![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Toi miedompi aloittelu luokka olis ihan aikuisten oikeesti tarpeen. Nykyään jo joillekkin rastialueille pääseminen on liian vaikeaa kevyemmin rakennetuille autoille. Muutenkin kilpailuissa pitää olla jotain kehitettävää jos yhtä kilpailua varten pitää varata kolme päivää...kyse on kuitenkin "vain" harrastuksesta. Tietääkseni kukaan ei suunnista ammatikseen Suomessa. Tätä ketjua seuratessa ei voi muuta kuin miettiä, että onkohan tietyillä ihmisillä pipo hieman liian kireällä... Ei tää juttu voi/saa olla näin hankalaa... ![]()
__________________
Team Jyrsis "Suzuki SJ413 LWB 1987" Päivitetty 01.10.2017 _______________________________________________ Team Jyrsis Facebook - Team Jyrsis Blogi Päivitetty 01.10.2017 |
#2
|
|||
|
|||
![]()
sanompa nyt vaikka varmaan joku ottaa nokkiinsa..itse olen ainaki todella tyytyväinen olemassa oleviin suunnistus sääntöihin ja varsinki siihen että joku nuita kisoja viittii jokujärjestää!!!!!osallistumis maksuista sen verran et laskekaapa paljonko tuo 140e on koko harrastuksen kulusita vuodessa...tänä vuonna menny noin 5ke tohon leikkimiseen että ei paljon tunnu 140e siellä..esim. himalajan reissulla meni 450litraa polttoainetta..no se siitä!!
tuoo safari luokka on kans kiva uus idea. varmasti toimii ihan noillaki säännöillä hyvin. ite kävin tänävuonna tml:llän ja himalajan ja ajoaluista sen verran et molemmissa kisoissa reitit ja alueet ollu tosihyvin suunniteltuja ja melko haastavia mutta hyvinpä stanu autollaki päässy. täältä tulee kuitenki iso PLUSSA kisa järjestäjille ja niille jotka ei kehtaa lähteä kisoihin ns safari vehkeellä sanon vaan et tml:ssä meillä ei ollu suikassa ees ohjaus tehostinta ja sairaan hauskaa oli silti, sioituskin kohtuullinen( 2. ) -sauli- lapin4WD |
#3
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
![]() |
#4
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Tumpula Racing Team |
#5
|
||||
|
||||
![]()
MÄ LUOVUTAN EI JAKSA ENÄÄN
![]() Kattelin just missä ens vuoden kisat on niin niistä ite olis voinut just lähtee Euraan, Ristiina ja suurella harkinnalla ehkä Juuka. Täytyy tyytyy noihin crossi ja 10-12H ajoihin jos on kohtuu matkan päässä ![]() Jos lähtis CUP modiin 33":lla kiusaa Offijounia ja painepesuria, menis viemään niiden pisteet Eurasta ja Ristiinasta ![]() ![]() |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Juurikin näin!! CUPista löytyy varmasti luokka jokaiselle joka haluaa ajaa/ kilpailla vaikka 33" modiin!
__________________
Harrastajatason autourheilu on 99.9%:sti rakentamista -mutta kannattaa sen 0.1%:n edestä- |
#7
|
|||
|
|||
![]()
Mistä löytyy tämä tieto...?
|
#8
|
|||
|
|||
![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Säännöt on nykyisellään ihan hyvät ja ilmeisesti ainakaan ensivuodelle ei ole tulossa muutoksia? Modiluokassa näyttää nykyisellään olevan aika paljon autoa. Ehkä moni haluaa pitää autonsa punakilpisenä valtiovallan asettamien maksujen takia tai sitten kilpailuissa kiertävien autot alkaa olla jo pitkälle rakennettuja, kuka tietää. Tänä vuonna en ole ajanut yhtään kisaa, joten en voi ottaa kantaa tämän vuoden kisajärjestelyihin. Muutaman kisan kuitenkin ajaneena voin mainita pari asiaa jotka on ottanut päähän muuten mukavassa harrastuksessa. Joskus on vituttanut odottaa aloitusrastilla kun joku orggisluokan auto on taistellut alueelle pääsystä. Ohi olisi kyllä päässyt mutta kun aloitusrasti on otettava. Joskus on pystytty auttamaan jumissa ollutta autokuntaa, joskus taas ei. Aloitusrastit saisi olla henkiloautolla haettavia, ettei niillä tarvisisi jonottaa. Toinen asia joka välillä aiheutti kiroilua meidän tiimissä oli se että jouduttiin "alemman" luokan autolla väistämään jotain protoa. Pahimmillaan sitten vinssailtiin omaa autoa irti tämän jälkeen. Useimmat kilpailijat kyllä ovat herrasmiehiä ja väistävät paremmin etenevällä autolla.
Ainut asia minkä toivoisin muutoksena sääntöihin olisi se, että yksi tiimin jäsenistä saisi ajaa huoltoauton ajoalueen laidalle. Kustannuksia saisi karsittua merkittävästi kun koko kolmen hengen tiimi mahtuisi kulkemaan siirtymät kilpailupaikalle huoltoautolla, majoituksia ei tarvitsisi kuin kolmelle, eväitä ei tarvistisisi kuin kolmelle... |
#10
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ainiin, se alkuperäinen aihe. Safari luokkaa ei tarvita orggiksessa ja stanuissa näyttäisi olevan tilaa uusillekin kisaajille |
#12
|
|||
|
|||
![]()
Samaa mieltä. Kulutkin henkilöä kohti pienenee kun on useampi maksaja. Retro trophykin ajettiin neljästään. Jaettiin osallistumismaksu ja kilpurin ja veturin polttoainekulut tasan. 50% säästö verrattuna 2 hengen tiimiin. Mukavampi ajallakin isommalla porukalla.
|
#13
|
|||
|
|||
![]()
Asiasta sen enempää tietämättä pitää kumminkin myös kommentoida tuota miehistöasiaa, mielestäni ei pidä rajoittaa kahteen, itse pitäisin auton paikallaan mieluummin käyttö- kuin käsijarrulla, ja 2 muuta saisi rastikuvan otettua. Jos auto on vaijerilla/narulla roikkumassa jostain puusta niin sitten kai ei ole niin väliä, ehkä silti seisoisi siinä jarrupolkimella...
![]() |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Suunnistuskisojen rastien jako sähköisenä, vai ei? | JERKKU | Tapahtumat | 18 | 07.08.2007 19:13 |
Toyotan pelastus/ Pylpyrä on hieno laite! | Höpö | Chit-Chat | 4 | 26.01.2007 00:09 |
Suunnistuskisojen sääntö äänestys! | hector | Tekniikka & Jutustelu | 32 | 20.12.2005 14:32 |
Suunnistuskisojen järjestelyt? | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 33 | 25.01.2005 15:41 |