Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Chit-Chat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Chit-Chat Tämä foorumi on tarkoitettu epämääräiseen jauhamiseen, eikä asian ole pakko liittyä suoraan offroadiin.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 22.08.2011, 13:52
Bänkster:n Avatar
Bänkster Bänkster ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.08
Sijainti: Bättrefolks Ingå
Viestit: 824
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Ranee Näytä viesti
Voi kerpele mitä ne kehtaa polkea tehtaasta maailmalle.
Kait luulevat kylällä muut kulkijat kohta YyJiitäkin etuvetoekoihmeeksi.
Hah, näinpä

__________________
You got mud on your face
You big disgrace
Somebody better put you back in your place.
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 22.08.2011, 14:01
bj45lava bj45lava ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 09.09.03
Sijainti: Tuusula, Finland.
Viestit: 2.390
Perusasetus

Tuohan nyt kuitenkin on vain Dodge Caliber Jeepin merkillä varustettuna, eli ei mikään oikea Jeeppi edes nelivetoisenakaan...et ihan sama.

Caliberia ei suomesta nelivetoisena ole saanut, mutta muualla maailmassa ilmeisesti kyllä.

Sitäpaitsi onhan noista kaikista vanhan liiton Jeep nelivedoista saanut aina jenkeissä takavetomalleja eli ei asiassa mitään uutta ole.

Köyhille myydään köyhien malleja jne.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 22.08.2011, 15:18
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Joo samanlaista brändi kuraa kuin kaikki muutkin city maasturit.

Mikä siinä on että tilavaa perheautoa ei voi myydä sillä mitä se on vaan v...tu sitä pitää yrittää tunkea kategoriaan mihin se kuulu eikä istu millään.

Mutta pisteet kyllä Lantikalle ihan 6-0 Eli...

Lainaus:
Kun uuden Freelander 2 eD4:n sitten vie maastoradalle, ei ensin ole uskoa sen olevan vain etuvetoinen. Hiekka pöllyää, muta tirskuu kylkiin ja vesi loiskuu konepellille saakka. Silti etuvetoisella Freelander 2:lla ei ole ongelmia radalla, joka jättää varsin haastavan kuvan.

Jyrkät ylä- ja alamäet, kallistukset, syvät kuopat ja ilkeät kivikkoiset töppäreet ohittuvat eleettömästi. Lähestymis- ja jättökulmat, 31 ja 34 astetta, ovat samat kuin nelivetomalleissa. Kahluusyvyys on puoli metriä ja vesi pysyy auton ulkopuolella, vaikka syvään altaaseen ajaessa hirvittää.

Maasto-osuuden jälkeen herää vaivihkaa kysymys nelivedon tarpeellisuudesta. Etuvetoinen Freelander 2 selvittää maastoesteet ilman erityisiä huolenaiheita, jopa mietityttävän helposti. Maasto-ominaisuuksista on tingitty hyvin vähän, jos ollenkaan.
Vastaan..

Lainaus:
Compassin etuvetoisuuteen ei tavanomaisessa arkiajossa juurikaan kiinnitä huomiota ainakaan kesällä. Ja huonoilla kesämökkiteillä tavanomaista jo tavallista korkeampi maavara helpottaa kulkua.
Takapenkin istuintyynyt ovat lyhyet ja istuma-asento pysty.

Tavanomaiseen nelivetomaastoon, ei edes citymaasturin maastoon, Jeepiä ei kannata viedä. Jeep nostaa kyllä notkelmissa komeasti takapyöränsä ilmaan, ja nousee notkelmasta, jos etupyörille on pitoa. Jos ei, niin meno hytyy. Kokeilu laskettelurinteen huoltotien nousussa tyrehtyi nopeasti - etupyörät alkoivat sutia tyhjää soralla. Samassa paikassa aiemmin ajamani nelivedot, osa-aikaisetkin, kiipesivät vaivatta ylös
Eli kaikki joukolla freelander kaupoille hip hei...

Jos ei muuta niin ainakin se näistä jutuista selviää miten paljon jonkun iltapäivälehden koeajoraporttia kannattaa ottaa tosissaan.

Eli saman verran kuin muitakin uutisiaan...

Jos joku löytää toyotan etuveto maasturi jutun jostain niin toyota miehenä kyllä voin haukkua senkin ettei jää semmoista kuvaa että autot nyt on vaan väärän merkksiä.

Tosin tuolla talvisessa harraste maailmassa on tullut huomattua se että kun citymaasturi pitää jättää keskelle jäätietä parkkiin niin etuveto carinalla vedellään pitkin umpua niin että lumi pöllyää
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 22.08.2011, 19:59
ZeiZei:n Avatar
ZeiZei ZeiZei ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 08.12.03
Sijainti: Keminmaa, Finland.
Viestit: 2.971
Perusasetus

Näiden takanahan on nämä päästötavoitteet, joiden mukaan kaikkien autotehtaiden (välittämättä siitä millaisia autoja ja kuinka paljon tehdas tekee) tulee päästä tiettyyn kokonaisarvoon. Näillä höpömalleilla saadaan tuota arvoa alemmaksi, että voidaan tehdä myös oikeita malleja.
__________________
-Jyrki-

Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.)
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 22.08.2011, 20:03
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei Näytä viesti
Näiden takanahan on nämä päästötavoitteet, joiden mukaan kaikkien autotehtaiden (välittämättä siitä millaisia autoja ja kuinka paljon tehdas tekee) tulee päästä tiettyyn kokonaisarvoon. Näillä höpömalleilla saadaan tuota arvoa alemmaksi, että voidaan tehdä myös oikeita malleja.
Pohjois- Amerikassa ne ratkaisi asian kuitenkin yleensä niin, että tehtiin vain niin isoja autoja että menivät truck- kategoriaan jolloin ei tarvinnut välittää päästötavoitteiden toteutumisesta
__________________
Jeep Grand Cherokee 5.9 Limited LX, käyttöauto sopivasti maastoon varusteltuna.

Jeep Cherokee 4.0 - Ikuisuusprojekti Moggiakseleilla, 42" renkailla ja kaikensortin enemmän ja vähemmän oleellisilla ominaisuuksilla.

Jeep Cherokee 4.0 - Menehtyi kunniakkaasti Stadin Cruiseissa 5/2008.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 22.08.2011, 20:01
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Lainaus:
Maasto-ominaisuuksista on tingitty hyvin vähän, jos ollenkaan.
Joo, tää kerto toimittajan (maasto)autoilutaustasta aika paljon. Puuttuu vetävät takapyörät ja sehän ei vähennä maasto-ominaisuuksia juuri lainkaan.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 22.08.2011, 20:38
Bänkster:n Avatar
Bänkster Bänkster ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 18.06.08
Sijainti: Bättrefolks Ingå
Viestit: 824
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Joo, tää kerto toimittajan (maasto)autoilutaustasta aika paljon. Puuttuu vetävät takapyörät ja sehän ei vähennä maasto-ominaisuuksia juuri lainkaan.
Ei ensinkään
__________________
You got mud on your face
You big disgrace
Somebody better put you back in your place.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 22.08.2011, 22:24
macro:n Avatar
macro macro ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 03.06.07
Sijainti: Kempele, Finland.
Viestit: 537
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- Näytä viesti
Joo, tää kerto toimittajan (maasto)autoilutaustasta aika paljon. Puuttuu vetävät takapyörät ja sehän ei vähennä maasto-ominaisuuksia juuri lainkaan.
Kyllä tuon toimittajan nimmari kannattaa mieleen painaa. Useasti tullu sattumalta lueskeltua autojen koeajoraportteja, ja noin kolmanneksen luettuaan pitää tarkistaa, että onpa se taas sama sankari asialla. Kai tuonne joku asiantuntevampi toimittajakin löytys, joka osais myös kirjottaa sujuvaa suomea. Tuota tekstiä joutu paikotellen tavaamaan ihan ajatuksella, kun esim. TM/Tuulilasi artikkeleita voi lukea sujuvasti ja nopeasti. Ihan vain pari satunnaista poimintaa em. jutusta
1. "Ja huonoilla kesämökkiteillä tavanomaista jo tavallista korkeampi maavara helpottaa kulkua."
2. "Tavanomaiseen nelivetomaastoon, ei edes citymaasturin maastoon, Jeepiä ei kannata viedä."
Luulis että lehtitoimittajalla olis sujuvan tekstin ja kieliopin alkeet käytynä, taattua keltasen lehden tasoa...
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 23.08.2011, 10:24
Heikki L:n Avatar
Heikki L Heikki L ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 22.09.04
Sijainti: pornainen, Finland.
Viestit: 2.692
Perusasetus

Täähän on se sama toimittaja. Joka kitisi vikakoodien luvun kalleudesta, perjantain lehdessä.
Ihmetteli miten koodien luku voi maksaa 50e eikä tuntivelotuksen mukaan.
Ja kyseessä iltalehden "Autotoimituksen" päätoimittaja
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 23.08.2011, 10:30
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.876
Perusasetus

Ei kyllä ymmärrä miksi kukaan ostaa maasturia tai citymaasturia vajaa vetoisena? Tosin onhan nissanin qasqai (vai miten se nyt kirjoitetaankin) erittäin suosittu auto ja niistä tais olla 98% etuvetoisia. On se tosi hienoa kun auto näyttää maasturilta, mutta vetää vain edestä. Ehkä nuo on sellaisia todellisia egon jatkeita?
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 23.08.2011, 13:06
Heguli:n Avatar
Heguli Heguli ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 22.06.06
Sijainti: Espoo / Suomusjärvi
Viestit: 7.321
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
Ei kyllä ymmärrä miksi kukaan ostaa maasturia tai citymaasturia vajaa vetoisena? Tosin onhan nissanin qasqai (vai miten se nyt kirjoitetaankin) erittäin suosittu auto ja niistä tais olla 98% etuvetoisia. On se tosi hienoa kun auto näyttää maasturilta, mutta vetää vain edestä. Ehkä nuo on sellaisia todellisia egon jatkeita?
Auto on monelle todellakin sen oman egon jatke. Autotehtaat käyttää tätä kylmästi hyväkseen, otetaan vaikka tuo qashqai esimerkiksi. Ensin lanseerataan markkinoille (kalliit) nelivetomallit ja vuoden parin päästä tulee etuvetoiset halpismallit. Tavallinen pulliainen ei tunnista noita ulkonäöstä ja halpiksella ajeleva saa mahtavan töräyksen testosteronia suoniinsa.

Sama juttu vaikkapa Hyundai ix35 ja Skoda Yeti.
__________________
Tumpula Racing Team
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 23.08.2011, 13:12
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O Näytä viesti
On se tosi hienoa kun auto näyttää maasturilta, mutta vetää vain edestä.
Näyttää maasturilta? Eipä oikeestaan
Kai tää meijän Corollaki sitten:
Pitäis tosin sutasta mustalla näemmä pyöränkaaret, helmat ja puskurin alahuuli niin sitten. Taitaa pari senttiä puuttua maavarastakin. Pitäiskö tuunata tosta mattamustalla ja 2 cm korotuksella maasto-korolla.

Uus Patrol sentään vähän:
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 23.08.2011, 21:17
Pertura Pertura ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 09.11.07
Sijainti: Vantaa
Viestit: 103
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Lainaus:
Tavanomaiseen nelivetomaastoon, ei edes citymaasturin maastoon, Jeepiä ei kannata viedä. Jeep nostaa kyllä notkelmissa komeasti takapyöränsä ilmaan, ja nousee notkelmasta, jos etupyörille on pitoa. Jos ei, niin meno hytyy. Kokeilu laskettelurinteen huoltotien nousussa tyrehtyi nopeasti - etupyörät alkoivat sutia tyhjää soralla. Samassa paikassa aiemmin ajamani nelivedot, osa-aikaisetkin, kiipesivät vaivatta ylös
Jotenkin toi pisti silmään, osa-aikainen nelikko kun lienee yleensä se etenevin. Vai meinattiinko tällä niitä nelikoita joissa takapyörät vetää sen verran että saavat kaivettua itselleen kuopat kun ollaan jumissa?
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 23.08.2011, 23:45
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.242
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertura Näytä viesti
Jotenkin toi pisti silmään, osa-aikainen nelikko kun lienee yleensä se etenevin. Vai meinattiinko tällä niitä nelikoita joissa takapyörät vetää sen verran että saavat kaivettua itselleen kuopat kun ollaan jumissa?
Sanomattakin selvää ettei noiden kirjoitusten pohjalta tätä kannata pohtia kovinkaan syvällisesti...
__________________
Oli kysymys mikä tahansa niin vastaus on TOYOTA
V..tut se mitään heikkoa ole...
Antsa. The member of Lahnajärven moottoriurheilusukeltajat Ry.
Only tool you need to keep your TOYOTA running, is welding machine.

Ostetaan Bj kuskin ovi. Pyyhkijän moottorin koppa.

Jyrsitään Kantoja.
Piikataan betonia eli tallin lattiat ym.Sekä muut Bobbari ja mönkkärityöt.
0500-752101/Antsa


Honda Rincon 650 ym.Työmönkkärijorinat löytyy tästä

Antsan Tuubi
Vastaa lainaten
  #15  
Vanha 24.08.2011, 06:52
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Oisko toimittaja nyt muistellu jeepin jakista, jossa on kepissä se "part time" ja "full time" -asento.
Kaverin emäntä oli meinannu olla Cherokeellä talvella jumissa ja nykässy "part time"-asentoon jakiksen ja ihmetteli, miten se eteni niinkin hyvin "jo sillä asennolla" saati sitten miten liikkuskaan jos laitta "full timelle"

Koita siinä sitten kertoa, et full time-asennossa sillä on yksi vetävä rengas, part time -asennossa kaksi...
Vastaa lainaten
  #16  
Vanha 24.08.2011, 07:31
Nerd-O Nerd-O ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 13.05.03
Sijainti: Kusinen pk-seutu
Viestit: 8.876
Perusasetus

Tuosta uudesta Patrollista tulee mieleen ensimmäisenä Nissan Cube.


Tuollainen Cube muuten tuli tässä viikonloppuna vastaan vanhalla hämeenlinnantiellä nurmijärven jälkeen. Oli oikeen tuunattu versio.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
xj & yj = "Rolling Jeep ja MacGyver kioski jeep" tare Maasturiprojektit 504 03.09.2015 06:35
Jeep FSJ -83 4D Sam66 Maasturiprojektit 61 09.03.2011 21:03
Startti nakuttaa tyhjää? tmx50 Tekniikka & Jutustelu 5 07.02.2010 09:32
Patrollin startti lyö tyhjää Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 9 14.01.2010 19:07
Jeep xj:stä sako Tekniikka & Jutustelu 3 27.09.2009 15:25


Sivu luotu: 19:42 (GMT +2).