|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#1
|
|||
|
|||
Gen2 pajeron takalukon modaus hiluun. onko mahdollista?Kun noista 2gen pajeroista löytyy tuota kytkettävää peränlukkoa oisko kellään tietoa onko kukaan koittanu sitä mihinkään muuhun sovitella esim hilux?
|
#2
|
||||
|
||||
Eihän tuo mikään amerikan temppu ole heittää koko akselia hiluksin alle. Hieman ehkä joutuu pelaamaan vanteella, että leveys osuu suunnilleen etupään kanssa kohdalleen.
Samallahan sitä vaihtaa hiluxiin pajeron tukivarret ja kierrejouset niin päsee iänikuisista vankkurin jousista eroon. |
#3
|
||||
|
||||
Välitys täytyis saada jotenkin kohalleen. Oliks Hiluksissakin murikka keskellä?
|
#4
|
||||
|
||||
On keskellä. Mikäs välitys Pajerossa on?
__________________
Sika ajaa Possulla |
#5
|
||||
|
||||
useita eri vaihtoehtoja..
http://www.mitsubishi4wd.com/foorumi...opic,31.0.html
tuosta voi valita mieleisen... klupilta löytyy helposti... |
#6
|
||||
|
||||
kvg
Gen 1 2.3TD = 4.875, 5.29 2.6 / 2.5TD = 4.625, 4.875 2.5TDI = 4.625, 4.875 3.0 V6 = 4.625, 4.875 t/case = 1.944:1 low range for 2.6, 2.3TD & 2.5TD, 1.925:1 for 3.0 V6 Gen 2 2.6 = 4.875 2.5TD & 2.5TDI = 4.875, 5.29 3.0 V6 = 4.625, 4.875 2.8D = 4.875 2.8TDI = 4.90 3.5 DOHC V6 = 4.636 t/case = 1.925:1 low range for 2.6, 2.5TD, 2.5TDI & 3.0 V6, 1.90:1 for 2.8TDI & 3.5 DOHC V6 Gen 3 2.8TDI = 4.90 5sp man 3.2 DID = 3.917 5sp auto or 4.10 for 5sp man 3.5 SOHC V6 = 4.30 5sp man & 5sp auto 3.8 SOHC V6 = 4.30 5sp auto t/case = 1.90:1 for all |
#7
|
||||
|
||||
omassa gls 2.5tdic ol ainakin 5.285,tuo lienee yleisin.Ainakin kahdessa itellä ja muutamalla kaverilla vastaavissa oli tuo.
|
#8
|
||||
|
||||
Mulla vm-88 Gen1 pitkä pajero ja siinä välitykset 4.875
Pätkässä ja V6 bensassa yleensä 4.625 Olenkin miettinyt että jos vaihtais Gen2 molemmat akselit 5.29 välityksillä. Onko kellään vastaavasta kokemuksia? Viimeksi muokannut Black Bear : 27.01.2011 18:45 |
#9
|
|||
|
|||
Tietääkseni 2,8 tekniikassa on molemmat murikat isommat. Joten keulaankin käynee sitten se ARB:n 110 jos sinnekkin jotain joskus haluaa.
Ja täällä tietoja lukosta ja siitä mitä se sisältää: http://www.4x4wire.com/mitsubishi-te...montero-pajero Sitten täällä tietoa ajantaisaista noista välityksistä, peristä, akselista ja tuosta lukon kanssa värkkäämisestä: http://www.outerlimits4x4.com/viewtopic.php?f=4&t=34204 http://www.outerlimits4x4.com/viewtopic.php?f=4&t=23638 |
#10
|
||||
|
||||
Lainaus:
Eikös siinä ollut etupäässä se alipaineella toimiva lukko? Minkälainen toi systeemi on käytännössä,onko toimiva? Vai laittaakko suosiolla ARB |
#11
|
||||
|
||||
Nyt alkoi kiinnostaa, kuinkas helpolla noi gen2 superselectin perät sais asennettua ykköskoppaaseen pätkään..
|
#12
|
||||
|
||||
Juurikin napalukot.
|
#13
|
||||
|
||||
joo napikset menee päälle alipaineella edessä,super selectejä ollu kaikki mutta myös GL malleissa joissa ei oo superselectiä niin niissäkin on tuota 100pros lukkoa takana.ARBbia saa vain muistaakseni v6 bensaan eteen kun siinä on se 8tuuman perä ja kiisselissä 7,5 tuuman murikka.Jos vain muistelen oikhein
|
#14
|
||||
|
||||
Eikös tuollaisessa super select laatikollisen etuakselissa ole vain toisen etukardaanin katkaisu alipainetoimisella holkilla ja navat on kiinteät kokoajan?
Ja jos joku tarvii tuollaisen gen2 voimansiirtoa, niin sellainen löytyisi toistaiseksi joutilaana sopivaa korvausta vastaan. sisältää siis akselit tukivarsineen ja uuden kytkin akselin vaativan ss laatikon. |
#15
|
||||
|
||||
Lainaus:
Ongelmana on vaan,että V6 bensassa on tietääkseni 4.625 välitykset,enkä tohon lähde mielellään vaihtaan. Vai onko jollain tiedossa 8" etuperää 4.875 välityksillä? Jos löytyy,niin nyt olis varmat kaupat tiedossa |
#16
|
||||
|
||||
ARB käy kyllä 2.8TD:hen eteen, RD110.
Ainakin mulla tossa on sellanen.
__________________
Pajero 3.0 V6 -89 |
#17
|
|||
|
|||
Oliks kellään mitään havaintoa koskien alkuperästä kysymystä?
|
#18
|
||||
|
||||
Eiks se käyny selväksi, että välitys etupään kanssa kohalleen. Muuten varmaan ihan helppo sovitus, esimerkiksi tekemällä lehtijousipedit Pajeron akseliin. Ja kardaani Pajeron ja Hiluxin yhdistelmä.
Viksun ja vahvan oloinen toi Pajeron lukko, käytöstä tosin ei ole kokemusta. |
#19
|
||||
|
||||
Lainaus:
ja ilmeisesti super select? |
#20
|
||||
|
||||
Kai ne välitykset sit on 4.90, ainakin jos noihin aussifoorumien tietoihin on uskomista.
On super selectillä.
__________________
Pajero 3.0 V6 -89 |
#21
|
||||
|
||||
Asian vois varmistaa siitä valmistekilvestä,joka löytyy konehuoneen puolelta.
|
#22
|
||||
|
||||
Joo kyllä siellä lukee TRANS AXLE V5M31 4900.
__________________
Pajero 3.0 V6 -89 |
#23
|
||||
|
||||
Tuo oli mahtava kuulla.Kiitti tiedosta.! Vieläkö joku osais sanoa faktaa tuohon super selectiin,että miten se alipainesysteemi oikein toimii? Nähtävästi on yhteydessä sähköisesti super select laatikkoon ja menee automaattisesti päälle kun laitetaan nelivedolle? Voiko tämän laittaa toimiin ihan erillisellä napilla tai pystyykö vaihtaan tilalle manuaaliset napikset? |
#24
|
||||
|
||||
Jotain räjäytyskuvia kapistuksesta löytyi täältä:
http://www.akadia.ru/_pages/mitsubis...I1LmpwZw%3D%3D http://www.akadia.ru/_pages/mitsubis...41LmpwZw%3D%3D |
#25
|
||||
|
||||
Lainaus:
Systeemissä on vain pari alipaineen ohjausventtiiliä ja kytkimet SS:n kupeessa(päällä, takana ja vähän joka puolella. Näitä on monta...) Ottaa siis ohjauksen SS:n nelivedon kytkimeltä ja kytkeytyy automaattisesti. Jos haluaa välttää turhaa monimutkaisuutta, niin jumittaa sen päälle ja poistaa kaikki letkut ja venttiilit. Jos haluaa ehdottomasti ostaa kalliit manuaalinapikset, niin senkin voi tehdä, mitään tarvetta ei ole...
__________________
Valitsemaanne aivosoluun ei juuri nyt saada yhteyttä, olkaa hyvä ja yrittäkää myöhemmin uudelleen. |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja | ||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Onko farmari h-autoon mahdollista saada katsastettua lisäpenkkejä perälle? | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 15 | 17.02.2014 22:47 |
Myyty Gen2 Pajeron osia | Gary Grand | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 31 | 06.03.2013 09:26 |
pajeron akselimassat gen2 | jv | Tekniikka & Jutustelu | 7 | 01.05.2010 14:27 |
Gen1 ja Gen2 Pajeron osien vastaavuus | HobGoblin | Tekniikka & Jutustelu | 16 | 03.12.2008 09:15 |
6x6 onko mahdollista? | Solenoidi | Tekniikka & Jutustelu | 27 | 06.03.2008 20:55 |