![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() http://www.pirate4x4.com/forum/attac...1&d=1077770781 Tuossa lienee omatekelettä aloiteltu. Onkohan toi atomicaxle jo konkassa kun ei sivuja enään tuntusi löytyvän. Jostain hintahaarukkaa löyty niin yli10K$ oli kappaleelta akselit. Ongelmaksihan tuossa voi tulla julumettu jousittamaton paino. Itse jos alkais väsäilemään niin en ainakaan avointa tekisi. Suljettu kuitenkin säästää niveliä ja jäykistää rakennetta kovasti.
|
#2
|
|||
|
|||
![]()
Lisää kuvaa atomiakseleista:
Toteutus avattavalla akseliputkella, eli vetareiden huolto mahdollista ilman rälläkkää: Ja jutustelua aiheesta englanniksi: http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=653056 http://www.pirate4x4.com/forum/showthread.php?t=859936 Mitä veikkaatte akselikoteloiden materiaaliksi? Lujaa ja kevyttä täytyy olla. Offtopic: Sitten löytyy vielä tämmöisiä jotka voisivat olla aika hulppea yhdistelmä kyseisen akseliston kanssa, eli jälkiasennettava portaaliboksi: http://motorsports.axletech.com/portal.asp# ![]() Viimeksi muokannut tonikki : 10.02.2012 10:17 |
#3
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Juuri tällainen systeemi kävi joskus mielessä kun meinasi alkaa kerääntymään nurkkiin ylimääräisiä risukeuloja, mutta onneksi joku muu keräsi ne talteen.
![]() Kuinkahan paljon ne sisemmät murrokset kestää kulmaa, liekkö yhtä järeitä kuin ulommat? Sisemmäthän ei normaalisti joudu kovinkaan paljoa liikkumaan? ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]()
tossakin on yks toteutus:
http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=2982 mulla on kans ollu mieles et pitäs tohon vihreeseen putkihäkkyrään vaihtaa jäykkäakseli eteenkin, korkeutta on mukavasti mut ulosjousto olematon vaik liikevaraa on lisätty.. tommonen kevyt härveli nostaa nii helposti renkaan ilmaan ja muuttuu heti takavetoseksi ku ei oo eessä lukkoa. eli siis tota tarkoitan: http://forums.offipalsta.com/album.php?albumid=3892. tuossa on siis pajeron akselit ja jakis.patrollin akseli ja tihein 4.625 välitys passais mut siinäkin murikka eripuolella.. mut toisaalta tosta pajeron aksulasta ei oo menny viel yhtään niveltä tms vaik ei niissä oo ollu ehjiä kumejakaan pariin kesään. ![]() saas nähä miten tulevaisuudessa käy kun tehoa on nyt ainakin tuplat mitä ennen.. kaatuu se ainakin komeemmmin ja noppeemmin ens kesänä. ![]() |
#6
|
||||
|
||||
![]()
tuossa topic jossa pajeron akseli tehty kiinteäksi.
http://forums.offipalsta.com/showthr...ght=dx+corolla
__________________
KYM#5 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Gen2 pajeron takalukon modaus hiluun. onko mahdollista? | velmeri83 | Tekniikka & Jutustelu | 24 | 31.01.2011 07:21 |
sumuvaloista modaus työvaloksi | kaistapää | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 09.11.2009 21:59 |
SD33 pumpun modaus turbolle | SS-Patrol | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 26.03.2006 21:46 |
iskarien kiinnikkeiden modaus? | Dojo | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 16.01.2006 17:04 |