Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Kyllä taas katsastus oli kunniassaan täällä suunnalla... (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=83166)

OneAndOnly 12.04.2011 19:54

Kyllä taas katsastus oli kunniassaan täällä suunnalla...
 
Pitää ihan tännekkin tunteitaan purkaa kun päivällä tarjosin paikalliselle rasvaletille (paikallinen kaikkien "tykkäämä" katsastusmies).
Seurasin siitä sivusta kun tämä katsuri aloitti jarrujen testaamisella, etusten ero 4% ja takasten 7% sitten tuli käsijarrunvuoro ja katsoin kun ukko vaan kopissa heilahti ja viisarit testerissä pomppasivat ja sen jälkeen ei mitään.

No sitten pakokaasutestiin ja siinä ei kierrokset riittänyt minä tuumasin että voinko hieman ruuvata että ottaisi enemmän kierroksia, Silloin rupesi selviämään jutun juoni käsijarrusta kun tuumasi että ihan miten vaan mutta ei se läpi mene kuitenkaan kun käsijarrusta vaijeri katkesi testissä...

Teki mieli kyllä avautua siinä vaiheessa että eikö näissä vanhoissa autoissa muuten hylsyjä saa kun pitää jotakin särkemällä särkeä, ihmehän tuo olisi ollut jos sellaista riuhtaisua vaijeri olisi kestänyt. Kotona vaijeria tutkailin ja poikki/luistanut oli sieltä käsijärruvivun juuresta. Kyllä on vituttanut koko päivän...

Paljon pitää kyllä kierroksia olla jos yli 5100rpm että leimalle menee pariin otteeseen syöttöä lisäsin mutta ei kone ottanut kuin 4100rpm ja savu rupeaa tummumaan niin voiko huippukierroksia säätää siitä syöttöpumpun päällä olevasta ruuvista mikä rajoittaa sen akselin kääntymistä mikä säätää kierroksia? Vai voisikohan mahdollista vikaa etsiä muualta?

Mutta tämä kyseinen rasvaletti ei katsasta enää yhen ainutta minun autoa.

Niin auto oli -90 Taro 4wd

samw 12.04.2011 20:17

Eikös tossa oo toyotan kone? Mulla ainaki hiacesta täytyy nakkaa ilmanputsari mäkeen katsastuksen ajaks, ei savuttele niin paljo;) ja kierroksia ottaa n.5300

Bj Andy 12.04.2011 20:31

Nii mikä se ovgelma oli???

Käsijarru vaijeri nyt vaan joskus katkeaa ja tällä kertaa se paikka oli konttori.

Ja kokemus on osoittamut että savut kannattaa hakea muualta kuin kottorilta.

Eli vähällä selvisit.

OneAndOnly 12.04.2011 22:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 758523)
Nii mikä se ovgelma oli???

Käsijarru vaijeri nyt vaan joskus katkeaa ja tällä kertaa se paikka oli konttori.

Eli vähällä selvisit.

Ongelma tässä oli se että kaikki särkyy särkemällä... Jotain tolkkua voisi olla konttorillakin että miten kapineita käsitellään.

Pakokaasutesti nyt ei tässä konttorilla käynnissä se vitutuksen aihe ollut, jos on vikaa niin korjataan. Lähinnä sillä sen tässä mainitsin että samalla kysyn aiheesta.

Punanenä 13.04.2011 05:09

Pitäisikö auto josta katkeilee vaijerit päästää läpi?:confused:

Aivan oikein katsuri teki. Ei ehjä vaijeri lihasvoimin hajoa.

Greenday 13.04.2011 05:34

Niin kävin Nurmeksen konttorila katsastamassa Dusterin 383:sen oliko se jotain v.86..88
,ei muista,hyvin silloin meni läpi.

Voimalla saa vaikka mitä rikki :)

Bj Andy 13.04.2011 05:41

Joo ei pitäisi käsijarru vaijerin katketa. Tai siis jos katkeaa niin hyvä että meni konttorilla , eikä jossain mäessä siten että on jo ite hyppäämässä pois kyydistä.

Heguli 13.04.2011 06:00

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 758602)
Joo ei pitäisi käsijarru vaijerin katketa. Tai siis jos katkeaa niin hyvä että meni konttorilla , eikä jossain mäessä siten että on jo ite hyppäämässä pois kyydistä.

x 2

OneAndOnly 13.04.2011 07:45

Kuinkahan moni olisi innokas antamaan autonsa koekaniiniksi niin minäkin voisin riuhtoa käsijarrua niin voisi katsoa monessako pysyy paikat ehjänä...

Rytari 13.04.2011 08:16

No minkä takia se vaijeri katkes?

L-200 13.04.2011 08:16

21v vanha vaijeri napsahti poikki kun sen piti toimia, voi että....
Ihan niinkuin tuolla jo aiemmin todettiin että entäs jos se jossain ylämäessä oli pettänyt ja auto valunut sitten hallitsemattomasti ja aiheuttanut isompaa tuhoa, entäs sitten... olisitko sitten kironnut että voi vittupillupiimäpullokumikullijumalautasaatananperk ele kun ei nämä vanhat autot kestä mitään.....
Vaihda se vaijeri, tai oikeastaan vaihda ne molemmat vaijerit nyt samalla vaivalla ja putsaa ja tarkista takajarrut samalla kertaa ja käytä autoa uudestaan konttorilla.
Et sinä ole ainoa jolla auto on konttorille purkaantunut.

Oma vanha jojotan raato olisi aikoinaan muuten mennyt läpi mutta kävi 3:lla pytyllä ja ei meinannut suostua lähtemään konttorilta muutoin kuin työntämällä käyntiin, naureskeltiin yhdessä katsurin kanssa että tarttee kait tehhä jottain..... (kansiremppa jojotaan ja heittämällä läpi ilman itkuvinkua...)

Ja juu jos haluut niin saat käyttää tuon ooppelinraadon leimalla sillä ehdolla että _sinä_ et sitä riko, mutta jos se konttorilla porsii katsastuksen yhteydessä niin sit se on mun murhe....

yhyysnif....

OneAndOnly 13.04.2011 09:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rytari (Viesti 758617)
No minkä takia se vaijeri katkes?

Puhtaasti voimalla rikottiin...

bluevan 13.04.2011 09:09

Muista laittaa vaihdon jälkeen kuva tänne siitä katkenneesta kohdasta.
Vois olla katsurilla alan vaihto paikallaan ;)

joker 13.04.2011 09:42

Mulla kans kerran katsatuksessa polettiin oikein työllä 11 vuotta vanha jarruputki poikki inssi melkein hyppi polkimen päällä ja meinas että on jossain vikaa ja sitten napsahti putki. Olin vaan tyytyväänen kun meni konttorilla eikä paniikkijarrutuksessa poikki. Uus putki ja uurestaan konttorille.

Krisse 13.04.2011 10:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja L-200 (Viesti 758618)
os se jossain ylämäessä oli pettänyt ja auto valunut sitten hallitsemattomasti ja aiheuttanut isompaa tuhoa, entäs sitten...

No sitten ois tietenkin haettu korvauksia kaikilta tahoilta kun katsastuksessa ei oltu havaittu vaijerin vetelevän viimeisiään :-)

Rekisteröimätön 13.04.2011 11:04

Turha valittaa jos laite ei ole kunnossa
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja OneAndOnly (Viesti 758631)
Puhtaasti voimalla rikottiin...

Eihän sitä tervettä vaijeria normi kässärinkahvasta kiskomalla poikki saa. Kyllä siinä on jo valmiiksi vaurio ollut tai norjan kromi raiskannut!!

temmi_hoo 13.04.2011 12:12

Oliks tää samaa sarjaa kun ne ikuiset valitukset katsurin naputtelupiikistä kun se ihan vasiten löi reiän lattiaan tai runopalkkiin? Täysin hyvää ja kestäväähän se oli kunnes tuli paha virkamies ja löi Rocky Balboan voimin hakulla läpi. Tai siis nakutti yhen pulkannarukäden voimattomuudella tuurnalla...

sisua45 13.04.2011 12:40

Ehjä vaijeri kestää kuormaa monta sataa kiloa, joten ei sitä käsin poikki saa. Olisko hiukan ruostunut?

Meni mullakin satasesta audista takaa jarruputki rikki kats konttorin dynamometrillä. Mutta ei se mun mielestä ollut kats miehen vika. Kyllä se putki oli syöpynyt lähes puhki.

Heguli 13.04.2011 16:51

Aikanaan Marinasta jäi koko käsijarukahva katsastajan käteen, oli pikkuisen ruosteessa auton pohja. Ei muuta kuin uutta peltia tilalle ja kahva tukevasti kiinni ja uusintaan.

Niin ja ei tollasta normaalia käsijarrun vaijeria voimalla poikki saa. Tervetuloa vaan ketjun aloittaja meille, saat käydä pihan kaikki autot läpi ja repiä kahvoista niin paljon kuin lystäät.

Rekisteröimätön 13.04.2011 17:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja sisua45 (Viesti 758688)
Ehjä vaijeri kestää kuormaa monta sataa kiloa, joten ei sitä käsin poikki saa. Olisko hiukan ruostunut?

Meni mullakin satasesta audista takaa jarruputki rikki kats konttorin dynamometrillä. Mutta ei se mun mielestä ollut kats miehen vika. Kyllä se putki oli syöpynyt lähes puhki.

Paljonko saapi aikainen mies siihen vetoa?, onhan siinä vipuvartta, ja jos säädöt kohillaan (liikevara ei rajoita) niin eikai sitä täysillä kannata kiskoa (sellaisen käsityksen tuosta topicin aloittajalta sai että se on kiskottu tosissaan) Mulla itsellä ottaa liikevara vastaan jos toissaan nostaa, silti pysyy auto 45 asteen mäessä ja leiman saanu sillä pidolla. Saahan vetoakselinkin poikki jos laittaa kaasun pohjaan asfaltilla kytkin pohjassa ja sitten löysää kytkimen kumman vika, miehen vai auton vai kytkimen vai renkaan tahi pidon..?

baxxter 13.04.2011 19:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 758767)
Saahan vetoakselinkin poikki jos laittaa kaasun pohjaan asfaltilla kytkin pohjassa ja sitten löysää kytkimen kumman vika, miehen vai auton vai kytkimen vai renkaan tahi pidon..?

Tä on selkeesti joku suzukimies :D

Kakssatanen diisselimersu taas sammuu jos noin menee tekemään :p

Calmari 13.04.2011 19:14

http://www.youtube.com/watch?v=_OCBXAB6S0o

Arska-tehtaalta 13.04.2011 19:14

KJÄH KJÄH

Vituttaahan se kun ei vehkeet pelaa :D:D:D

Just hain tuoreen leiman käyttöautoon ilman huomautuksia :D:D:D tai oikeesti takajarrut puolsi lähelle maksimia 30% :cool:

Rekisteröimätön 13.04.2011 19:16

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja baxxter (Viesti 758810)
Tä on selkeesti joku suzukimies :D

Kakssatanen diisselimersu taas sammuu jos noin menee tekemään :p

ei kun defemies joka on katkassu 250d mersusta talvella ja kesällä vetarin.. Kone pysyi käynnissä..

HV 13.04.2011 20:19

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 758814)
ei kun defemies joka on katkassu 250d mersusta talvella ja kesällä vetarin.. Kone pysyi käynnissä..

takavetomersun vetarit katkeilee kyllä aika helposti. itekkin joskus kokenut :D

mutta käsijarruvaijeria ei rikki vedä kepistä jos on kunnossa, senhän voi topikin aloittajakin nyt kokeilla riuhtaista kun uuden vaijerin laittaa ensiks ;)


Sivu luotu: 03:24 (GMT +2).