Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 09.02.2012, 19:21
jukkaitkonen jukkaitkonen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.11
Sijainti: kajaani
Viestit: 203
Perusasetus

on mullakin aika paljon tilaa siellä keulan alla nytten ja ei oo hitsattu jumiin

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 09.02.2012, 20:03
veijon-esso:n Avatar
veijon-esso veijon-esso ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 25.08.06
Sijainti: Vantaa
Viestit: 2.536
Perusasetus

Meinaatko siis "jäykistää" hitsailemalla risukeulan ja sitten jousittaa sen koko kötöksen niinkuin jäykän akselin. Mielenkiintoista.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 09.02.2012, 20:13
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 937
Perusasetus

Kuulostaa oikeastaan ihan hyvältä idealta, "loivakulmainen porttaaliakseli".
Hiukan voi olla haastavaa tehdä tarpeeksi tukeva, että olisi vielä vetoakselit ja 4? vetoniveltä vaihdettavissa ilman rälläkkää.
On sitä varmaan paljon turhempaankin aikaa tuhlattu joten tsemppiä.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 09.02.2012, 20:17
jukkaitkonen jukkaitkonen ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.11
Sijainti: kajaani
Viestit: 203
Perusasetus

vaan tulee kai siitä ihan hulvattoman korkee kun jäykistää akseliston/murikan ja jousittaa sit sen...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 09.02.2012, 20:19
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 937
Perusasetus

Tuli viä mieleen että monilla on ongelmia jäykän ja suoran akselin kohdalla etuperseen ja öljypohjan kosketusherkkyydestä.
Tässähän se kyllä korostuu. Moottori takaluukkuun?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 09.02.2012, 20:38
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Mikähän tässä on se maatakaavan hyvä idea???

Jos pitää saada joustoja niin mitä jos sen etukelkan tekisi keinuvaksi??
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 09.02.2012, 20:40
AlluK:n Avatar
AlluK AlluK ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 08.02.09
Sijainti: Tampere
Viestit: 937
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Mikähän tässä on se maatakaavan hyvä idea???

Jos pitää saada joustoja niin mitä jos sen etukelkan tekisi keinuvaksi??
Parhaimmillaan saa ehken jäykän akselin joustot ja ilmaa murikan alle, jota ei jäykällä akselilla pahemmin ole.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 09.02.2012, 20:41
MF356:n Avatar
MF356 MF356 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.04.07
Sijainti: lappi (tl), Finland.
Viestit: 523
Perusasetus

Muistaakseni vastaava toteutettu ainakin yhteen SRC-autoon jokunen vuosi takaperin. Oli muistaakseni wrc Corollan näköinen auto johon oli Volvon multi-link perä jäykistetty jollain apurungolla. Vauhdin-maailman krossi-auto vertailussa siitä taisi olla, saatan muistaa kyl ihan väärinkin.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 09.02.2012, 21:30
hitoy hitoy ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.04.10
Sijainti: kirkkonummi
Viestit: 1.779
Perusasetus

Vai haetaanko tässä sauvojen tilalle esim tolppia/ilmatikkuja ylätukivarteen? Vai ollaanko oikeesti tekemässä risusta kotikutusta porttaali versiota? lopputulos on mun silmissä jäykkäakseli jonka putkien sisällä on nivelletyt vetarit ja murikka saatiin pysymään ylhäällä tjsp..
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 09.02.2012, 22:26
Dectane Dectane ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 27.09.09
Sijainti: Liminka
Viestit: 2.940
Perusasetus

Täähän on hyvä idea, tuon kans taitaa leimaamisessa olla ongelmaa? Ite oon suunnitellu tuon keulan jousituksen muuttamista kierrejousille, sais varmaan vähän enemmän eloa siihen? Enempää tuota ei kyllä nostaa voi..
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 10.02.2012, 00:33
-Jarkko-:n Avatar
-Jarkko- -Jarkko- ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 26.09.08
Sijainti: Ruokolahti
Viestit: 2.267
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja hitoy Näytä viesti
Vai haetaanko tässä sauvojen tilalle esim tolppia/ilmatikkuja ylätukivarteen? Vai ollaanko oikeesti tekemässä risusta kotikutusta porttaali versiota? lopputulos on mun silmissä jäykkäakseli jonka putkien sisällä on nivelletyt vetarit ja murikka saatiin pysymään ylhäällä tjsp..
Tuommosiahan joku Ameriikassa tekee mutta kun ei nyt löydy edes kuvaa, saati videoa. Teoriassa aika simppeli leikkaa/liimaa projekti.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Gen2 pajeron takalukon modaus hiluun. onko mahdollista? velmeri83 Tekniikka & Jutustelu 24 31.01.2011 07:21
sumuvaloista modaus työvaloksi kaistapää Tekniikka & Jutustelu 4 09.11.2009 21:59
SD33 pumpun modaus turbolle SS-Patrol Tekniikka & Jutustelu 4 26.03.2006 21:46
iskarien kiinnikkeiden modaus? Dojo Tekniikka & Jutustelu 1 16.01.2006 17:04


Sivu luotu: 16:22 (GMT +2).