Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.12.2011, 13:12
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.289
Perusasetus

Jos rangea tekee mieli, niin aluksi vaihtaa toiset akselit. Esim lukottomat HJ:n akselit jotka voi sitte myöhemmin varustella lukoilla. Vois olla "halvin" tapa aloittaa. Rangen omat akselitkin saa kestämään, mutta kestävät osat on kalliimpia kuin tojotan ja kaikki akselien sisuskalut joutuu vaihtamaan..
Tietty jos se range pitää heti pilata jollain mersun diisselillä, niin olisko sama sitten ostaa mersu samantien. Ei kyllä ihan 2000e riitä..
Jos sattuu siis löytymään tekniikaltaan toimiva, koriltaan ja rungoltaan vähätöinen range (kaikki nuo parin tonnin maasturit on jostain mädäntyny.) Alusta toimii ja jakolootan välitykset on kelvolliset.
Ei jeeppikään varmasti huono ole, tosin tuo VooDoo Jeepin neljän jeepin kokemus kertoo ettei niitä pitää viitti

__________________
Harbor Cruisers

Viimeksi muokannut baxxter : 06.12.2011 13:14
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.12.2011, 13:32
Superlon:n Avatar
Superlon Superlon ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 31.01.11
Sijainti: Mynämäki
Viestit: 304
Perusasetus

Ite tässä kohta vuoden päivät Cherokeeta maastoon puuhastelleena on todettava, että Suomesta ei valitettavasti halvalla osia saa. Pelkät jarrupalatkin kannattaa tilata ison meren tuolta puolen, sillä ovat postikuluineen, kotiovelle kannettuna edullisemmat, kuin Suomen kauppureiden hinnat _ilman_ postikuluja. Toki Suomesta saa pari päivää nopeammin ja mahdolliset takuu-asiat on helpompi hoitaa.

Metsäkulkineeksi olen tohon Cherokeehen ollu erittäin tyytyväinen, mutta harrastusvarojen vähyys on tehokkaasti rajannut isommat muutokset tulevaisuuteen. Jos rahaa olis enemmän käytettävissä, niin hetkessähän siihen heittäisi kytkettävän lukon eteen ja 33/35 tuumaset kumekset alle. Kisakäytössä menis tosiaan 33x12,5 R15 kanssa stanuihin, mutta ei 35 tuumasetkaan ihmeitä alle mahtuakseen vaadi.

Alusta on helppo panssaroida kestämään pohjakosketuksia ja auto on yllättävän kevyt kokoisekseen. Ohjausvarret on orkkiksina kulutustavaraa.

Neliovisuus hankaloittaa kaarien tekemistä, mutta jos takapenkkejä on valmis uhraamaan, niin onnistuu kyllä.

Eniten mä tykkään ton auton tekniikan helppoudesta. Melkeen mitä vaan voi korjata heti mättäällä, jos vaan sattuu sopivat työkalut löytymään kontista. Millään ammattipajalla sitä ei tarvitse rakennuttaa, jos vaan mekaniikasta jotain ite ymmärtää.

Aihioissa on usein reilusti mätähommia, mutta kun ne kerran tekee kunnolla, ni kestää hyvin kisakäyttöä. Eipä taida tosin sellasta merkkiä näissä vehkeissä ollakaan, ettei 20-vuotiaista vielä ruostetta löytyis.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.12.2011, 13:38
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Ei jeeppikään varmasti huono ole, tosin tuo VooDoo Jeepin neljän jeepin kokemus kertoo ettei niitä pitää viitti
Mulla on vaan semmonen tapa kun saa valmiiksi niin vois alottaa jotain uutta jo
Jeeppi on ainoo ja oikea, en edes harkitse muita maastureita
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.12.2011, 13:49
artsi777:n Avatar
artsi777 artsi777 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.05.07
Sijainti: Salo, Finland.
Viestit: 3.135
Perusasetus

Ei kai sillä väliä ole mikä maasturi ,pääasia että siinä on japsitekniikka ni uskaltaa lähteä pidemmällekin kun kotikylälle
__________________
Salon seudun OFF ROAD Ry
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 07:13 (GMT +2).