![]() |
![]() |
|
Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Huomautettakoon tässä vaiheessa, että kysehän on tästä oman auton käytöstä työajossa maksettavista korvauksista, eikä verotuksessa vähennettävästä työmatkakorvauksesta. Monen arkea toki tämäkin idea koskettaa ja pahasti.
__________________
Suzuki = Way of Life! '97 Subaru Legacy Outback '99 Citroën Xantia Break 2.0 16V AT '82 Suzuki SJ410/SJ419TDic 35" MT "Zombie Hunter" |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Niin, siis nythän ollaan viemässä korvaukset pois siintä, että ajetaan omalla autolla työajoja.
Eli raksamiehet alkaa sitten vain tehdä hommia omilla työkaluilla ilman korvausta, mutta eniten huolettaa tälläinen suuntaus, mikäli lähiaikoina tulee vaativampia leikkauksia sairaalassa. Kyllä sitä joku kirurgi löytyy heti, joka on venyttänyt penniä ja hommannut ei niin puhtaita leikkauskaluja, kun ei enää saa sairaalan puolesta näitä.. Mutta mikähän katkeruus tähän tätiin on oikein iskenyt? Kerta kerralta näitä tyrmätään, mutta jo kohta se syöltää samanlaista matalalentoista fantasiointia tulemaan. Eikä sillä, pitkää aikaahan ei ole siintä, kun vihreitten Osmo Soininvaara kirjoitutti jutun Taloussanomiin, että nyt on keksitty RAHASAMPO, eli kilometrikorvaukset. Ihme lahopää. Toki tuo oma-auto on monelle itsestään selvyys ja monesti on sitten helppo "tienata" sillä autolla, kun se on valmiina pihassa, niin pari tuhatta vuodessa sillä ajelevat eivät laske kuluksi kuin polttoaineet. Arvoalenee siinä ihan normaalisti, vakuutukset ja huollot tulee samalla tavalla. Ajoa on niin harvoin, että ei niinkään väliä hyvistä renkaista tai että pitää varmasti lähteä aamusta käyntiin jne. Mikäli tuota ajoa tulee esim. yli 15tkm, niin tuolloin auton pitää jo olla käytettävissä aikalailla joka viikko, jolloin noita hirveitä tuloja kilometreistä joutuu käyttämään jo ihan siihen autonkin luotettavuuteen. Ja kun tuossa laskentakaavassa on nimenomaan otettu huomioon se, että korvaukset kattaa arvonaleneman ja kulut 20tkm ja yli ajolla, niin tuossa sitten on jokaisella tuo mahdollisuus pelata ja puljata, mikäli siltä tuntuu. Vanhalla autolla pääsee ja kulkee, kunhan järki on sen kanssa päässä (eli joka aamu pääsee lähtemään, sekä mieluusti perille asti..) Mutta mitä tuossa näkee näitä kilometrimiljonäärejä, niin yleisesti autot on uusia, jolloinka tuo korvaus mahdollistaa sen, että voi ajella mukavalla ja "toimivalla" (takuu..) autolla työajot. Jos 3 vuotta pitää vaihtovälinä, niin aikalailla tuo summa menee siihen välirahaan. Ja ainahan niitä ääripäitä löytyy.. |
#3
|
|||
|
|||
![]()
Kylmäkäynnistys vastaa kuulema 800km ajoa. kilsat ylös siitäkin!
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Juu kyllä minäkin haluan sen linja-auton nähdä joka parhaimmillaan neljän aikaan aamulla lähtis tältä pikkukylältä sinne minne milloinkin olisi töihin meno. Toisaalta taas onhan tuo "raja" muka vedetty Jyväskylän eteläpuolelle, mutta uskon vahvasti että tälläkin palstalla viihtyvien joukossa on henkilöitä, jotka ovat erimieltä että julkiset kulkisivat muka hyvin siellä etelässä päin. Mutta en usko että tuollaisia rajoja voidaan vetää koska siinä eriarvoistetaan ihmisiä. Itse olen sitä mieltä että tuota korvausta pitäisi korottaa koska kaikki kallistuu.
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan- -Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89- -Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86- http://www.mitsubishi4wd.com |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Minäkin kulkisin julkisilla, siinähän voisi nukkua vielä matkalla. Tuntuu vaan huonosti noita linjoja kulkevan tuonne talviteiden varteen aamukuudeksi...
Paremman puoliskon kilometrikorvaukset riittää loppuvuodesta melkein polttoaineeseen, auton huollot, verot, arvonaleneminen yms. menee sitten omasta pussista. Auto syö dieseliä 6,4l sataselle näin talvella. Mutta joku kääpä on keksinyt ettei maatalouslomittajalle makseta kuin puolet ajetuista työmatkoista ja km-korvausta niistäkin leikataan kilometrien kertymisen myötä (5000km täynnä vuodessa-> 2centtiä pois kilometrille jne...) |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Kyllösen neronleimaukset jatkuu, hyvin on ministeri Helsinkiläistynyt kun ajattelee kotikuntaansa Suomussalmea ja sen julkista liikennettä...
|
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja tuo kyllösen mainitsema 900000 duunaria voi olla jopa aika lähellä totuutta kun ajattelee koko työväestöä. Eli jos kolmannes on tehtaassa duunissa kolmannes toimistossa niin kolmannes on suunnilleen sitä pakertaja osaa joka reissaa siellätäällä. Ja niitä korvauksiahan saattaa tulla vaikka vaim pari kertaa vuoteen eikä joka päivä. Ja silti nämä on tuolla tilastossa.
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA V..tut se mitään heikkoa ole... Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry. Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine. Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa. Jyrsitään Kantoja. Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt. 0500-752101/Antsa Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä Antsan Tuubi |
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]()
__________________
-Vain kääpiöt madaltavat autojaan- -Mitsubishi Pajero 2.5tdic 4x4 -89- -Mitsubishi Pajero 2.5td 4x4 -86- http://www.mitsubishi4wd.com |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Kuten Pastirollikin totesi niin kun katsoo ko.ministerin
![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kannattaa olla pienipalkkainen kunta-alan orja. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Kyllä taas katsastus oli kunniassaan täällä suunnalla... | OneAndOnly | Chit-Chat | 36 | 17.04.2011 17:25 |
Kyllä lähtee! | KoniJeep | Chit-Chat | 3 | 27.04.2010 19:55 |
ei vittu p...le taas eläköön hurraa..jipii..KHO päätös taas | toyota4x4 | Chit-Chat | 4 | 02.03.2010 17:37 |
Kyllä taas ahistaa... | jeeppi-eki | Chit-Chat | 5 | 10.05.2005 18:55 |
Kyllä koittelee | Epeli | Tekniikka & Jutustelu | 11 | 12.09.2004 09:02 |