Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 27.10.2011, 22:01
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Exclamation

Suljetulla alueella kilvettömillä mutta tiellä ainakin leimattuna


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit Näytä viesti
Eipä ole mitään järkeä pitää maasturia leimassa ja tieliikennekäytössä (pelkät verot 450€/vuosi),jos ainoat ajot sillä on safarit ja mahdolliset kilpailut silloin tällöin.Trailerilla pelipaikoille ja hakee siirtotarrat jos tarvitsee ajella yleisillä teillä.
Muut ajot,(n.50 000 km vuodessa) on pakko ajaa muulla autolla kuin maasturilla
Mikä estää pitämästä leimassa vaikka onkin tiliikenteestä poistettuna ??? Verojahan siinä ei silloin tarvitse maksaa mutta jos sitten tarvitsee niitä tarrakilpiä niin täyttää ainakin tieliikennevaatimukset jollei leiman jälkeen ole autoa taas laittomaksi muuteltu. Kyllähän nuo rallipelitkin on leimattuja kun kisoihin menevät vaikka tarrakilvissä ajelevatkin. Ei kait se maastureillekaan mahdotonta voi olla jos määräyksiä halutaan noudattaa.

Kun näitä tarrakilvellisiä safari- ja suunnistuslaitteita on katsellut niin syy leimahaluttomuuteen näkyy turhankin selvästi. Leimalle niitä olis turha viedäkin ilman että ensin lievää remonttia tekis.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 28.10.2011, 08:20
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Mikä estää pitämästä leimassa vaikka onkin tieliikenteestä poistettuna ??? Verojahan siinä ei silloin tarvitse maksaa mutta jos sitten tarvitsee niitä tarrakilpiä niin täyttää ainakin tieliikennevaatimukset jollei leiman jälkeen ole autoa taas laittomaksi muuteltu.
Tarrakilpiä ei tietääkseni saa leimassa olevaan,mutta tieliikenteestä tilapäisesti poistettuun ajoneuvoon.

Katsastus vuosittain maksaa 80-100€ ja jos otat auton liikennekäyttöön vaikka 5 viikonloppua vuodessa niin veroissa ja vakuutuksissa pitää silti maksaa vähintään minimi summa (veroissa 20€?),vakuutusmaksu yhtiöstä riippuen?
Nyt vaan voi myös hyödyntää vapaana olevat vakuutusbonukset trailerin vetoauton käyttökustannuksissa ja eikä tarvitse urheilla rikkinäisellä maasturilla liikenteen seassa kisasta kotiin nilkuttaessa.

Eikä se katsastamattomuus välttämättä autosta huonompaa tee kuin katsastetusta.Vuosi on pitkä aika ja jokaisesta itsestähän se on kiinni missä kunnossa autonsa pitää katsastusten välillä.
Kyllä minä ainakin pidin kilpa-autosta parempaa huolta kisakaudella kuin normaalista päivittäisestä käyttöautosta.Kilpailu menestystä ei tule jos kalustosta ei pidä jatkuvaa huolta.(n.20kisaa/2 keskeytystä)

Viimeksi muokannut Racingrabbit : 28.10.2011 08:24
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 28.10.2011, 22:00
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Unhappy

Syy katsastamattomuuteen monesti laitteen huono kunto


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit Näytä viesti

Eikä se katsastamattomuus välttämättä autosta huonompaa tee kuin katsastetusta.Vuosi on pitkä aika ja jokaisesta itsestähän se on kiinni missä kunnossa autonsa pitää katsastusten välillä.
Kyllä minä ainakin pidin kilpa-autosta parempaa huolta kisakaudella kuin normaalista päivittäisestä käyttöautosta.Kilpailu menestystä ei tule jos kalustosta ei pidä jatkuvaa huolta.(n.20kisaa/2 keskeytystä)
Ei se katsastamattomuus tietenkään siitä autosta tee huonompaa, mutta yleensä syy katsastamattomuuteen on juurikin se ettei laiteella ole edes teoriassa mahdollisuutta läpäistä katsastusta.
Enkä kommentoinut Rabbitin kalustoa vaan enemmänkin otin kantaa yleisellä tasolla. Tapahtumissa, niin suunnistuskisoissa kuin safareissakin kun liikkuu kovin sekalaista kalustoa eikä ne kaikki välttämättä täytä edes osittain tieliikenteeseen edellyettyjä vaatimuksia

Ja kun tarrra/siirtokilvistä on puhe niin tuossa linkki AKEn sivulle koskien aihetta. Kuinkahan moni tarrakilpiä käyttävä safaroija ja suunnistuskisoja kiertävä ihan oikeesti on miettinyt täyttääkö ajokki kuntovaatimukst ja onko käyttö noiden ehtojen mukaista

http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/34918...Siirtolupa.pdf
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suunnistuskisojen rastien jako sähköisenä, vai ei? JERKKU Tapahtumat 18 07.08.2007 19:13
Toyotan pelastus/ Pylpyrä on hieno laite! Höpö Chit-Chat 4 26.01.2007 00:09
Suunnistuskisojen sääntö äänestys! hector Tekniikka & Jutustelu 32 20.12.2005 14:32
Suunnistuskisojen järjestelyt? Paavo Tekniikka & Jutustelu 33 25.01.2005 15:41


Sivu luotu: 22:42 (GMT +2).