Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 28.10.2011, 17:00
JouniN:n Avatar
JouniN JouniN ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 06.08.06
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 555
Perusasetus

Toi miedompi aloittelu luokka olis ihan aikuisten oikeesti tarpeen. Nykyään jo joillekkin rastialueille pääseminen on liian vaikeaa kevyemmin rakennetuille autoille.

Muutenkin kilpailuissa pitää olla jotain kehitettävää jos yhtä kilpailua varten pitää varata kolme päivää...kyse on kuitenkin "vain" harrastuksesta. Tietääkseni kukaan ei suunnista ammatikseen Suomessa.

Tätä ketjua seuratessa ei voi muuta kuin miettiä, että onkohan tietyillä ihmisillä pipo hieman liian kireällä... Ei tää juttu voi/saa olla näin hankalaa...

__________________
Team Jyrsis "Suzuki SJ413 LWB 1987" Päivitetty 01.10.2017
_______________________________________________
Team Jyrsis Facebook - Team Jyrsis Blogi Päivitetty 01.10.2017
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.10.2011, 17:42
höpöhöpö höpöhöpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.03.08
Sijainti: tornio, Finland.
Viestit: 255
Perusasetus

sanompa nyt vaikka varmaan joku ottaa nokkiinsa..itse olen ainaki todella tyytyväinen olemassa oleviin suunnistus sääntöihin ja varsinki siihen että joku nuita kisoja viittii jokujärjestää!!!!!osallistumis maksuista sen verran et laskekaapa paljonko tuo 140e on koko harrastuksen kulusita vuodessa...tänä vuonna menny noin 5ke tohon leikkimiseen että ei paljon tunnu 140e siellä..esim. himalajan reissulla meni 450litraa polttoainetta..no se siitä!!
tuoo safari luokka on kans kiva uus idea. varmasti toimii ihan noillaki säännöillä hyvin.

ite kävin tänävuonna tml:llän ja himalajan ja ajoaluista sen verran et molemmissa kisoissa reitit ja alueet ollu tosihyvin suunniteltuja ja melko haastavia mutta hyvinpä stanu autollaki päässy.

täältä tulee kuitenki iso PLUSSA kisa järjestäjille

ja niille jotka ei kehtaa lähteä kisoihin ns safari vehkeellä sanon vaan et tml:ssä meillä ei ollu suikassa ees ohjaus tehostinta ja sairaan hauskaa oli silti, sioituskin kohtuullinen( 2. )
-sauli-
lapin4WD
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.10.2011, 18:28
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni on kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.476
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja joker Näytä viesti
jos safari luokassa on osallistumismaksu vaikka 70€ ja kisailijoilla se 140€ niin eihän safari luokka voi osallistua arvontaan (eihän)?
Minä ottaisin safariluokan mukaan arvontaan samaan tapaan kuin kisaluokatkin. Ei kovin hyvää perustetta tälle ole, mutta ehkäpä tiimit jäisivät siinä tapauksessa seuraamaan palkintojenjakoa ja innostuisivat itsekin palkintosijoista kamppailusta siinä samalla.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VooDoo Jeep Näytä viesti
Ihan oikeesti ketä kiinnostaa ajella eri alueita ilman tarkotusta ja maksaa siitä vielä 70e?
Esimerkiksi joku joka ei halua hampaat irvessä ajaa vaan tykkää rennosta ja hauskasta touhusta. 24-tunnin safarista tämä on mielestäni ihan kohtuullinen hinta.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Tässä haetaan (kaiketi) vastapainoa tuolle nykymenolle, eli otsapanta tiukalla kisaamiselle
Niin varmaan haetaan, mutta miten tästä luokasta tulisi nyt se rento fiilistelyluokka jos siinä kerran ajetaan oikeasti kilpaa sijoituksista ja palkinnoista vieläpä puoleen hintaan? Jos ajetaan kilpaa niin silloin ainakin osa ajaa tosissaan. Sekä tosissaan että vähemmän tosissaan oleville löytyy taatusti sopiva luokka nykyisestä CUPista (poislukien tieliikenteeseen kelpaamattomat ja kuorma-autot). Jos oma auto ei ole voittaja-auto mihinkään olemassaolevista luokista niin se on toinen juttu, mutta uuden luokan avaaminen siitä syystä on aika kyseenalainen hoitokeino.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja CaliberSXT Näytä viesti
Toi miedompi aloittelu luokka olis ihan aikuisten oikeesti tarpeen. Nykyään jo joillekkin rastialueille pääseminen on liian vaikeaa kevyemmin rakennetuille autoille.
Eipä kai kukaan ole ajatellut tehdä uusia rastialueita safariluokalle. Yleensä jaetuissa paperikartoissa kerrotaan mitkä alueet ovat helpompia ja mitkä vaikeampia. Sillä perusteella voi valita omat alueensa riippuen auton etenemiskyvystä. Hyvin kisoissa on eritasoisia rasteja aina ollut - poislukien ehkä Lakeuden Kutsussa ensimmäisenä ajaneille kun lunta oli niin perskeleesti ja kaikki rastit oli vaikeita.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 29.10.2011, 08:27
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Niin varmaan haetaan, mutta miten tästä luokasta tulisi nyt se rento fiilistelyluokka jos siinä kerran ajetaan oikeasti kilpaa sijoituksista ja palkinnoista vieläpä puoleen hintaan? Jos ajetaan kilpaa niin silloin ainakin osa ajaa tosissaan. Sekä tosissaan että vähemmän tosissaan oleville löytyy taatusti sopiva luokka nykyisestä CUPista (poislukien tieliikenteeseen kelpaamattomat ja kuorma-autot). Jos oma auto ei ole voittaja-auto mihinkään olemassaolevista luokista niin se on toinen juttu, mutta uuden luokan avaaminen siitä syystä on aika kyseenalainen hoitokeino.
Pee ehti jo tähän vastata, eli haen tapahtumaa ilman kilpailua, ilman palkintoja, ilman stressiä ja paineita. Voittaja-autoa en omista enkä sellaista edes halua.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 29.10.2011, 10:10
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

MÄ LUOVUTAN EI JAKSA ENÄÄN

Kattelin just missä ens vuoden kisat on niin niistä ite olis voinut just lähtee Euraan, Ristiina ja suurella harkinnalla ehkä Juuka.
Täytyy tyytyy noihin crossi ja 10-12H ajoihin jos on kohtuu matkan päässä

Jos lähtis CUP modiin 33":lla kiusaa Offijounia ja painepesuria, menis viemään niiden pisteet Eurasta ja Ristiinasta

Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 29.10.2011, 11:10
MOGGI MOGGI ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 13.05.06
Sijainti: Turku
Viestit: 678
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VooDoo Jeep Näytä viesti
MÄ LUOVUTAN EI JAKSA ENÄÄN

Kattelin just missä ens vuoden kisat on niin niistä ite olis voinut just lähtee Euraan, Ristiina ja suurella harkinnalla ehkä Juuka.
Täytyy tyytyy noihin crossi ja 10-12H ajoihin jos on kohtuu matkan päässä

Jos lähtis CUP modiin 33":lla kiusaa Offijounia ja painepesuria, menis viemään niiden pisteet Eurasta ja Ristiinasta

Juurikin näin!!
CUPista löytyy varmasti luokka jokaiselle joka haluaa ajaa/ kilpailla vaikka 33" modiin!
__________________
Harrastajatason autourheilu on 99.9%:sti rakentamista
-mutta kannattaa sen 0.1%:n edestä-
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 29.10.2011, 18:00
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VooDoo Jeep Näytä viesti
Kattelin just missä ens vuoden kisat...
Mistä löytyy tämä tieto...?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 29.10.2011, 19:09
Murros Murros ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 12.08.11
Sijainti: Pirkanmaa
Viestit: 719
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 Näytä viesti
Mistä löytyy tämä tieto...?
http://forums.offipalsta.com/showpos...8&postcount=15
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 28.10.2011, 18:30
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Säännöt on nykyisellään ihan hyvät ja ilmeisesti ainakaan ensivuodelle ei ole tulossa muutoksia? Modiluokassa näyttää nykyisellään olevan aika paljon autoa. Ehkä moni haluaa pitää autonsa punakilpisenä valtiovallan asettamien maksujen takia tai sitten kilpailuissa kiertävien autot alkaa olla jo pitkälle rakennettuja, kuka tietää. Tänä vuonna en ole ajanut yhtään kisaa, joten en voi ottaa kantaa tämän vuoden kisajärjestelyihin. Muutaman kisan kuitenkin ajaneena voin mainita pari asiaa jotka on ottanut päähän muuten mukavassa harrastuksessa. Joskus on vituttanut odottaa aloitusrastilla kun joku orggisluokan auto on taistellut alueelle pääsystä. Ohi olisi kyllä päässyt mutta kun aloitusrasti on otettava. Joskus on pystytty auttamaan jumissa ollutta autokuntaa, joskus taas ei. Aloitusrastit saisi olla henkiloautolla haettavia, ettei niillä tarvisisi jonottaa. Toinen asia joka välillä aiheutti kiroilua meidän tiimissä oli se että jouduttiin "alemman" luokan autolla väistämään jotain protoa. Pahimmillaan sitten vinssailtiin omaa autoa irti tämän jälkeen. Useimmat kilpailijat kyllä ovat herrasmiehiä ja väistävät paremmin etenevällä autolla.

Ainut asia minkä toivoisin muutoksena sääntöihin olisi se, että yksi tiimin jäsenistä saisi ajaa huoltoauton ajoalueen laidalle. Kustannuksia saisi karsittua merkittävästi kun koko kolmen hengen tiimi mahtuisi kulkemaan siirtymät kilpailupaikalle huoltoautolla, majoituksia ei tarvitsisi kuin kolmelle, eväitä ei tarvistisisi kuin kolmelle...
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 28.10.2011, 19:17
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.707
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Ainut asia minkä toivoisin muutoksena sääntöihin olisi se, että yksi tiimin jäsenistä saisi ajaa huoltoauton ajoalueen laidalle. Kustannuksia saisi karsittua merkittävästi kun koko kolmen hengen tiimi mahtuisi kulkemaan siirtymät kilpailupaikalle huoltoautolla, majoituksia ei tarvitsisi kuin kolmelle, eväitä ei tarvistisisi kuin kolmelle...
Tämä asia ratkeaisi helposti, kun kisa-auton henkilömäärä rajoitettaisiin kahteen, niin sitten ne ylimääräiset ukot vois ajaa sitä huoltoautoa.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 28.10.2011, 20:54
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Arska Näytä viesti
Tämä asia ratkeaisi helposti, kun kisa-auton henkilömäärä rajoitettaisiin kahteen, niin sitten ne ylimääräiset ukot vois ajaa sitä huoltoautoa.
Kahteen sen takia kun kaikilla ei ole kolmelle henkilölle paikkaa? Kolmesta kun vähennetään kaksi niin ei jää ylimääräisiä ukkoja, jää vain ylimääräinen ukko. Tuo yksi ukko joutuisi sitten pahimmassa tapauksessa viettämään vuorokauden yksin huoltoautoa ajellen jos mitään remontteja ei tarvitse tehdä. Lisäksi tiedän muitakin kisaajia kuin itseni joilla on raajoissa vammoja eletystä elämästä, joiden vuoksi kisat joutuisi jättämään väliin jos appareita olisi vain yksi. Miun mielestä kilpurissa kuuluu saada kuljettaa niin monta kilpailijaa kuin rekisteriote ja turvavyölliset paikat antaa myöten, koska joillekin tämä laji on kavereiden kanssa yhdessä olemista.

Ainiin, se alkuperäinen aihe. Safari luokkaa ei tarvita orggiksessa ja stanuissa näyttäisi olevan tilaa uusillekin kisaajille
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 28.10.2011, 21:37
Muumi Muumi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.04.08
Sijainti: Lahti
Viestit: 203
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Miun mielestä kilpurissa kuuluu saada kuljettaa niin monta kilpailijaa kuin rekisteriote ja turvavyölliset paikat antaa myöten, koska joillekin tämä laji on kavereiden kanssa yhdessä olemista.
Samaa mieltä. Kulutkin henkilöä kohti pienenee kun on useampi maksaja. Retro trophykin ajettiin neljästään. Jaettiin osallistumismaksu ja kilpurin ja veturin polttoainekulut tasan. 50% säästö verrattuna 2 hengen tiimiin. Mukavampi ajallakin isommalla porukalla.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 28.10.2011, 21:46
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Asiasta sen enempää tietämättä pitää kumminkin myös kommentoida tuota miehistöasiaa, mielestäni ei pidä rajoittaa kahteen, itse pitäisin auton paikallaan mieluummin käyttö- kuin käsijarrulla, ja 2 muuta saisi rastikuvan otettua. Jos auto on vaijerilla/narulla roikkumassa jostain puusta niin sitten kai ei ole niin väliä, ehkä silti seisoisi siinä jarrupolkimella... Joku raja tietty voisi olla, onko mieltä pitää 5 muuta metsässä mukana kimpoilemassa autossa?
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suunnistuskisojen rastien jako sähköisenä, vai ei? JERKKU Tapahtumat 18 07.08.2007 19:13
Toyotan pelastus/ Pylpyrä on hieno laite! Höpö Chit-Chat 4 26.01.2007 00:09
Suunnistuskisojen sääntö äänestys! hector Tekniikka & Jutustelu 32 20.12.2005 14:32
Suunnistuskisojen järjestelyt? Paavo Tekniikka & Jutustelu 33 25.01.2005 15:41


Sivu luotu: 06:27 (GMT +2).