Pitää ihan tännekkin tunteitaan purkaa kun päivällä tarjosin paikalliselle rasvaletille (paikallinen kaikkien "tykkäämä" katsastusmies).
Seurasin siitä sivusta kun tämä katsuri aloitti jarrujen testaamisella, etusten ero 4% ja takasten 7% sitten tuli käsijarrunvuoro ja katsoin kun ukko vaan kopissa heilahti ja viisarit testerissä pomppasivat ja sen jälkeen ei mitään.
No sitten pakokaasutestiin ja siinä ei kierrokset riittänyt minä tuumasin että voinko hieman ruuvata että ottaisi enemmän kierroksia, Silloin rupesi selviämään jutun juoni käsijarrusta kun tuumasi että ihan miten vaan mutta ei se läpi mene kuitenkaan kun käsijarrusta vaijeri katkesi testissä...
Teki mieli kyllä avautua siinä vaiheessa että eikö näissä vanhoissa autoissa muuten hylsyjä saa kun pitää jotakin särkemällä särkeä, ihmehän tuo olisi ollut jos sellaista riuhtaisua vaijeri olisi kestänyt. Kotona vaijeria tutkailin ja poikki/luistanut oli sieltä käsijärruvivun juuresta. Kyllä on vituttanut koko päivän...
Paljon pitää kyllä kierroksia olla jos yli 5100rpm että leimalle menee pariin otteeseen syöttöä lisäsin mutta ei kone ottanut kuin 4100rpm ja savu rupeaa tummumaan niin voiko huippukierroksia säätää siitä syöttöpumpun päällä olevasta ruuvista mikä rajoittaa sen akselin kääntymistä mikä säätää kierroksia? Vai voisikohan mahdollista vikaa etsiä muualta?
Mutta tämä kyseinen rasvaletti ei katsasta enää yhen ainutta minun autoa.
Niin auto oli -90 Taro 4wd