Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Tekniikka & Jutustelu (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=150)
-   -   Gen2 pajeron takalukon modaus hiluun. onko mahdollista? (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=80454)

velmeri83 27.01.2011 14:00

Gen2 pajeron takalukon modaus hiluun. onko mahdollista?
 
Kun noista 2gen pajeroista löytyy tuota kytkettävää peränlukkoa oisko kellään tietoa onko kukaan koittanu sitä mihinkään muuhun sovitella esim hilux?

LaaLaa 27.01.2011 14:40

Eihän tuo mikään amerikan temppu ole heittää koko akselia hiluksin alle. Hieman ehkä joutuu pelaamaan vanteella, että leveys osuu suunnilleen etupään kanssa kohdalleen.
Samallahan sitä vaihtaa hiluxiin pajeron tukivarret ja kierrejouset niin päsee iänikuisista vankkurin jousista eroon.

luppakorva 27.01.2011 16:49

Välitys täytyis saada jotenkin kohalleen. Oliks Hiluksissakin murikka keskellä?

IironSika 27.01.2011 16:54

On keskellä. Mikäs välitys Pajerossa on?

metsienmies 27.01.2011 17:15

useita eri vaihtoehtoja..
 
http://www.mitsubishi4wd.com/foorumi...opic,31.0.html

tuosta voi valita mieleisen... :rolleyes: :D

klupilta löytyy helposti...

LaaLaa 27.01.2011 17:28

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja IironSika (Viesti 734459)
On keskellä. Mikäs välitys Pajerossa on?

kvg:D

Gen 1

2.3TD = 4.875, 5.29
2.6 / 2.5TD = 4.625, 4.875
2.5TDI = 4.625, 4.875
3.0 V6 = 4.625, 4.875
t/case = 1.944:1 low range for 2.6, 2.3TD & 2.5TD, 1.925:1 for 3.0 V6

Gen 2

2.6 = 4.875
2.5TD & 2.5TDI = 4.875, 5.29
3.0 V6 = 4.625, 4.875
2.8D = 4.875
2.8TDI = 4.90
3.5 DOHC V6 = 4.636
t/case = 1.925:1 low range for 2.6, 2.5TD, 2.5TDI & 3.0 V6, 1.90:1 for 2.8TDI & 3.5 DOHC V6

Gen 3

2.8TDI = 4.90 5sp man
3.2 DID = 3.917 5sp auto or 4.10 for 5sp man
3.5 SOHC V6 = 4.30 5sp man & 5sp auto
3.8 SOHC V6 = 4.30 5sp auto
t/case = 1.90:1 for all

ruck jassell 27.01.2011 17:34

omassa gls 2.5tdic ol ainakin 5.285,tuo lienee yleisin.Ainakin kahdessa itellä ja muutamalla kaverilla vastaavissa oli tuo.

Black Bear 27.01.2011 18:32

Mulla vm-88 Gen1 pitkä pajero ja siinä välitykset 4.875

Pätkässä ja V6 bensassa yleensä 4.625


Olenkin miettinyt että jos vaihtais Gen2 molemmat akselit 5.29 välityksillä.

Onko kellään vastaavasta kokemuksia?

Rekisteröimätön 27.01.2011 19:10

Tietääkseni 2,8 tekniikassa on molemmat murikat isommat. Joten keulaankin käynee sitten se ARB:n 110 jos sinnekkin jotain joskus haluaa.

Ja täällä tietoja lukosta ja siitä mitä se sisältää:
http://www.4x4wire.com/mitsubishi-te...montero-pajero

Sitten täällä tietoa ajantaisaista noista välityksistä, peristä, akselista ja tuosta lukon kanssa värkkäämisestä:
http://www.outerlimits4x4.com/viewtopic.php?f=4&t=34204
http://www.outerlimits4x4.com/viewtopic.php?f=4&t=23638

Black Bear 27.01.2011 20:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ruck jassell (Viesti 734478)
omassa gls 2.5tdic ol ainakin 5.285,tuo lienee yleisin.Ainakin kahdessa itellä ja muutamalla kaverilla vastaavissa oli tuo.

Oliko tuo malli super select?

Eikös siinä ollut etupäässä se alipaineella toimiva lukko?

Minkälainen toi systeemi on käytännössä,onko toimiva?
Vai laittaakko suosiolla ARB

suzukirby 27.01.2011 20:42

Nyt alkoi kiinnostaa, kuinkas helpolla noi gen2 superselectin perät sais asennettua ykköskoppaaseen pätkään..

mhk 27.01.2011 20:56

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Black Bear (Viesti 734537)
Oliko tuo malli super select?

Eikös siinä ollut etupäässä se alipaineella toimiva lukko?

Juurikin napalukot.

ruck jassell 27.01.2011 21:51

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Black Bear (Viesti 734537)
Oliko tuo malli super select?

Eikös siinä ollut etupäässä se alipaineella toimiva lukko?

Minkälainen toi systeemi on käytännössä,onko toimiva?
Vai laittaakko suosiolla ARB

joo napikset menee päälle alipaineella edessä,super selectejä ollu kaikki mutta myös GL malleissa joissa ei oo superselectiä niin niissäkin on tuota 100pros lukkoa takana.ARBbia saa vain muistaakseni v6 bensaan eteen kun siinä on se 8tuuman perä ja kiisselissä 7,5 tuuman murikka.Jos vain muistelen oikhein

LaaLaa 27.01.2011 21:59

Eikös tuollaisessa super select laatikollisen etuakselissa ole vain toisen etukardaanin katkaisu alipainetoimisella holkilla ja navat on kiinteät kokoajan?

Ja jos joku tarvii tuollaisen gen2 voimansiirtoa, niin sellainen löytyisi toistaiseksi joutilaana sopivaa korvausta vastaan. sisältää siis akselit tukivarsineen ja uuden kytkin akselin vaativan ss laatikon.

Black Bear 27.01.2011 22:23

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ruck jassell (Viesti 734592)
joo napikset menee päälle alipaineella edessä,super selectejä ollu kaikki mutta myös GL malleissa joissa ei oo superselectiä niin niissäkin on tuota 100pros lukkoa takana.ARBbia saa vain muistaakseni v6 bensaan eteen kun siinä on se 8tuuman perä ja kiisselissä 7,5 tuuman murikka.Jos vain muistelen oikhein

Jep,eli ainoa vaihtoehto on ARB:n asennus tohon 8"- etuperään.

Ongelmana on vaan,että V6 bensassa on tietääkseni 4.625 välitykset,enkä tohon lähde mielellään vaihtaan.
Vai onko jollain tiedossa 8" etuperää 4.875 välityksillä?

Jos löytyy,niin nyt olis varmat kaupat tiedossa:D

Axl 27.01.2011 23:11

ARB käy kyllä 2.8TD:hen eteen, RD110.
Ainakin mulla tossa on sellanen.

velmeri83 28.01.2011 10:20

Oliks kellään mitään havaintoa koskien alkuperästä kysymystä?

luppakorva 28.01.2011 14:56

Eiks se käyny selväksi, että välitys etupään kanssa kohalleen. Muuten varmaan ihan helppo sovitus, esimerkiksi tekemällä lehtijousipedit Pajeron akseliin. Ja kardaani Pajeron ja Hiluxin yhdistelmä.

Viksun ja vahvan oloinen toi Pajeron lukko, käytöstä tosin ei ole kokemusta.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=47092

Black Bear 29.01.2011 18:20

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Axl (Viesti 734627)
ARB käy kyllä 2.8TD:hen eteen, RD110.
Ainakin mulla tossa on sellanen.

Onko perät millä välityksillä?
ja ilmeisesti super select?

Axl 29.01.2011 19:36

Kai ne välitykset sit on 4.90, ainakin jos noihin aussifoorumien tietoihin on uskomista.
On super selectillä.

Black Bear 29.01.2011 19:46

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Axl (Viesti 735145)
Kai ne välitykset sit on 4.90, ainakin jos noihin aussifoorumien tietoihin on uskomista.
On super selectillä.

Asian vois varmistaa siitä valmistekilvestä,joka löytyy konehuoneen puolelta.

Axl 30.01.2011 14:44

Joo kyllä siellä lukee TRANS AXLE V5M31 4900.

Black Bear 30.01.2011 16:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Axl (Viesti 735350)
Joo kyllä siellä lukee TRANS AXLE V5M31 4900.


:D Tuo oli mahtava kuulla.Kiitti tiedosta.!

Vieläkö joku osais sanoa faktaa tuohon super selectiin,että miten se alipainesysteemi oikein toimii?
Nähtävästi on yhteydessä sähköisesti super select laatikkoon ja menee automaattisesti päälle kun laitetaan nelivedolle?

Voiko tämän laittaa toimiin ihan erillisellä napilla tai pystyykö vaihtaan tilalle manuaaliset napikset?

Black Bear 30.01.2011 19:43

Jotain räjäytyskuvia kapistuksesta löytyi täältä:

http://www.akadia.ru/_pages/mitsubis...I1LmpwZw%3D%3D

http://www.akadia.ru/_pages/mitsubis...41LmpwZw%3D%3D

Gary Grand 31.01.2011 07:21

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Black Bear (Viesti 735365)
:D Tuo oli mahtava kuulla.Kiitti tiedosta.!

Vieläkö joku osais sanoa faktaa tuohon super selectiin,että miten se alipainesysteemi oikein toimii?
Nähtävästi on yhteydessä sähköisesti super select laatikkoon ja menee automaattisesti päälle kun laitetaan nelivedolle?

Voiko tämän laittaa toimiin ihan erillisellä napilla tai pystyykö vaihtaan tilalle manuaaliset napikset?

Alipainesysteemi on ohjattu sähköisesti, eli ei mitään ongelmaa kytkeä toimimaan manuaalisesti.:D Ohjaus vain noille venttiileille omilla johdotuksilla.
Systeemissä on vain pari alipaineen ohjausventtiiliä ja kytkimet SS:n kupeessa(päällä, takana ja vähän joka puolella. Näitä on monta...)
Ottaa siis ohjauksen SS:n nelivedon kytkimeltä ja kytkeytyy automaattisesti.
Jos haluaa välttää turhaa monimutkaisuutta, niin jumittaa sen päälle ja poistaa kaikki letkut ja venttiilit.
Jos haluaa ehdottomasti ostaa kalliit manuaalinapikset, niin senkin voi tehdä, mitään tarvetta ei ole...


Sivu luotu: 17:46 (GMT +2).