![]() |
![]() |
|
Linkit Off-Road -linkkejä ympäri maailman. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Mikä tätä maailmaa vaivaa??? Ku kaikki joskus maastokelposet autot alkaa olemaan tuollasia katiskoja (poislaskettuna Defe, Niva ja UAZ) Perkele ja sitte ollaan ihmeissään ku kansa haluaa ajaa "vanhoilla" autoilla.
__________________
__________________ "Atheism: Not to do the shit that religious do to each other." http://www.eroakirkosta.fi "Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella" |
#2
|
|||
|
|||
![]()
Ehkä se on se, että maastoauto käsite on vuosien saatossa hämärtynyt.
![]() Jos alkuperäistä vaikkapa Willysiä katsoo, niin ei se nyt ihan mahdoton monsteri tyylillisesti ole, vaikka perusteiltaan onkin oiva laite. Maastoauto käsitettä onkin siksi ihan järkevä avata; Eli minun käsityksen mukaan kyseessä on auto, jolla yleensä voi liikkua maantienopeuksia ongelmitta, ja jossa on jonkin tasoista kapasiteettiä, kykyä liikkua vähän huonommilla teillä. Uusi GC varmasti täyttää tämän. Monesti unohdetaan, että tavallisen ihmisen näkökulmasta maasturilta vaaditaan muutakin, kuin pelkästään äärimmäistä yksinkertaisuutta tai kykyä liikkua hyvin vaikeissa paikoissa. Sen lisäksi, pitäisi olla hyvä ajettava maantiellä, mukava, turvallinen, jne. Onhan Defenderin tyylistä autoa yritetty myydä vaihtelevalla menestyksellä, mutta ei sellaista useimmat normi maasturiksi halua, siis autoksi jolla hoitaisi kaikki ajonsa. Armeijankin käytössä, se on vähän niin ja näin, kun ei se vakiona niin pätevä metsässä kuitenkaan ole. Silti, onhan se hyvä, että on tarjontaa ja on vaihtoehtoja, monenlaisia. Jeepillä on edelleen JK Wrangler, vaihtoehtona niille, jotka painottavat tuota maasturipuolta enempi. GC taas nille, joille maantieajettavuuskin merkitsee jotain. Eihän tuo GC noin äkkiseltään innostusta paljoa herätä, mutta ihan ymmärrettävä suuntaus kuitenkin. Ilmajousitettuna se nousee tuosta ylemmäs, silloin kun ajetaan tien ulkopuolella. Quadra Drivessa, on 100% lukkoja ihan kivasti, takana ja keksellä, edessähän on luistonestoon luotettu. Ihan siis toimiva, enkä usko, että 80-luvun vastaavalle vakiomaasturille häpeää juurikaan, tuskin ollenkaan, jos renkaat ovat oikeat. Mutta eihän tuollainen rakenteluun ja aihioksi, tai offroad harrastukseen ole oikein helppo, lähtökohta. |
#3
|
|||
|
|||
![]() Niinpä.
Ei oo hirveesti asiaa tollakaan maastoon. millonkohan viimeks ois "uutuuksissa" panostettu maasto ominaisuuksiin?
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
G "Mersu", Suzuki...
Ei sillä, vähiin käyvät traditionaaliset. |
#5
|
|||
|
|||
![]() Mettäautolla ei monikaan ajele konttoritöihin
Jos valmistajat ajattelevat markkinointia eli kuinka monelle esim. täällä suomessa offareitten mielestä OIKEAA uutta maasturia (joka maksaa 50.000 > €) myytäisi niin eipä juuri kannattaisi tuoda maahan. Tuossa suurin syy että ovat enemmänkin normi siviililiikenteeseen tarkoitettuja monikäyttöisiä ajokkeja.
Harrastevälineet (oikeat mettäautot) on sitten eri asia, mutta harvapa isokenkäinen (eikä tarkoita kengännumeroa) niillä ajelee/ajelisi sellaisella puku päällä päivittäin toimipaikalla. |
#6
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Mä ajaisin ainakin ![]() Ehkäpä syy on siinä, että en ole "Isokenkäinen" ![]()
__________________
MudastaPois.Com Tai sit not Team Rotta-Racing Ry K-Nummi |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä joustaa: http://www.youtube.com/watch?v=nIapR...eature=related
|
#8
|
||||
|
||||
![]()
__________________
Jeep ISORY |
#9
|
|||
|
|||
![]()
Tämä on alustaltaan Mersun ML, jeepin kopalla. Joten ei sinäänsä ihme ettei jousta, kun ML on mersunkin toimesta alunpitäen suunniteltu luxus citymaasturiksi. Ei maasturiksi alkuunkaan, koska G on mersun maasturi.
Uusista maastureista esim. Land Roverin Disco 3/4:han joustaa jo selvästi paremmin, siinä kyllä taitaa olla ilmajousitus säädettykkin niin, että kun toinen rengas menee sisään niin toista pukataan ulommas. Ja joustaahan uudet toyotatkin kivasti, puhumattakaan JK Wranglerin Rubiconista. Kyllä uusia maastureita kaupasta saa, mutta kun maastureilta Suomen korkeasti verotetussa järjestelmässä poistettiin aikanaan se vero-etu, loppui myynti kuin seinään. Heittäkää turha masentelu ja höpötys pois, ettei jotain muka saa. Saa sitä, mutta se maksaa. Poikkeuksena Lada Nivat ja Suzukit. Niitähän saa aika halvalla uutenakin. Tässä uutta "maasturia". Kovin cityvehkeitä ovat? http://www.youtube.com/watch?v=STt7DmJeeVc Minusta ihan hyviä. Maailmalla maastureiksi luettavia autoja myydän nykyään enempi mitä koskaan ennen, joten en missään nimessä näkisi mitään huonoa aikakautta tuossa mielessä. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Grand cherokee WJ | Rekisteröimätön | Tekniikka & Jutustelu | 4 | 15.03.2010 22:29 |
Ostetaan Cherokee/Grand Cherokee 4.0 (huoltokirjalla) | Rekisteröimätön | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 20.02.2010 18:48 |
O. Cherokee/Grand Cherokee laturi. | 454SS | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 2 | 16.02.2008 17:49 |
cherokee tai grand cherokee kokemuksia | Chit-Chat | 8 | 16.05.2007 18:55 | |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |