Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Maasturiprojektit (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=180)
-   -   JEgoNEER Jeep Wagoneer -77 360 V8 + TH400 + Discon jakis. (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=62424)

ImacInnes 22.08.2009 19:01

JEgoNEER Jeep Wagoneer -77 360 V8 + TH400 + Discon jakis.
 
Tollanen tuli hankittua kun sopivasti sain! Tarvii sitä vähän parsia ja paranella, mutta on se ajokunnossa ja avaimesta lähtee tulille.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=37396

JEGONEER!

t.Ismo Ämmä

Rekisteröimätön 22.08.2009 19:22

Hieno peli
Onko tuo ollu kilvissä pikappina

ImacInnes 22.08.2009 20:12

Laikka pickup.
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön (Viesti 585369)
Hieno peli
Onko tuo ollu kilvissä pikappina

Viimeksi leimattu -05 ja silloin ollut vielä kori kokonainen, eli ei ole ollut kilpiä lavaversiossa.
Muutoskatsastamalla saapi leimattua, tarvii tehdä hyttiin takaseinä ja laittaa turvakaari.

t.Ismo Ämmä

C.hero 03.09.2009 19:09

Tere, oon kilvittänyt home-made FSJ pikkarin ilman mitään turvakaarta.
Eihän orkkis pikkarissakaan ole kaarta, rungot on samanlaiset (suurinpiirtein).

ImacInnes 06.09.2009 11:43

Laikka pick up
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja C.hero (Viesti 589053)
Tere, oon kilvittänyt home-made FSJ pikkarin ilman mitään turvakaarta.
Eihän orkkis pikkarissakaan ole kaarta, rungot on samanlaiset (suurinpiirtein).

Joo, onkos sinulla tuo laite vielä tai kuvia toteutuksesta, kiinostaisi kyllä.

No tähän kyllä kaaret laitetaan kuitenkin ihan oman turvallisuuden vuoksi.

Käväsin koekilvillä paerjantain Hesan ruisinkissa ja oli tarkoitus mennä lauantaina Kulmakorpeen, mutta mieli muuttui kun etu vetarista kuului käänettäessä ylimääräistä ääntä, täytyypi tuo tarkistaa ennen kuin metsään mennään. Iskaritkn on kovasti hyppykeppi malliset.

t.Ismo Ämmä

C.hero 15.09.2009 20:55

Laite on tätä nykyä naapurikaupungissa kaverilla. Siihen on hommattu oikea Jeepin steppari lava. Kuvia on rakentelusta mutta kaikki ennen digi-aikaa. Tein sen suunnilleen kuten tuo Wagokin on tehty eli Camino tyyppinen lava ilman katko kohtaa korin ja lavan välillä. Itse toteutus sai alkunsa varaosa Cherokeesta jossa oli lasikuitu korotus katossa ja kattotolpat takanta ruostuneet poikki. Takaovet hitsattu umpeen ja hytin takaseinä pellistä. Takalasi oli mallia suomalainen kattoikkuna (ei oikein istunut).
Ilmoitin muutoksen normaalin vuosikatsastuksen yhteydessä jolloin otteeseen merkittiin kappaletavara lava ja auto säilyi maastohenkilöautona.

ImacInnes 05.11.2009 21:46

JEGONEER
 
Tuolta voipi luke lisää kuulumisia Jegoneerista:

http://www.fjdc.org/bbs/viewtopic.php?p=3693#3693

t.Ismo Ämmä

ImacInnes 11.06.2010 19:31

JEgoNEER ny!
 
No nyt se on sitten kasvannu ja rupeaa näyttämään siltä miltää pitääkin.
3" korotusjouset, iskarit ja 37" Bokkerit.
tarvii viel etukaaria avartaa jotta pystyy joustamaan kunnolla ja jarrut säätää ja ilmata.

http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=61698
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=61697
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=61696

t.Ismo Ämmä

ImacInnes 30.05.2011 16:58

Paukku ja poksuu.
 
Olinhan tälläsenkin topiikin alottanut näköjään ja täällähän noita JEgoNEERin vaivoja on hyvä ruotia.

Eli edellisessä numerossa tapahtunutta= edellisten kuvien jälkeen.

Punkassa jakolaattikko hajosi löysän kejun ansiosta hypäten hampaiden yli ja kiinni ottaessaan rikkoen jakolaatikon kopan.

Kahdesta jakolaatikosta tehtiin sitten yksi toimiva. Ja Jamantilta hankittiin uusi ketju venyneen tilalle.

Maastoajossa ajoittaista pauketta? Kuulostaisi etupäästä tulevan?

Mäntsälässä talvella paksussa lumessa, etukardaani tulee tiensä päähän taka tuplaristinivelen hajotessa ja samalla hetkellä jakolaatikon perän kitkalukon pito tuli tiensä päähän ja näin peli on täysin vedoton. Muiden avulla tienlaitaan ja traktorin vetämänä Jatilan pihaan odottamaan kuljetusta korjattavaksi.

Käytetty kardaani saattin hankittu ja toinen varaosiksi.
Jakolaatikko taas irti ja palasiksi, varaosalaatikossa perän kitkalukko pitää ja eikun se laatikkoon.

Taas peli toimii ja eikun metsään.
Peli toimii muuten hyvin vaan ajoittainen pauke jatkuu?

Punkassa kävin sitten ajamassa JEgoNEERillä Offirossia ja se oli kyllä veretsisauttavan mukavaa, pauke vaan lisääntyi niin paljon että jätin taitoajon väliin jotta kotia pääsisin ajamalla.

Etupää auki kun ääni kuulosti sieltä tulevan ja samalla oli tarkoitus kiinan ilmalukko asentaa etuperään ihan heittämällä vaan.

Ei löytynyt perästä mitään mikä paukke aiheuttais? Eikä mennyt lukko heittämällä paikalleen ja palsta pähkäilyjen jälkeen syyksi selvisi että lukko on tarkoitettu tieämmälle välitykselle ja näin lautaspyörä on 6,5 mm erikohdassa kuin nykyisessä perässäni.
Lukko laatikkoon odottamaan jahka on varaa hankkia tiheämmät perät ja samalla varmaan jokin lukko hankitaan myös taka perään.

Peli kasaan vanhalla perällä ja samalla kun hoidin takaperän öljyvuodon pois laitoin vara etuakselin paksumman kopan takaperään, vanha peltinen olikin jo isoilla klommoilla.
Kasatessa huomasin vasemmanpuolen pallonivelet väljiksi ja nekin vaihdoin siinä vauhdissa uusiin ja nyt onkin kumassakin toimiva rasvanippa jotta voi vesileikkejen jälkeen rasvailla paikat. Paukkeen syynkin luulin löytäväni kun otin takakardaanista kunolla kiinni välyksiä kokeiessani niin olikin jakolaatikon neljä iso pulttia löysällä ja jakolaatikko heilui kun puolukka........sa. Putsailin yksitellen joka pultin ja ruuvvilukiteella ja lukitusprikalla varmistin pulttejen kiinni pysyvyyden.

Safarin sitten vedin Jatilan maastoissa Mäntsälässä ja peli toimi muuten hienosti vaan pauke oli nousuissa kova? Jakolaatikkoa nyt epäilin ja kun mitään ei ollut viellä hajonnut niin päätin vetää safaria niin kauan kun jotain pahempaa ilmenisi.
Ei ilmennyt, pauketta vaan? Safarin jälkeen vaihdoin nopean alueen päälle ja pauke oli tiessään?? Taitaa hitaan ja nopean alueen kytkennässä olla jotain häiriötä? Tarvii tutkia. Toivottavasti ei ole hampaiden kulmat pyöreinä laatikossa.

JEgoNEER jäi mutaisena Jatilaan ja tultii isännän XJ:llä kotio kun se tuli töihini ilmastoinnin kennon vaihtoon.

Lisää tarinaa jahka saan JEgoNEERin taas työnalle.

Tulevaa: Pauke pois, ohjaamon takaosa tehdään uusiksi ja takaikkuna koitetaan saada sähköllä aukeavaksi, kaatumarauta lavalle, helmarautoihin ainakin lisäraudat jotta kyljet pysyisi hieman suorempina, ehkä enemmänkin turva rautaa (tarvii koittaa lukea noita virallisia raudoitusohjeita ja jos mahdollista niin toimin niiden puitteissa, pystyputket + katalysaattorit (maalilma pelastuu), snorkkeli, lavanreunat silosemmiksi, lavalle jonkun näköinen tavaraboxi ehkä, taka vinssi (on jo olemassa), tiheämmät perät ja lukot eteen ja taakse.
Tarkoitus on kuitenkin ajaa joka välissä joten hommat etenee pikkuhiljaa.

Saa kommentoida ja ihmetellä vapaasti.;)

t. Ismo Ämmä

ImacInnes 03.06.2011 19:10

Paukkuu ja poksuu?
 
No nyt on JEgoNEER kotiutettu Jatilasta ja kävin lenkin maastossa ajamassa nopealla alueella ja pauke oli samanmoinen kun hitaalla alueella? Tarvii tarkastaa etukardaani ensin jotta ei rihlauksista hypi ja sitten jakolaattiko päreiksi ja paukkeen syytä sieltä etsimään.

t. Ismo Ämmä

veijon-esso 03.06.2011 21:10

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes (Viesti 772767)
No nyt on JEgoNEER kotiutettu Jatilasta ja kävin lenkin maastossa ajamassa nopealla alueella ja pauke oli samanmoinen kun hitaalla alueella? Tarvii tarkastaa etukardaani ensin jotta ei rihlauksista hypi ja sitten jakolaattiko päreiksi ja paukkeen syytä sieltä etsimään.

t. Ismo Ämmä

Jos vanha ketju oli tosi venynyt ja kulunut, lienee rattaatkin kuluneet? näin ainakin kaksipyöräisten parissa. Ja sitten pitäis vaihtaa sekä ketju että rattaat, muuten ei ketju istu rattaille ja voi aiheutta erilaisia efektejä, pauketta ja rutinaa.

ImacInnes 03.06.2011 23:38

Ratastako?
 
Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso (Viesti 772817)
Jos vanha ketju oli tosi venynyt ja kulunut, lienee rattaatkin kuluneet? näin ainakin kaksipyöräisten parissa. Ja sitten pitäis vaihtaa sekä ketju että rattaat, muuten ei ketju istu rattaille ja voi aiheutta erilaisia efektejä, pauketta ja rutinaa.

Tuossa voi olla vinha perä, tartee katella ja mittailla oliskos varaosalaatikossa vähemmän kuluneet rattaat vai onko samanmoiset. Piru ku ne uudet ei oo ilmasia?
t. Ismo Ämmä

ImacInnes 14.06.2011 23:26

Jakolaatikko levälleen!
 
Huomenna otan Quoadra-Track jakolaatikon alas ja kurkkaa sisälle josko löyttyisi paukkeelle oikea syy?
Pelätään pahinta ja toivotaan parasta.

t. Ismo Ämmä

H_Nietu 14.06.2011 23:56

Best guess
 
Joko ryhmän tai pääakslin hammaspyöriltä puutuu yksi hammas.
Jos paukkuu joka vaihteella niin silloin se puuttuva hammas löytyy ensiöakselilta joka pyörittää ryhmäpyörästöä tai sitä vastaavasta parista. Vaihteisen mukaan niiltä pareilta. Ja voihan se tulla myös jakovaihteistosta joka pyörii kaikkien perässä.

veijon-esso 15.06.2011 03:42

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja H_Nietu (Viesti 775525)
Joko ryhmän tai pääakslin hammaspyöriltä puutuu yksi hammas.
Jos paukkuu joka vaihteella niin silloin se puuttuva hammas löytyy ensiöakselilta joka pyörittää ryhmäpyörästöä tai sitä vastaavasta parista. Vaihteisen mukaan niiltä pareilta. Ja voihan se tulla myös jakovaihteistosta joka pyörii kaikkien perässä.

Toihan on automaatti, ei paukkune sieltä. Ja on paukkunu senverran kauan että melko ihme ettei vika ole tullut ulos ton selkeämmin.

ImacInnes 17.06.2011 18:21

Jakolaatikon pauke selvinnyt, ei suuria vaurioita.
 
No niin, nyt se on sitten selvinnyt paukkeen syy.

Jakolaatikon lukon hammaspyörä on maannut "huulilla" ja enemmän vedättäessä lipsunut hampailta. Ei isompia vaurioita hampaiden kulmaissa pienet jäljet.
Eli lukko ei ole mennyt kunnolla päälle eikä pois päältä.

Tarvii koittaa viilata terävät pois hampaista ja kasaan laatikoon ja ilmalla koitan jotta lukko menee päälle ja pois ennen kuin laitan takaisin autoon. Samalla uusitan yksi pinion stefa ja laitetaan pakoputkiston loppu uusiksi kun vanha pöntto meni tärinästä palasiksi ja nyt tehdään samalla tila takavinssiä varten pakoputkistoa lyhentämällä taka akselin etupuolelle.

Tässä vielä muutama kuva.

JEgoNEER nosturilla jako elin jo poistettuna pöydällä valmiina purkuun.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82670

Veto elin poistettu.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82671

Quodra-Track jakoloota päräytetty palasiksi.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82672

Q-T lootan piniot ja kitkaperä murikka. Stefa uusitaan samalla.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82673

Q-T jakolootan etu ja taka vedon hampaat eivät ole synkassa ja pienet jäljet hampaan kulmissa.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82674

Q-T jakolootan lukon hammaspyörä jota alipaineella liikutetaan ei ole mennyt päälle eikä pois päältä ja näin aiheuttanut paukkeen maatessaan "huulilla". Hampaiden kulmissa pienet jäljet.
http://forums.offipalsta.com/picture...ictureid=82675

Onkohan kitkaperä liian pitävä kun ei ole hampaat päässet kohikkain?

t. Ismo Ämmä

Jeeper 17.06.2011 19:43

Ratasvetoinen tilalle? Vai oliko QT:n ja D20:n välityksissä suuriakin eroja?

http://www.novak-adapt.com/catalog/8624113.htm
http://www.novak-adapt.com/catalog/kit_124.htm

ImacInnes 17.06.2011 19:48

Laatiikoa?
 
Jep, jotainhan se on sitten keksittävä kun laatikot ja osat loppuu.
Olis yks suoravetonen loota ehkä tiedossa.
Ei käy Dana 20 kun Q-T:ssä on kummatkin kardaanit oikeassa sivussa.

t. Ismo Ämmä

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Jeeper (Viesti 776131)
Ratasvetoinen tilalle? Vai oliko QT:n ja D20:n välityksissä suuriakin eroja?

http://www.novak-adapt.com/catalog/8624113.htm
http://www.novak-adapt.com/catalog/kit_124.htm


WinChester 17.06.2011 21:55

Hommaat vaan kerralla Atlaksen, niin jää Jegosta aikanaan jotain jälkipolvillekin... :D

veijon-esso 17.06.2011 22:35

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ImacInnes (Viesti 776105)

Onkohan kitkaperä liian pitävä kun ei ole hampaat päässet kohikkain?

t. Ismo Ämmä

Liikkuuks toi holkki herkästi? ja onko se alipaine asia tiivis ettei vuoda ja sentakia ei jaksanu kytkee. Ei kait se kitkaperä voi liianhyvin pitää, koska ei kait se silloin ois paukkunutkaan jos ei noi rattaat ois pyöriny toisiinsa nähden eri tahtia ja paukuttanu tota kytkentäholkkia.

ImacInnes 18.06.2011 15:10

Lukkon hammaspyörä.
 
Kokeilin ilmanpaineella ja hyvin herkästi tuntui toimivan ainakin purettuna.
Joo, koitin hieman naputtamalla saada hampaat kohilleen jotta näkis meneekö lukko päälle niin eihän ne mihkään liikkunut, joten kitka perässä tuntuu olevan kitka tallessa.

Maanataina kattelen toisen laatikon rattiden kunnon ja valkkaa parhaat osat käyttö lootaan.

t. Ismo Ämmä

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja veijon-esso (Viesti 776187)
Liikkuuks toi holkki herkästi? ja onko se alipaine asia tiivis ettei vuoda ja sentakia ei jaksanu kytkee. Ei kait se kitkaperä voi liianhyvin pitää, koska ei kait se silloin ois paukkunutkaan jos ei noi rattaat ois pyöriny toisiinsa nähden eri tahtia ja paukuttanu tota kytkentäholkkia.


JAMANT 20.06.2011 12:29

Ei ole kitkalukko, on kartiolukko (tai onhan sekin tavallaan kitka, mutta erilailla)!!

ImacInnes 20.06.2011 22:00

Q-T Jakoloota kiinni autossa taas.
 
Avasin varaosalootan ja tutkin senkin rattaat ja olihan niissäkin samanmoisia jälkiä?
Joten koitin viilailla terävimmät kohdat ja eikun loota kasaan ja sain sen jo autoonkin kiinni.
Huomenna avaan lukon kannen jotta peilillä voin katsoa että toimii varmasti alipaineellakin ja sitten öljyt sisäään.

Pakoputken lopun teen uusiksi ja sitten koeajolle.
Kamera oli tänään pojan mukana etelänmatkalla Tallinassa, joten kuvia ei tullut otettua.

t. Ismo Ämmä

ImacInnes 24.06.2011 08:56

Takavinssi ja irtovetokoukku.
 
Kun se nyt on nosturilla niin rupesin samalla suunittelemaan irtovetokoukulle paikkaa jotta saan FJDC:n 20v juhliin peräkärryn perään jotta kaikki tavarat mahtuu kyytiin, niin samallaha täytyy tehdä vinssikidalle paikka tulevaa takavinssiä varten jotta ei tarvi myöhemmin purkaa hitsauksia. Ompas mukava pitkästä aikaa rälläköidä ja hitsata.
Joutuu vaan tekemään poikittaiseen runkopalkkiin ison reijjän vaijjerin kululle ja tarvii sitten hitsailla lisä vahvistuksia jotta ei runko katkea.

t. Ismo Ämmä

ImacInnes 25.06.2011 13:43

Full Spool ?
 
Interneetistä kattelin noita Dana 44 välityksiä niin vastaan tuli tollanan Full Spool?
Onkos kellään moiseta kokemusta? Eikös tämä kytke akselin kiinteäksi?

t. Ismo Ämmä

http://cgi.ebay.com/ebaymotors/74-85...item413d6738cc


Sivu luotu: 00:48 (GMT +2).