![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
Nythän se alkaa näyttämään jo autolta! ![]() Mulla oli nuo samalla kuviolla olevat Siroccot 31 x 10.50 koossa joskus XJ:ssä, oli varsin etevät etenijät mudassa kun vain muisti pedaalin asennon pitää sopivassa kulmassa ![]() Jos nuo yhtään on pehmeämpää kumia kuin omat oli niin luulisi noilla aika hyvin pärjäävän yleisrenkaina. Ei kun testaamaan vaan. Noi kun on vielä 33 x 12.50 kokoiset niin uskaltanee pitää aika matalt paineet ilman beadlockejakin. Heittäisin että joku 0,5- 0,8 bar välillä, pidä edessä vähän enemmän kuin takana. Kyllä sen sitten huomaa jos pullahtaa vanteelta Onko noi kuinka jäykkäseinäiset?Minoon Grandillä ajanut 32 x 11.50 BFG:n mutikoilla yleensä edessä 0,6- 0,8 ja takana 0,5-0,7 paineilla eikä ainakaan vielä ole ollut ongelmia.
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Maantiellä nämä pitää vain hieman enemmän meteliä kuin Saharat ja ovat taatusti paremmat millä tahansa alustalla maastossa, joten ns. "jokamaastorenkaina" pidän näitä sillä matematiikalla parhaina. Jäykkäseinäisyydestä en osaa vielä sanoa. En tullut seuranneeksi renkaiden elämistä, mutta perstuntumalta eivät 0.7-0.8 paineilla tuntuneet mitenkään vielä pehmeiltä. Saharat 0.7 bar elivät selkeästi enemmän ja tuntuivat "lullamaisilta". Jare kommentoi Toyostaan (siinä on täsmälleen samat kumit) että 0.6bar puhautteli kivikossa vanteen välistä ilmaa. Auto tosin painaa jokusen sataa kiloa enemmän kuin XJ, joten ehdottamasi pienemmät paineet toiminevat vielä XJ:ssä ilman ongelmia. Niitä testataan seuraavaksi. Ohjausvarsi menee pian vaihtoon, kun taas meni yksi solmuun ilman enempiä vääntöjä kiviä vasten. Se oli tosin jo valmiiksi taipunut. Nyt on alla luotisuora varsi, joka kestänee paremmin, mutta järeämmän ostaminen lienee vain ajan kysymys. Kiitoksia muuten "Keltsille" videoinnista ja muulle MACin porukalle Hausjärven ajoista. Jahka ehdin, niin laittelen videoita Youtubeen.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. Viimeksi muokannut WinChester : 13.11.2011 11:53 |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#4
|
||||
|
||||
|
Sun myyntitopiikissa ei näyttäs olevan ihan sellasta, mitä oisin kaivannut...
http://www.jamant.fi/hdohjausvarret-...82-p-2245.html.
__________________
Raha ja romut rauhottaa. Viimeksi muokannut WinChester : 13.11.2011 16:55 |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Hausjärven videoita XJ:n ja vähän muidenkin menosta 12.11.2011:
http://www.youtube.com/watch?v=Iv75y_YD77A
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#6
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
![]()
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Videon perusteella ei ole enää pitkä matka siihen kun alkuperäiset puskurit löytää tiensä roskalavalle ja tilalle tulee "turvapuskurit".
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
) - joten tuskin ihan heti hyppää vanteelta sen kestettyään. Pitää katsastaa videot sillä silmällä läpi, niistä yleensä näkee renkaiden liikkeet paremmin kuin kuskin penkiltä. Alle 0.5bar voi olla ilman BL:a jo liikaa...
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#9
|
||||
|
||||
|
Johtuen Kulmakorvessa irronneesta ja lutakkoon uponneesta vakiosta takalevikkeestä, nyt alkaa TJ:n takalevikkeiden asennus. Kokeillaan nyt ensin pelkästään oikeaa puolta, kun TJ:n levikkeen perhana voi jonkun tiukan katsurin mielestä olla liian leveä tai korkea. Samalla näkee miten auto mahtuu kapeista paikoista. Renkaat ainakin mahtuvat heittämällä levikkeiden sisäpuolelle, eikä tartte pahemmin suurennella pyöräaukkoja muutenkaan. Jos ilmenee jotain ropleemia, niin näin saa vielä vanhan vakiolevikkeen takaisin.
Jotkut suosittelivat katkaisemaan levikkeen kahtia ja laittamaan etuosan kiinni oveen. Tähän en lähde, koska kovaan osuessaan saumakohta tökkää ja voi repeytyä pahastikin irti. Takaoven aukomisessakin on omat riskinsä, kun katkaistu levike voi repiä varomattoman käsissä muutakin kuin takin helmat... Sensijaan runkoon kiinnitetty levike korkeintaan pullistuu "pusuissa" ja saa olla huomattavasti pahempi tälli että repeää. Tämä oli havaittavissa viime metsäreissulla jo etulevikkeiden osalta. EDIT: Etulevikkeet siis pullistui sivulta puuta vasten suoraan ajettaessa (TJ:n levikemalli tökkää suoraan edestä toisin kuin XJ:n oma) ja palasi takaisin nojailun loputtua. Jos repeää irti tänäisyn voimasta, niin sitten särkyy jo melko paljon muutakin kuin pelkkä levike. On nää orkkikset vaan hyvää muovia, kun ei kovastakaan käsittelystä ole vielä moksiskaan! Timo_L muistaakseni ajoi maassa olevasta levikkeestä autolla yli, eikä siihen jäänyt jälkeäkään! Siis levikkeeseen...
__________________
Raha ja romut rauhottaa. Viimeksi muokannut WinChester : 05.12.2011 23:01 |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Oikea takalevike on paikallaan, vaatii vielä pientä leikkelyä alareunasta. Levitystä tulee reilusti orkkikseen verrattuna eli 50mm => 120mm lokarin reunasta. Ulkoreuna joustaa painettaessa onneksi sekin reilusti (n. 20-30mm), joten leimalle sallitusta +50mm levityksestä selvitään kunnialla. Tilannehan on sama kuin jos levikkeen uloin reuna olisi Etolan kumilärpäkettä, tms. Nyt ei ainakaan tartte pelätä kivien sun muun takapyörästä sinkoavan roinan särkevän peilejä, kun annetaan happea.
Leimatut 31" Saharat orkkisvanteilla mahtaa näyttää melkoisilta suoleikkureilta 33":n tilalla...
__________________
Raha ja romut rauhottaa. Viimeksi muokannut WinChester : 06.12.2011 15:28 |
|
#11
|
||||
|
||||
|
Nonnih, sitten vain Kulmakorpeen ensi viikolla! Ei näytä ollenkaan hullummalta nuo TJ:nlevikkeet tosiaan takana
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna. Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla. Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008. |
|
#12
|
||||
|
||||
|
Voishan sitä yrittää, kun taitaa olla ainut mahis enää tänä vuonna. Jos se irronnu levikekin vielä löytyis...
Lainaus:
Kapeista paikoista toisaalta ei mahdu niin hyvin kuin orkkiksilla, varsinkin voimakkaissa kallistuksissa. Plussana se että otteessa ennestään olevat korotusmillit säilyi samana! Ehkä joutuu ennen seuraavaa leimaa (12/12) siitä vielä tinkimään. ![]() Melkoisen sipistelyn sai kyllä tehdä ennenkuin noi alkoi istua. Vasen voi mennä paikalleen helpommin, kun nyt tietää mistä pitää leikata ja kuinka paljon, siis PALJON! Silti on melkoinen tekele, kun on kiinni kumitiivisteellisillä poraruuveilla ja päällä Sika-Flexiä. Ei tahtonut oikein taipua, jolloin tulee helposti levikkeen yläreunan ja lokarin väliin ammottava aukko vetämään kaikkea kuraa => Sikaa saumaan, niin pysyy kiinni eikä tartte pelätä jäätymistä ja aukipoksahtelua. Samalla joustaa paremmin pusuissa, eikä ole kokonaan ruuvien varassa. Laitan ehkä poppareilla vasurin mutta katsoo nyt. Huomisen ajon jälkeen pitää katsoa voiko takasisäänjouston rajoitusta vähentää (nyt +100mm orkkiksesta). Ulosjoustoa on 120mm ja sisään 110mm, joilla menee melkoisesta ristiriipunnasta pidolla... ![]() Sisäänjoustoa olisi potentiaalista saada ehkä tuuma lisää (!) riippuen miten jouset antaa myöden.Seuraava etenemistä edistävä kampe mahtaa olla sitten jo etuvinssi, jota varten pitää katsella simpukan vahvistusoperaatiossa petipaikat valmiiksi...
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
|
#13
|
||||
|
||||
|
Viimeinenkin TJ:n takalevike on sitten paikallaan. Jostain kumman syystä otteessa oleva korin leveys (1790mm) on mittausten perusteella todellista pienempi, joten näillä todella paljon koria levittävillä lärpyköillä todennäköisesti voi jopa käydä niin, ettei tartte edes muutoskatsastaa! Mittaustavasta riippuen leveys ei takana (leveämpi kuin etunen) huonoimmassakaan tapauksessa ylitä +50mm per puoli. Jossain asiassa sentään pientä mahdollisuutta olla törmäämättä pykäläviidakon rajoituksiin! Enkä todellakaan valita!
![]() ![]() ![]()
__________________
Raha ja romut rauhottaa. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| Myyty Jeep Cherokee ltd 4.0 -91 | Traveler | O/M/V Ajoneuvot | 10 | 10.06.2009 23:18 |
| Myydään jeep cherokee | kaiffari | O/M/V Ajoneuvot | 0 | 14.04.2009 21:41 |
| Jeep Cherokee 4.0?? | mattijun | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 30.12.2008 16:33 |
| Jeep Cherokee Xj vm.-89 | O/M/V Ajoneuvot | 7 | 29.06.2006 19:48 | |
| Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |