Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.12.2011, 10:54
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -sami- Näytä viesti
963. range. range ei kestä vakiona juur mitään. Onhan siinä toimiva alusta jne. mut mm. voimansiirron vahvistaminen yksistään jo niin kallista et ei ole sun budjetissa.

Ja ennen kuin Rover ihmiset hyökkää puolustamaan, niin olen minäkin puuhastellut rovereiden kanssa. Enkä sinänsä tuomitse niitä. Tähän juttuun niistä ei vaan ole.

-sami-
d44 aika simppeli laittaa rangeen ja kestää varmasti enemmän kun laatuskan voimansiirto Joskus tulee rooveria himoittua ton alustan takia vaikka nelilinkkiautolla ajaakin.. ja noi akselit ei tosiaan maksa paljoa kun niissä ei oo tojotalisää

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.12.2011, 11:22
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Suzuki SJ tai pätkä Patrolli tulisi itelläkin ekana mieleen jos tuon hintaluokan autoa olisin ostamassa kilpailutarkoitukseen.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 06.12.2011, 12:24
Murros Murros ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.08.11
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 719
Perusasetus

SJ 410/413/413LWB,vakiona hyvä etenijä,halpa ostaa,edullinen rakentaa.Luokka Original 31"10,5 15 Fedimat alle.


LJ70 vakiona hyvä etenijä,helppo rakentaa,kierrealusta vakiona.Luokka Stanu jotkut 33"12,5 15 kumet alle.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 06.12.2011, 18:26
-sami- -sami- ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.12.05
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 547
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
d44 aika simppeli laittaa rangeen ja kestää varmasti enemmän kun laatuskan voimansiirto Joskus tulee rooveria himoittua ton alustan takia vaikka nelilinkkiautolla ajaakin.. ja noi akselit ei tosiaan maksa paljoa kun niissä ei oo tojotalisää
suskan (varsinkin 413/samurai) aleksit kestää takuulla paremmin kuin range rovereiden vastaavat. Suikka kestää kemppinäkin aika paljon. Eikä tarvii vaihtaa alekseja. Suikkaan saa lock-rightin pariin hunttiin.

Mitäs sellanen range joka on leimassa maksaa? Ja mitäs noi d44:set nykyään maksaa? Entäs shit-right tms. lukko d44:seen?

Takuulla on kustannus tehokkaampi budjetti raaseri tollanen suikka ja jopa nivakin. Cherokeessa huonoa on d30 sarjan akselit, mutta orkkiksessa 31" viellä kestää, ehkä jopa lukkoakin. Ja ei ne niin halpoja ole vakuutukset niin jeeppeihin kuin rangeihinkaan.

nimim. "voi vittu voiko toi puikko tasasella asfaltilla poiketa rangesta!"

-sami-
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 06.12.2011, 22:45
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.286
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -sami- Näytä viesti
suskan (varsinkin 413/samurai) aleksit kestää takuulla paremmin kuin range rovereiden vastaavat. Suikka kestää kemppinäkin aika paljon. Eikä tarvii vaihtaa alekseja. Suikkaan saa lock-rightin pariin hunttiin.

Mitäs sellanen range joka on leimassa maksaa? Ja mitäs noi d44:set nykyään maksaa? Entäs shit-right tms. lukko d44:seen?

Takuulla on kustannus tehokkaampi budjetti raaseri tollanen suikka ja jopa nivakin. Cherokeessa huonoa on d30 sarjan akselit, mutta orkkiksessa 31" viellä kestää, ehkä jopa lukkoakin. Ja ei ne niin halpoja ole vakuutukset niin jeeppeihin kuin rangeihinkaan.

nimim. "voi vittu voiko toi puikko tasasella asfaltilla poiketa rangesta!"

-sami-
Mistäköhän suzukin akseleista mahtaa olla kyse, ainakin lukkojen kanssa etutikkuja ja murroksia sai vaihtaa jokaiseen suunnistuskisaan, jos ei etukäteen ni sitten kisan aikana. Renkaina huimat 31x10,5
Väittäisin että range kestää paremmin 31" pyörää kuin suzuki, tosin onhan se auton kokoinenkin ja vaatii tietty suhteessa isompaa pyörää. Suzukissa on fiksumpi tasauspyörästö ja kilometrejä lienee yleensä vähemmän mittarissa. Rangessa taasen tasauspyörästön ristitappi aiheuttaa ehkä jopa enemmän murheita kuin vetarit.
Oikeen kun rupee rankaisemaan, suzukiakselia ei saa niin kestäväksi kuin rangen akseleita. Läjän akselit ainakin mittojen mukaan vähän kestävämmät ja erityisesti valikoima parempi ja halvempi. Hoojiin akseleilla saa välityksenkin kestämään. Amerikkalaisissa taas lompakko vain rajana

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja artsi777
Ei kai sillä väliä ole mikä maasturi ,pääasia että siinä on japsitekniikka ni uskaltaa lähteä pidemmällekin kun kotikylälle
Ja englantilaisen perässä narunjatkona luotettava japanialainenkin pääsee kisassa maaliin
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.12.2011, 07:34
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

samurailla ajanu kaks kautta suunnistusta josta toisen lukkojen kanssa eikä yhtään tikkua tai murrosta eikä yhtään keskeytystä tekniikan takia plus toista kymmentä safaria
rangella joskus aikanaan pari kautta rangella yks karpiolan vetari plus pari sherban välitystä ja siin renkaina tais olla 38 swampperit niin ja suikassa ensin 32x10,5 ja sit 12x12,5
eli saa nekin kestämään
hiluksilla 38,5x14,5 ei yhtään kisaa maaliin asti
sori yks päästiin lukkojen ansiosta kolmevetosena
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 07.12.2011, 09:12
-sami- -sami- ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.12.05
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 547
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Mistäköhän suzukin akseleista mahtaa olla kyse, ainakin lukkojen kanssa etutikkuja ja murroksia sai vaihtaa jokaiseen suunnistuskisaan, jos ei etukäteen ni sitten kisan aikana. Renkaina huimat 31x10,5
Väittäisin että range kestää paremmin 31" pyörää kuin suzuki, tosin onhan se auton kokoinenkin ja vaatii tietty suhteessa isompaa pyörää. Suzukissa on fiksumpi tasauspyörästö ja kilometrejä lienee yleensä vähemmän mittarissa. Rangessa taasen tasauspyörästön ristitappi aiheuttaa ehkä jopa enemmän murheita kuin vetarit.
Oikeen kun rupee rankaisemaan, suzukiakselia ei saa niin kestäväksi kuin rangen akseleita. Läjän akselit ainakin mittojen mukaan vähän kestävämmät ja erityisesti valikoima parempi ja halvempi. Hoojiin akseleilla saa välityksenkin kestämään. Amerikkalaisissa taas lompakko vain rajana


Ja englantilaisen perässä narunjatkona luotettava japanialainenkin pääsee kisassa maaliin
Ihan ollaan ajettu 410llä 1,0 ja 1,6 ja automaatilla siin oli jopa shit rightit edes+takana ja samurailla 1,3 shit-right takana ja arbbi edes. kaksi vetaria ollaan poikkastu edestä, molemmat lukko päällä pakilla seinää vasten = ihan oma tyhmyyttään. Toinen kyl meni niin helposti ja siististi et meni jopa takuuseen. Takaa tasan yksi vakio poikkastu. Silloin kyl sai mailaa niin paljon ku nyt vakio 1,3 antaa. Silloinkin siis lukko päällä ja aleksi banana.

Kyl me ollaan noita satama-hampuuseja maaliinkin hinailtu ja ihmetelty kuinka ne saa niitä vetareita+murroksia paskaksi niin paljon. Jaakko ja Teppo korjaa niin paljon et useimmin taitaa meidän takana olla.

Eikä se toisaalta ole ihme et ne rangen murrokset jotain kestääkin, eihän sen eturenkaat edes käänny kunnolla

Aikanaa ajeltiin rangella ja kaverin kanssa todettiin ettei kumpikaan enään ryöväreihin sorru.

Budjetti peliä jos haetaan niin kyllähän se pitemmän päälle on unimog. Siitä ei saa juuri mitään rikki ja kaikki tarvittava vakiona. Mut taitaa kysyjä hakea toisenlaista budjetti vehjettä.

-sami-
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 07.12.2011, 12:30
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.286
Perusasetus

Onneksi ketjun aloittajalla ei ollut listassa suzukeja ollenkaan, tosin kertoohan jo topic että autoa oltiin etsimässä.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 07.12.2011, 16:02
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 968
Perusasetus

UAZ!

-Halpa
-Kestävä
-Lukkoja löytyy automaattisesta paineilmatoimiseen
-SOA valmiina
-Ei tarvitse panssareita välttämättä
-Maastoliikkuminen jo vakiona hyvä (hyvät joustot,akselinylitykset pienet yms valmiiksi)
-Yksinkertainen tekniikka = Helppo korjata ja rakentaa
-On tilaa kuljettaa varusteita
-Halvoissa ei rakentelua haittaavia rekisterikilpiä


Huonoa on että noissa on joskus aina jotain pientä.... ,Naapurit ei tykkää,Vaimo saattaa lähteä yms
__________________
KEHRUU-RACING

Viimeksi muokannut Punanenä : 07.12.2011 16:19
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 07.12.2011, 16:51
Häänrik:n Avatar
Häänrik Häänrik ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 31.12.10
Sijainti: PERÄseinäjoki
Viestit: 2.204
Perusasetus

Arvasin et tästä ketjusta tuloo poikien taistelupaikka range on paska! eikä oo! no ei vaan, alkaa näyttään siltä että perstuntumalla ainaki susuki johtais taistoa nivakin kyllä kiinnostais. toyota BJ on pois laskuista koska emäntä sanoi niin

tuossa muutamia autoja mitä oon kattellu:
isuzu. tuo auto kiinnostais kyllä ihan kakkosautokäyttöönkin maantielle
http://www.nettiauto.com/isuzu/pickup/4327219

Pari rangea.
toisessa olis jo oikean merkkinen kone paikallaan
http://www.nettiauto.com/range-rover/vogue/4389255
http://www.nettiauto.com/range-rover/sport/3656124

sitte muijan ehdotus:
http://www.nettiauto.com/daihatsu/rocky/4437649

suitsa... paljonkohan tuollaiseen maksaapi korottavat jouset?
http://www.nettiauto.com/suzuki/sj410/4421788

Vaiko pitäiskö koittaa tuollaista? olis lukotki
http://www.nettiauto.com/volkswagen/caravelle/4448949

napero
http://www.nettiauto.com/mitsubishi/pajero/4449250 ei oikeestaan niin kauheesti kiinnosta.

NIva!!
http://www.nettiauto.com/lada/niva/4151813


katotaa millainen taistelu näistä saahaan aikaseks. sen verran että oon jo useasti soitellu tota isuzu pikuppia ja ehkä haen sen kohta jos vain saa paskatin myityä. jos ei ohvikäyttöön nii muijalle lahajaks.


JA JOS NÄÄ ON KAIKKI PASKALÄJIÄ NII OSTETAAN SITTE VITTU NELIVETO TERCELI JA NÄYTETÄÄN SILLÄ NÄRHEN MUNAT KAIKILLE!!!!!!!!!!!
__________________
Jos sulla on vasara, mikä tahansa on naula. Jos sulla on hitsauskone, mikä tahansa on ihan mitä tahansa haluat sen olevan.
Toyota crown rs50
OmJ40 kilpuri. (Lähetään vaikka nollasta)
Plus muita romuja

Viimeksi muokannut Häänrik : 07.12.2011 16:55
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 16:06 (GMT +2).