![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#51
|
||||
|
||||
![]() |
#52
|
||||
|
||||
![]()
jaa-a varmaan aika kivasti
|
#53
|
||||
|
||||
![]()
Noniin palataan "ongelmaan"
eli auto ei savuta ollenkaan vieläkään, ja tarkoitus ei ole saada siitä mitään neekerinjalkaa putkesta vaan kenkästessä kun vähän tupruttais mustaa niin sitten vähän ruuvista lisää ahtoja ja avot. mutta ongelmaksi on koitunu että kun ei tule sitä savua. syötöt on käännetty tappiin että tyhjäkäynnin saa just 1000rpm, karaa on kokeiltu eri asennoissa ja viimeisin hioin karaan kunnon kulman. ja edelleen ei savua ollenkaan vaikka vääntää ruuvin kiinni (0,6bar) onko toi 0,6bar sitten tarpeeksi ilmaa tolle nafta määrälle koneeseen sitten kun ei savua tule? kulku kyllä paranee jos kaasu pohjassa ruuvaa auki johonki 1,1bar enempää en ole viittiny kokeilla. ja siihen reikään minne se kara laitetaan niin se kieli mikä sitten osuu karan kartioon on suoraan eteen päin eli karakaan ei voi väärin olla. |
#54
|
||||
|
||||
![]() no mutta miksi...
Yleensä pitää sitä "savua" saada tulemaan... jos kone oikeissa säädöissä niin "voimasavua" ei pitäs tulla juurikaan... kertoo sellaset ihmiset jotka on aika paljon tekemisissä erilaisten autojen kanssa ja ammatikseen säätävät koneet kohdilleen.. lähinnä jos utua tulee hirveesti polttoaine menee raakana vaan läpi... tai mistä minä mitään tiedä
![]() ![]() |
#55
|
||||
|
||||
![]()
näinhän se on. mutta oletetaan että näillä mun säädöillä ja ahdot 0,6bar seos olisi oikea ja savua ei tule. mutta kun vedot paranee kun nostaa ahtoja sinne 1,1bar mitä oon kokeillu, niin siinä on tohon ns. oikeaan seokseen tupla määrä ilmaa joten sillon olis ehkä liian laiha seos? mutta tässä tapauksessa paranee kulku. olisko jollain vielä ehdotuksia mitä kokeilla ton kanssa? sen pumpun päälle menevän letkun vaihdoin uuteen. siitä on otettu ahtopainemittarille paine mutta sehän ei tässä tilanteessa vaikuta kun paine pysyy siinä letkussa kuitenkin, karassa kiinni oleva kalvo on ehjä..
|
#56
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ahdonalaisen karasta on nyt se muoviholkki nyt pois? |
#57
|
||||
|
||||
![]()
kyllä se on otettu pois.
|
#58
|
|||
|
|||
![]()
Hyppäytä sitä kaasuvipua poorilla isommalle jos muu ei auta, tyhjäkäynti voi kyllä olla sitten liki 2000 rpm
|
#59
|
||||
|
||||
![]()
muuten voiskin mutta ku automaatti. Nykäsee niin pirusti laittaa vaihde päälle. Mutta hämää vaan ku muilla kyllä kuulemma lukeman perusteella tupruttaa ja samat jutut tehty mulle.
|
#60
|
||||
|
||||
![]()
täytyy kokeilla muokkaa tota karaa vielä jyrkemmäks, eikös tossa pajeron pumpussa riitä kuitenkin potentiaalia? olikohan 10mm nestepää vai ihanko väärin muistan...
edit. luin jostain että noissa vw 1,6 ja 1,9 koneissa olisivat jättänyt karan kokonaan pois ja sillon savua riittää. sillä ainakin saisi kokeiltua että kaikki pelaa jos savua tulee. no en tiiä viittiikö semmosia. lähdenpä karan muokkaus hommiin Viimeksi muokannut pajerotdic : 30.04.2011 09:14 |
#61
|
|||
|
|||
![]()
Onhan se karan "syvin" kohta eteenpäin? Savua pitäs kyllä riittä jo kun kääntää yhden kierroksen syöttöruuvia ja ahtojakin pitäisi olla paremmin. Kulkeeko se vehje ja miten paljo siinä on kulutus nyt?
|
#62
|
||||
|
||||
![]()
kyllä eteen päin on. hion sitä vähän lisää syvemmäks, ja syöttöjä ruuvattu joku reilu 2 kierrosta tappiin asti että vipu ottaa siihen tyhjäkäynnin mutteriin kiinni. kulutus ei ainakaan tuntuvasti matka ajossa lisääntyny. nyt on tullu testailtua ja ajettua vähän rankemmalla kaasujalalla niin paha sanoa kulutuksista. kyllä tuntuu kulkevan ihan on eri maata kun vakiona.
|
#63
|
||||
|
||||
![]()
Tuon verran pukkaa itsellä öyhyä tällä hetkellä http://nuhapumppu.1g.fi/kuvat/Mitsub..._0261.JPG/full se on sitten suhteellista onko se paljon vai vähän,omasta mielestä tarpeeksi
![]() |
#64
|
||||
|
||||
![]()
siihen ei ole kajottu ja ei se osu siihen rajotin ruuviin edes jos painan kaasun pohjaan?
|
#65
|
||||
|
||||
![]()
Kaasu kääntyy siis auttamattoman vähän jossei edes vastaa tuohon rajoitin ruuviin. Itsellä se pohjassa ja vastaa silti siihen.
|
#66
|
||||
|
||||
![]()
onkohan tässä erilainen toi vipu mekanismi ku automaatti.
|
#67
|
||||
|
||||
![]()
No laitappa pumpusta kuva niin nähdään. Ettei vaan olis kickdown vaijeri liian tiukalla,nakkaako helposti pienempää kun polkaisee kaasun pohjaan? Tuo vois olla vielä yks mahdollisuus.
|
#68
|
||||
|
||||
![]()
täytyy huomena ottaa kuva. Ei nakkaa ku ihan lattian rajassa, parempi Näin ni pystyy väännättää ettei heti tarjoa pienempää.
|
#69
|
||||
|
||||
![]()
Noniin ekassa kuvassa tyhjäkäynnillä ja tokassa kaasu pohjassa. tommonen väli siihen jää. periaatteessa jos sit vaijeria hypyttäis pari pykälää kireemmälle niin sillon toi liikkuis lähemmäs tota rajotinta mutta se aiheuttais että tyhjä käynti olis tosi korkea jolloin pitäis syöttöjä ruvaa pois jolloin plusmiinus nolla tilanne.
Ja mainitaan vielä että poljin on tosiaan pohjassa/lattiassa kiinni Viimeksi muokannut pajerotdic : 03.05.2011 11:59 |
#70
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Viimeksi muokannut Nuhapumppu : 03.05.2011 17:07 Perustelu: tarkistuksia |
#71
|
|||
|
|||
![]()
teidän pitää ottaa pumpusta kansi irti ja laittaa vetäviä kierroksia siihen myllyyn jäykemmällä jousella. saa kummasti virkeemmän pelin ja kulutuskin tippuu useita litroja kun alhaalla ei ole älyttömän suurta ylisyöttöö. itsellä tippui noin 5litraa kun sai ruuvata perussyötön niin pienelle ja silti oli vetoja samallalailla mutta ylös asti..
http://holysmoke.fi/pages/artikkelit...n-muokkaus.php Itse juuri kyseisen mekanismin purin pajeron pumpusta ja laitoin jäykemmän jousen tonne pitkän sisään. nyt kytkin valittelee vääntöjä vedätyksessä |
#72
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Viimeksi muokannut pajerotdic : 03.05.2011 18:07 |
#73
|
|||
|
|||
![]() Tyhmä kysymyskö?Lainaus:
Jos tuo kaasuvipu pumpun päällä ei käänny max-rajoittimeen muuten kuin käsin, niin ei varmasti ole kaikki kunnossa. Tarkista se kaasupolkimen rakenne ja testaa sitten vaikkapa sammuksissa tuo kickdown? vaijeri irti, että kummasta ahistaa? => liikerata pitää saada normaaliksi. Jos ajat tuo kickdown vaijeri irti, niin laatikko saatta kypsähtää. (ei riitä oljynpaineet pitämään pakkoja kiinni maksimiväännöllä) |
#74
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#75
|
|||
|
|||
![]()
Onko tankissa kesä- vai talvilaatua? Mulla pajero savuttaa vähemmän talvilaadulla. Kesälaadulla savu mustempaa.
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
tyhjäkäynnin säätö hj | SLehto | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 08.01.2008 07:06 |
Hj 60 ahtopaineen mittaus | Hunter | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 01.09.2006 20:24 |
Ahtopaineen mittaus | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 25.12.2005 10:07 | |
Ahtopaineen nosto | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 24.05.2005 21:39 | |
Pajeron (2.5TD) -90 ahtopaineen säädin | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 04.03.2004 09:35 |