Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Linkit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Linkit Off-Road -linkkejä ympäri maailman.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 03.04.2011, 20:17
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Heguli Näytä viesti
Otetaan tilanne, jossa akselin toinen pyörä on ilmassa ja toinen kiinni maassa. Ja siinä välissä on ihan tavallinen tasauspyörästö ilman mitään lukon tapaista. Tuon ilmassa olevan pyörän jarruttaminen vähän ei auta yhtään mitään, eli se ei vie autoa yhtään enempää eteenpäin. Se vapaasti pyörivä pyörä pitää pysäyttää kokonaan, jolloin maassa oleva pyörä alkaa pyöriä ja vie autoa eteenpäin. Eli kuten Timo_L totesi viestissään.

Tästä syystä TC ei ole hyvä maastossa, koska tunnetusti jarruttava pyörä ei vie autoa eteenpäin. Toki se joissain tilanteissa on parempi kuin ei mitään.
Ei pidä paikkaansa. Ensinnäkin, mitä se ilmassa olevan pyörän hidastaminen autoa hidastaa? Eihän sillä pyörällä ole pitoakaan, joten ei se vaikuta mihinkään juuri sinun mainitsemassasi tilanteessa. Se missä TC ei pärjää 100% lukolle on esim. pitkä mäen nousu, johon pitää ottaa vauhtia ja jossa pito vaihtelee paljon. Koska silloin aktiivinen systeemi ei kerkeä reagoida, ja voima kerkeää jo karata ennenkuin se alkaa operoida.

Ja totesin aivan oikein, jarrutetaan niin paljon, että molemmat pyörät pyörivät yhtä nopeaa, jos se vaatii hetkellistä pysäyttämistä, sitten se pysäyttää sen kokonaan.

Ei se toimi pelkästään "On/Off" periaatteella, vaan se voi myös vain tasata eroa:
http://www.youtube.com/watch?v=3zmz25adXW4

Tässä videossa näkyy tuota tasaamista, kumpikaan pyörä ei pysähdy ollenkaan, vaikka TC kokoajan jarruttelee toista puolta pitääkseen toisenkin liikkeessä.

Toinen video jossa se jarruttaa pysähdyksiin asti, mutta kuten näet, pysähdys on hyvin lyhyt, ja ilmassa olevalle pyörälle. Tuollaisessa hitaassa menemisessä, ei mitään merkitystä.
http://www.youtube.com/watch?v=iF3xdLzuZeg

Tässä näkyy vielä tojotan syysteemin toimintaa:
http://www.youtube.com/watch?v=lyl7y...eature=related

Luuletko, että ilman tuota se menisi mäen päälle ollenkaan? Tuskin, ja kitkalukkoon en itse tuossa luottaisi.

Eli tuokin systeemi toimii tilanteen mukaan. Ja 100% lukko on kaikista paras, mutta TC parempi kuin kitkalukot tai ei mitään.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 03.04.2011, 20:25
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.445
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
mutta TC parempi kuin kitkalukot tai ei mitään.
TC ei todellakaan ole parempi kuin kitkalukko, mutta kylläkin paljon parempi kuin ei mitään. Tämän huomaa jos itse käy ihan oikeasti ajamassa metsässä.

Mutta, selkeästi tässä näkee sen että sinä tykkäät näistä elektronisista härpättimistä paljon. Minä taas pidän enemmän itse valittavissa olevista manuaalisista/ mekaanisista versioista, ja suhtaudun varsin kriittisesti (joskin myönteisesti, vaikkei ehkä siltä tunnukkaan) elektronisiin vekottimiin. Eli en missään nimessä aliarvioi niitä.

Tässä on ne katsantoerot, ja ne ovat tulleet selväksi
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Grand cherokee WJ Rekisteröimätön Tekniikka & Jutustelu 4 15.03.2010 22:29
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) Rekisteröimätön O/M/V Ajoneuvot 1 20.02.2010 18:48
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. 454SS O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 2 16.02.2008 17:49
cherokee tai grand cherokee kokemuksia Chit-Chat 8 16.05.2007 18:55
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 14:45 (GMT +2).