Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.04.2012, 18:29
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Pikkusen joutuu tekemään lisää tilaa laatikon kannakepalkkiin, ei tuo joustopätkä oikein mahdu




..ostin mätänetistä valmiit laipat ja tiivisteen 2.5" putkelle mikä joustoputki ja katti on. Siitä tullut taas vittujakaan, itse olisi pitänyt tehdä. Molemmat laipat oli 1,5mm kieroja ja sen lisäksi pultinreiät (3kpl. 12mm) oli niin lähellä pakoputkenreikää, että kun hitsasi röörin kiinni niin eihän ne pultit mennyt paikalleen - ei edes kymppimilliset. Laippojen välinen tiiviste oli myös vääränlainen, reiät oli ~5mm ulompana kuin laipoissa - ja ne oli 10mm halkaisijaltaan. Vitun laadukasta tavaraa

Tein sitten itse uudet laipat, tiivisteen mukaan. Nyt mahtui pultit paikalleen ja oli suorat. Tiiviste sentään oli hyvä




Pöpinäpönttö on aika kompaktinkokoinen, paksuus 100mm, leveys ~200mm. Pituutta on vähän enemmän vaan ei oikeastaan haittaa. Soundi on todella hyvä ja laadukkaan oloinen pömpeli. Flowmaster Delta 50 on malli. Verrattuna useimpiin tarvikepönttöihin 3" putkelle, niin tuo on todella ohut - saa lähelle pohjaa, eikä roiku kovin pahasti koripalkkien alapuolella. Mieluiten laittaisi vielä paremmin jemmaan, mutta ei onnistu mitenkään tuohon vehkeeseen kunnon vaimentimella..

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.05.2012, 08:59
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Pöpinäpönttö on aika kompaktinkokoinen, paksuus 100mm, leveys ~200mm. Pituutta on vähän enemmän vaan ei oikeastaan haittaa. Soundi on todella hyvä ja laadukkaan oloinen pömpeli. Flowmaster Delta 50 on malli.
Aluks meinasin et onpa pieni pömpeli, mutta näyttääkin olevan kammiovaimennin eikä mikään läpivirtausreikä:
Eli vaimennustehoa selvästi enemmän mitä perinteisellä reikäputkella villat ympärillä, tuo ei lisäksi edes nokeennu tukkoon eli äänet ei iän myötä kasva.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 03.05.2012, 09:41
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.530
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Aluks meinasin et onpa pieni pömpeli, mutta näyttääkin olevan kammiovaimennin eikä mikään läpivirtausreikä:
Eli vaimennustehoa selvästi enemmän mitä perinteisellä reikäputkella villat ympärillä, tuo ei lisäksi edes nokeennu tukkoon eli äänet ei iän myötä kasva.
Ja ei pala villat veke offikäytössäkään, niinkuin tuntuu käyvän kun ei ole ilmavirtaa välttämättä ollenkaan jäähyttämässä pömpeliä ulkoapäin ja suditellaan paikallaan. Kovaääniäsiähän nuo flowmasterit on ainakin aiemmin olleet, mutta niitähän on nykyään aika montaa eri versiota joten hiljaisempiakin löytynee.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 03.05.2012, 16:54
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso Näytä viesti
Ja ei pala villat veke offikäytössäkään, niinkuin tuntuu käyvän kun ei ole ilmavirtaa välttämättä ollenkaan jäähyttämässä pömpeliä ulkoapäin ja suditellaan paikallaan. Kovaääniäsiähän nuo flowmasterit on ainakin aiemmin olleet, mutta niitähän on nykyään aika montaa eri versiota joten hiljaisempiakin löytynee.
Jeps, ostin tän Delta 50- sarjalaisen enimmälteen siksi että on kohtuukokoinen kammiovaimennin ja sieltä hiljaisimmasta päästä Flowmastereista. Toki pedaali pohjassa varmasti ääntä lähtee.

Se mitä pihassa pukkien päällä pääsi testaamaan niin tyhjäkäynnillä oli hyvinkin mieto ääni sisälle, jopa hiljaisempi kuin vanha villalla vaimennettu mikä ei ollut suora rööri. Katotaan sitten miltä kuulostaa kun on rasitusta koneella normi ajonopeudessa tosiaan teen kyllä tuohon vielä jonkun mutkan taka- akselin yli ja päättymään takarenkaan taakse sivulle jotenkin. Ei pitäisi kumista maan kautta äänet sitten sisälle.

Huomenna lähtee loput osat tilaukseen, eiköhän tää parin viikon päästä vihdoin ole ajossa taas. Pääseekin heti koittamaan leiman saamista kun meni viime kuussa vanhaksi
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 04.05.2012, 10:39
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Noniin, nyt tuli tilattua aika hivakka osia:

* Moogin alapallonivelet (mallia WJ)
* Moogin raidetangonpäät 4kpl, mallia WJ
* Orkkista reilusti pidemmät teräspunosletkut DOT- hyväksynnällä, saa luvan kelvata täällä (tyylikkäästi vihreät muovipäälliset )
* Takapanhardi
* Etupanhardi (itse kasaan hitsattava rakennussarja, mutta ei kerrota kellekkään )
* Erinäinen kasa puslia (alkuperäisiä eikä mitään kiinanpaskaa)

Näitä odotellessa..

Joskus myöhemmin kesällä kunhan taas toivottavasti rakennuspuuhilta jää vähän rahaa ja aikaa, sekä saan kasan erinäisiä muita laskuja hoidettua, niin varmaan tulee vielä hommattua:
* Bilsteinin tai Foxin iskarit joka nurkalle
* JKS ACOS Pro- paketti ainakin eteen, ehkä myös taakse. Eli säädettävä korkeus autoon, ja KUNNON säädettävät bumpstopit sisäänrakennettuna:


__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 04.05.2012 10:49
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 04.05.2012, 22:42
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Alkuperäinen akkukotelo ei mahtunut sinnepäinkään paikalleen pyöräkoteloiden suurennuksen jälkeen. Pienen pähkäilyn jälkeen syntyi tällainen. Jää akunnapojen ja konepellin väliin pari senttiä tilaa








Tolleen se istuu konehuoneeseen:
(pitää vielä sutaista maalit pintaan)

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 04.05.2012, 23:05
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Tein sitten itse uudet laipat, tiivisteen mukaan. Nyt mahtui pultit paikalleen ja oli suorat. Tiiviste sentään oli hyvä

Ne laippojen ja putken hitsit kannattaa hehkuttaa hitsaamisen jälkeen kunnolla, ettei halkea hitsin vierestä. Jos on mustaa rautaa, niin pillillä lämpöä niin, että menee reilusti punahehkuun sentin-kaksi putken puoleltakin, niin poistuu jännitykset.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 05.05.2012, 10:12
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Halkeaa jos halkeaa.. eihän noita pitäisi migillä tietysti vetää ollenkaan jos oikeasti hyvin tekisi. Käydään korjauttamassa Tiittasen putkikorjaamolla Kannelmäessä sitten jos ei kestä

Tuolla kyllä on nuo joustot välissä ja tulee muutenkin asiallisesti kiinni kumikannakkeilla, katsotaan kestääkö vai ei. Ainakin edellinen mikkisauma kesti normaaliajoa tiellä ja metsärytyytystä oikein mainioisti yli vuoden
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.05.2012, 21:04
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Thumbs up

Osia tulee


Tänään tuli raidetangon- ja välivarrenpäät, sekä alapallonivelet rockautosta. Perjantaina tilasin, maanantaina lähti liikkeelle, tänään himassa. Voisi sanoa että FedExillä tuli varsin vauhdikkaasti Hintaa Rockautosta veroineen kaikkineen hieman alle 300€, samat Moogin osat US- Partsista olisi ollut tosiaan ~550€. Ei paha siis

WJ- mallin Grandin ja ZJ- mallin alapalloissa tosiaan on eroa; menee kyllä samaan reikään akselissa, mutta kääntöpään kiinnityksen kartio on erimallinen ja eripituinen:
(yläpallot on samat)




WJ:n raidetangonpäät on 24mm kierteellä ja 1,5mm nousu, eli kohtalaisen jöötiä tekoa. Tulee varmaan tehtyä (teetettyä) raidetanko ja välivarsi ~22mm sisähalkaisija/ 32mm ulkohalkaisijalla olevasta ainesputkesta. Tuossa vähän hahmotelmaa miten istuu (mallattuna 20mm rosterituubilla):



Sivusta:




Tästä näkee miten uudet tulee, ja miten oli vanhat; punaisella uudet välivarsi ja raidetanko, keltaisella uusi panhardi & kiinnike, ja vihreällä vanha välivarsi & raidetanko. Sanoisin, että aika helvetisti parannusta niin maavarassa kuin ohjauksen geometriassa




..ja perus mittakuva päistä, tosin siideritölkillä kun ei 0,33l perusmittaa löytynyt

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 10.05.2012, 20:53
Jammu:n Avatar
Jammu Jammu ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 05.04.09
Sijainti: Kankaanpää
Viestit: 440
Perusasetus

kuis sulla on tuossa zj:ssä simpukan sektorivarsi taakkepäin? itselläni sojottaa etiäppäin?
__________________
Team Rajaka
Kaikki maasturit loppuu kirjaimeen J

Etenkin suzuki sJ
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 10.05.2012, 22:20
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jammu Näytä viesti
kuis sulla on tuossa zj:ssä simpukan sektorivarsi taakkepäin? itselläni sojottaa etiäppäin?
Ei se ainakaan eteenpäin voisi olla mitenkään, menis ohjausvarsien kulmat aika vituilleen niin näillä uusilla kuin vanhoillakin. Onkohan sulla siellä varmasti alkuperäinen simpukka ja sektorivarsi? Tai oisko sitten jossain zj:n konevaihtoehdoissa simpukka eri paikassa

Tosin kaikki mitä itse olen nähnyt on noinpäin..
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 09.02.2013, 19:29
samppas samppas ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 10.08.09
Sijainti: Helsinki
Viestit: 338
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Pikkusen joutuu tekemään lisää tilaa laatikon kannakepalkkiin, ei tuo joustopätkä oikein mahdu




..ostin mätänetistä valmiit laipat ja tiivisteen 2.5" putkelle mikä joustoputki ja katti on. Siitä tullut taas vittujakaan, itse olisi pitänyt tehdä. Molemmat laipat oli 1,5mm kieroja ja sen lisäksi pultinreiät (3kpl. 12mm) oli niin lähellä pakoputkenreikää, että kun hitsasi röörin kiinni niin eihän ne pultit mennyt paikalleen - ei edes kymppimilliset. Laippojen välinen tiiviste oli myös vääränlainen, reiät oli ~5mm ulompana kuin laipoissa - ja ne oli 10mm halkaisijaltaan. Vitun laadukasta tavaraa

Tein sitten itse uudet laipat, tiivisteen mukaan. Nyt mahtui pultit paikalleen ja oli suorat. Tiiviste sentään oli hyvä




Pöpinäpönttö on aika kompaktinkokoinen, paksuus 100mm, leveys ~200mm. Pituutta on vähän enemmän vaan ei oikeastaan haittaa. Soundi on todella hyvä ja laadukkaan oloinen pömpeli. Flowmaster Delta 50 on malli. Verrattuna useimpiin tarvikepönttöihin 3" putkelle, niin tuo on todella ohut - saa lähelle pohjaa, eikä roiku kovin pahasti koripalkkien alapuolella. Mieluiten laittaisi vielä paremmin jemmaan, mutta ei onnistu mitenkään tuohon vehkeeseen kunnon vaimentimella..

Tuliko putkeen vain yksi änkkäri? Miten on metelin laita?
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 09.02.2013, 23:18
ZAU:n Avatar
ZAU ZAU ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 13.11.05
Sijainti: vaasa
Viestit: 2.957
Perusasetus

eipä tuossa oo vakionakaan kuin yks vaimennin,taitaa katti viedä pahimmat mölyt.
__________________
Uaz/Gaz/Zil varaosia-> UAZ Osia.

zau(ät)offipalsta.com

Nolnelnol-7181850
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 10.02.2013, 16:16
petpi petpi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.03.10
Sijainti: Tampere
Viestit: 251
Perusasetus

Laitoin omaan 5.9 Jeeppiin peltisarjat, kollektorista eteenpäin 3" putken, 3" Marteliuksen hi-flow e-hyväksytyn katin ja motonetin pitkän pöntön. Sopivan pituinen setti, mutta aika raa'at äänet tällä hetkellä. Ehkä yksi lisävaimennin olisi paikallaan.



__________________
________________

-98 Jeep Grand Cherokee 5.9 LX
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 10.02.2013, 18:56
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja petpi Näytä viesti
mutta aika raa'at äänet tällä hetkellä. Ehkä yksi lisävaimennin olisi paikallaan.
Vääräntyyppinen, -kokoinen ja -mallinen vaimennin. Vaihda Timon mainitsemaan kammiovaimentimeen tai ainakin 3x isompaan villavaimentimeen.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 10.02.2013, 22:05
rane58:n Avatar
rane58 rane58 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 2.377
Red face

Kateellinen vaan....


Antakaa kuulua että Jeepissä on V8....!
-On se jylinä niin mahtavaa....

Ps. Onneksi Oldsissa on 7L V8 ja kunnon äänet....
__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95.

Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66

Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98

MYYTÄVÄNÄ:
https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 11.02.2013, 07:49
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja rane58 Näytä viesti
Antakaa kuulua että Jeepissä on V8....!
-On se jylinä niin mahtavaa....
Mulla oli hetken aikaa kiinni joku suoraan läpihengittävä villapönttö kun alkuperäinen vaimennin jäi metsässä kiven ruhjomaksi, aika karsealta se kuulosti. Mikälie ylivireinen pieru tjsp.. ei sillä kehdannut edes ajaa. Nyt kun on kammiovaimennin niin kuulostaa ihan siltä kuin pitääkin, on siis hyvät murinat muttei kuitenkaan liian voimakas ääni.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 10.02.2013, 17:06
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja samppas Näytä viesti
Tuliko putkeen vain yksi änkkäri? Miten on metelin laita?
Ihan kuten vakionakin, siellä on yksi vaimennin. Ihan hyvin tuo kammiovaimennin hiljentää metelit, toki kuulee että pellin alla on V8 jos olisi jatkanut putken taakse asti eikä kääntänyt vaimentimen jälkeen alas sivulle auton alle, niin olisi vielä hiljaisempi.

En laittaisi mitään suoraan läpihönkivää villavaimenninta, varmasti olisi turhan äänekäs.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 01.03.2013, 12:02
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Ihan kuten vakionakin, siellä on yksi vaimennin.
Mikähän mahtaa olla semmoinen maastokelpoinen "tarvikeminivaimennin" Jeeppiin, josta joskus oli jossain tapahtumassa puhetta? Saattoi myös olla FJDC:n Jukka, joka asiasta mainitsi...

Jokatapauksessa kyse siis heti katin perään tulevasta pienestä (lyhyt ja matala) vaimentimesta, jossa loppu putki poistettu ja päässä lyhyt käyrä alaspäin. Eli onko tietoa mikä ja mistä?
__________________
Raha ja romut rauhottaa.

Viimeksi muokannut WinChester : 01.03.2013 12:08
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 27.03.2013, 23:21
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Ohjaussimpukan korjausurakka jatkui, kun vihdoin sai tiiviste- ja laakerisarjan.

Tuossa tiivisteet ja laakerit mitkä pitäisi tunkea aparaattiin sisälle:



..ja tuollainen siitä tuli kun ne kaikki tavarat oli 6h urakoinnin jälkeen onnellisesti paikallaan:



..ja tältä taasen näytti 2min. sen jälkeen kun aloin lisätä ohjaustehostimeen öljyjä ja ilmata järjestelmää




Syyllinenkin löytyi äkkiä sektorivarren juuresta, tosin syytä ko. asiaan en oikein ymmärrä koska kaikki osat tuolla on paikallaan, täsmälleen oikeassa järjestyksessä ja oikean kokoista tavaraa ja ihan uudet osat. En edes lukkorengasta unohtanut. Myös tuon sektoriakselin välys oli tiukattu oikeaan arvoonsa. Pitää huomenna tutkia..

__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 28.03.2013, 20:22
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.446
Perusasetus

Toisella yrittämällä homma pelitti kuten pitääkin, nyt pysyi liemet sisällä ja sain ilmatkin pois. Täytyy sanoa että aika järjetön ero ohjauksen tehossa, mihin lie on vanha kulunut simpukka paineet hukannut kun kuitenkin sama tehostimen pumppu ja hihnapyörä on käytössä. Vanhalla ei tahtonut tyhjäkäynnillä kääntää renkaita kuivalla asvaltilla, nyt meni parilla sormella

XJ:n sektorivarrella ohjauskulmat parani entisestään (nyt on panhardi ja välivarsi ihan samassa kulmassa), ja isoissakaan montuissa ei enää ota välivarsi raidetangon reunaan kiinni, joten turhat kolinat on poissa. Samoiten vanhan simpukan väljyyden aiheuttamat kolinat loistaa poissaolollaan.

Pitää kyllä vielä vähän säätää ohjauksen tiukkuutta, nyt on turhankin "löysä" ohjaustunto, kun yhdellä sormella voi ajaa kuten wanhoilla jenkkilotjilla... ts. tahtoo seilata kaistalla kuin valtamerilaiva. Onneksi säätö on helppo homma
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 28.03.2013, 21:44
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.481
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Pitää kyllä vielä vähän säätää ohjauksen tiukkuutta, nyt on turhankin "löysä" ohjaustunto, kun yhdellä sormella voi ajaa kuten wanhoilla jenkkilotjilla... ts. tahtoo seilata kaistalla kuin valtamerilaiva. Onneksi säätö on helppo homma
Miten sitä meinasit säätää?
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 28.03.2013, 23:12
Tapsala Tapsala ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 08.12.08
Sijainti: Tampere
Viestit: 648
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Toisella yrittämällä homma pelitti kuten pitääkin, nyt pysyi liemet sisällä ja sain ilmatkin pois.
Keksitkö mitään syytä, mikä olis menny ekalla yrittämällä ketuiksi, kun öljyt tuli ulos?
__________________
-MMC-
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Grand cherokee WJ Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 15.03.2010 22:29
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 20.02.2010 18:48
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 00:15 (GMT +2).