![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() täälläkin quadra tracia korjailtu useampaan kertaan,näyttäis offikäytössä olevan aika löyhä ainakin lukko päällä ajettaessa.kerran vaihdettu ketju,kerran halennut lukko tai se lukituspyörä ja kerran etukardaanille menevä laippa,siis se mikä on siinä murikassa kiinni.lukko päällä mäkipaikoissa saa helposti rikki ku eturenkaat käy ilmassa ja pyörähtää tyhjää.adapterit on aika arvokkaita vaikka sillä sais dana 20 tai dana 300 jakolaatikon tuohon perään.
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Jakolootan remonttia!
Tuli katseltua ja kuunneltua useamman kerran tätätä poitsun kuvaamaa videota Jatilasta, missä hyvin kuuluu tuo pauke ja mielestäni se on tiheämpää kuin ketjun hampaan yli hyppääminen?
http://www.youtube.com/watch?v=gCoHwnyCu9k Jamantille asiaa ihmetelessäni hän kertoi jotta näistä Q-T laatikoista on mennyt myös akselinnysän pooreja sileäksi ja siihen se mielestäni sopisikin. Pudotin laatikon autosta ja päräytin sen TAAS pöydälle palsiksi. Kaivoin tuon akselin käsiini ja sitä hammaspyörän poorauksessa välyksien verran helutelessani tunsin jotta välillä ottaa kiinni ehjän poorin reunaan ja välillä menee nahkeasti yli. Varatsoistani löytyikin toinen varaosa akseli joka tuntui tiukemmalta, oli vaan hieman korkkiruuviksi jo kiertynyt. Vasen on viallinen ja oikea nyt laatikkossa toimiva "korkkiruuvi" akseli. Akseli ja hammaspyörä on kerta asentinen, lukitusrengas on teräväreunainen ja sitä ei pysty purkamaan ehjänä? Asensin siis oikeanpuoleisen korkkiruuviakselin ja sillä ajetaan niin kauan kuin kestää. Viallista akselia koitetaan ehjätä puikkohitsillä, hopeajuotoksella tai jollain muulla tavalla, kun ei sillä mitään tuollaisenakaan tee. Koeajon jälkeen hallin kynnystä vasten vedättäessä voin todeta että pauke on poissa ja ensiviikolla pääsenkin perien kimppuun, tiheempien välitysten ja lukkojen merkeissä. Offikrossia ei tällä laatikolla enään ajeta vaan vain rauhallista safarointia! t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 05.01.2012 22:24 |
#3
|
||||
|
||||
![]() Jakoloota kardaani taakse dana 20 tai dana 300?Lainaus:
t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Ei se kardaani tiedä, missä asennossa se on siellä auton alla. Kyllähän FSJ:ssä on sen verran pitkä takakardaani, jotta voi sen laittaa vaikka mihin asentoon.
|
#5
|
||||
|
||||
![]() Jordaani?
Totta, omaan silmään vaan kaikki pitäis olla linjassa.
Tarvii tutkia asiaa sitten kun kaikki Q-T varaosa vaihtoehdot on särki. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 08.01.2012 16:59 |
#6
|
||||
|
||||
![]() Takaperä ja vetoaksleiden laakerit ja stefat
No niin sain takaperän remontin tehtyä ja sovitettua Irokkeja.
Taakse siis tuli tiheempi perä 4.88 ja Mini Spool 100% lukitus. Oli tietysti Mini Spool maanatai kappale kun toinen keski palikka oli n. 0,5 mm liian iso?? No sehän pieneni sitten smirkelin kyljessä ja hienolla hiekkapaperilla viimeistely, rupeshan sopimaan. Vetoakseleiden uloimmat stefat olivat aivan tohjona ja samalla tuli sitten vaihdettua lakkerit ja sisemmätkin stefat. Lopuksi vielä sovitin Irokkeja JEgoNEERille ja hyvin sopivat, ei oo niin rajun näköinen kuin Boggereilla vaan pitoa ja pehmeyttä pitäisi nyt olla hurjasti. Kulmaan lähetään heti kokeilemaan. Takapyörät on tarkoituksella eripäin kuin etuset, näin pystyn kierrättämään kumeja ja käyttämään myös varakumesta joka on samanlainen kuin alla olevat. Hapaanis vaan muuten turhaan varakumes lavalla. Ensi viikolla jumpataan etuperään tiheemmät välitykset ja samalla sovitan sitä ilma lukkoa, josko nyt sopisi paremmin? Pistin pelin lopuksi tulille ja ajelin vähän edestakas hallissa niin johan rupesi jarrut vaatimaan huomiota osakseen kun poljin meni lattiaan ja jarrun varotusvalo syttyi?? Eikä missään näkynyt vuotoa?? No sitäkin sitten tutkitaan. t. Ismo Ämmä
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 15.01.2012 00:35 |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Vink vink. Volvon 200 sarjan perässä on passeli ulompi stefa, lakru ja krymppi. Ainoastaan sisempi stefa on erilainen. Yhen D44 akselin noilla "Volvon" osilla remppasin. Ei tullu hinnan kiroo kun osat hain biilhelevetestä. Normaali bilsun sini/valkonen paketti josta paljastu Timkenin tekemät tavarat.
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Laakeri sarja.
Kiitoksia vinkistä.
Kattelin Motonetistä niin yhden pyörän laakerisarja joko 35,50,- x 2 = 71,- tai 64,50,- x 2 = 129,- riippuen kumpi malli osuu kohilleen, eli noin puolet halvemmalla selviäis noilla. Nyt tuli maksamaan 230,- kahteen pyörään. No toivottavasti ei ihan heti tarvi uudestaan vaihtaa. http://www.motonet.fi/web/guest/varaosat Tarvii ensi viikolla ajella korttelin ympäri jotta näkee pysystyykö noilla Irokeilla ajaa maantienopeuksia semmosenaan vai tarviiko tasapainotus kuulia laitaa? t. Ismo Ämmä Lainaus:
__________________
http://www.fjdc.org/ -Kulmakorpi Off Road Park- -JEEP HOLIC- https://www.facebook.com/GPKorjausOy/ Viimeksi muokannut ImacInnes : 15.01.2012 11:58 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
M:jeep wagoneer -79 | savu | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 15.03.2006 21:24 |
M: Jeep Wagoneer -78 | julli | O/M/V Muut | 5 | 24.10.2005 08:04 |
Wagoneer pickup? | Cental73 | Chit-Chat | 11 | 01.08.2005 22:48 |
jeep wagoneer? | Range73 | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 19.07.2005 08:46 |
M:Jeep Wagoneer | O/M/V Muut | 0 | 27.11.2003 22:50 |