Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 31.01.2012, 07:44
DarkestMessiah:n Avatar
DarkestMessiah DarkestMessiah ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 23.10.09
Sijainti: Ylistaro, Finland
Viestit: 514
Perusasetus

Huomautettakoon tässä vaiheessa, että kysehän on tästä oman auton käytöstä työajossa maksettavista korvauksista, eikä verotuksessa vähennettävästä työmatkakorvauksesta. Monen arkea toki tämäkin idea koskettaa ja pahasti.

__________________
Suzuki = Way of Life!
'97 Subaru Legacy Outback
'99 Citroën Xantia Break 2.0 16V AT
'82 Suzuki SJ410/SJ419TDic 35" MT "Zombie Hunter"
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 31.01.2012, 08:30
pt. pt. ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 16.02.08
Sijainti: Kouvola
Viestit: 523
Perusasetus

Niin, siis nythän ollaan viemässä korvaukset pois siintä, että ajetaan omalla autolla työajoja.

Eli raksamiehet alkaa sitten vain tehdä hommia omilla työkaluilla ilman korvausta, mutta eniten huolettaa tälläinen suuntaus, mikäli lähiaikoina tulee vaativampia leikkauksia sairaalassa.

Kyllä sitä joku kirurgi löytyy heti, joka on venyttänyt penniä ja hommannut ei niin puhtaita leikkauskaluja, kun ei enää saa sairaalan puolesta näitä..


Mutta mikähän katkeruus tähän tätiin on oikein iskenyt? Kerta kerralta näitä tyrmätään, mutta jo kohta se syöltää samanlaista matalalentoista fantasiointia tulemaan.

Eikä sillä, pitkää aikaahan ei ole siintä, kun vihreitten Osmo Soininvaara kirjoitutti jutun Taloussanomiin, että nyt on keksitty RAHASAMPO, eli kilometrikorvaukset. Ihme lahopää.

Toki tuo oma-auto on monelle itsestään selvyys ja monesti on sitten helppo "tienata" sillä autolla, kun se on valmiina pihassa, niin pari tuhatta vuodessa sillä ajelevat eivät laske kuluksi kuin polttoaineet. Arvoalenee siinä ihan normaalisti, vakuutukset ja huollot tulee samalla tavalla. Ajoa on niin harvoin, että ei niinkään väliä hyvistä renkaista tai että pitää varmasti lähteä aamusta käyntiin jne.

Mikäli tuota ajoa tulee esim. yli 15tkm, niin tuolloin auton pitää jo olla käytettävissä aikalailla joka viikko, jolloin noita hirveitä tuloja kilometreistä joutuu käyttämään jo ihan siihen autonkin luotettavuuteen.

Ja kun tuossa laskentakaavassa on nimenomaan otettu huomioon se, että korvaukset kattaa arvonaleneman ja kulut 20tkm ja yli ajolla, niin tuossa sitten on jokaisella tuo mahdollisuus pelata ja puljata, mikäli siltä tuntuu. Vanhalla autolla pääsee ja kulkee, kunhan järki on sen kanssa päässä (eli joka aamu pääsee lähtemään, sekä mieluusti perille asti..)

Mutta mitä tuossa näkee näitä kilometrimiljonäärejä, niin yleisesti autot on uusia, jolloinka tuo korvaus mahdollistaa sen, että voi ajella mukavalla ja "toimivalla" (takuu..) autolla työajot. Jos 3 vuotta pitää vaihtovälinä, niin aikalailla tuo summa menee siihen välirahaan. Ja ainahan niitä ääripäitä löytyy..
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 31.01.2012, 09:41
Masai Masai ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 08.11.05
Sijainti: Laukaa, Finland.
Viestit: 569
Perusasetus

Kylmäkäynnistys vastaa kuulema 800km ajoa. kilsat ylös siitäkin!
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 31.01.2012, 11:24
Tractor:n Avatar
Tractor Tractor ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.07
Sijainti: Paavola Pohjois-Pohjanmaa
Viestit: 797
Perusasetus

Juu kyllä minäkin haluan sen linja-auton nähdä joka parhaimmillaan neljän aikaan aamulla lähtis tältä pikkukylältä sinne minne milloinkin olisi töihin meno. Toisaalta taas onhan tuo "raja" muka vedetty Jyväskylän eteläpuolelle, mutta uskon vahvasti että tälläkin palstalla viihtyvien joukossa on henkilöitä, jotka ovat erimieltä että julkiset kulkisivat muka hyvin siellä etelässä päin. Mutta en usko että tuollaisia rajoja voidaan vetää koska siinä eriarvoistetaan ihmisiä. Itse olen sitä mieltä että tuota korvausta pitäisi korottaa koska kaikki kallistuu.
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan-

-Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89-

-Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86-

http://www.mitsubishi4wd.com
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 31.01.2012, 13:06
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Minäkin kulkisin julkisilla, siinähän voisi nukkua vielä matkalla. Tuntuu vaan huonosti noita linjoja kulkevan tuonne talviteiden varteen aamukuudeksi...

Paremman puoliskon kilometrikorvaukset riittää loppuvuodesta melkein polttoaineeseen, auton huollot, verot, arvonaleneminen yms. menee sitten omasta pussista. Auto syö dieseliä 6,4l sataselle näin talvella.
Mutta joku kääpä on keksinyt ettei maatalouslomittajalle makseta kuin puolet ajetuista työmatkoista ja km-korvausta niistäkin leikataan kilometrien kertymisen myötä (5000km täynnä vuodessa-> 2centtiä pois kilometrille jne...)
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.01.2012, 13:24
mjoona:n Avatar
mjoona mjoona ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.09
Sijainti: Sastamala
Viestit: 495
Perusasetus

Kyllösen neronleimaukset jatkuu, hyvin on ministeri Helsinkiläistynyt kun ajattelee kotikuntaansa Suomussalmea ja sen julkista liikennettä...
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 31.01.2012, 14:11
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Liikenneministeri Merja Kyllönen (vas.) aikoo ottaa kilometrikorvaukset uudelleen pohdintaan, kun hallitus käsittelee tulevia säästöjä. Hänen mielestään kilometrikorvausasia ei ole ajan tasalla, koska ihmisille on kannattavampaa käyttää omaa autoa kuin julkista liikennettä.

Merja Kyllönen on jo aiemmin sanonut, että kilometrikorvauksia voisi pienentää alueilla, joissa joukkoliikenne toimii hyvin. Alue voisi hänen mielestään ulottua Jyväskylästä etelään.

- On tultu sellaisen tilanteen eteen, että ihmisille on kannattavampaa liikkua omalla autollaan kuin esimerkiksi junalla tai lentokoneella. Samanaikaisesti käydään vääntöä, että onko alueilla esimerkiksi toimivaa lentoliikennettä, ja millä tavalla raideliikennettä pidetään pystyssä.

Kyllösen mielestä asiassa tulevat eteen isot yhteiskunnalliset kysymykset.

- Vaikeina taloudellisina aikoina on esillä kysymys, että pystytäänkö tarjoamaan kaikkea. Tuetaanko yksityisautoilua, tuetaanko joukkoliikennettä vai mitä oikein tehdään.

- Peruskysymys on, että kilometrikorvausten tulisi kohdentua niille ihmisille, joille auto on konkreettinen työväline. Väitän kyllä, että kaikki tämän päivän 900 000 korvauksen saajaa eivät ole siinä tilanteessa.

Työnantaja maksaa kilometrikorvausta omaa autoa käyttävälle työntekijälle työtehtävistä aiheutuvista matkoista. Korvaus ei koske kodin ja työpaikan välisiä matkoja.
Ja mikä parasta. Nuo km korvauksethan eivät ole valtiolta pois. Eikä keneltäkään muultakaan paitsi työntekijältä. Ja taas tässä kohtaa se hyödyttää työnantajaa joka maksaa näitä korvauksia. Eli toisin sanoen tämä tomppeli on menny taas johonkin kokoomuksen/vihreiden miinaan jolla pyritään alentamaan työnantajan velvoitteita. Ja perusteena joukkoliikenne!!!! Eli sillä verukkeella että sinulle voidaan maksaa bussilippu, niin sinulle ei tarvi maksaa niin paljon km. korvauksia siitä että viet jotain sirkkeliä omalla autolla, joka on aika usein työpaikan saannin edellytyksenä, paikasta toiseen.

Ja tuo kyllösen mainitsema 900000 duunaria voi olla jopa aika lähellä totuutta kun ajattelee koko työväestöä. Eli jos kolmannes on tehtaassa duunissa kolmannes toimistossa niin kolmannes on suunnilleen sitä pakertaja osaa joka reissaa siellätäällä. Ja niitä korvauksiahan saattaa tulla vaikka vaim pari kertaa vuoteen eikä joka päivä. Ja silti nämä on tuolla tilastossa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 31.01.2012, 15:03
Tractor:n Avatar
Tractor Tractor ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 30.08.07
Sijainti: Paavola Pohjois-Pohjanmaa
Viestit: 797
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Mutta joku kääpä on keksinyt ettei maatalouslomittajalle makseta kuin puolet ajetuista työmatkoista ja km-korvausta niistäkin leikataan kilometrien kertymisen myötä (5000km täynnä vuodessa-> 2centtiä pois kilometrille jne...)
Näinhan se on mutta toisen puolen voi onneksi laittaa tulonhankkimisvähennyksiin. Juu minäkin olen yrittänyt miettiä miten se auto rupeaa kuluttamaan vähempi kun 5000km tulee täyteen..
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan-

-Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89-

-Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86-

http://www.mitsubishi4wd.com
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 31.01.2012, 16:06
Ahma:n Avatar
Ahma Ahma ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 11.10.03
Sijainti: Etelä-Savon pääkaupunki
Viestit: 526
Perusasetus

Kuten Pastirollikin totesi niin kun katsoo ko.ministerin (oikeesti ei edes ulkoisesti luo ministerin statusta) pärstäkerrointa niin sellainen "luottamus" ja asioiden taju mitä edustaa niin puuttuu kokonaan. EN sano häntä rumaksi tai mitään sellaista mutta ulkoisestikkin vaan useimmasta näkee paljon. Joku sosiaalitantta tulisi ensimmäisenä mieleen?!
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 31.01.2012, 16:08
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Viestit: 3.852
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Tractor Näytä viesti
Näinhan se on mutta toisen puolen voi onneksi laittaa tulonhankkimisvähennyksiin. Juu minäkin olen yrittänyt miettiä miten se auto rupeaa kuluttamaan vähempi kun 5000km tulee täyteen..
Tuo tulonhankkimisvähennys on aika yhdentekevä kun kuukausipalkka on alle 1300 ennen veroja(osa-aikainen, 6,5h päivässä). Siitä rahasta maksetaan muutenkin niin vähän veroja ettei paljoa ole merkitystä vaikka saa tienata 10-20 euroa verovapaasti. Todellisuudessa verotuksen kautta hyvitetään ko. tapauksessa n. 3cent/km kun pelkkä polttoainekustannus on lähes 10cent/km.

Kannattaa olla pienipalkkainen kunta-alan orja.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Kyllä taas katsastus oli kunniassaan täällä suunnalla... OneAndOnly Chit-Chat 36 17.04.2011 17:25
Kyllä lähtee! KoniJeep Chit-Chat 3 27.04.2010 19:55
ei vittu p...le taas eläköön hurraa..jipii..KHO päätös taas toyota4x4 Chit-Chat 4 02.03.2010 17:37
Kyllä taas ahistaa... jeeppi-eki Chit-Chat 5 10.05.2005 18:55
Kyllä koittelee Epeli Tekniikka & Jutustelu 11 12.09.2004 09:02


Sivu luotu: 01:29 (GMT +2).