![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Tässäpä hiukan ulkomuistista tänään laskeskelemiani omakohtaisia kuluja. Autolla tulee ajoa n. 40000 km/vuosi. Polttoaine 0,17 €/km. Tämähän onkin ainoa ajomäärästä riippumaton kulu. Vakuutukset 1300 €/40000 km = 0,033 €/km Verot 650/40000 = 0,016 €/km Huollot 1600/40000 = 0,04 €/km Renkaat 500/40000 = 0,013 €/km Arvonalennus vaikkapa 5000 €/vuosi tuolla ajomäärällä = 0,13 €/km Tuossa ollaan sitten noin 0,40 €/km ja vielä puuttuu kokonaan rahoituskulut, joten en ainakaan minä saa tuolla kyllä yhtään tienattua. Tietty jos oikein vähän kuluttavan ja halvan auton ostaisi, millä ajelisi, niin sittenhän tienaisi. Sitten se toinen vaihtoehto. Ajatellaanpa, että noita kilometrikorvauksia ei maksettaisi ollenkaan. Omassa työssä on ihan välttämätöntä tuo auton käyttö. Viime vuonna km-korvauksia tuli minulle n. 6500 €. Jos tuo raha pitäisi saada lisää palkkana, niin silloin vuositulot pitäisi olla n. 10000 € korkeammat ja tämähän tarkoittaisi työnantajalle n. 16000 € lisää palkkakustannuksia, eli noin 10000 € lisäkiluja nykytilanteeseen. Jos taas korvaukset loppuisi kokonaan ja lisätuloja ei saisi, niin pitäisi lopettaa työtkin, kun ei olisi rahaa itse kustantaa noita ajoja. Tietty silloin työnantaja voisi tarjota auton noihin työajoihin, mutta ei sekään kauhean edullista ole, että suunnilleen auto / 0,5 toimihenkilöä pitäisi olla minun työpaikallani.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Edit: Olipas siinä kustannuksia toistettuna. Viimeksi muokannut offroadjouni : 31.01.2012 23:30 |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Oli sopivasti eilisessä Metro-lehden takakannessa tällanen mainos. Siis... ööö.... äh... voiko mitenkään typerämpää mainosta olla?
![]() ![]() Kyllä on mannekiini kohillaan taas. ![]() ![]() Ja tässähän oli tämän mamman edellinen tempaus: http://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=80105 Mitenkä tämä täti päästettiin tuohon virkaan?!? Aina menee mulla otta kurttuun ku näkee tai kuulee tuosta mitään. Ahistaa mitähän tulevaisuus tuo vielä tullessaan... Viimeksi muokannut -MaTTi- : 01.02.2012 00:37 |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan- -Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89- -Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86- http://www.mitsubishi4wd.com |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Samoin kun ei yhteiskunta maksa päivärahaakaan vaan samaiset työnanjat. Noin niiku pilkkua viilaten.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Verottomien korvausten tarkoituksena ei ole tuottaa lisätuloa työntekijälle vaan kattaa kohtuulliset kulut työnantajan matkoista. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jos nuo laittaisi vaikka verollisiksi ja siinä kohtaa autoa ruvettaisiin kohtelemaan samaan tapaan kuin yritystä, eli sen summan yli mihin ei ole näyttää kuluja niin se katsottaisiin tuloksi ja siitä sitten maksettaisiin veroja. Tämä oisi ehkä sitten se kaikista totuuden mukainen systeemi mutta siitä tulee äkkiä hemmetin raskas eli sen valvonta vaatii taas lisää hallintoa joka taas maksaa eli onko tästäkään sitten mitään hyötyä?? No muutama veropyrokraatti lisää ja hemmetinmoinen paperisota. Eikä tästäkään välttämättä mitään veroja saataisi kun jos siitä vähentää ajopäivien tankkaukset lasinpesulitkut ja vakuutukset niin taas ollaan samassa tilanteessa eli ei siitä veroa kerry. Jos taas työnantaja joutuu ostamaan auton sitä varten että duunari pääsee keikalle niin jonkun 25000 farmarin pääomakuluthan on jo ekalta 25000 kilsalta pelkästään 1/ kilometri. Ja jos sillä vaikka ajetaan se neljä vuotta ja 100000 km. niin sittenkin vielä pääomakulut on 25 cm/km ja polttoaine,vakuutus,ja huolto ym.kulut päälle. Eli taaskin selviää halvemmalla jos pystyy vaan maksamaan duunarille tuon homman pois. Sitten jos nuo km korvaukset poistetaan kokonaan niin mitäs sitten seuraa?? Kulkeeko kaikki bussilla, tai junalla? Ei. Homma menee "maan alle" eli sitten aletaan pelaamaan firman luottokortilla eli sillä sitten katetaan niitä kuluja, ja sitten ollaankin tilanteessa missä vallitsee viidakon lait. Eikä mikään näy missään tilatoissa eikä mitään pystytä valvomaan. Parempia ehdotuksia ??? Kuten esimerkisi pellot pakettiin , ja pallit phukettin??
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi Viimeksi muokannut Bj Andy : 02.02.2012 02:52 |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Samaa mieltä että nykyinen taitaa olla käytännössä toimivin malli. Korvauksien poistaminen olisi typerää, etenkään selittelemällä sitä julkisten käytön lisäämisellä. Ei ole järkevää pakottaa firmoja ostamaan autoja vajaakäytölle jos sama homma onnistuu halvemmalla käyttämällä työntekijän autoa.
|
#9
|
|||
|
|||
![]()
http://www.hs.fi/msn/kotimaa/Kilomet...a1305558453728
Nyt ei jaksa oikein ymmärtää. Lähinnä se, että mistä ihmeestä tuo 70miljoonaa oikein tulee, jos pelkästään korvausta alennetaan? Siis ihmiset tankkaa yhtä paljon, käyttömaksut jne on samallalailla. Vai oliko tässä nyt takana se, että kaikille työssään ajaville hommataan työsuhdeautot, jolloin verotusarvot tuo rahat verottajalle? Toinen mikä siinä mielessä tuntuu nurin kuriselta on tuo 15tkm raja. Jos tuo nyt sitten jotenkin on pakko pyöräyttää, niin voisi luulla olevan "oikeutetumpaa" maksaa PIENEMPÄÄ korvausta tuohon 15tkm asti ja siintä etiäpäin kovempaa. Kun monet vähän työajoa ajaville tuo auto ei ole pelkästään työajoa varten hommattu, niin josko silloin ei tarvisi näitä kaikkia ylläpitokuluja ym saada katettua. Jos taas autolla ajetaan vuodessa pelkkää työajoa 60tkm, niin kyllä sitä arvon alenemaa ja huoltoa alkaa hiukka eri tavalla olla, kuin 15tkm vuodessa ajavalla. Mutta valtiovarainministeriön mukaanhan näin ei ole. Hassu juttu vain autoja katsellessa, että enemmän ajetut tuppaa olemaan vain halvempia.. Jos tuo homma käännettäisin näin päin, niin pelkona ja toteutumana on kyllä se, että silloin tällöin autoa työssä tarvitsevat jättävät kaikki ajot ajamatta, koska ei saa järkevää korvausta. Kun taasen paljon ajavat saavat järkevän korvauksen, kun ihan oikeasti joutuu ajamaan. Ja juu, jää itsellä nuo työnatajan kilometrit liikkuu 15tkm tuntumassa, joten parempihan se näin ehdotetulla tavalla itselle olisi, mutta onko se sitten vaan se järkevin.. |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Jokaisen täytyy laskea kyseiset hinnat oman ajosuoritteensa mukaan. Jos ajan vuodessa yhden kilometrin, niin koko vuoden vakuutusmaksu kohdistuu siihen yhteen kilometriin. Silloin ei kyllä riitä kahden euronkaan km. korvaus. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kyllä taas katsastus oli kunniassaan täällä suunnalla... | OneAndOnly | Chit-Chat | 36 | 17.04.2011 17:25 |
Kyllä lähtee! | KoniJeep | Chit-Chat | 3 | 27.04.2010 19:55 |
ei vittu p...le taas eläköön hurraa..jipii..KHO päätös taas | toyota4x4 | Chit-Chat | 4 | 02.03.2010 17:37 |
Kyllä taas ahistaa... | jeeppi-eki | Chit-Chat | 5 | 10.05.2005 18:55 |
Kyllä koittelee | Epeli | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 12.09.2004 09:02 |