![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() onkohan tässä erilainen toi vipu mekanismi ku automaatti.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
No laitappa pumpusta kuva niin nähdään. Ettei vaan olis kickdown vaijeri liian tiukalla,nakkaako helposti pienempää kun polkaisee kaasun pohjaan? Tuo vois olla vielä yks mahdollisuus.
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
täytyy huomena ottaa kuva. Ei nakkaa ku ihan lattian rajassa, parempi Näin ni pystyy väännättää ettei heti tarjoa pienempää.
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Noniin ekassa kuvassa tyhjäkäynnillä ja tokassa kaasu pohjassa. tommonen väli siihen jää. periaatteessa jos sit vaijeria hypyttäis pari pykälää kireemmälle niin sillon toi liikkuis lähemmäs tota rajotinta mutta se aiheuttais että tyhjä käynti olis tosi korkea jolloin pitäis syöttöjä ruvaa pois jolloin plusmiinus nolla tilanne.
Ja mainitaan vielä että poljin on tosiaan pohjassa/lattiassa kiinni Viimeksi muokannut pajerotdic : 03.05.2011 11:59 |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Viimeksi muokannut Nuhapumppu : 03.05.2011 17:07 Perustelu: tarkistuksia |
#6
|
|||
|
|||
![]()
teidän pitää ottaa pumpusta kansi irti ja laittaa vetäviä kierroksia siihen myllyyn jäykemmällä jousella. saa kummasti virkeemmän pelin ja kulutuskin tippuu useita litroja kun alhaalla ei ole älyttömän suurta ylisyöttöö. itsellä tippui noin 5litraa kun sai ruuvata perussyötön niin pienelle ja silti oli vetoja samallalailla mutta ylös asti..
http://holysmoke.fi/pages/artikkelit...n-muokkaus.php Itse juuri kyseisen mekanismin purin pajeron pumpusta ja laitoin jäykemmän jousen tonne pitkän sisään. nyt kytkin valittelee vääntöjä vedätyksessä |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() Viimeksi muokannut pajerotdic : 03.05.2011 18:07 |
#8
|
|||
|
|||
![]() Tyhmä kysymyskö?Lainaus:
Jos tuo kaasuvipu pumpun päällä ei käänny max-rajoittimeen muuten kuin käsin, niin ei varmasti ole kaikki kunnossa. Tarkista se kaasupolkimen rakenne ja testaa sitten vaikkapa sammuksissa tuo kickdown? vaijeri irti, että kummasta ahistaa? => liikerata pitää saada normaaliksi. Jos ajat tuo kickdown vaijeri irti, niin laatikko saatta kypsähtää. (ei riitä oljynpaineet pitämään pakkoja kiinni maksimiväännöllä) |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ![]() |
#10
|
|||
|
|||
![]()
Onko tankissa kesä- vai talvilaatua? Mulla pajero savuttaa vähemmän talvilaadulla. Kesälaadulla savu mustempaa.
__________________
Huono tie, parempi mieli. |
#11
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Nyt yleisesti syöttöpumpusta: syötön määrä 0-maksimi välillä määritellään mekaanisesti seuraavista arvoista: Kaasuvivun asento, pyörimisnopeus, ahto- paine ja hivenen lämpötila. (YLEISTETTY, ja ennakon säätö unohdettu yms) Jos tuo pumppu ei saa koskaan pyyntöä täydelle teholle, (siis vipu ei pyöräh- dä max-asentoon), niin pieni japsi ingineeri on suunnitellut sen siten, että silloin mennään herkuttelemalla, eikä savutella. Joten voisitko tarkistaa tuon kaasupoljin-pumpun päällä oleva kaasutanko:- liikeyhdistelmän ihan periaatteen vuoksi? (sorry, mutta se on PAKKO toimia- niin kuin se yleensä toimii, jos meinaa saada tuon kombinaation toimimaan) Minulla on edelleen epäilys, että tuossa on nyt vastaava tilanne kuin taannoin mainostettiin kaasupolkimen liikkeenrajoitinta, ettei polinta saa painettua yli puolenvälin ![]() pienentämiseksi ![]() Ja sitten kun olet saanut nuo perusasiat tarkastettua, niin sitten voitas alkaa hifistelemään polttoainelinjojen painehäviöillä ja noilla muilla paljon helpommilla yksityiskohdilla.... |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuo nyybin ohje on todella hyvä,vois miltei tehdä tuon itsellekkin. Tosin huippukierroksiahan näihin ei kannata lisätä,paljoa yli 5000rpm uskolla käyttää,muuten tulee rauta ulos koneesta |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
pistähän tähän viestiin kuvia jos meinaat kyseisen rojektin tehä |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
tyhjäkäynnin säätö hj | SLehto | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 08.01.2008 07:06 |
Hj 60 ahtopaineen mittaus | Hunter | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 01.09.2006 20:24 |
Ahtopaineen mittaus | Tekniikka & Jutustelu | 9 | 25.12.2005 10:07 | |
Ahtopaineen nosto | Tekniikka & Jutustelu | 1 | 24.05.2005 21:39 | |
Pajeron (2.5TD) -90 ahtopaineen säädin | Tekniikka & Jutustelu | 3 | 04.03.2004 09:35 |