutta taitaa olla häviävän pieni osa kuvista jossa näin käy. Noi peltipoliisit on kyllä ihan hyviä siistimään liikennettä, ongelma vain on siinä että ainakin n. 80% ihmisistä ei ymmärrä vitunkaan vertaa miten autolla pitäisi ajaa. Ensin vedetään sata lasissa kehällä, peltipömpelin kohdalla liinat kiinni ja ajetaan 65-70km/h ja sitten taas lappu lattiaan. Ihan vitusti hyötyä, ja miksi siinä tolpan kohdalla ylipäätään pitää hiljentää reilusti alle rajoituksen?! ![]() ..vielä kun saisivat peltipoliisit kuvaamaan kiihdytyskaistoilla nussijoita, ei ole ihan yksi eikä kaksi tilannetta mitä ne idiootit aiheuttaa jotka "kiihdyttää" 80-100km/h motarille vilkkaaseen liikenteeseen 50km/h nopeudella. Ihmeellistä jos meinaa silloin pelti rytistä..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Allekirjoitan tuon ihmisten käyttäytymisen typeryyden tolppien kohdalla 110%!!! Kuten myös tuon ohituskaistalla junnuttajienkin osalta. Ylipäätään liikenteen valvonnan päätarkoitus on kuitenkin, että ihmiset noudattaisivat sääntöjä. Ilman valvontaahan tuolla ois villinlännen meininki! Silti olen pahvipoliisien puolella! ![]() -sami- |
#12
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Syytettynä saa muistaa väärin tms. mutta jos Todistajana, niin pitää puhua totta -> jos ajat kolarin, ja sinua kuullaan syytettynä liikenneturvallisuuden vaarantamiseen, voit "kaunistella" totuutta, mutta kun kaveri vänkärinpenkillä kuultavana todistajana, niin ei saa "kaunistella" Ja tuo rikesakkojen postitse lähetys; jos menet maksaman, niin tunnustat syyllisyytesi, ja käy mahdollisesti kortin päälle ,myöhemmin. (asiasta muistaakseni asetus?) Mutta jos kiistät loppuun asti ajaneesi autoa, siis olis vaikka ollut jollain tuntemattomalla lainassa, niin taitaa olla tuomarin asia päättää, maksatko (peltipoliisin ylinopeussakon) sinä?' Toki taitaa olla halvempaa maksaa, jos pärstä näyttää samalta kuin aamulla peilissä ![]() Toki periaatteessa myös noiden Banda partioiden kirjoittamat laput on periaatteessa "ehdotuksia" joita sitten viisaammat VOI korjata suuntaan taikka toiseen, omasta aloitteesta taikka jonkun vaatimuksesta. -> siis jos saat poliisilta sakon, niin Periaatteessa vaikka olet maksanut k.o sakon, voit saada vielä lisää maksettaa... |
#13
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Ja joo olen omia sakkojani vastustanut. Eihän sakko ole edes viralllisesti "lainvoimainen" heti kirjoitus hetkellä, jos sen maksat niin olet sen hyväksynyt. Jos et maksa niin sitten se käy oikeudessa hakemassa vauhtia. Mulla tosin kadonnut sakko kokonaan kun olen vastustanut sakkoa. ![]() Mutta mulle ihan sama noi koko tolpat, mulla tomtom varoittaaa oudoilla alueilla liikutaessa, niin nostan snadisti kohdalla. Mutta tosiaankin ajelen kyllä oikeesti varsin maltillisesti. Mutta vituttaa kyl ajella 70-75, kaheksankympin alueella!! Mun autolla varsinkin kärryn kanssa paras vauhti on 85 max 90km/h. ![]() ![]() ![]() -sami- |
#14
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tasainen nopeus on kaikkein paras, mut kaikkein paras olis sopivat turvavälit, niin ei noi pikku nopeuserotkaan ole niin kriittisiä. Enää ei onneksi oo kun muutama perässäroikkuja Porvoo-Hesa-keikoilla, mutta sit harvoin kun ohittelee motarilla (siis silleen rauhallisesti ja pitäen välimatkaa myös ohitettuun) niin kyllä sinne takaluukun tienoille tulee joskus joku todella kiireinen ja tärkeä henkilö 3 metrin päähän vaatimaan oikeuksiaan ja muutaman sekunnin ajansäästöä ![]() Mun puolesta saa olla peltipoliiseja vahtimassa tuollaista alkeisasiaa kuin ajonopeutta. Niitä oikeiden poliisien aivoja kannattaa käyttää enemmän aivotoimintaa vaativaan työhön ![]()
__________________
Katse tulevaisuuteen, siellä ne uudet hankaluudet ovat. Viimeksi muokannut Porvoon Hilma : 27.11.2012 18:08 Perustelu: iPad hölmöily |
#15
|
||||
|
||||
![]()
pitäs autoon rakentaa soran syötin
![]() ![]()
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan! ![]() |
#16
|
||||
|
||||
![]()
Työvalot ajaa saman asian... mielellään xenonit
__________________
4-vedon ja 2-vedon ero? No käveltävä matka takaisin tielle. GR patrollien osia kaikki nurkat täynnä... Kysy jos tarvitset jotain! |
#17
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Sori offtopicista ![]()
__________________
Kuka muka on niin laiska, että jättää lauseen ke |
#18
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#19
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Juuri näin tosin kyllä noi peltipoliisitkin syö niiden resursseja. kaikki ne kuvat pitää kuitenkin selata läpi jne. sen työn kun tekee kuitenkin joku (nuorempi ![]() Hinta/hyötysuhteessa pahvipoliisi olisi viellä tehokkaampi. -sami- |
#20
|
|||
|
|||
![]()
Induktiosilmukka ilmeisesti "ottaa" myös muista kuin rautametalleista?
Mooppedilla ainakin saa valot välkkymään (kameratolpassa)... Ja lähin rauta siinä on varmaan se kampiakseli.. niin no.. onhan siellä vaihdeloodassa rattaita sun muita.. |
#21
|
|||
|
|||
![]()
Mutta kun tuota ei taida tehdä nuorempi poliisi. Tuostahan uutisoitiin oisko ollut keväällä että tuon homman tekee siviilipalvelusmiehet. Nehän on ilmaista työvoimaa. Joten poliisin työ on ulkoistettu siviileille.
|
#22
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Monesti meinannut edessä jarrutuskaistalla ajavaa tuupata kuorma-autolla ahteriin, nyttemmin jäänyt kiihdytys kaistan yläpäähän "odottamaan", että edessä oleva poistuu ensin Tuttu sai 3;mannen liikennesakon tolpasta 81Kmh vaudista 80 alueella ja kortti pois ![]() Sakossa käsittääkseni lukee nopeus ja siitä sekä navista tiesi nopeuksien täsmänneen. Ittellä sen verran rahat tiukilla, et mieluummin höllään tolpan kohdalla ![]() ![]() Nykyään on kuulemma ongelmana tolppien välillä hidastuksen takaisin ottavat eli tolpan kohdalla 70Kmh ja tolppien välissä sitten paikataan sitä ajamalla 100Kmh.
__________________
Positiivinen rasismi? Jos ei natiivi pyytää jotain se pitää antaa ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. Jos natiivi pyytää jotain se pitää kieltää ja vähän päälle, ettei vaan olisi rasisti ja pilaisi ihanaa monikulttuurisuutta. |
#23
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Mutta siis on täysin mahdollista, että saat nopeudesta sakot, vaikka ajat rajoitusta hiljempää.... Silloin "kunniakirjassa" lukee liian suuri tilannenopeus tms. olisi kiva nähdä tuo sakkolappu, vaikka pikkasen mustattuna... (jossain "julkisesssa" paikassa oli nuo sanktiot, ja niiden liukumat, ja vielä tulkinnat/varmuusvähennykset....) |