Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja k.j
Niin aiheeseen.. Mannerheiminkatu tukkoon molemmista päistä vaan maanataina ja perjanatina , pääsis ainakin iltalehden tai seiskan kanteen..
|
Älä prkl tule tukkimaan, mun pitää päästä töihin ja tallillekin.
Kyllä kilometrikorvaukset on mun mielestä aika iso jos sen tarkoituksena on kattaa työntekijälle aiheutuvat kulut työnantajan ajoista. Jos lasketaan kustannukset vaikka 7 litraa kuluttavalla diesel-autolla niin 100 km maksaisi n. 7*1,5 = 10,5€. Vastaavasti tästä saisi verovapaata tuloa 45€. Jos oletetaan että auto olisi hankittuana huolimatta työpaikasta niin verot ja vakuutukset tulisi maksettavaksi oli työajoa ajettavana tai sitten ei. 10tkm öljynvaihtovalillä auton huoltoihin ja arvon alenemiseen olisi käytettävissä 4500-1050=3450€ verovapaata tuloa. Sanoisin että tällä laskutavalla omalla autolla ajeleminen on ihan ok hommaa, etenkin jos/kun siitä ajelusta maksetaan vielä palkkaa.
Minun mielestä kilometrikorvaukset voisi olla nykyistä jonkin verran pienemmätkin, mutta tällä mielipiteellä ei ole kyllä mitään yhteyttä Kyllösen ehdotukseen. Kyseisen leidin ajatuksista on kuultu jo kaikki tarvittava sen satelliittipaikannusruuhkamaksun muodossa. Niiden möläytysten jälkeen kannattaisi lukittautua työhuoneeseen ja odottaa että seuraava hallitus valitaan.