Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.10.2011, 18:30
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Säännöt on nykyisellään ihan hyvät ja ilmeisesti ainakaan ensivuodelle ei ole tulossa muutoksia? Modiluokassa näyttää nykyisellään olevan aika paljon autoa. Ehkä moni haluaa pitää autonsa punakilpisenä valtiovallan asettamien maksujen takia tai sitten kilpailuissa kiertävien autot alkaa olla jo pitkälle rakennettuja, kuka tietää. Tänä vuonna en ole ajanut yhtään kisaa, joten en voi ottaa kantaa tämän vuoden kisajärjestelyihin. Muutaman kisan kuitenkin ajaneena voin mainita pari asiaa jotka on ottanut päähän muuten mukavassa harrastuksessa. Joskus on vituttanut odottaa aloitusrastilla kun joku orggisluokan auto on taistellut alueelle pääsystä. Ohi olisi kyllä päässyt mutta kun aloitusrasti on otettava. Joskus on pystytty auttamaan jumissa ollutta autokuntaa, joskus taas ei. Aloitusrastit saisi olla henkiloautolla haettavia, ettei niillä tarvisisi jonottaa. Toinen asia joka välillä aiheutti kiroilua meidän tiimissä oli se että jouduttiin "alemman" luokan autolla väistämään jotain protoa. Pahimmillaan sitten vinssailtiin omaa autoa irti tämän jälkeen. Useimmat kilpailijat kyllä ovat herrasmiehiä ja väistävät paremmin etenevällä autolla.

Ainut asia minkä toivoisin muutoksena sääntöihin olisi se, että yksi tiimin jäsenistä saisi ajaa huoltoauton ajoalueen laidalle. Kustannuksia saisi karsittua merkittävästi kun koko kolmen hengen tiimi mahtuisi kulkemaan siirtymät kilpailupaikalle huoltoautolla, majoituksia ei tarvitsisi kuin kolmelle, eväitä ei tarvistisisi kuin kolmelle...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.10.2011, 19:17
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.707
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Ainut asia minkä toivoisin muutoksena sääntöihin olisi se, että yksi tiimin jäsenistä saisi ajaa huoltoauton ajoalueen laidalle. Kustannuksia saisi karsittua merkittävästi kun koko kolmen hengen tiimi mahtuisi kulkemaan siirtymät kilpailupaikalle huoltoautolla, majoituksia ei tarvitsisi kuin kolmelle, eväitä ei tarvistisisi kuin kolmelle...
Tämä asia ratkeaisi helposti, kun kisa-auton henkilömäärä rajoitettaisiin kahteen, niin sitten ne ylimääräiset ukot vois ajaa sitä huoltoautoa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.10.2011, 20:54
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.362
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska Näytä viesti
Tämä asia ratkeaisi helposti, kun kisa-auton henkilömäärä rajoitettaisiin kahteen, niin sitten ne ylimääräiset ukot vois ajaa sitä huoltoautoa.
Kahteen sen takia kun kaikilla ei ole kolmelle henkilölle paikkaa? Kolmesta kun vähennetään kaksi niin ei jää ylimääräisiä ukkoja, jää vain ylimääräinen ukko. Tuo yksi ukko joutuisi sitten pahimmassa tapauksessa viettämään vuorokauden yksin huoltoautoa ajellen jos mitään remontteja ei tarvitse tehdä. Lisäksi tiedän muitakin kisaajia kuin itseni joilla on raajoissa vammoja eletystä elämästä, joiden vuoksi kisat joutuisi jättämään väliin jos appareita olisi vain yksi. Miun mielestä kilpurissa kuuluu saada kuljettaa niin monta kilpailijaa kuin rekisteriote ja turvavyölliset paikat antaa myöten, koska joillekin tämä laji on kavereiden kanssa yhdessä olemista.

Ainiin, se alkuperäinen aihe. Safari luokkaa ei tarvita orggiksessa ja stanuissa näyttäisi olevan tilaa uusillekin kisaajille
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 28.10.2011, 21:37
Muumi Muumi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.04.08
Sijainti: Lahti
Viestit: 203
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Miun mielestä kilpurissa kuuluu saada kuljettaa niin monta kilpailijaa kuin rekisteriote ja turvavyölliset paikat antaa myöten, koska joillekin tämä laji on kavereiden kanssa yhdessä olemista.
Samaa mieltä. Kulutkin henkilöä kohti pienenee kun on useampi maksaja. Retro trophykin ajettiin neljästään. Jaettiin osallistumismaksu ja kilpurin ja veturin polttoainekulut tasan. 50% säästö verrattuna 2 hengen tiimiin. Mukavampi ajallakin isommalla porukalla.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 28.10.2011, 21:46
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Asiasta sen enempää tietämättä pitää kumminkin myös kommentoida tuota miehistöasiaa, mielestäni ei pidä rajoittaa kahteen, itse pitäisin auton paikallaan mieluummin käyttö- kuin käsijarrulla, ja 2 muuta saisi rastikuvan otettua. Jos auto on vaijerilla/narulla roikkumassa jostain puusta niin sitten kai ei ole niin väliä, ehkä silti seisoisi siinä jarrupolkimella... Joku raja tietty voisi olla, onko mieltä pitää 5 muuta metsässä mukana kimpoilemassa autossa?
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 28.10.2011, 22:00
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

alkuperäinen kysymys oli "suunnistuskisojen pelastus"

eli kuinka saadaan "lisää" autoja osallistumaan - ja silloin nykykisaajiahan ei "lasketa", eli kuinka saadaan uusia, jotka innostuvat, ja tahtovat jatkossakin ajaa, ehkä jopa kilpaa...

tähän ajatukseen sopis kuin nenäpäivän nenä nenään, jonkinlainen "entry" meininki -> luokka jossa voisi koittaa miltä tällainen suunnistus(cup)kisa meininki tuntuu... ja siihen se HS tai Safariluokka olis passeli, ilman kilpailua, ilman palkintoja, ilman stressiä ja paineita

jos tahtoo ajaa kilpaa, menestyä ja voittaa, on nykyluokat ihan passelit, ja silloin se auto vaan pitää rakentaa niihin sääntöihin / vaatimuksiin sopivaks, ihan simppeliä mutta yksinkertaista

ei tarvis tehdä tästä(kään) liian monimutkaista...

p.s. Okalla kun on kokemusta ja kilpailutahtoa, niin Jeep vaan johonkin valmiiseen luokkaan ja kisaamaan... ei kai tää nyt niistä kaarista taas / enää / vielä voi olla kiinni ?
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 28.10.2011, 22:28
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti

p.s. Okalla kun on kokemusta ja kilpailutahtoa, niin Jeep vaan johonkin valmiiseen luokkaan ja kisaamaan... ei kai tää nyt niistä kaarista taas / enää / vielä voi olla kiinni ?
Mulla ei oo kiinni noista kaarista
Ite tahtois ajaa vain noita 12H kisoja, että ei tarttis aina sunnuntaina makaa koomassa ja se päivä olis pilalla.
10-12H kisoissa on se hyvä puoli että voi vielä saman päivän aikana ajaa kotia ja nukkua rauhassa yönsä ja seuraavana päivänä lähtee vaikka veneilee tai jotain muuta mukavaa.

Ja jos ei oo mitään kilpailua niin ei ainakaan meikäläistä kiinnosta kun silloin vois kysyy staffin paikkaa ja ei maksais mitääääääääääääää HUOM:vihje
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suunnistuskisojen rastien jako sähköisenä, vai ei? JERKKU Tapahtumat 18 07.08.2007 19:13
Toyotan pelastus/ Pylpyrä on hieno laite! Höpö Chit-Chat 4 26.01.2007 00:09
Suunnistuskisojen sääntö äänestys! hector Tekniikka & Jutustelu 32 20.12.2005 14:32
Suunnistuskisojen järjestelyt? Paavo Tekniikka & Jutustelu 33 25.01.2005 15:41


Sivu luotu: 18:50 (GMT +2).