Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

 
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #22  
Vanha 02.02.2012, 02:48
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Niin kauan kun kilometrikorvaukset ja päivärahta on verotonta niin kyllä ne on yhteiskunnan tukemia. Suomessa kun on käytäntö että tulosta maksetaan veroa, ja nämä ovat sen ulkopuolella. Itsekin jonkin verran reissaavana olen nostanut ulkomaanpäivärahoja, enkä kyllä koskaan ole tappiolle jäänyt niiden kanssa. Tunnen myös ihmisiä joille iso osa palkasta tuli nimenomaan rehellisistä kilometrikorvauksista, tosin niistä on jo useampi vuosi aikaa jolloin korvaukset taisivat olla suhteessa isompia.

Verottomien korvausten tarkoituksena ei ole tuottaa lisätuloa työntekijälle vaan kattaa kohtuulliset kulut työnantajan matkoista.
Jep. Näissä kun on semmoine hankaluus että miten ne kulut aina määritellään. Miusta nykyinen systeemi on kohtuu hyvä komprimissi ja kevyt semmonen.

Jos nuo laittaisi vaikka verollisiksi ja siinä kohtaa autoa ruvettaisiin kohtelemaan samaan tapaan kuin yritystä, eli sen summan yli mihin ei ole näyttää kuluja niin se katsottaisiin tuloksi ja siitä sitten maksettaisiin veroja.

Tämä oisi ehkä sitten se kaikista totuuden mukainen systeemi mutta siitä tulee äkkiä hemmetin raskas eli sen valvonta vaatii taas lisää hallintoa joka taas maksaa eli onko tästäkään sitten mitään hyötyä?? No muutama veropyrokraatti lisää ja hemmetinmoinen paperisota.

Eikä tästäkään välttämättä mitään veroja saataisi kun jos siitä vähentää ajopäivien tankkaukset lasinpesulitkut ja vakuutukset niin taas ollaan samassa tilanteessa eli ei siitä veroa kerry.

Jos taas työnantaja joutuu ostamaan auton sitä varten että duunari pääsee keikalle niin jonkun 25000 farmarin pääomakuluthan on jo ekalta 25000 kilsalta pelkästään 1/ kilometri. Ja jos sillä vaikka ajetaan se neljä vuotta ja 100000 km. niin sittenkin vielä pääomakulut on 25 cm/km ja polttoaine,vakuutus,ja huolto ym.kulut päälle.

Eli taaskin selviää halvemmalla jos pystyy vaan maksamaan duunarille tuon homman pois.

Sitten jos nuo km korvaukset poistetaan kokonaan niin mitäs sitten seuraa?? Kulkeeko kaikki bussilla, tai junalla?

Ei. Homma menee "maan alle" eli sitten aletaan pelaamaan firman luottokortilla eli sillä sitten katetaan niitä kuluja, ja sitten ollaankin tilanteessa missä vallitsee viidakon lait. Eikä mikään näy missään tilatoissa eikä mitään pystytä valvomaan.

Parempia ehdotuksia ??? Kuten esimerkisi pellot pakettiin , ja pallit phukettin??
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi

Viimeksi muokannut Bj Andy : 02.02.2012 02:52
Vastaa lainaten
 


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kyllä taas katsastus oli kunniassaan täällä suunnalla... OneAndOnly Chit-Chat 36 17.04.2011 17:25
Kyllä lähtee! KoniJeep Chit-Chat 3 27.04.2010 19:55
ei vittu p...le taas eläköön hurraa..jipii..KHO päätös taas toyota4x4 Chit-Chat 4 02.03.2010 17:37
Kyllä taas ahistaa... jeeppi-eki Chit-Chat 5 10.05.2005 18:55
Kyllä koittelee Epeli Tekniikka & Jutustelu 11 12.09.2004 09:02


Sivu luotu: 12:31 (GMT +2).