![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
Minkä takia rastialueelle meno pitäisi tehdä toisille autoille mahdottomaksi (esim TML jotkut rastialueet?),eikö sieltä itse rasteilta pitäisi sitten ennemminkin löytyä se haaste kaikentasoisille autoille?
Viimeksi muokannut Racingrabbit : 26.10.2011 19:00 |
#2
|
||||
|
||||
![]()
ja nyt kaikki jotka olis valmiita ajamaa nyky luokissa nyky säännöilla ilman cup pisteitä ja kisakohtaista tulosta hintaan 50-70e per kisa huutaa hep ni nähtäis onko tulioita paljonki ja jotta se toimisi ns entry luokkana ni ei koske niitä jotka jo ajavat cupissa.
Niin ja minähän en edusta mitään järjestävää seuraa
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Hep,ollaan tulossa näillänäkymin Rangella kokeilemaan muutamaan kisaan.
Auto punakilpinen,eli ajetaan Modissa,jos ei muuta luokkaa ole kilvettömille ensi kaudella tarjolla. |
#4
|
||||
|
||||
![]()
no äkkiä ajatellen hep, vaikken tuota osallistumismaksua edelleenkään isoimpana jarruna pidä, kokonaiskisaviikonlopun hinnassa yks 60 - 70 euroa ei ole se ratkaiseva asia
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
-JJo ___________________________________ -MMC- |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Sikäli jos jokin hauskanpito luokka tulee, niin tottahan sitä pyritään mahdollisuuksien mukaan osallistumaan..
|
#7
|
||||
|
||||
![]()
Onko kuorma-autot (6x6 volvot) edelleen poissuljettuja kaikista kisoista?
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
Mukana ollaan jossain vaiheessa jossain kisassa, oli luokka mikä tahansa.
__________________
Tumpula Racing Team |
#9
|
||||
|
||||
![]()
hep
edit: tosin voisin kyllä ajaa millä vaan säännöillä, jos tarralapuilla saa tulla.. Ja saattaisin päästä tulemaan kilvelliselläkin.. eikä se hintakaan nyt sinäänsä ole kriteeri.. no oliko tästä nyt sitten aiheeseen liittyen taas mitään hyötyä...
__________________
Horsepower and Drag Racing www.facebook.com/FunJamRacing Ajoneuvojen loppukäyttäjä.. Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti. HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa) Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa) Lehmä: Trailduster -76 Exiä C306:Kuorkkikrossivoittaja Protector: Avoläjä TuninkiBertta: -80 Pätkis: pätkäpatrolli -82 Urbo HJ Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero Esory Viimeksi muokannut FunJam : 26.10.2011 21:29 |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Toi miedompi aloittelu luokka olis ihan aikuisten oikeesti tarpeen. Nykyään jo joillekkin rastialueille pääseminen on liian vaikeaa kevyemmin rakennetuille autoille.
Muutenkin kilpailuissa pitää olla jotain kehitettävää jos yhtä kilpailua varten pitää varata kolme päivää...kyse on kuitenkin "vain" harrastuksesta. Tietääkseni kukaan ei suunnista ammatikseen Suomessa. Tätä ketjua seuratessa ei voi muuta kuin miettiä, että onkohan tietyillä ihmisillä pipo hieman liian kireällä... Ei tää juttu voi/saa olla näin hankalaa... ![]()
__________________
Team Jyrsis "Suzuki SJ413 LWB 1987" Päivitetty 01.10.2017 _______________________________________________ Team Jyrsis Facebook - Team Jyrsis Blogi Päivitetty 01.10.2017 |
#11
|
|||
|
|||
![]()
sanompa nyt vaikka varmaan joku ottaa nokkiinsa..itse olen ainaki todella tyytyväinen olemassa oleviin suunnistus sääntöihin ja varsinki siihen että joku nuita kisoja viittii jokujärjestää!!!!!osallistumis maksuista sen verran et laskekaapa paljonko tuo 140e on koko harrastuksen kulusita vuodessa...tänä vuonna menny noin 5ke tohon leikkimiseen että ei paljon tunnu 140e siellä..esim. himalajan reissulla meni 450litraa polttoainetta..no se siitä!!
tuoo safari luokka on kans kiva uus idea. varmasti toimii ihan noillaki säännöillä hyvin. ite kävin tänävuonna tml:llän ja himalajan ja ajoaluista sen verran et molemmissa kisoissa reitit ja alueet ollu tosihyvin suunniteltuja ja melko haastavia mutta hyvinpä stanu autollaki päässy. täältä tulee kuitenki iso PLUSSA kisa järjestäjille ja niille jotka ei kehtaa lähteä kisoihin ns safari vehkeellä sanon vaan et tml:ssä meillä ei ollu suikassa ees ohjaus tehostinta ja sairaan hauskaa oli silti, sioituskin kohtuullinen( 2. ) -sauli- lapin4WD |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
Lainaus:
![]() |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
__________________
Tumpula Racing Team |
#14
|
||||
|
||||
![]()
Säännöt on nykyisellään ihan hyvät ja ilmeisesti ainakaan ensivuodelle ei ole tulossa muutoksia? Modiluokassa näyttää nykyisellään olevan aika paljon autoa. Ehkä moni haluaa pitää autonsa punakilpisenä valtiovallan asettamien maksujen takia tai sitten kilpailuissa kiertävien autot alkaa olla jo pitkälle rakennettuja, kuka tietää. Tänä vuonna en ole ajanut yhtään kisaa, joten en voi ottaa kantaa tämän vuoden kisajärjestelyihin. Muutaman kisan kuitenkin ajaneena voin mainita pari asiaa jotka on ottanut päähän muuten mukavassa harrastuksessa. Joskus on vituttanut odottaa aloitusrastilla kun joku orggisluokan auto on taistellut alueelle pääsystä. Ohi olisi kyllä päässyt mutta kun aloitusrasti on otettava. Joskus on pystytty auttamaan jumissa ollutta autokuntaa, joskus taas ei. Aloitusrastit saisi olla henkiloautolla haettavia, ettei niillä tarvisisi jonottaa. Toinen asia joka välillä aiheutti kiroilua meidän tiimissä oli se että jouduttiin "alemman" luokan autolla väistämään jotain protoa. Pahimmillaan sitten vinssailtiin omaa autoa irti tämän jälkeen. Useimmat kilpailijat kyllä ovat herrasmiehiä ja väistävät paremmin etenevällä autolla.
Ainut asia minkä toivoisin muutoksena sääntöihin olisi se, että yksi tiimin jäsenistä saisi ajaa huoltoauton ajoalueen laidalle. Kustannuksia saisi karsittua merkittävästi kun koko kolmen hengen tiimi mahtuisi kulkemaan siirtymät kilpailupaikalle huoltoautolla, majoituksia ei tarvitsisi kuin kolmelle, eväitä ei tarvistisisi kuin kolmelle... |
#15
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#16
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tänä vuonna se alue ei ollut enää käytössä eikä ole koskaan enää! En ymmärrä itkemistä moisesta asiasta koska TML:ssä oli tuonakin vuonna niin paljon ajoalueita että parhaimmaillakin jäi monta aluetta ajamatta kun ei aika riittänyt. Eli alueita ja rasteja oli niin paljon että jokaiselle riitti autoa ja kykyjä vastaavia ajoalueita. |
#17
|
||||
|
||||
![]() Juu, kyllä selvisi, mistä on kysymys
Onhan se kieltämättä aikamoinen ongelma, jos ei juurikin omasta tallista löytyvällä autolla voi muutoksitta osallistua ja kevyesti kruisaillen voittaa.
Toisilla menee osallistuminen ja voittaminen sekaisin: Ei voi osallistua kun ei ole kilpuria. Ei voi osallistua kun pitää ajaa niin pitkään. Ei voi osallistua kun ei saa hakea vaarallisia rasteja. Jaa ei vai? Epäilyttää vähän tuo palkintojen merkityskin. Palkintoja saavat aina samat tiimit - eikä siinä mitään. Minkäs teet jos ole hyvä saati paras. Ei tämä mitään tuuripeliä ole. Mutta moniko niistä tiimeistä käyttää kaiken sen ajan, vaivan ja rahan, mitä menestys vaatii, nimenomaan tavarapalkinnon kiilto silmissä. Se on hieno kiitos tehdystä työstä, mutta halvemmalla saisi kaupasta, ja helpommalla. Onkohan se nyt aivan selvää, että notkahdus suunnistuskisojen osanottajamäärissä on kelvottomien cuppisääntöjen ja -luokkien syytä? Tai onhan se sitten, jos poisjääntien syynä on se, ettei jokaiselle ole tarjolla sellaista luokkaa, jossa kaikki muut olisivat huonompia. Liekö sama syy trialin puolellakin? Onko safarointi-innokkuus sitten entisellään? Osaisiko joku safarijärjestäjä kommentoida? Voisiko olla niin että autoilusta yleisesti ja harrasteautoilusta erityisesti on tehty ja tehdään niin perkeleellisen kallista ja hankalaa että kaikki normijärjellä varustetut ihmiset lopettavat sen sovinnolla? Hieno juttu että on käyty tässä suunnistuskisoja pelastamaan. Mukavimmin se käy omasta nojatuolista mutta parhaiten lähtemällä itse osallistumaan - ajamalla tai järjestämällä. Ja jos kaluston tekninen epätasaisuus kovin harmittaa, voi olla hyvä idea vaihtaa vaikka halmaan tai johonkin kivaan korttipeliin. - p
__________________
Life's a bitch, and then you don't die. - Vanha vampyyrisananlasku |
#18
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Pehmeillä alueilla tulee kieltämättä ongelmaksi isopyöräisten porttaliautojen murjomat urat,joille ei pienemmän luokan autoilla ole enää mitään asiaa. |
#19
|
||||
|
||||
![]() Kisoissa arvontapalkinnot
Nyt saa sanoa. Tuossa päivällä hommasin muutamat arvonta palkinnot Lakeuden kutsuun. Ajattelin vaan että jos safari luokassa on osallistumismaksu vaikka 70€ ja kisailijoilla se 140€ niin eihän safari luokka voi osallistua arvontaan (eihän)? Pitäisikö siis laittaa safari luokkaan kaksi osallistumis maksua 70€ ( sisältää kisa/safari ajelu maksu ) tai 140€ (sisältää safari/kisa maksu + palkintojen arvonta maksu) ? Tuo olis mun mielestä ainakin tasapuolista.
Rakentavia eherotuksia otetaan vastaan. Tiedä sitten onko niistä mitään hyötyä ![]() |
#20
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
|
#21
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
onks kisan osallistumismaksu 100% sesti palkintojen hankintaan ? eli jos on: 20 safaroijaa x 70 € =1400 € 40 kisaajaa x 140 € = 5600 € --------------------------- yhteensä siis = 7000 € a) mikä on palkintojen arvo / hankintameno b) mihin safarikurvaajien osallistumismaksu käytetään onks nyt kyseessä: 1) ahneus 2) kateus 3) yleinen ajattelemattomuus vituttaako oikeaa kilpailijaa ihan ikenet siivilöinä jos arvontapalkinto menee safaroijalle vs. vituttaako safaroijaa hampaat ojossa jos osallistumismaksunsa kuluukin järjestäjien vernettiin eikä mahdollisuutta arpajaisvoittoon ? mites jos ihan myisitte siellä niitä arpoja , se olis tasapuolista, vain ostamalla voit voittaa...? arpajaislakikin muuten ottaa tietyllä tavalla kantaa siihen, kenellä täytyy olla mahdollisuus voittaa, jos oikein tarkaks haluatte heittäytyä...
__________________
- Levannon We(l)ho - Viimeksi muokannut pee : 27.10.2011 20:21 |
#22
|
||||
|
||||
![]()
Miks siellä safiiri luokassa pitäs olla punakilpiset?
-Eikäs noi punakilpi vekottimet ole jo aika kaukana vakio käyttis- safari- makkaranpaisto autoista? Palkintoja, onks safari joku kilpailu? -Huppari olis tietty kiva, sais (tääkin) vannapee offarikin pullistella et onhan tuota ajettu ![]() |
#23
|
||||
|
||||
![]()
Eikös se olis kaikille, ja erityisesti järjestäjille helpompaa jatkaa näillä neljällä luokalla ku tähänki asti. Se palkinto korokkeelle pääseminen ei voi olla aikuiselle ihmiselle niin tärkeetä, tai jos on, on siihen oltava valmis uhraamaan aikaa ja rahaa.
140€ ei ole liikaa, jos saa pari paitaa, jotain safkaa kisan aikana ja voittajille rahan arvoset palkinnot. Maan omistajathan ottaa kyllä takkiinsa joka kisasta. Harva moottoriurheilu laji on tuskin näinkään edullista. Jos nyt kuitenkin Safari tms. luokka toteutuu niin ehdotan että: -sama osallistumismaksu -osallistuu arvontoihin yms. -saa auttaa/vinssata cup-kilpailijoita ja toistepäin (ei tarvi alkaa mettäs kyselee että mitä luokkaa ajat) -tuloksia ei julkasta, ei palkintoja (kilpailuvietti veks) -kaikille jaetaan joku muistoesine (esim. työkintaat) -mahdollisuus suunnistaa paperikartalla (tämä madaltaa osallistumis kynnystä enemmän ku eurot) -vain valkokilpisille (jotta kaameimmat paskakasat jäis kotio) -renkaan max halkasia 915mm sama ku modissa. -renkaita ei tarvi olla otteessa Edittiä sen verta että jos toi arpajaishomma on tosiaan noin vaikeeta ku Pee kirjotti, ni helepotetaan järjestäjiä viä sen verta että arpajaisia ei pidetä. Viimeksi muokannut -Sakke- : 27.10.2011 21:03 |
#24
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Muut ajot,(n.50 000 km vuodessa) on pakko ajaa muulla autolla kuin maasturilla |
#25
|
||||
|
||||
![]()
Kyselen vain mitä mieltä porukat on ettei jälkikäteen ole niitä JÄLKIVIISAITA
![]() ![]() Viimeksi muokannut joker : 27.10.2011 20:38 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Suunnistuskisojen rastien jako sähköisenä, vai ei? | JERKKU | Tapahtumat | 18 | 07.08.2007 19:13 |
Toyotan pelastus/ Pylpyrä on hieno laite! | Höpö | Chit-Chat | 4 | 26.01.2007 00:09 |
Suunnistuskisojen sääntö äänestys! | hector | Tekniikka & Jutustelu | 32 | 20.12.2005 14:32 |
Suunnistuskisojen järjestelyt? | Paavo | Tekniikka & Jutustelu | 33 | 25.01.2005 15:41 |