Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 14.11.2011, 17:51
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Videon perusteella ei ole enää pitkä matka siihen kun alkuperäiset puskurit löytää tiensä roskalavalle ja tilalle tulee "turvapuskurit".
Nää, mitä suotta. Tossahan oli pehmeetä. Eikä edes airbägi(t) lauennu! Eihän tolla vauhdilla nyt kovaa vasten mennä...

Menin samasta paikasta toiseen suuntaan kuukausi sitten (siitä ei siis ole sen jälkeen muut ajaneet) ja silloin tuo karsea monttu tuli. Nyt oli vain tullut vettä täyteen silloisen hinauksen jälkeen. Olis ehkä pitänyt ajaa suosiolla vinompaan, mutta päästiinhän siitä sitten toisella yrittämällä.

__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 14.11.2011, 20:15
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Nää, mitä suotta. Tossahan oli pehmeetä. Eikä edes airbägi(t) lauennu! Eihän tolla vauhdilla nyt kovaa vasten mennä...

Menin samasta paikasta toiseen suuntaan kuukausi sitten (siitä ei siis ole sen jälkeen muut ajaneet) ja silloin tuo karsea monttu tuli. Nyt oli vain tullut vettä täyteen silloisen hinauksen jälkeen. Olis ehkä pitänyt ajaa suosiolla vinompaan, mutta päästiinhän siitä sitten toisella yrittämällä.
Tarkoitin lähinnä sitä kun hivoittelet noita puita. Kuituinen takaluukku ja ajovalonkehykset kun on aika arkoja paikkoja.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 14.11.2011, 21:04
isuzubj:n Avatar
isuzubj isuzubj ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 23.01.07
Sijainti: Hämeenlinna Finland.
Viestit: 673
Perusasetus

Jokos ehdit sitä jousta tutkiin hutkiin mitä sille kävi?
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 14.11.2011, 23:23
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Tarkoitin lähinnä sitä kun hivoittelet noita puita. Kuituinen takaluukku ja ajovalonkehykset kun on aika arkoja paikkoja.
Takaluukku on onneksi peltiä. Etupää on jo kertaalleen uusittu (oli vihreä, nyt musta) ja sitä pitää jo osata varoa. Eipä silti, puskurit pitäs kieltämättä vahvistaa ja se tehdään vielä "joskus".


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja isuzubj Näytä viesti
Jokos ehdit sitä jousta tutkiin hutkiin mitä sille kävi?
Omituinen tapaus. Takapyörän navan ja jousen välissä oli karsea muta- ja kanervamälli kiinni. Ehkä se pidätteli ulosjoustoa. Keltsi tuumi että auto oli jo pihasta lähtiessä kenollaan oikealle, joten ei se kaikki tullu Hausjärvellä... Laitoin oikeanpuolen riipukkeen samaan eli pystympään asentoon kuin vasemman. Nyt auto on suorassa ja joustotkin toimii. Seurataan tilannetta viikonloppuna Torrolla...

Ohjausvarsi muuten vääntyi ihan päivän lopussa siinä viimeisessä kivikossa, juuri ennenkuin pääsin vasemmalta ylös. Hyvä että oli kuvaaja mukana, kun videolta saattaa selvittää kaikennäköistä! Nyt on ihan luotisuora varsi paikallaan, se entinenhän oli jo valmiiksi vänkyrä. Tulee näköjään lumipalloefekti koko ajan päälle, kun varustelee autoa (=renkaat). Seuraavaksi sitten paksu ohjausvarsi => simpukan kiinnikkeen vahvistus => parempi tehostaja => tehostajan syyläri => jne.
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 15.11.2011, 00:04
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Kyllä sä tolla tehostajalla & pumpulla pärjäät, ainoastaan kaikista pahimmissa paikoissa vähän ruuti loppuu kesken.. Jos kuitenkin päätät vaihtaa, niin taisi olla vuosimallin '98 tai '99 Dodge Durangon V8- versiosta (non snow-plow varustelulla) mistä menee jytkympi tehostin tilalle. Tai sitten vain laitat hydro- assistin tuonne auttamaan jos tarvetta ilmenee?

Suosittelen sitä simpukan ja etuaisan väliin tulevan-, sekä aisan ulkopuolelle tulevan vahvikkeen tekoa suhteellisen pikaisesti, ton kokoisilla renkailla kun saa auto muutamat vastaavat tällit kuin videon ojanylityksssä niin saatkin jo alkaa harjoittelemaan eturungon hitsausta Yksi mikä estää korin murtumista olisi laittaa panhardin kiinnikkeestä tukitanko öljypohjan ali, ja kiinni toiselle puolelle samaan kohtaan. Siellä pitäisi olla reiätkin valmiina. Tuollainen tukitanko estää tehokkaasti etuaisan kiertymistä & kiinnikkeen löystymistä, kun panhardin kautta tulee isoja tällejä korin puoleisen kiinnikkeen kohdalle.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 15.11.2011 00:06
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 15.11.2011, 21:46
WinChester:n Avatar
WinChester WinChester ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 15.07.09
Sijainti: Viiala (Akaa)
Viestit: 1.901
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Tai sitten vain laitat hydro- assistin tuonne auttamaan jos tarvetta ilmenee?
Häh? Mikäs se semmonen on? Hydrauliohjaus?

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
"...panhardin kiinnikkeestä tukitanko öljypohjan ali, ja kiinni toiselle puolelle samaan kohtaan...."
Minkäslainen ja paksuinen tanko pitäs olla? Ja eikös panhardi pitäisi muuttaa niin, että yläpään pallonivel jorpakkoon ja joku toisenlainen tukevampi palikka tilalle...? Yks pallo jo meni, mutta sain takuuseen. Menee kuulemman rikki siksi, kun loppuu pallosta liikevara akselin toispuoleisessa jouston ääriasennossa ja sitten naksahtaa. Onneksi ei irtoa (ja samalla etuakseli jäisi vailla sivuttaistukea) , vaan tulee "vain" ratissa tuntuva kohtuu suuri välys...

Kuvittelin että simpukan kiinnikkeen kun vahvistaa, niin pitäs riittää. Mutta tämä lumipalloefekti kai siitä seuraa, kun lähtee varustelemaan. Sen verta paljon kävi lokakuun alussa jurppimaan 31:n uppoaminen suohon, että pakko oli noi 33:t hankkia. Mitäs läksin...
__________________
Raha ja romut rauhottaa.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 15.11.2011, 22:27
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja WinChester Näytä viesti
Häh? Mikäs se semmonen on? Hydrauliohjaus?
Sanotaanko että puolittainen hydrauliohjaus. Eli hydraulisylinteri auttamaan tavallista tehostettua ohjausta. Tuon huono puoli kyllä on se että vaikuttaa ajettavuuteen kadulla


Lainaus:
Minkäslainen ja paksuinen tanko pitäs olla?
No eipä kummoinen, joku tämännäköinen itse tehtynä niin hyvä se on; tällainen siis tulee käytännössä panhardin kohdalle runkoaisojen alapuolelle kiinni:




Lainaus:
Ja eikös panhardi pitäisi muuttaa niin, että yläpään pallonivel jorpakkoon ja joku toisenlainen tukevampi palikka tilalle...? Yks pallo jo meni, mutta sain takuuseen. Menee kuulemman rikki siksi, kun loppuu pallosta liikevara akselin toispuoleisessa jouston ääriasennossa ja sitten naksahtaa. Onneksi ei irtoa (ja samalla etuakseli jäisi vailla sivuttaistukea) , vaan tulee "vain" ratissa tuntuva kohtuu suuri välys...
Kyllä pitäisi muuttaa, tuollainen alkuperäinen "single shear"- tyylinen panhardin kiinnitys korin päässä ei todellakaan ole hyvä, olkoonkin että siinä on aika paksu rauta välissä ja se on kartiolla. Se pallo hajoaa koska siitä loppuu liikevara kesken, ja toisaalta se koko hivakka hajoaa ja väljistyy siksi, että tuollaisena ei kestä yhtä hyvin tällejä kuin panhardi joka tulee kahden kiinnityspinnan väliin ja siitä pultti läpi ("double shear").

Mulla ainakin meni 3.5" korotuksella ja 31" kumeilla alkuperäinen panhardin kiinnike väljäksi, samoin pallo hajosi. Ei tarvinnut miettiä laittoiko alkuperäisen tilalle vai ei

Joku tämäntyyppinen ratkaisu (tosin mieluummin suoralla panhardilla ilman mutkia jos vain mahtuu) panhardiksi + kiinnikkeeksi, ja tuohon kun ajattelet sitten yllä olevan kuvan tyyppisen poikkituen tohon koriaisojen väliin panhardin yläpuolelle.

http://www.tntcustoms.com/trackbarsystemmjxjzj.aspx


Lainaus:
Kuvittelin että simpukan kiinnikkeen kun vahvistaa, niin pitäs riittää. Mutta tämä lumipalloefekti kai siitä seuraa, kun lähtee varustelemaan. Sen verta paljon kävi lokakuun alussa jurppimaan 31:n uppoaminen suohon, että pakko oli noi 33:t hankkia. Mitäs läksin...
Simpukan kohdan vahvistus molemmin puolin runkoa(!!!), ja siten ulkopuolella että tuleva puskurin kiinnike ulottuu puskurin kolmesta reiästä taaksepäin aina sinne isoon reikään simpukan kiinnityspulttien "takana". Repsikan puolella sama juttu. Myöskin olisi hyvä että

Kyllä tuollakin vahvistuksella pitkälle pärjää, eikä esimerkiksi itsellä ollut tuota poikkitukea panhardin kohdalla vaikka isommillakin renkailla ajoi. Mutta ei se ole paha lisävakuutus tuon kohdan kestosta, siinä on pienellä alueella tavaraa kiinni 1,5mm:n pellissä mistä aiheutuu helvetinmoista vääntöä aisaan mikä on suunniteltu korottamattomalle Jeepille jossa on 29" renkaat Muutamiakin kuvia nähnyt missä 33"-35" renkailla varustettu XJ on ajautunut itsetuho- moodiin ja runko revennyt tuolta alueelta. Ei ole edes mitenkään harvinaista. Taisi itselläkin olla jotain murtuman alkua sillä suunnalla jos en väärin muista..

edit: Tän jos esim. jaksat lukaista läpi niin selvinnee paljon asiasta

http://www.jeepforum.com/forum/f11/h...2-0-a-1090869/
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.

Viimeksi muokannut Timo_L : 15.11.2011 22:30
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 14.11.2011, 22:28
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.444
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Tarkoitin lähinnä sitä kun hivoittelet noita puita. Kuituinen takaluukku ja ajovalonkehykset kun on aika arkoja paikkoja.
Noissa facelift- versioissa se on muuten peltiä ajovalonkehykset on todellakin aika herkkiä, niille kannattaa tehdä suojaa.. ei tartte tulla kummoista oksaa raapimaan niin kuuluu *räks*
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Myyty Jeep Cherokee ltd 4.0 -91 Traveler O/M/V Ajoneuvot 10 10.06.2009 23:18
Myydään jeep cherokee kaiffari O/M/V Ajoneuvot 0 14.04.2009 21:41
Jeep Cherokee 4.0?? mattijun Tekniikka & Jutustelu 2 30.12.2008 16:33
Jeep Cherokee Xj vm.-89 O/M/V Ajoneuvot 7 29.06.2006 19:48
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 22:46 (GMT +2).