Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 06.03.2011, 23:22
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Mikä porukkaa oikein vaivaa kun viimein (vain 10 vuotta) on saatu väännettyä koko Eurooppaan yhteiset Trial-säännöt niin eihän ne tietenkään meidän kuskeille kelpaa vaan heti niihin pitää saada helpotuksia tai poikkeuksia. Miksi ei voi vaan rakentaa säännöt täyttävää kikotinta jolla kisaa

Ja miksi nimenä on HS (harrastestanu) kun ne pikemminkin muistuttavat ja ovat lähempänä Pro-Modia tai Protoa. Ei olla enään lähelläkään alkuperäistä ajatusta, jolla oli tarkoitus houkutella uusia harrastajia lajin piiriin kalustolla, joka ei nyt ihan täyttänyt sääntöjen (stanu) pykäliä, mutta olivat kuitenkin vielä lähinnä käyttiksiä. Nyt HS-laitteet jo rakennetaan vartavasten kisapeleiksi eikä ole puhettakaan, että niillä voisi kadulla (ainakaan laillisesti) ajella saatikka, että kovin läheisesti edes muistuttaisivat vakiomaasturia. Kuskeinakin on vuosia kisoja kolunneet trialin "ammattilaiset"
Se on aivan sama millaset säännöt on, aina löytyy itkijöitä ja porsaanreiän etsijöitä.
Vai pitäisköhän itsekin alkaa valittamaan parista mun mielestä pielessä olevasta Pro-Modin-sääntökohdasta, kun ei oma auto kelpaa niiden takia oikeestaan mihinkään ryhmään.

No en kuitenkaan, vaan jos haluan ajaa kisaa, niin laitan auton sääntöjen mukaiseen kuntoon.

Taitaa olla aika ajanut ohi tosta HS-ryhmästä, jos siihen pitää oikeen erityisesti rakentaa auto. Joten taidan ehdottaa koko ryhmän lakkauttamista, missäs se Junden puh.no olikaan, haloo.
Hmm, saiskohan oman auton helpommin tohon HS-ryhmään?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 06.03.2011, 23:47
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Talking

No mikä ettei HS-ryhmään


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
Se on aivan sama millaset säännöt on, aina löytyy itkijöitä ja porsaanreiän etsijöitä.
Vai pitäisköhän itsekin alkaa valittamaan parista mun mielestä pielessä olevasta Pro-Modin-sääntökohdasta, kun ei oma auto kelpaa niiden takia oikeestaan mihinkään ryhmään.

No en kuitenkaan, vaan jos haluan ajaa kisaa, niin laitan auton sääntöjen mukaiseen kuntoon.

Taitaa olla aika ajanut ohi tosta HS-ryhmästä, jos siihen pitää oikeen erityisesti rakentaa auto. Joten taidan ehdottaa koko ryhmän lakkauttamista, missäs se Junden puh.no olikaan, haloo.
Hmm, saiskohan oman auton helpommin tohon HS-ryhmään?
Kyllä kait se sinne HS-ryhmään sopii jo tuollaisenaan kun sopivan väljästi sääntöä tulkitaan
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 07.03.2011, 13:42
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pauli Näytä viesti
Hmm, saiskohan oman auton helpommin tohon HS-ryhmään?
Eiks se auto jo sinne kelpaakkin ja säkin kelpaisit, kun kuskeille ei ole sääntöjä.....ainakaan vielä. Mutta sinä ja Mashbox yhdessä ette pääse ilman mekkoa tai muuta nöyryytystä sinne ajelemaan
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 07.03.2011, 13:52
Pauli:n Avatar
Pauli Pauli ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 06.02.03
Sijainti: Helsinki, Finland.
Viestit: 5.091
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jare Näytä viesti
Eiks se auto jo sinne kelpaakkin ja säkin kelpaisit, kun kuskeille ei ole sääntöjä.....ainakaan vielä. Mutta sinä ja Mashbox yhdessä ette pääse ilman mekkoa tai muuta nöyryytystä sinne ajelemaan
Mitä, ei sääntöjä kuskeille, jaaha taas puhelu Jundelle, pitäähän kuskeillekin jotkut säännöt ja vaatimustasot olla. Ja jos kuski ei "istu" sääntöihin, niin saako sitä muokata kuinka paljon?
Kelpaaks mekko ajopuvuks, taas asiaa Jundelle . Tulee piiiitkä puhelu, joskus.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 07.03.2011, 20:48
Jare:n Avatar
Jare Jare ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 10.01.03
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 8.488
Perusasetus

Kopioitu sääntökirjasta ja näkyi ainakin koskevan pro-modia ja HS luokkaa

Seisontajarru
Toimiva seisontajarru joka ei vaikuta etuakselille on oltava.
Kardaanijarru takakardaanissa hyväksytään. Seisontajarrun
käyttölaite voi olla mekaaninen tai hydraulinen
ja sen on oltava lukittuva. Seisontajarrun on oltava
erillinen järjestelmä joka on mekaanisesti riippumaton
käyttöjarruista.


Saaks kysyä, että mikä on ollu Eurotrial komitean peruste tuolle, että seisontajarru ei saa vaikuttaa etuakselille? Eikö se ole se ja sama, onko käsijarru esim jakolaatikon etukardaanin lähdössä tai takakardaanin lähdössä kiinni? Kunhan vaan alkoi mietityttämään kun tällainenkin asia tuli esille yhdessä keskustelussa. Niin ja miks esim pro-modi autossa käsijarru ei voisi olla vaikka vaihdelaatikon ja jakolaatikon välisessä akselissa....protoissa tämä kuitenkin näytti olevan sallittu? Siis jos saa taas kysellä.....saahan


Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 07.03.2011, 20:56
Ipe64:n Avatar
Ipe64 Ipe64 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 12.01.05
Sijainti: Hausjärvi, .
Viestit: 1.227
Wink

Mielenkiintoista....


Mutta juu,palaan stanun rengassääntöön kiellettyjen osalta kun on niin lähellä sydäntä.
Onko mahdollista että Täällä meillä tuo osio poistetaan,tai muutetaan listaa siis kansallisesti niin että jos jokin rengasmalli on kielletty yhdeltä esim.uusiorenkaan tekijältä,niin kaikki vastaavat kielletään(ei järkevää),tai että kaikki vastaavat mallit on sallittu.
Tuon pykälän ja listan mukana on paljon halvahkolla saatavia renkaita,mutta se on myös epäreilu kaikenkaikkiaan.
Tuo eurosäännöistä selkeästi suoraan käännetty pykälä,ehkä kuumien eteläeurooppalaisten riitojen ja mahd. jonkinlaisen maasotuksen tai sen puutteen vuoksi syntynyt,on varmasti selkeä ja selvää niille jotka lähtevät rajojen ulkopuolelle ja ovat siihen asennoituneet.
Vähän niinku "maassa maan tavalla".
Vai voidaanko tuota alkulauseen loppuosaa käyttää...ilman kiistelyä?

3.3.6.1 Renkaat
Renkaiden maksimi mitat ovat 900x320mm. Uran maksimisyvyys
profiilin keskeltä mitattuna on 20mm. Pinnoitettujen
renkaiden kuvion maksimisyvyys on 20mm,
mittaus kuviopinnan keskeltä. Maksimi maastokuviointi
on Mud-terrain tyyppinen. Kiellettyjä ovat kilparenkaat
kuten Alligator, Super Cross sekä liukuesteet kuten
nastat tai ketjut. Paripyörien asentaminen ei ole sallittua.
Mikäli maastokuvioinnista tulee kiistaa, eurotrial
komitea/ lajiryhmä/ lajiyhteyshenkilö ratkaisee onko
rengas sallittu vai ei. Renkaiden kuvion leikkaaminen
on kielletty.

Kiellettyjen renkaiden lista:
120P Recip Trial 4x4 ?????Uusio,Mudzilla tyyppinen
Yokohama Geolandar MT G001 ??????Aito,esikuvana Fedima Extreme/Insa Turbo Sahara ja Malatesta Kobra Trac NT:lle
LG WILD POWER
Greenway Diamond-Back Silverstone MT 117
Pit Bull Tires Rocker ?????
LG Super Track
LG Super Trial
LG Trial Extrem
Greenway Alligator ?????Ehkä selkeä kilparengas
Malatesta Kaiman ?????Uusio kuten Fedima Sirocco/InsaTurbo SpecialTrack
LG Maxi Cross
Black Star Cross
Fedima F/Cross ?????
Lerma Gomme Baby Cross
Lerma Gomme Maxi Cross
Recip Tractor Dumber
__________________
www.ipefix.fi

Viimeksi muokannut Ipe64 : 08.03.2011 18:18 Perustelu: lista
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Eurotrial 2010 karsintakilpailu 8.5 Janakkala Saija Tapahtumat 188 09.03.2015 12:54
Eurotrial 13-15.8.2010 Borås tare Tapahtumat 101 04.10.2010 22:18
kauden 2010 trial sos Tapahtumat 11 19.01.2010 17:12
Trial kaarien uudet säännöt??? Jare Tekniikka & Jutustelu 2 01.10.2009 20:53
Eurotrial säännöt? Tarzan Tekniikka & Jutustelu 41 30.01.2009 18:07


Sivu luotu: 16:46 (GMT +2).