Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.03.2012, 01:34
rane58:n Avatar
rane58 rane58 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 25.10.11
Sijainti: Espoo
Viestit: 2.377
Talking

70-luvun alussa solikalla pärräsin...
Kauheet virittely kisat naapurikaverin tunskaa vastaan, tais mennä tasan skabat. Piti mennä lujaa montulla ja tiellä...

__________________
Kun älyttömät käskee haluttomat tekemään mahdottomat, syntyy projekti.

Jeep Grand Cherokee 4L suora-6. vm-95.

Oldsmobile 98 Luxury Sedan V8 425cid super rocket. vm-66

Honda CB 750 F2 Seven Fifty. vm-98

MYYTÄVÄNÄ:
https://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=8912
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.03.2012, 07:05
Rytari:n Avatar
Rytari Rytari ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 28.09.04
Sijainti: Parkano, Finland.
Viestit: 5.345
Perusasetus

käsi sydämmelle, ajoko joku oikeasti vakiomopilla, sen mitä minä mopoajoista muistan niin julkisesti PV:llä kukaan kehdannut ajaa jos semmonen värinäkuminen sylinteri paikallaan oli, tytöksi pian luulivat (tosin serkkulikallaki on 80 läppis että...)

itte oli monkkarikuski, isot ääneet, mihkään ei mee, 65 oli kireessä, 90vm, 4" takarengas,cb100:n jouset ja iskarit, isoin eturatas mitä paikalleen sopi, avarrettu kansi c kadetin? venttiileillä, virinokka, en muista minkä nokasta se paikallisella sorvamolla tehtiin, isompi putki läpi huutavalla änkkärillä jne...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.03.2012, 08:32
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
käsi sydämmelle, ajoko joku oikeasti vakiomopilla, sen mitä minä mopoajoista muistan niin julkisesti PV:llä kukaan kehdannut ajaa jos semmonen värinäkuminen sylinteri paikallaan oli, tytöksi pian luulivat (tosin serkkulikallaki on 80 läppis että...)
No eihän kukaan itseään kunnioittava teini vakiomopolla ajanut. Itsellä oli Solifer SM, jossa tosin oli aika mieto viritys. Eli kaasuttimesta kuristus veke ja isompi suutin, pakoputkesta sisuskaluja vähennetty ja etupään vetoratas isompi. Kulki vain 60 km/h mutta veto oli aikas hyvä. Tuohon olisi saanut viidennen vaihteen "bolt on" mutta ei niitä rattaita tullut koskaan hankittua.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.03.2012, 12:32
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

mullapa ne olit viidennet rattaat. ne ei juuri 4:sta isommat ole mutta saapahan enempi pykällettävää
vakio pytty viilattu, vakio kaasari säätösuuttimella ja putki ite tehty.
70 oli huiput mutta sinne ei monesti päästy huonon väännön takia.
sitte vaihtu pytty vissiin airsall valmisteeseen jossa oli ikkunamännälle kanavat ja sillä päästiin 18mm kaasarilla lähelle 90.
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.03.2012, 13:15
aslakki:n Avatar
aslakki aslakki ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 14.11.06
Sijainti: joutseno, .
Viestit: 1.209
Perusasetus

tais viimesin kokoonpano olla S1, 80cc malossi, 26mm keihin, joku tunturin alakauttaputki ja 3 piikkiä isompi eturatas sillä mentiin 125dt:n kans rinnakkain lähössä ja huipuissa, oiskohan tuo n.110 kelannu... ja ei ollu kuristettu dt muute sama mut vakio putki ni huiput 70 en tiiä paljo kone kiers mut äänet oli lähinnä semmost ulinaa Muuten kiva tuo s1 mut takavanteesta puuttu kumilukko, eli pikipinnalla pikku luisu ja renkaan vaihtoon
ainii, ja etulokari piti olla semmone rengasta nuoleva malli et sai pytylle tarpeeks ilmavirtaa ettei tehny lämppäreitä... ja männän ku joutu uusimaa ni piti ostaa läppäsylinterin mäntä, asentaa se väärinpäin et sai männänrenkaan loven imupuolelle ja kairata ite huuhtelureijät männän kylkeen. orkkis männällä ajo muistaaksee pari viikkoo ja rengas poikki, mukamas liian levee pakoaukko hitto, noita romuja on viel porukoil nurkat pullollaan.. oispa aikaa ni vois mopoilla ois paljo edullisempaa ku offailu... ja voi helv. tuostaki ajasta jo kymmenisen vuotta
__________________
WUOKSI OFFROAD
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.03.2012, 14:30
JJ90:n Avatar
JJ90 JJ90 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 24.09.10
Sijainti: Oulu
Viestit: 1.200
Perusasetus

Mulla oli yksi mopoendurojen esiäideistä, eli Suzuki-Solifer S 50cc uustuotanto läpiskällä, vakioputkella ja vakiokaasarilla, isompi suutin, olisko ollu #75 ja kaks piikkiä vakiota isompi eturatas. Vääntöä ei ollut(ylläri), mutta niin vaan mentiin 74km/h kun sai nelosella piikille.
Vituttaa ku menin myymään, oli täysin orkkiskunnossa poislukien nuo viritykset ja uudet kahvakumet. Ja olin sen eka rekisteriin merkitty omistaja, rekisteröintikatsastus tehtiin vuonna 2008.
__________________
Diisselistä voimaa ja silleen.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.03.2012, 15:04
smgt:n Avatar
smgt smgt ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 10.01.12
Sijainti: kajaani
Viestit: 1.696
Perusasetus

täälläki ikävä keltaista ässää mulla oli semmonen korkee tankkinen monojousella
60 läppis ja 18mm dellortto.

matkalla mökille

kuvassa taitaa vielä olla vakio kaasari mutta läppis kiinni
__________________
Kun taitamaton laittaa haluttoman tekemään tarpeetonta, tuntuu vähän siltä, että turha työ menee hukkaan!

Viimeksi muokannut smgt : 12.03.2012 15:06
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.03.2012, 22:11
pezq^:n Avatar
pezq^ pezq^ ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 09.08.10
Sijainti: Taivalkoski
Viestit: 442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rytari Näytä viesti
käsi sydämmelle, ajoko joku oikeasti vakiomopilla, sen mitä minä mopoajoista muistan niin julkisesti PV:llä kukaan kehdannut ajaa jos semmonen värinäkuminen sylinteri paikallaan oli, tytöksi pian luulivat (tosin serkkulikallaki on 80 läppis että...)

itte oli monkkarikuski, isot ääneet, mihkään ei mee, 65 oli kireessä, 90vm, 4" takarengas,cb100:n jouset ja iskarit, isoin eturatas mitä paikalleen sopi, avarrettu kansi c kadetin? venttiileillä, virinokka, en muista minkä nokasta se paikallisella sorvamolla tehtiin, isompi putki läpi huutavalla änkkärillä jne...
Oliko rajoitin ohitettu? Meillä päin ainaki pentuna manki enempi saatii kulkemaan kun pv, esim 73cc, vanhanmallin kansi viilattuna, kisamäntä, 22mm phbn, kireä nokka, suora putki ja harvemmat välitykset. Kaks päälläki kulki 90 ja yksin himpun yli sata. ja olihan hondan vääntö ja kestävyys susukiin verrattuna sata kertainen.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 03:46 (GMT +2).