![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Nyt on pakoputki käännelty ja väännelty pakosarjoilta alas, y- haaralla yhteen/ laajennus, ja siitä joustopätkä, johon hitsasin kiinnityslaipan että on tarvittaessa helppo irrottaa ja kiinnittää katti + vaimennin. Täytyy sanoa että olihan harvinaisen vittumainen projekti, toivottavasti ei tartte ihan heti tehdä uusiksi. 2" alastuloputket (samat kuin alkuperäiset kun ei pakosatsit vaihtunut), liitoksesta 2.5" katille asti, jonka jälkeen 3" vaimennin. Jossain vaiheessa jos innostuu ostamaan peltisarjat niin myös katti vaihtuu 3" versioksi, ja alastuloputket 2.5" rööriksi. Ehkä sitten joskus, tai sitten ei ![]() Kuvat olis kivoja, mutta selkä ja niska on tuon homman jäljiltä niin loppu että saa odottaa Lisätään sitten kokonaan valmiista rööristä, kun änkkäri (toivottavasti) saapuu ensi viikolla..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Sovittelin etuakselia auton alle, pientä jännitystä oli ilmassa kun vaihtui lo pinion akseli hi pinioniin että mahtuuko
Hyvin se mahtui, tosin jos en olisi alastuloputkea siirtänyt vasemman sylinteriryhmän puolella niin olisi pinioni ja yoke ottanut putkeen kiinni nyt jää sentään ~3cm tilaa ![]() Samalla tutkailin miltä näyttää ohjausvarsien ja panhardin kanssa, mukavasti siellä on tilaa. Parasta on, että panhardista voi tehdä ihan suoran - ei tartte enää käyttää tehtaalta valmiiksi viallista mutkaista versiota Iskarin kiinnikkeiden kanssa oli vähän pähkäilyä, mutta luulisin että ne tulee nyt ihan hyvin. Alapään kiinnitys siirtyy muutaman sentin alkuperäistä alemmas niin voi käyttää pidempiä iskareita.Onkos kellään hajua lambdatunnistimien johtojen liittämisestä? Lähinnä pari asiaa vaivaa: 1. Voiko niitä johtoja juottaa? Jostain olen joskus lukenut että ei saisi jatkaa/ juottaa, mutta ei mun järjen mukaan kunnon juotoksesta mitään jännitehäviötä tule tai muutakaan vaikutusta lambdan toimintaan. Puhutaan ~10cm pidennyksestä johtoon. 2. Mulla on nelijohtoiset lambdat, kaksi valkoista, yksi harmaa ja yksi musta. Onko valkoisten johtojen järjestyksellä väliä? Jostain taulukosta katsoin, että olisi "lämmitysjohdot" eikä siis merkitystä.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#3
|
|||
|
|||
|
Lainaus:
Piuhojen väreistä en osaa mitään sanoo mutta eikös noita ollu 4 ja 5 piuhasia, google? Nii ja kiva on tätäki rojektia ollu katella
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Etuakselin sain tänään siinä määrin nippuun kun pystyy, eli kunhan vielä kerrokset sutaisen maalia pintaan (hopealla putket, mustalla C:t ja banjo) niin sitten on ohjelmassa pallonivelten vaihto, auton alle asennus ja osien mittailu/ sijoittelu. Tähänkin varmaan tulee väännettyä järeämpi banjon kansi, katotaan jaksanko itse tehdä vai pitäsikö ostaa valmiina
![]() En siis oikein pysty panhardia ja ohjausvarsia yms. mitoittamaan ennenkuin akseli on auton alla paikallaan. Ekaksi ohjausvarret kiinni, sitten katotaan mihin väliin panhardi mahtuu ja mihin kulmaan se pitää asentaa ![]() ![]() ..vähän noita pahimpia valumajälkiä pitää siistiä, pensselillä paksua maalia sutien tulee hienoa jälkeä ![]() ![]() Mittailin etupään joustoja kun testasin akselia toissapäivänä auton alla, tuuman verran joutuu rajoittamaan sisäänjoustoa. Iskarit kyllä riittää, mutta on muuten vähän turhan ylös päässyt akseli mikä ei ole hyvä juttu. Nää on juuri sopivat, menee näppärästi pulteilla noihin reikiin mitkä porasin/ kierteytin jousilautasiin ![]() ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Jotakin tän näköistä tuli etuakselista.. nyt tarttis sitten tilata Rockautosta Moogin alapallot ja saada ne asennetuksi. Sitten pääsisi sovittelemaan akselin auton alle ja värkätä panhardin kiinnikeet yms.
![]() Tuli tehtyä pieni helmaputkien värikokeilu tolla samalla Hammeriten hopealla kuin akselit maalasin, on vähän turhan kirkas. "Gun metal grey" olisi hyvä väri muttei löydy. Toiseen päähän putkea vetäisin Hammeriten kiiltävää mustaa testimielessä. Hopea ei oikeen ole hyvä ja musta on vähän tylsä. Väriehdotuksia? Mulla kävi mielessä tummanvihreä vasaralakka mutta erivärisiä Hammerite- purkkeja ei tahdo saada enää mistään. Ilmeisesti Tikkurila tehnyt ko. maalit Suomen markkinoille ja lopettanut valmistuksen 2009 - heidän "korvaavissa" maaleissa värit on musta ja hopea ![]()
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 08.04.2012 16:22 |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Kai sitä hopeeta voi sävyttää?
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
En ole ollenkaan varma pystyykö.. no sama se, koitin sammaleenvihreää metallihohtoa ja näyttää itse asiassa pirun hyvältä. Pitää vielä koittaa tummanpunainen metallihohto, ostan pullollisen jotain sopivaa Motipin kilikalia. Jeepin oma joku tummapunainen metallihohto on toisaalta pirun hyvä väri kans mutta pitäisi käydä sekoituttamassa automaalikaupassa.
Tuli joka tapauksessa selväksi, että hopea on häpeä ja mustaakaan en laita Autokin kun on metalliväriä (oliks tää nyt dark slate grey metallic tjsp. ) niin eihän putket ja puskurit voi olla ilman kimalletta ![]() Pari huonoa kännykamerakuvaa:
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. Viimeksi muokannut Timo_L : 09.04.2012 13:54 |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Grand cherokee WJ | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 15.03.2010 22:29 |
| Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 20.02.2010 18:48 |
| O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. | 454SS | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 16.02.2008 17:49 |
| cherokee tai grand cherokee kokemuksia | Chit-Chat | 8 | 16.05.2007 18:55 | |
| Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |