Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.12.2011, 09:50
-sami- -sami- ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.12.05
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 547
Perusasetus

Kyllä noi nivatkin on ihan mainioita pelejä. Mut ei niitäkään hirveen halvalla löydy.

+takapää toimii pienellä modauksella tosihyvin
+taakse löytyy lukkoja helpohkosti tai sitten kemppi sinne (leima vaan sillä hankala)
+pieni ja näppärä
+monet osat saippualaatikon kanssa samoja joten osia löytyy ja on halpoja

-etuperän kiinitykset eksoottinen ja heikko. Pitää vahvistaa ennen kuin ajattelee edes metsään menemistä
-välitykset pitkän puoleiset (huhuja kuullut lyhyemmistä mut ei tietoo mistä)

Mut kyllä suska olis halvin ja helpoin.

tohon sun budjettiin/tarpeeseen
1.suska
2.niva
3.cherokee
4.-962. ihan mikä vaan
963. range. range ei kestä vakiona juur mitään. Onhan siinä toimiva alusta jne. mut mm. voimansiirron vahvistaminen yksistään jo niin kallista et ei ole sun budjetissa.

Ja ennen kuin Rover ihmiset hyökkää puolustamaan, niin olen minäkin puuhastellut rovereiden kanssa. Enkä sinänsä tuomitse niitä. Tähän juttuun niistä ei vaan ole.

-sami-

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.12.2011, 10:47
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.825
Perusasetus

No mun suosituksia olis aluks.

pätkä pajero

+2.5td koneella oleva kestää aika kovaa rääkkiä toi voimansiirto(35" boggeri)
+osia löytyyy joka paikasta ja ei maksa paljoa.
+koneeseen saa ihan kohtuudella vetoja.
+kevyt ja ketteä.
+pohja helppo panssaroida hyvin.

-vaikea korotttaa(tosin ei tarvi ihmeitä tehdä että 35"alle mahtuu)
-uudemmasta alustan osilla saa enenmän joustoja etu päähän ja taakse orgis lukko akselin.
-napalukot paskoja(hitsaa kiinteät navat)
-rungon ja korit usein pehmeitä.

-81-89 toyota hilux.

+perus iki liikkuja vapari dieselillä.
+osia saa ja on halpoja.
+kaikkea mahdollista viri palikkaa saa rahalla.
+35"mahtuu alle hyvin pienellä työllä.
+kevyt aihio valmiiksi.
+välitykset suht tiheät vakiona.
+menee pelkällä kemppi lukollakin vakiona
hyvin

-korit ja lavat ja rungot monesti pehmeitä.
-pitkä.
-monessa ei ohjaus tehostinta vakiona ja orgis ohjaus aika heikko.
-vanhempien 4.88 perät aika katoava luonnon vara.
-vakio alusta aika kova ja jäykkä.


-81-89 patrollit

+tekniikka kestää vaparina maailman loppuun asti.
+välitykset vakiona suht tiheät(riippuen autosta)
+osia saa joka paikasta.
+turbottamalla saa voimaa riittävästi.
+mekaaninen vinssi on vaivan älyttömän nopea ja vahva.
+soan teolla mahtuu 37"alle hyvin.

-mätiä usein.
-iso ja painava.(pätkä malli hieman ketterämpi)
-cromo vetarit kalliita.
-vakio alusta matala ja kankea.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.12.2011, 21:48
Arska-tehtaalta:n Avatar
Arska-tehtaalta Arska-tehtaalta ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 30.08.05
Sijainti: Retuperän Ranchi, Joutseno, Finland.
Viestit: 3.272
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tapsa4x4 Näytä viesti
No mun suosituksia olis aluks.

pätkä pajero

+2.5td koneella oleva kestää aika kovaa rääkkiä toi voimansiirto(35" boggeri)
+osia löytyyy joka paikasta ja ei maksa paljoa.
+koneeseen saa ihan kohtuudella vetoja.
+kevyt ja ketteä.
+pohja helppo panssaroida hyvin.

-vaikea korotttaa(tosin ei tarvi ihmeitä tehdä että 35"alle mahtuu)
-uudemmasta alustan osilla saa enenmän joustoja etu päähän ja taakse orgis lukko akselin.
-napalukot paskoja(hitsaa kiinteät navat)
-rungon ja korit usein pehmeitä.
Millasilla muutoksilla kolmevitoset mahtuu alle pätkään?
__________________
WORRY

Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.12.2011, 21:53
LaaLaa:n Avatar
LaaLaa LaaLaa ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Lahti, Finland.
Viestit: 6.247
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta Näytä viesti
Millasilla muutoksilla kolmevitoset mahtuu alle pätkään?
Ei kai se muuta tarvi kuin: vääntösauvojen kiristys, lisälehti tai pidemmät riiput taakse sekä 3" korin korotus
__________________
~~~~~~~~~~~~~~
www.suzuki4x4club.fi
~~~~~~~~~~~~~~
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.12.2011, 22:10
tapsa4x4:n Avatar
tapsa4x4 tapsa4x4 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.02.03
Sijainti: lahti/hollola, Finland.
Viestit: 9.825
Wink

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska-tehtaalta Näytä viesti
Millasilla muutoksilla kolmevitoset mahtuu alle pätkään?
simpalla muistaakseni oli 35x16 boggerit pelkällä 75mm korin korotuksella ja pienellä kaarien avarruksella.

ja mulla oli pätkässä 35" mutiaiset 55mm korin korotuksella ja kaarien avarruksella.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.12.2011, 10:54
Pertsi:n Avatar
Pertsi Pertsi ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 23.09.08
Sijainti: Padasjoki
Viestit: 1.268
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -sami- Näytä viesti
963. range. range ei kestä vakiona juur mitään. Onhan siinä toimiva alusta jne. mut mm. voimansiirron vahvistaminen yksistään jo niin kallista et ei ole sun budjetissa.

Ja ennen kuin Rover ihmiset hyökkää puolustamaan, niin olen minäkin puuhastellut rovereiden kanssa. Enkä sinänsä tuomitse niitä. Tähän juttuun niistä ei vaan ole.

-sami-
d44 aika simppeli laittaa rangeen ja kestää varmasti enemmän kun laatuskan voimansiirto Joskus tulee rooveria himoittua ton alustan takia vaikka nelilinkkiautolla ajaakin.. ja noi akselit ei tosiaan maksa paljoa kun niissä ei oo tojotalisää
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.12.2011, 11:22
tonikki tonikki ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 17.09.11
Sijainti: Kajaani
Viestit: 436
Perusasetus

Suzuki SJ tai pätkä Patrolli tulisi itelläkin ekana mieleen jos tuon hintaluokan autoa olisin ostamassa kilpailutarkoitukseen.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 06.12.2011, 12:24
Murros Murros ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.08.11
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 719
Perusasetus

SJ 410/413/413LWB,vakiona hyvä etenijä,halpa ostaa,edullinen rakentaa.Luokka Original 31"10,5 15 Fedimat alle.


LJ70 vakiona hyvä etenijä,helppo rakentaa,kierrealusta vakiona.Luokka Stanu jotkut 33"12,5 15 kumet alle.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 06.12.2011, 18:26
-sami- -sami- ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.12.05
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 547
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertsi Näytä viesti
d44 aika simppeli laittaa rangeen ja kestää varmasti enemmän kun laatuskan voimansiirto Joskus tulee rooveria himoittua ton alustan takia vaikka nelilinkkiautolla ajaakin.. ja noi akselit ei tosiaan maksa paljoa kun niissä ei oo tojotalisää
suskan (varsinkin 413/samurai) aleksit kestää takuulla paremmin kuin range rovereiden vastaavat. Suikka kestää kemppinäkin aika paljon. Eikä tarvii vaihtaa alekseja. Suikkaan saa lock-rightin pariin hunttiin.

Mitäs sellanen range joka on leimassa maksaa? Ja mitäs noi d44:set nykyään maksaa? Entäs shit-right tms. lukko d44:seen?

Takuulla on kustannus tehokkaampi budjetti raaseri tollanen suikka ja jopa nivakin. Cherokeessa huonoa on d30 sarjan akselit, mutta orkkiksessa 31" viellä kestää, ehkä jopa lukkoakin. Ja ei ne niin halpoja ole vakuutukset niin jeeppeihin kuin rangeihinkaan.

nimim. "voi vittu voiko toi puikko tasasella asfaltilla poiketa rangesta!"

-sami-
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 06.12.2011, 22:45
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -sami- Näytä viesti
suskan (varsinkin 413/samurai) aleksit kestää takuulla paremmin kuin range rovereiden vastaavat. Suikka kestää kemppinäkin aika paljon. Eikä tarvii vaihtaa alekseja. Suikkaan saa lock-rightin pariin hunttiin.

Mitäs sellanen range joka on leimassa maksaa? Ja mitäs noi d44:set nykyään maksaa? Entäs shit-right tms. lukko d44:seen?

Takuulla on kustannus tehokkaampi budjetti raaseri tollanen suikka ja jopa nivakin. Cherokeessa huonoa on d30 sarjan akselit, mutta orkkiksessa 31" viellä kestää, ehkä jopa lukkoakin. Ja ei ne niin halpoja ole vakuutukset niin jeeppeihin kuin rangeihinkaan.

nimim. "voi vittu voiko toi puikko tasasella asfaltilla poiketa rangesta!"

-sami-
Mistäköhän suzukin akseleista mahtaa olla kyse, ainakin lukkojen kanssa etutikkuja ja murroksia sai vaihtaa jokaiseen suunnistuskisaan, jos ei etukäteen ni sitten kisan aikana. Renkaina huimat 31x10,5
Väittäisin että range kestää paremmin 31" pyörää kuin suzuki, tosin onhan se auton kokoinenkin ja vaatii tietty suhteessa isompaa pyörää. Suzukissa on fiksumpi tasauspyörästö ja kilometrejä lienee yleensä vähemmän mittarissa. Rangessa taasen tasauspyörästön ristitappi aiheuttaa ehkä jopa enemmän murheita kuin vetarit.
Oikeen kun rupee rankaisemaan, suzukiakselia ei saa niin kestäväksi kuin rangen akseleita. Läjän akselit ainakin mittojen mukaan vähän kestävämmät ja erityisesti valikoima parempi ja halvempi. Hoojiin akseleilla saa välityksenkin kestämään. Amerikkalaisissa taas lompakko vain rajana

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja artsi777
Ei kai sillä väliä ole mikä maasturi ,pääasia että siinä on japsitekniikka ni uskaltaa lähteä pidemmällekin kun kotikylälle
Ja englantilaisen perässä narunjatkona luotettava japanialainenkin pääsee kisassa maaliin
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 07.12.2011, 07:34
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

samurailla ajanu kaks kautta suunnistusta josta toisen lukkojen kanssa eikä yhtään tikkua tai murrosta eikä yhtään keskeytystä tekniikan takia plus toista kymmentä safaria
rangella joskus aikanaan pari kautta rangella yks karpiolan vetari plus pari sherban välitystä ja siin renkaina tais olla 38 swampperit niin ja suikassa ensin 32x10,5 ja sit 12x12,5
eli saa nekin kestämään
hiluksilla 38,5x14,5 ei yhtään kisaa maaliin asti
sori yks päästiin lukkojen ansiosta kolmevetosena
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 07.12.2011, 09:12
-sami- -sami- ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 12.12.05
Sijainti: Kirkkonummi, Finland.
Viestit: 547
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja baxxter Näytä viesti
Mistäköhän suzukin akseleista mahtaa olla kyse, ainakin lukkojen kanssa etutikkuja ja murroksia sai vaihtaa jokaiseen suunnistuskisaan, jos ei etukäteen ni sitten kisan aikana. Renkaina huimat 31x10,5
Väittäisin että range kestää paremmin 31" pyörää kuin suzuki, tosin onhan se auton kokoinenkin ja vaatii tietty suhteessa isompaa pyörää. Suzukissa on fiksumpi tasauspyörästö ja kilometrejä lienee yleensä vähemmän mittarissa. Rangessa taasen tasauspyörästön ristitappi aiheuttaa ehkä jopa enemmän murheita kuin vetarit.
Oikeen kun rupee rankaisemaan, suzukiakselia ei saa niin kestäväksi kuin rangen akseleita. Läjän akselit ainakin mittojen mukaan vähän kestävämmät ja erityisesti valikoima parempi ja halvempi. Hoojiin akseleilla saa välityksenkin kestämään. Amerikkalaisissa taas lompakko vain rajana


Ja englantilaisen perässä narunjatkona luotettava japanialainenkin pääsee kisassa maaliin
Ihan ollaan ajettu 410llä 1,0 ja 1,6 ja automaatilla siin oli jopa shit rightit edes+takana ja samurailla 1,3 shit-right takana ja arbbi edes. kaksi vetaria ollaan poikkastu edestä, molemmat lukko päällä pakilla seinää vasten = ihan oma tyhmyyttään. Toinen kyl meni niin helposti ja siististi et meni jopa takuuseen. Takaa tasan yksi vakio poikkastu. Silloin kyl sai mailaa niin paljon ku nyt vakio 1,3 antaa. Silloinkin siis lukko päällä ja aleksi banana.

Kyl me ollaan noita satama-hampuuseja maaliinkin hinailtu ja ihmetelty kuinka ne saa niitä vetareita+murroksia paskaksi niin paljon. Jaakko ja Teppo korjaa niin paljon et useimmin taitaa meidän takana olla.

Eikä se toisaalta ole ihme et ne rangen murrokset jotain kestääkin, eihän sen eturenkaat edes käänny kunnolla

Aikanaa ajeltiin rangella ja kaverin kanssa todettiin ettei kumpikaan enään ryöväreihin sorru.

Budjetti peliä jos haetaan niin kyllähän se pitemmän päälle on unimog. Siitä ei saa juuri mitään rikki ja kaikki tarvittava vakiona. Mut taitaa kysyjä hakea toisenlaista budjetti vehjettä.

-sami-
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 07.12.2011, 12:30
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Onneksi ketjun aloittajalla ei ollut listassa suzukeja ollenkaan, tosin kertoohan jo topic että autoa oltiin etsimässä.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 07.12.2011, 16:02
Punanenä:n Avatar
Punanenä Punanenä ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 24.06.07
Sijainti: Lahti
Viestit: 968
Perusasetus

UAZ!

-Halpa
-Kestävä
-Lukkoja löytyy automaattisesta paineilmatoimiseen
-SOA valmiina
-Ei tarvitse panssareita välttämättä
-Maastoliikkuminen jo vakiona hyvä (hyvät joustot,akselinylitykset pienet yms valmiiksi)
-Yksinkertainen tekniikka = Helppo korjata ja rakentaa
-On tilaa kuljettaa varusteita
-Halvoissa ei rakentelua haittaavia rekisterikilpiä


Huonoa on että noissa on joskus aina jotain pientä.... ,Naapurit ei tykkää,Vaimo saattaa lähteä yms
__________________
KEHRUU-RACING

Viimeksi muokannut Punanenä : 07.12.2011 16:19
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit


Sivu luotu: 00:30 (GMT +2).