![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]()
Lainaus:
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Kyllä se mun mielestä kelpaa, mutta eikös sitä hidasta takavetoa saa sit sääntöjen puitteissa muutenkin käyttää??
|
#3
|
||||
|
||||
![]()
Kyselyikä jatkuu
![]() ![]() ![]() Onks tilanne nykyään niin surkia, että Junde touhuaa YKSIN sääntöjä ja ehdotuksia tuonne AKK:n suuntaan? Kuitenkin hieman vaikuttaa, että trial olis taas hieman nostamassa kiinnostusta, niin olisko kohta tarvetta herätellä henkiin lajiryhmän kaltaista toimintaa? Ja muistan joskus 90-luvun alussa, että oli vielä lisäks alue-työryhmiä, jotka keräs ideoita omalta alueeltaan. |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Kuttulandiaa lähinnä ajattelen. Meidän kisat kun tulee olemaan vähän kaikkea kisat ja tuntuu AKK:n nykyiset offisäännöt joko olevan aivan kohtuuttoman vaativat tai ajastaan jälkeen jääneet. Tarkoitan vaativuudella triallia koskien autojen lajiluokituksia sekä rakentelusääntöjä. Ajastaan jälkeenjäämisellä tarkoitan mutaoffin lajiluokitusta tyyliin kilvelliset ja kilvettömät. Jos nyt pitäisi AKK:n mukaan mennä sieltä ei taida löytyä meille sopivia luokituksia ollenkaan. Pitäisi aloittaa taas paperisota jotta saisi uudet jutut hyväksytettyä. Mitähän se maksaa ja onkohan musta siihen. Olis tosi hienoa jos joku taho hiukan jeesais ja miettis näitä porukalla. Kisojahan on kiva järjestää mutta me ei vaan voida mitään viidakon lakeihin perustuvia pitää ympäristöluvan takia. Tosin noi ekat joudutaan varmaan pitämään "villeinä" mutta rikkomatta muita ympäristöluvan kohtia. Ja me ei sitä lupaa haluttu, naapurit vaati sen jo ennen kuin mitään kisoja ehdittiin edes suunnitteleen. ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Hiljasta onpi ollut.... Picu: - kyllä me aina ne sääntökohdat saadaan täytettyä jollakin "sananväännöllä" ja tulkintahan siitä on se kaunein osio... Kisat ovat sen lopputulosta!!! Katsoppas TMK:n toimitsija/kilpailija luetteloa, siellä kun löytyy kilpailun johtaja/jaksotuomari/kuljettaja henkilö...
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Piculle:
Jos kirjoitatte/määräätte omia sääntöpoikkeamia, niin ne tulee ilmetä kilpailukutsussa ja se kutsu laitetaan AKK:lle yhdessä kilpailulupajakemuksen kanssa. Esim. toissavuonnahan meillä oli Stadion Trialissa ihan poikkeavat pistelaskusäännöt ja ilmoitusluontoisena meni. Eli jos pysytte kuitenkin ns. turvallisten puitteiden sisällä niin ei mikään estä tekemästä omia tarkennuksia ja lisäyksiä yksittäiseen tapahtumaan. (Nää aamuvuorot ei sovi mulle, jos ymmärsit tuon kirjoituksen niin hyvä) |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Mielenkiintoistahan on se, jotta kyseessä MUTA/TRIAL - YHDISTELMÄ kisa...
Ja molempiin olemassa omat säännöt ja luokat!!! Mutta Suomi kun on vähän niinkuin ulkona valtavirrasta, niin sanoisin tuon olevan sellainen "hybridi" luokkajaot ja sitten sen mukaan tuo mutakisakin... MUN MIELESTÄ - orginal ja stanut omassa luokassa - modi jos tulee, niin katotaan mihi laitetaan, vaikka naittais HS:n kanssa kun näkee laitteet - promodi / prototype samaan mudassa (tohvelit suurinpiirtein samankokoisia), mutta trial kisassa niillä omat porttijaot, kun tuo MASHBOX EI EDELLEENKÄÄN OLE KÄÄNTYVILLÄ TAKAPYÖRILLÄ, mutta kuitenkin kuski sitä niillä ohjaa (kuulemma???) Ja tää nyt on vaan kirjoittaessa syttyny ajatus, ei sen syvempää.... KUITENKIN ALKAA tästä huuto, jotta trial radalla HS ja modi samalla radalla, mutta ei noita modeja hirveesti kisoissa ole ollu, joten annetaan niille kauhee etumatka ja sitte pamautetaan niille "menestyspisteitä", niin saadaan tilanne taas tasasex ![]() ![]() ![]() Eli erittäin selkeetä???? ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() ![]() Ja saa arvostella, en kuitenkaa noteeraa, kun tää on niinku virallisesti epävirallista!!!!!! JA TÄRKEINTÄ ON ETTÄ ON KISAT JOISSA ON KIVAA KAIKILLA!!!!!
__________________
--------------------------------------------- # # # Jos se ei satu, silloin se maksaa... # # # --------------------------------------------- Viimeksi muokannut Mikki : 04.03.2011 20:02 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Onhan näitä sekavia hybridi kisoja ennenkin ollut. Muistan että viime vuonna osallistuimme sellaisiin joissa samoilla autoilla ajettiin triallia ja crossia samassa kisassa. Trial ratakin oli hieman helpompi ja sellaista helpompaa mekin yritämme toteuttaa. Eli nyt on tarkoitus ajaa triallia ja mutaa samassa.
![]() Ja pesupaikkakin järjestyy jos on tarve välillä saada isommat savet pois, autosta tai kuskeista. ![]() Jos nämä pidettäisiin vähin äänin "metsässä" niin ei tarvitsisi paljookaan sääntöjen takia päätään vaivata mutta nyt ei auta muu kuin yrittää saada hyväksyttävät pelisäännöt aikaiseksi. Perusajatus kuitenkin ensin alkuun on että sellainen tiukkapipoisuus jätettäisiin kotiin ja yritettäisiin pitää hauskaa turvallisuusasioita unohtamatta. Yleisöä kuitenkin tulee paikalle ja heitähän varten tätä tehdään. Tarkoitus on vielä että tapahtuma kuvataan monesta kulmasta ja youtube kanava levittää tapahtumaa pitkin maailmaa. ![]() ![]() Nyt olen saanut niin privana kuin tännekin aika paljon mietittävää sääntöehdotuksista. Nyt vain aivoriihi pyörimään. Jaren ehdotus jonkinlaisesta porukasta joka edesauttaisi offi harrastusta kuulosti keskustelemisen arvoiselta jutulta. Toivoisin näkeväni rakentavaa keskustelua joko täällä tai uudella topicilla. Ja Saija, ymmärsin tekstisi ja nyt mietitään. ![]() |
#9
|
||||
|
||||
![]()
Jos olen ymmärtänyt oikein lukemani, niin HS luokassa toi on kielletty oli se hidas puoli sitten edessä tai takana. Mites noi neliovisen kaaret, kun huomenna aletaan jo hitsaamaan kasaan niin olisi mukava tietää mikä kelpaa ja mikä ei?
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Mun käsittääkseni pitäis kelvata niinku siihen edellisen sivun kuvaan olet piirtänyt, siinähän on vaan kaksi pääkaarta jotka on liitetty toisiinsa kaariputkilla ja takimmaisesta pääkaaresta lähtee ne takatuet.
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Mut pitääkö se takimmainen olla pääkaaren mitat täyttävää matskua vai riittääkö kaarten muihin osiin vaadittu materiaali?
|
#12
|
||||
|
||||
![]()
Pitää, koska muuten se ei kelpaa pääkaareksi.
|
#13
|
||||
|
||||
![]()
Taidampa sitten väännellä huomenna tuon takimmaisen pääkaaren uudestaan neljäkasista putkesta.
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Eurotrial 2010 karsintakilpailu 8.5 Janakkala | Saija | Tapahtumat | 188 | 09.03.2015 12:54 |
Eurotrial 13-15.8.2010 Borås | tare | Tapahtumat | 101 | 04.10.2010 22:18 |
kauden 2010 trial | sos | Tapahtumat | 11 | 19.01.2010 17:12 |
Trial kaarien uudet säännöt??? | Jare | Tekniikka & Jutustelu | 2 | 01.10.2009 20:53 |
Eurotrial säännöt? | Tarzan | Tekniikka & Jutustelu | 41 | 30.01.2009 18:07 |