Offipalsta.COM

Offipalsta.COM (https://forums.offipalsta.com/index.php)
-   Chit-Chat (https://forums.offipalsta.com/forumdisplay.php?f=172)
-   -   Jeep sutii tyhjää (https://forums.offipalsta.com/showthread.php?t=87486)

-MaTTi- 22.08.2011 12:27

Jeep sutii tyhjää
 
Uutta Jeeppiä pukkaa, ketä kiinnostaa?
http://www.iltalehti.fi/autot/2011082114236164_au.shtml

Mitäänsanomaton ja joutavanpäivänen kulkuväline. http://www.autofoorumi.fi/forum/imag...s/facepalm.gif

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Iltalehti (Viesti 792337)
Kauniisti hyrisevä bensakone tuottaa 156 melko laiskaa pollea. Menohalut pitää elvyttää painavalla kaasujalalla - painaahan auto kuitenkin liki 1500 kiloa

Liki 1500 kg = painava? Johan meitin Corollaki painaa 1580 kg tyhjiltään.

ImacInnes 22.08.2011 12:39

Katuauto!
 
Juuh! Eihän tommosella mitään tee!
Yrittävät saada vain kulutusta alaspäin.
Ei kiitos!

t. Ismo Ämmä

Timo_L 22.08.2011 12:48

Tasan tarkkaan yhtä tyhjänpäiväinen ja turha auto kuin etuvetoinen freelander. Jos haluaa säästää bensaa ja rahaa, niin ostetaan sitten muun merkkinen auto. Suorastaan vituttaa kun viimeiset todelliset maastoautomerkitkin jo on alentuneet tuollaisiin typeriin cross- overeihin ja etuvetoihin :mad:

No ei sen puoleen, compass ja patriot on nelivetoisinakin vähän siinä hivakoilla että mitä niillä loppupeleissä tekee maastossa, mutta on ne sentään nelivetoja ja jonkin asteen menohaluilla ryyditettyjä.. vähän enemmän yritystä kuin neliveto golffissa vaikka :D

Ranee 22.08.2011 12:58

Voi kerpele mitä ne kehtaa polkea tehtaasta maailmalle.
Kait luulevat kylällä muut kulkijat kohta YyJiitäkin etuvetoekoihmeeksi.

Bänkster 22.08.2011 13:52

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Ranee (Viesti 792344)
Voi kerpele mitä ne kehtaa polkea tehtaasta maailmalle.
Kait luulevat kylällä muut kulkijat kohta YyJiitäkin etuvetoekoihmeeksi.

Hah, näinpä :o

bj45lava 22.08.2011 14:01

Tuohan nyt kuitenkin on vain Dodge Caliber Jeepin merkillä varustettuna, eli ei mikään oikea Jeeppi edes nelivetoisenakaan...et ihan sama.

Caliberia ei suomesta nelivetoisena ole saanut, mutta muualla maailmassa ilmeisesti kyllä.

Sitäpaitsi onhan noista kaikista vanhan liiton Jeep nelivedoista saanut aina jenkeissä takavetomalleja eli ei asiassa mitään uutta ole.

Köyhille myydään köyhien malleja jne.

Bj Andy 22.08.2011 15:18

Joo samanlaista brändi kuraa kuin kaikki muutkin city maasturit.

Mikä siinä on että tilavaa perheautoa ei voi myydä sillä mitä se on vaan v...tu sitä pitää yrittää tunkea kategoriaan mihin se kuulu eikä istu millään.

Mutta pisteet kyllä Lantikalle ihan 6-0 Eli...

Lainaus:

Kun uuden Freelander 2 eD4:n sitten vie maastoradalle, ei ensin ole uskoa sen olevan vain etuvetoinen. Hiekka pöllyää, muta tirskuu kylkiin ja vesi loiskuu konepellille saakka. Silti etuvetoisella Freelander 2:lla ei ole ongelmia radalla, joka jättää varsin haastavan kuvan.

Jyrkät ylä- ja alamäet, kallistukset, syvät kuopat ja ilkeät kivikkoiset töppäreet ohittuvat eleettömästi. Lähestymis- ja jättökulmat, 31 ja 34 astetta, ovat samat kuin nelivetomalleissa. Kahluusyvyys on puoli metriä ja vesi pysyy auton ulkopuolella, vaikka syvään altaaseen ajaessa hirvittää.

Maasto-osuuden jälkeen herää vaivihkaa kysymys nelivedon tarpeellisuudesta. Etuvetoinen Freelander 2 selvittää maastoesteet ilman erityisiä huolenaiheita, jopa mietityttävän helposti. Maasto-ominaisuuksista on tingitty hyvin vähän, jos ollenkaan.
Vastaan..

Lainaus:

Compassin etuvetoisuuteen ei tavanomaisessa arkiajossa juurikaan kiinnitä huomiota ainakaan kesällä. Ja huonoilla kesämökkiteillä tavanomaista jo tavallista korkeampi maavara helpottaa kulkua.
Takapenkin istuintyynyt ovat lyhyet ja istuma-asento pysty.

Tavanomaiseen nelivetomaastoon, ei edes citymaasturin maastoon, Jeepiä ei kannata viedä. Jeep nostaa kyllä notkelmissa komeasti takapyöränsä ilmaan, ja nousee notkelmasta, jos etupyörille on pitoa. Jos ei, niin meno hytyy. Kokeilu laskettelurinteen huoltotien nousussa tyrehtyi nopeasti - etupyörät alkoivat sutia tyhjää soralla. Samassa paikassa aiemmin ajamani nelivedot, osa-aikaisetkin, kiipesivät vaivatta ylös
Eli kaikki joukolla freelander kaupoille hip hei...

Jos ei muuta niin ainakin se näistä jutuista selviää miten paljon jonkun iltapäivälehden koeajoraporttia kannattaa ottaa tosissaan.

Eli saman verran kuin muitakin uutisiaan...

Jos joku löytää toyotan etuveto maasturi jutun jostain niin toyota miehenä kyllä voin haukkua senkin ettei jää semmoista kuvaa että autot nyt on vaan väärän merkksiä.

Tosin tuolla talvisessa harraste maailmassa on tullut huomattua se että kun citymaasturi pitää jättää keskelle jäätietä parkkiin niin etuveto carinalla vedellään pitkin umpua niin että lumi pöllyää:D:D:D

ZeiZei 22.08.2011 19:59

Näiden takanahan on nämä päästötavoitteet, joiden mukaan kaikkien autotehtaiden (välittämättä siitä millaisia autoja ja kuinka paljon tehdas tekee) tulee päästä tiettyyn kokonaisarvoon. Näillä höpömalleilla saadaan tuota arvoa alemmaksi, että voidaan tehdä myös oikeita malleja.

-MaTTi- 22.08.2011 20:01

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 792378)
Lainaus:

Maasto-ominaisuuksista on tingitty hyvin vähän, jos ollenkaan.

Joo, tää kerto toimittajan (maasto)autoilutaustasta aika paljon. Puuttuu vetävät takapyörät ja sehän ei vähennä maasto-ominaisuuksia juuri lainkaan. :D

Timo_L 22.08.2011 20:03

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja ZeiZei (Viesti 792477)
Näiden takanahan on nämä päästötavoitteet, joiden mukaan kaikkien autotehtaiden (välittämättä siitä millaisia autoja ja kuinka paljon tehdas tekee) tulee päästä tiettyyn kokonaisarvoon. Näillä höpömalleilla saadaan tuota arvoa alemmaksi, että voidaan tehdä myös oikeita malleja.

Pohjois- Amerikassa ne ratkaisi asian kuitenkin yleensä niin, että tehtiin vain niin isoja autoja että menivät truck- kategoriaan jolloin ei tarvinnut välittää päästötavoitteiden toteutumisesta :D

Bänkster 22.08.2011 20:38

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 792479)
Joo, tää kerto toimittajan (maasto)autoilutaustasta aika paljon. Puuttuu vetävät takapyörät ja sehän ei vähennä maasto-ominaisuuksia juuri lainkaan. :D

Ei ensinkään :D

macro 22.08.2011 22:24

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 792479)
Joo, tää kerto toimittajan (maasto)autoilutaustasta aika paljon. Puuttuu vetävät takapyörät ja sehän ei vähennä maasto-ominaisuuksia juuri lainkaan. :D

Kyllä tuon toimittajan nimmari kannattaa mieleen painaa. Useasti tullu sattumalta lueskeltua autojen koeajoraportteja, ja noin kolmanneksen luettuaan pitää tarkistaa, että onpa se taas sama sankari asialla. Kai tuonne joku asiantuntevampi toimittajakin löytys, joka osais myös kirjottaa sujuvaa suomea. Tuota tekstiä joutu paikotellen tavaamaan ihan ajatuksella, kun esim. TM/Tuulilasi artikkeleita voi lukea sujuvasti ja nopeasti. Ihan vain pari satunnaista poimintaa em. jutusta
1. "Ja huonoilla kesämökkiteillä tavanomaista jo tavallista korkeampi maavara helpottaa kulkua."
2. "Tavanomaiseen nelivetomaastoon, ei edes citymaasturin maastoon, Jeepiä ei kannata viedä."
Luulis että lehtitoimittajalla olis sujuvan tekstin ja kieliopin alkeet käytynä, taattua keltasen lehden tasoa...

Heikki L 23.08.2011 10:24

Täähän on se sama toimittaja. Joka kitisi vikakoodien luvun kalleudesta, perjantain lehdessä.
Ihmetteli miten koodien luku voi maksaa 50e eikä tuntivelotuksen mukaan.
Ja kyseessä iltalehden "Autotoimituksen" päätoimittaja

Nerd-O 23.08.2011 10:30

Ei kyllä ymmärrä miksi kukaan ostaa maasturia tai citymaasturia vajaa vetoisena? Tosin onhan nissanin qasqai (vai miten se nyt kirjoitetaankin) erittäin suosittu auto ja niistä tais olla 98% etuvetoisia. On se tosi hienoa kun auto näyttää maasturilta, mutta vetää vain edestä. Ehkä nuo on sellaisia todellisia egon jatkeita?

Heguli 23.08.2011 13:06

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O (Viesti 792655)
Ei kyllä ymmärrä miksi kukaan ostaa maasturia tai citymaasturia vajaa vetoisena? Tosin onhan nissanin qasqai (vai miten se nyt kirjoitetaankin) erittäin suosittu auto ja niistä tais olla 98% etuvetoisia. On se tosi hienoa kun auto näyttää maasturilta, mutta vetää vain edestä. Ehkä nuo on sellaisia todellisia egon jatkeita?

Auto on monelle todellakin sen oman egon jatke. Autotehtaat käyttää tätä kylmästi hyväkseen, otetaan vaikka tuo qashqai esimerkiksi. Ensin lanseerataan markkinoille (kalliit) nelivetomallit ja vuoden parin päästä tulee etuvetoiset halpismallit. Tavallinen pulliainen ei tunnista noita ulkonäöstä ja halpiksella ajeleva saa mahtavan töräyksen testosteronia suoniinsa.

Sama juttu vaikkapa Hyundai ix35 ja Skoda Yeti.

-MaTTi- 23.08.2011 13:12

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Nerd-O (Viesti 792655)
On se tosi hienoa kun auto näyttää maasturilta, mutta vetää vain edestä.

Näyttää maasturilta? :eek: Eipä oikeestaan
http://image.nettiauto.com/extra/car...b_18521592.jpg Kai tää meijän Corollaki sitten: http://img89.imageshack.us/img89/4232/p10107092.jpg
Pitäis tosin sutasta mustalla näemmä pyöränkaaret, helmat ja puskurin alahuuli niin sitten. Taitaa pari senttiä puuttua maavarastakin. Pitäiskö tuunata tosta mattamustalla ja 2 cm korotuksella maasto-korolla. :D

Uus Patrol sentään vähän:
http://tekniikanmaailma.fi/s/f/edito...n%20Patrol.jpg

Heguli 23.08.2011 14:07

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja -MaTTi- (Viesti 792684)
Näyttää maasturilta? :eek: Eipä oikeestaan
Kai tää meijän Corollaki sitten:
Pitäis tosin sutasta mustalla näemmä pyöränkaaret, helmat ja puskurin alahuuli niin sitten. Taitaa pari senttiä puuttua maavarastakin. Pitäiskö tuunata tosta mattamustalla ja 2 cm korotuksella maasto-korolla. :D

Tässähän autotehtaat myy mielikuvia. Tavalliselle kaduntallajalle Qashqai on nelivetoauto ja korolla etuvetoinen tavisauto, vaikka erot ulkonäössä ovat aika pienet. Palstalaiset näkee tämän käsitteen "maasturi" vähän toiselta kantilta :)

Uskallan tosin väittää, että taitava kuski menee Corollalla pahempaan paikkaan kuin normikuski nelivetoisella Qashqailla.

Bj Andy 23.08.2011 16:06

Niihä mie äsken sanoin.:D

Sitten esim. suzuki sx4 nelikossa jota ei vissiin myydä maastoautona vaan nelivetoisena pikkuautona vaikkei se niin pieni enää olekkaan, löytyy mm."kytkettävä" neliveto millä saa jo kummasti potkua johonkin sohjossa rämpimiseen. Eli ne takapyörät saa jo mukaan ennenkuin peli on menetetty.

Mutta takaisin asiaan eli piti äkkiä googlata noita vanhoja automainoksia niin löytyi sekä mossen että saabin mainokset ja niissä kyllä tuotiin selvästi esille miten hyviä molemmat on varsinkin huonoissa olosuhteissa.
Eli onko tosiaan jo niin että autotehtaat ovat jo itsekkin huomanneet myyvänsä tavalliselle kuluttajalle sopimattomia autoja ja keksineet sitten että myydään nämä autot joilla voi ajaa myös soratiellä ja joiden 65 sarjan renkailla voi ajaa jopa kanttarin yli ilman vannevaurioita, ja jonne voi helposti pakata tenavan turvaistuimeen ilman kyyristelyä, tai johon pääsee jäykkäniskainenkin paatso helposti kyytiin, MAASTUREINA.

Eli perhana jos haluaa ostaa järkihintaisn auton joka vastaa sitä alkuperäistä konseptia eli jolla voi hoitaa kaikki viikon ajot niin pitää ostaa etuvetoinen MAASTURI.-tu sanon minä.

Seuraavaksi näihin varmaan myydään madallus sarjoja joilla nämäkin saa paskennettua jonkun perus tuningsporttifarmin tasolle...

-MaTTi- 23.08.2011 19:15

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 792725)
Seuraavaksi näihin varmaan myydään madallus sarjoja joilla nämäkin saa paskennettua jonkun perus tuningsporttifarmin tasolle...

On myyty jo useita vuosia.

Tällasta siitä sit tulee (-30 mm) http://www.autofoorumi.fi/forum/imag...s/facepalm.gif:
http://www.tunner.org/wp-content/upl...ew-575x382.jpg

Ainiin, ajetaanhan näillä rataakin:
http://otorider.com/wp-content/uploa...de-588x326.jpg
Siinä on jälkipolville maasturin mallia. :D

Pertura 23.08.2011 21:17

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy (Viesti 792378)
Lainaus:

Tavanomaiseen nelivetomaastoon, ei edes citymaasturin maastoon, Jeepiä ei kannata viedä. Jeep nostaa kyllä notkelmissa komeasti takapyöränsä ilmaan, ja nousee notkelmasta, jos etupyörille on pitoa. Jos ei, niin meno hytyy. Kokeilu laskettelurinteen huoltotien nousussa tyrehtyi nopeasti - etupyörät alkoivat sutia tyhjää soralla. Samassa paikassa aiemmin ajamani nelivedot, osa-aikaisetkin, kiipesivät vaivatta ylös

Jotenkin toi pisti silmään, osa-aikainen nelikko kun lienee yleensä se etenevin. Vai meinattiinko tällä niitä nelikoita joissa takapyörät vetää sen verran että saavat kaivettua itselleen kuopat kun ollaan jumissa?

Bj Andy 23.08.2011 23:45

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Pertura (Viesti 792853)
Jotenkin toi pisti silmään, osa-aikainen nelikko kun lienee yleensä se etenevin. Vai meinattiinko tällä niitä nelikoita joissa takapyörät vetää sen verran että saavat kaivettua itselleen kuopat kun ollaan jumissa?

Sanomattakin selvää ettei noiden kirjoitusten pohjalta tätä kannata pohtia kovinkaan syvällisesti...

Viipo 24.08.2011 06:52

Oisko toimittaja nyt muistellu jeepin jakista, jossa on kepissä se "part time" ja "full time" -asento.
Kaverin emäntä oli meinannu olla Cherokeellä talvella jumissa ja nykässy "part time"-asentoon jakiksen ja ihmetteli, miten se eteni niinkin hyvin "jo sillä asennolla" saati sitten miten liikkuskaan jos laitta "full timelle"

Koita siinä sitten kertoa, et full time-asennossa sillä on yksi vetävä rengas, part time -asennossa kaksi...

Nerd-O 24.08.2011 07:31

Tuosta uudesta Patrollista tulee mieleen ensimmäisenä Nissan Cube.
http://files.autokomeetta.webnode.co..._image_009.jpg

Tuollainen Cube muuten tuli tässä viikonloppuna vastaan vanhalla hämeenlinnantiellä nurmijärven jälkeen. Oli oikeen tuunattu versio.

Viipo 24.08.2011 07:35

Voiko tuosta enää auto rumemmaksi muuttua? Mistähän suljetulta osastolta noi nissanin suunnittelijat on haettu? Minä kun luulin, jotta se Juke vai mikä se olikaan vetäis jo rumimman auton tittelin...

Bänkster 24.08.2011 10:31

Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja macro (Viesti 792574)
Kyllä tuon toimittajan nimmari kannattaa mieleen painaa. Useasti tullu sattumalta lueskeltua autojen koeajoraportteja, ja noin kolmanneksen luettuaan pitää tarkistaa, että onpa se taas sama sankari asialla. Kai tuonne joku asiantuntevampi toimittajakin löytys, joka osais myös kirjottaa sujuvaa suomea. Tuota tekstiä joutu paikotellen tavaamaan ihan ajatuksella, kun esim. TM/Tuulilasi artikkeleita voi lukea sujuvasti ja nopeasti. Ihan vain pari satunnaista poimintaa em. jutusta
1. "Ja huonoilla kesämökkiteillä tavanomaista jo tavallista korkeampi maavara helpottaa kulkua."
2. "Tavanomaiseen nelivetomaastoon, ei edes citymaasturin maastoon, Jeepiä ei kannata viedä."
Luulis että lehtitoimittajalla olis sujuvan tekstin ja kieliopin alkeet käytynä, taattua keltasen lehden tasoa...

Tullut jutuilla kiire,eikä lehti ehtinyt enää oikolukuun...


Lainaus:

Alkuperäinen kirjoittaja Viipo (Viesti 792933)
Voiko tuosta enää auto rumemmaksi muuttua? Mistähän suljetulta osastolta noi nissanin suunnittelijat on haettu? Minä kun luulin, jotta se Juke vai mikä se olikaan vetäis jo rumimman auton tittelin...

Amen to that!


Sivu luotu: 20:14 (GMT +2).