Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 26.10.2011, 18:43
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pee Näytä viesti
Nykykisoihin jos joku uskaltais lähteä sillä "setämiehen citymaasturilla" allterraineilla tai muilla vanhoilla kitkarenkailla, ei pääse edes lähtöalueelle saatika pois puhumattakaan rastialueista.
Ymmärtääkseni tämän vuotisessa Turaoffissa oli jo aloitusrastien paikkoja ja rastialueille menoa helpotettu?Korjatkaa jos olen väärässä,en käynyt kaikilla rastialueilla.

Minkä takia rastialueelle meno pitäisi tehdä toisille autoille mahdottomaksi (esim TML jotkut rastialueet?),eikö sieltä itse rasteilta pitäisi sitten ennemminkin löytyä se haaste kaikentasoisille autoille?


Viimeksi muokannut Racingrabbit : 26.10.2011 19:00
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 26.10.2011, 18:57
sos:n Avatar
sos sos ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 16.01.06
Sijainti: Jyväskylä, Finland.
Viestit: 2.245
Perusasetus

ja nyt kaikki jotka olis valmiita ajamaa nyky luokissa nyky säännöilla ilman cup pisteitä ja kisakohtaista tulosta hintaan 50-70e per kisa huutaa hep ni nähtäis onko tulioita paljonki ja jotta se toimisi ns entry luokkana ni ei koske niitä jotka jo ajavat cupissa.
Niin ja minähän en edusta mitään järjestävää seuraa
__________________
hä ja kaikki kirjoitukse ovat muistin varaisia,eli ei kovin luotettavia koska yleensä en illalla muista mitä aamulla söin vai söinkö ollenkaan. Ja omituiset sanat saattaapi johtua tän noupädin kosketus näppäimistä, ku tulee näitä harha/viereisiä kirjaimia
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.10.2011, 19:03
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Hep,ollaan tulossa näillänäkymin Rangella kokeilemaan muutamaan kisaan.
Auto punakilpinen,eli ajetaan Modissa,jos ei muuta luokkaa ole kilvettömille ensi kaudella tarjolla.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.10.2011, 19:11
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

no äkkiä ajatellen hep, vaikken tuota osallistumismaksua edelleenkään isoimpana jarruna pidä, kokonaiskisaviikonlopun hinnassa yks 60 - 70 euroa ei ole se ratkaiseva asia
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.10.2011, 19:17
JJo:n Avatar
JJo JJo ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 21.07.10
Sijainti: Tampere
Viestit: 547
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sos Näytä viesti
ja nyt kaikki jotka olis valmiita ajamaa nyky luokissa nyky säännöilla ilman cup pisteitä ja kisakohtaista tulosta hintaan 50-70e per kisa huutaa hep ni nähtäis onko tulioita paljonki ja jotta se toimisi ns entry luokkana ni ei koske niitä jotka jo ajavat cupissa.
Niin ja minähän en edusta mitään järjestävää seuraa
Tämähän ei onneksi ole mikään sitova ilmottautuminen mihinkään, joten HEP (kulkineena olevasta vajaavetoisesta sitikasta kun ei oikein maastoon ole ja eipä oikein tiellekkään). Toki kokemusta on modiluokasta mutta virallisesti vain apinan roolissa, on joskus tullu kisassa kuitenkin ajoneuvo siirrettyä jonku kiven tai tms. päälle
__________________
-JJo
___________________________________
-MMC-
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.10.2011, 19:23
Lehis:n Avatar
Lehis Lehis ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.628
Perusasetus

Sikäli jos jokin hauskanpito luokka tulee, niin tottahan sitä pyritään mahdollisuuksien mukaan osallistumaan..
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.10.2011, 19:43
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Onko kuorma-autot (6x6 volvot) edelleen poissuljettuja kaikista kisoista?
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.10.2011, 20:27
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Mukana ollaan jossain vaiheessa jossain kisassa, oli luokka mikä tahansa.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 26.10.2011, 21:23
FunJam:n Avatar
FunJam FunJam ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 01.11.07
Sijainti: vantaa, Finland.
Viestit: 806
Perusasetus

hep

edit: tosin voisin kyllä ajaa millä vaan säännöillä, jos tarralapuilla saa tulla.. Ja saattaisin päästä tulemaan kilvelliselläkin.. eikä se hintakaan nyt sinäänsä ole kriteeri.. no oliko tästä nyt sitten aiheeseen liittyen taas mitään hyötyä...
__________________
Horsepower and Drag Racing
www.facebook.com/FunJamRacing

Ajoneuvojen loppukäyttäjä..

Heppatytön Hodari: HDJ -90, Emännän kauppakassi
Rotkelo: Ramcharger -80 , bulevardisportti.
HillCruiser: Hilux - 83, vaiheessa (väliaikaisvainaa)
Valppivanhus: -64 avo safarointi väline (väliaikaisvainaa)
Lehmä: Trailduster -76

Exiä
C306:Kuorkkikrossivoittaja
Protector: Avoläjä
TuninkiBertta: -80
Pätkis: pätkäpatrolli -82
Urbo HJ
Runkkupallero: Takapihalle raiskattu Pahero
Esory

Viimeksi muokannut FunJam : 26.10.2011 21:29
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 28.10.2011, 17:00
JouniN:n Avatar
JouniN JouniN ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 06.08.06
Sijainti: Vantaa, Finland.
Viestit: 555
Perusasetus

Toi miedompi aloittelu luokka olis ihan aikuisten oikeesti tarpeen. Nykyään jo joillekkin rastialueille pääseminen on liian vaikeaa kevyemmin rakennetuille autoille.

Muutenkin kilpailuissa pitää olla jotain kehitettävää jos yhtä kilpailua varten pitää varata kolme päivää...kyse on kuitenkin "vain" harrastuksesta. Tietääkseni kukaan ei suunnista ammatikseen Suomessa.

Tätä ketjua seuratessa ei voi muuta kuin miettiä, että onkohan tietyillä ihmisillä pipo hieman liian kireällä... Ei tää juttu voi/saa olla näin hankalaa...
__________________
Team Jyrsis "Suzuki SJ413 LWB 1987" Päivitetty 01.10.2017
_______________________________________________
Team Jyrsis Facebook - Team Jyrsis Blogi Päivitetty 01.10.2017
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 28.10.2011, 17:42
höpöhöpö höpöhöpö ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 05.03.08
Sijainti: tornio, Finland.
Viestit: 255
Perusasetus

sanompa nyt vaikka varmaan joku ottaa nokkiinsa..itse olen ainaki todella tyytyväinen olemassa oleviin suunnistus sääntöihin ja varsinki siihen että joku nuita kisoja viittii jokujärjestää!!!!!osallistumis maksuista sen verran et laskekaapa paljonko tuo 140e on koko harrastuksen kulusita vuodessa...tänä vuonna menny noin 5ke tohon leikkimiseen että ei paljon tunnu 140e siellä..esim. himalajan reissulla meni 450litraa polttoainetta..no se siitä!!
tuoo safari luokka on kans kiva uus idea. varmasti toimii ihan noillaki säännöillä hyvin.

ite kävin tänävuonna tml:llän ja himalajan ja ajoaluista sen verran et molemmissa kisoissa reitit ja alueet ollu tosihyvin suunniteltuja ja melko haastavia mutta hyvinpä stanu autollaki päässy.

täältä tulee kuitenki iso PLUSSA kisa järjestäjille

ja niille jotka ei kehtaa lähteä kisoihin ns safari vehkeellä sanon vaan et tml:ssä meillä ei ollu suikassa ees ohjaus tehostinta ja sairaan hauskaa oli silti, sioituskin kohtuullinen( 2. )
-sauli-
lapin4WD
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 28.10.2011, 18:28
offroadjouni:n Avatar
offroadjouni offroadjouni ei ole kirjautuneena
Super Moderator
 
Rekisteröitynyt: 10.06.02
Sijainti: Kirkkonummi
Viestit: 6.476
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja joker Näytä viesti
jos safari luokassa on osallistumismaksu vaikka 70€ ja kisailijoilla se 140€ niin eihän safari luokka voi osallistua arvontaan (eihän)?
Minä ottaisin safariluokan mukaan arvontaan samaan tapaan kuin kisaluokatkin. Ei kovin hyvää perustetta tälle ole, mutta ehkäpä tiimit jäisivät siinä tapauksessa seuraamaan palkintojenjakoa ja innostuisivat itsekin palkintosijoista kamppailusta siinä samalla.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VooDoo Jeep Näytä viesti
Ihan oikeesti ketä kiinnostaa ajella eri alueita ilman tarkotusta ja maksaa siitä vielä 70e?
Esimerkiksi joku joka ei halua hampaat irvessä ajaa vaan tykkää rennosta ja hauskasta touhusta. 24-tunnin safarista tämä on mielestäni ihan kohtuullinen hinta.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Tässä haetaan (kaiketi) vastapainoa tuolle nykymenolle, eli otsapanta tiukalla kisaamiselle
Niin varmaan haetaan, mutta miten tästä luokasta tulisi nyt se rento fiilistelyluokka jos siinä kerran ajetaan oikeasti kilpaa sijoituksista ja palkinnoista vieläpä puoleen hintaan? Jos ajetaan kilpaa niin silloin ainakin osa ajaa tosissaan. Sekä tosissaan että vähemmän tosissaan oleville löytyy taatusti sopiva luokka nykyisestä CUPista (poislukien tieliikenteeseen kelpaamattomat ja kuorma-autot). Jos oma auto ei ole voittaja-auto mihinkään olemassaolevista luokista niin se on toinen juttu, mutta uuden luokan avaaminen siitä syystä on aika kyseenalainen hoitokeino.

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja CaliberSXT Näytä viesti
Toi miedompi aloittelu luokka olis ihan aikuisten oikeesti tarpeen. Nykyään jo joillekkin rastialueille pääseminen on liian vaikeaa kevyemmin rakennetuille autoille.
Eipä kai kukaan ole ajatellut tehdä uusia rastialueita safariluokalle. Yleensä jaetuissa paperikartoissa kerrotaan mitkä alueet ovat helpompia ja mitkä vaikeampia. Sillä perusteella voi valita omat alueensa riippuen auton etenemiskyvystä. Hyvin kisoissa on eritasoisia rasteja aina ollut - poislukien ehkä Lakeuden Kutsussa ensimmäisenä ajaneille kun lunta oli niin perskeleesti ja kaikki rastit oli vaikeita.
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 29.10.2011, 08:27
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.322
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja offroadjouni Näytä viesti
Niin varmaan haetaan, mutta miten tästä luokasta tulisi nyt se rento fiilistelyluokka jos siinä kerran ajetaan oikeasti kilpaa sijoituksista ja palkinnoista vieläpä puoleen hintaan? Jos ajetaan kilpaa niin silloin ainakin osa ajaa tosissaan. Sekä tosissaan että vähemmän tosissaan oleville löytyy taatusti sopiva luokka nykyisestä CUPista (poislukien tieliikenteeseen kelpaamattomat ja kuorma-autot). Jos oma auto ei ole voittaja-auto mihinkään olemassaolevista luokista niin se on toinen juttu, mutta uuden luokan avaaminen siitä syystä on aika kyseenalainen hoitokeino.
Pee ehti jo tähän vastata, eli haen tapahtumaa ilman kilpailua, ilman palkintoja, ilman stressiä ja paineita. Voittaja-autoa en omista enkä sellaista edes halua.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 28.10.2011, 18:30
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Säännöt on nykyisellään ihan hyvät ja ilmeisesti ainakaan ensivuodelle ei ole tulossa muutoksia? Modiluokassa näyttää nykyisellään olevan aika paljon autoa. Ehkä moni haluaa pitää autonsa punakilpisenä valtiovallan asettamien maksujen takia tai sitten kilpailuissa kiertävien autot alkaa olla jo pitkälle rakennettuja, kuka tietää. Tänä vuonna en ole ajanut yhtään kisaa, joten en voi ottaa kantaa tämän vuoden kisajärjestelyihin. Muutaman kisan kuitenkin ajaneena voin mainita pari asiaa jotka on ottanut päähän muuten mukavassa harrastuksessa. Joskus on vituttanut odottaa aloitusrastilla kun joku orggisluokan auto on taistellut alueelle pääsystä. Ohi olisi kyllä päässyt mutta kun aloitusrasti on otettava. Joskus on pystytty auttamaan jumissa ollutta autokuntaa, joskus taas ei. Aloitusrastit saisi olla henkiloautolla haettavia, ettei niillä tarvisisi jonottaa. Toinen asia joka välillä aiheutti kiroilua meidän tiimissä oli se että jouduttiin "alemman" luokan autolla väistämään jotain protoa. Pahimmillaan sitten vinssailtiin omaa autoa irti tämän jälkeen. Useimmat kilpailijat kyllä ovat herrasmiehiä ja väistävät paremmin etenevällä autolla.

Ainut asia minkä toivoisin muutoksena sääntöihin olisi se, että yksi tiimin jäsenistä saisi ajaa huoltoauton ajoalueen laidalle. Kustannuksia saisi karsittua merkittävästi kun koko kolmen hengen tiimi mahtuisi kulkemaan siirtymät kilpailupaikalle huoltoautolla, majoituksia ei tarvitsisi kuin kolmelle, eväitä ei tarvistisisi kuin kolmelle...
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 28.10.2011, 19:17
Arska:n Avatar
Arska Arska ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 09.07.04
Sijainti: Valtimo, Finland.
Viestit: 1.707
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja 454SS Näytä viesti
Ainut asia minkä toivoisin muutoksena sääntöihin olisi se, että yksi tiimin jäsenistä saisi ajaa huoltoauton ajoalueen laidalle. Kustannuksia saisi karsittua merkittävästi kun koko kolmen hengen tiimi mahtuisi kulkemaan siirtymät kilpailupaikalle huoltoautolla, majoituksia ei tarvitsisi kuin kolmelle, eväitä ei tarvistisisi kuin kolmelle...
Tämä asia ratkeaisi helposti, kun kisa-auton henkilömäärä rajoitettaisiin kahteen, niin sitten ne ylimääräiset ukot vois ajaa sitä huoltoautoa.
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 26.10.2011, 22:19
TML:n Avatar
TML TML ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 15.05.04
Sijainti: Juuka, Finland.
Viestit: 661
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Racingrabbit Näytä viesti
Ymmärtääkseni tämän vuotisessa Turaoffissa oli jo aloitusrastien paikkoja ja rastialueille menoa helpotettu?Korjatkaa jos olen väärässä,en käynyt kaikilla rastialueilla.

Minkä takia rastialueelle meno pitäisi tehdä toisille autoille mahdottomaksi (esim TML jotkut rastialueet?),eikö sieltä itse rasteilta pitäisi sitten ennemminkin löytyä se haaste kaikentasoisille autoille?
Ei jotkut alueet monikossa vaan yhtenä vuonna oli 1 alue johon maanomistaja halusi laittaa vesihaudan jonka kautta alueelle pääsi koska ko. alue oli niin hankala että turha sinne oli mennä jos ei tuosta lätäköstäkään selvinnyt. Mitä järkeä on mennä kiusaamaan itseään jollain stanu autolla alueelle jossa on jo ennestään 50 cm syvät ajourat, ei sieltä paljon pisteitä heru...

Tänä vuonna se alue ei ollut enää käytössä eikä ole koskaan enää! En ymmärrä itkemistä moisesta asiasta koska TML:ssä oli tuonakin vuonna niin paljon ajoalueita että parhaimmaillakin jäi monta aluetta ajamatta kun ei aika riittänyt. Eli alueita ja rasteja oli niin paljon että jokaiselle riitti autoa ja kykyjä vastaavia ajoalueita.
Vastaa lainaten
  #17  
Vanha 26.10.2011, 23:31
pkarlstedt:n Avatar
pkarlstedt pkarlstedt ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.04.05
Sijainti: Riihimäki
Viestit: 470
Perusasetus

Juu, kyllä selvisi, mistä on kysymys


Onhan se kieltämättä aikamoinen ongelma, jos ei juurikin omasta tallista löytyvällä autolla voi muutoksitta osallistua ja kevyesti kruisaillen voittaa.

Toisilla menee osallistuminen ja voittaminen sekaisin: Ei voi osallistua kun ei ole kilpuria. Ei voi osallistua kun pitää ajaa niin pitkään. Ei voi osallistua kun ei saa hakea vaarallisia rasteja.

Jaa ei vai?

Epäilyttää vähän tuo palkintojen merkityskin. Palkintoja saavat aina samat tiimit - eikä siinä mitään. Minkäs teet jos ole hyvä saati paras. Ei tämä mitään tuuripeliä ole. Mutta moniko niistä tiimeistä käyttää kaiken sen ajan, vaivan ja rahan, mitä menestys vaatii, nimenomaan tavarapalkinnon kiilto silmissä. Se on hieno kiitos tehdystä työstä, mutta halvemmalla saisi kaupasta, ja helpommalla.

Onkohan se nyt aivan selvää, että notkahdus suunnistuskisojen osanottajamäärissä on kelvottomien cuppisääntöjen ja -luokkien syytä? Tai onhan se sitten, jos poisjääntien syynä on se, ettei jokaiselle ole tarjolla sellaista luokkaa, jossa kaikki muut olisivat huonompia. Liekö sama syy trialin puolellakin? Onko safarointi-innokkuus sitten entisellään? Osaisiko joku safarijärjestäjä kommentoida?

Voisiko olla niin että autoilusta yleisesti ja harrasteautoilusta erityisesti on tehty ja tehdään niin perkeleellisen kallista ja hankalaa että kaikki normijärjellä varustetut ihmiset lopettavat sen sovinnolla?

Hieno juttu että on käyty tässä suunnistuskisoja pelastamaan. Mukavimmin se käy omasta nojatuolista mutta parhaiten lähtemällä itse osallistumaan - ajamalla tai järjestämällä. Ja jos kaluston tekninen epätasaisuus kovin harmittaa, voi olla hyvä idea vaihtaa vaikka halmaan tai johonkin kivaan korttipeliin.

- p
__________________
Life's a bitch,
and then you don't die.
- Vanha vampyyrisananlasku
Vastaa lainaten
  #18  
Vanha 27.10.2011, 07:40
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TML Näytä viesti
Ei jotkut alueet monikossa vaan yhtenä vuonna oli 1 alue johon maanomistaja halusi laittaa vesihaudan jonka kautta alueelle pääsi koska ko. alue oli niin hankala että turha sinne oli mennä jos ei tuosta lätäköstäkään selvinnyt. Mitä järkeä on mennä kiusaamaan itseään jollain stanu autolla alueelle jossa on jo ennestään 50 cm syvät ajourat, ei sieltä paljon pisteitä heru...

Tänä vuonna se alue ei ollut enää käytössä eikä ole koskaan enää! En ymmärrä itkemistä moisesta asiasta koska TML:ssä oli tuonakin vuonna niin paljon ajoalueita että parhaimmaillakin jäi monta aluetta ajamatta kun ei aika riittänyt. Eli alueita ja rasteja oli niin paljon että jokaiselle riitti autoa ja kykyjä vastaavia ajoalueita.
Ok,kirjoitin väärin monikossa,enkä ollut edes paikan päällä asiaa itse toteamassa
Pehmeillä alueilla tulee kieltämättä ongelmaksi isopyöräisten porttaliautojen murjomat urat,joille ei pienemmän luokan autoilla ole enää mitään asiaa.
Vastaa lainaten
  #19  
Vanha 27.10.2011, 18:49
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Viestit: 1.782
Perusasetus

Kisoissa arvontapalkinnot


Nyt saa sanoa. Tuossa päivällä hommasin muutamat arvonta palkinnot Lakeuden kutsuun. Ajattelin vaan että jos safari luokassa on osallistumismaksu vaikka 70€ ja kisailijoilla se 140€ niin eihän safari luokka voi osallistua arvontaan (eihän)? Pitäisikö siis laittaa safari luokkaan kaksi osallistumis maksua 70€ ( sisältää kisa/safari ajelu maksu ) tai 140€ (sisältää safari/kisa maksu + palkintojen arvonta maksu) ? Tuo olis mun mielestä ainakin tasapuolista.

Rakentavia eherotuksia otetaan vastaan.
Tiedä sitten onko niistä mitään hyötyä
Vastaa lainaten
  #20  
Vanha 27.10.2011, 20:07
Yölento Yölento ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 31.08.08
Sijainti: Ylä-Savo
Viestit: 1.740
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja joker Näytä viesti
Nyt saa sanoa. Tuossa päivällä hommasin muutamat arvonta palkinnot Lakeuden kutsuun. Ajattelin vaan että jos safari luokassa on osallistumismaksu vaikka 70€ ja kisailijoilla se 140€ niin eihän safari luokka voi osallistua arvontaan (eihän)? Pitäisikö siis laittaa safari luokkaan kaksi osallistumis maksua 70€ ( sisältää kisa/safari ajelu maksu ) tai 140€ (sisältää safari/kisa maksu + palkintojen arvonta maksu) ? Tuo olis mun mielestä ainakin tasapuolista.

Rakentavia eherotuksia otetaan vastaan.
Tiedä sitten onko niistä mitään hyötyä
Oliskohan ihan pöljä idea tällai maalaisjärjellä keksittynä että jos varsinaisen kisan arvottavat palkinnot ovat arvoltaan esim. 500,- niin safariluokkaan jossa pienempi osallistumismaksu niin arvottavat "palkinnot" joiden arvo olisi n. 250,- eli puolet kisapalkinnoista. Äkkiä tuli tuollanen mieleen. Samat mahdollisuudet osumaan joka luokassa, varmaan safariluokkalaiset ymmärtäisivät oman luokkansa halvemmat palkinnot mutta olisi kuitenkin mahdollisuus voittaa jotain.
__________________
Siitä lähetään mihin etuveto jätetään.
www.kaivinkoneet.com
Vastaa lainaten
  #21  
Vanha 27.10.2011, 20:18
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja joker Näytä viesti
Nyt saa sanoa. Tuossa päivällä hommasin muutamat arvonta palkinnot Lakeuden kutsuun. Ajattelin vaan että jos safari luokassa on osallistumismaksu vaikka 70€ ja kisailijoilla se 140€ niin eihän safari luokka voi osallistua arvontaan (eihän)? Pitäisikö siis laittaa safari luokkaan kaksi osallistumis maksua 70€ ( sisältää kisa/safari ajelu maksu ) tai 140€ (sisältää safari/kisa maksu + palkintojen arvonta maksu) ? Tuo olis mun mielestä ainakin tasapuolista.

Rakentavia eherotuksia otetaan vastaan.
Tiedä sitten onko niistä mitään hyötyä
oleksä -joker- ny ihan vakavissas kysymäs ???

onks kisan osallistumismaksu 100% sesti palkintojen hankintaan ?

eli jos on:

20 safaroijaa x 70 € =1400 €
40 kisaajaa x 140 € = 5600 €
---------------------------
yhteensä siis = 7000 €


a) mikä on palkintojen arvo / hankintameno

b) mihin safarikurvaajien osallistumismaksu käytetään

onks nyt kyseessä:

1) ahneus
2) kateus
3) yleinen ajattelemattomuus

vituttaako oikeaa kilpailijaa ihan ikenet siivilöinä jos arvontapalkinto menee safaroijalle vs. vituttaako safaroijaa hampaat ojossa jos osallistumismaksunsa kuluukin järjestäjien vernettiin eikä mahdollisuutta arpajaisvoittoon ?

mites jos ihan myisitte siellä niitä arpoja , se olis tasapuolista, vain ostamalla voit voittaa...?

arpajaislakikin muuten ottaa tietyllä tavalla kantaa siihen, kenellä täytyy olla mahdollisuus voittaa, jos oikein tarkaks haluatte heittäytyä...
__________________
- Levannon We(l)ho -

Viimeksi muokannut pee : 27.10.2011 20:21
Vastaa lainaten
  #22  
Vanha 27.10.2011, 20:30
Lehis:n Avatar
Lehis Lehis ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 07.03.07
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.628
Perusasetus

Miks siellä safiiri luokassa pitäs olla punakilpiset?
-Eikäs noi punakilpi vekottimet ole jo aika kaukana vakio käyttis- safari- makkaranpaisto autoista?

Palkintoja, onks safari joku kilpailu?
-Huppari olis tietty kiva, sais (tääkin) vannapee offarikin pullistella et onhan tuota ajettu
Vastaa lainaten
  #23  
Vanha 27.10.2011, 20:58
-Sakke-:n Avatar
-Sakke- -Sakke- ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 10.03.07
Sijainti: Heinijärvi
Viestit: 897
Perusasetus

Eikös se olis kaikille, ja erityisesti järjestäjille helpompaa jatkaa näillä neljällä luokalla ku tähänki asti. Se palkinto korokkeelle pääseminen ei voi olla aikuiselle ihmiselle niin tärkeetä, tai jos on, on siihen oltava valmis uhraamaan aikaa ja rahaa.

140€ ei ole liikaa, jos saa pari paitaa, jotain safkaa kisan aikana ja voittajille rahan arvoset palkinnot. Maan omistajathan ottaa kyllä takkiinsa joka kisasta. Harva moottoriurheilu laji on tuskin näinkään edullista.

Jos nyt kuitenkin Safari tms. luokka toteutuu niin ehdotan että:
-sama osallistumismaksu
-osallistuu arvontoihin yms.
-saa auttaa/vinssata cup-kilpailijoita ja toistepäin (ei tarvi alkaa mettäs kyselee että mitä luokkaa ajat)
-tuloksia ei julkasta, ei palkintoja (kilpailuvietti veks)
-kaikille jaetaan joku muistoesine (esim. työkintaat)
-mahdollisuus suunnistaa paperikartalla (tämä madaltaa osallistumis kynnystä enemmän ku eurot)
-vain valkokilpisille (jotta kaameimmat paskakasat jäis kotio)
-renkaan max halkasia 915mm sama ku modissa.
-renkaita ei tarvi olla otteessa

Edittiä sen verta että jos toi arpajaishomma on tosiaan noin vaikeeta ku Pee kirjotti, ni helepotetaan järjestäjiä viä sen verta että arpajaisia ei pidetä.

Viimeksi muokannut -Sakke- : 27.10.2011 21:03
Vastaa lainaten
  #24  
Vanha 27.10.2011, 21:34
Racingrabbit:n Avatar
Racingrabbit Racingrabbit ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 27.01.04
Sijainti: Sastamala
Viestit: 4.015
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Lehis Näytä viesti
Miks siellä safiiri luokassa pitäs olla punakilpiset?
-Eikäs noi punakilpi vekottimet ole jo aika kaukana vakio käyttis- safari- makkaranpaisto autoista?
Eipä ole mitään järkeä pitää maasturia leimassa ja tieliikennekäytössä (pelkät verot 450€/vuosi),jos ainoat ajot sillä on safarit ja mahdolliset kilpailut silloin tällöin.Trailerilla pelipaikoille ja hakee siirtotarrat jos tarvitsee ajella yleisillä teillä.
Muut ajot,(n.50 000 km vuodessa) on pakko ajaa muulla autolla kuin maasturilla
Vastaa lainaten
  #25  
Vanha 27.10.2011, 20:34
joker:n Avatar
joker joker ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 11.11.04
Sijainti: Kuortane, Finland.
Viestit: 1.782
Perusasetus

Kyselen vain mitä mieltä porukat on ettei jälkikäteen ole niitä JÄLKIVIISAITA Siis ihan neuvoa kyselen palstalaisilta ei siitä nyt hernettä nenään. Safariluokkaanhan ei palkintoja jaeta jotenkin noin olen ymmärtänyt täällä olevista teksteistä vai olenko ymmärtänyt väärin ? Viime vuonna kisat meni vähän persauksille rahallisesti kun oletettiin autoja tulevan sen 90 Tänä vuonna tai ens vuonna ollaan viisaampia niin palkinnotkin olla vähän toisen laiset.

Viimeksi muokannut joker : 27.10.2011 20:38
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Suunnistuskisojen rastien jako sähköisenä, vai ei? JERKKU Tapahtumat 18 07.08.2007 19:13
Toyotan pelastus/ Pylpyrä on hieno laite! Höpö Chit-Chat 4 26.01.2007 00:09
Suunnistuskisojen sääntö äänestys! hector Tekniikka & Jutustelu 32 20.12.2005 14:32
Suunnistuskisojen järjestelyt? Paavo Tekniikka & Jutustelu 33 25.01.2005 15:41


Sivu luotu: 01:08 (GMT +2).