Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus

Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
Vanha 11.09.2010, 09:22
Pertura Pertura ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen

Rekisteröitynyt: 09.11.07
Sijainti: Vantaa
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja terppi Näytä viesti
Kovin näppärä vastaus... En oikei osaa ottaa tosissaa nyybiä.. Pitää varmaa se digiboxin tuuletusventtiili kans pistää säätöihi?
Joku ehkä saattaisi tuon vinkin perusteella mennä säätämään Throttle Valve -vaijeria (siis TV-vaijeria), hyvähän se kuitenkin on telkkarikin laittaa ojennukseen.
Vastaa lainaten
Vanha 11.09.2010, 10:19
terppi terppi ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++

Rekisteröitynyt: 28.11.06
Sijainti: Parainen, Finland.
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Pertura Näytä viesti
Joku ehkä saattaisi tuon vinkin perusteella mennä säätämään Throttle Valve -vaijeria (siis TV-vaijeria), hyvähän se kuitenkin on telkkarikin laittaa ojennukseen.
Mist se sellaine mahtaa löytyä ja mikä sen tarkoitus on?
Vastaa lainaten
Vanha 11.09.2010, 14:17
Jappi Jappi ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 04.04.08
Sijainti: Puolanka
Perusasetus

Lainaus:
Mist se sellaine mahtaa löytyä ja mikä sen tarkoitus on?
Autoa sen kummemin tuntematta,jostain kohtaa kaasupolkimelta/syöttöpumpulta vaihdelaatikolle.Kick-down vaijeriksikin jossain piireissä sanovat...
Vastaa lainaten
Vanha 11.09.2010, 16:06
Aktiivijäsen+++

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Jappi Näytä viesti
Autoa sen kummemin tuntematta,jostain kohtaa kaasupolkimelta/syöttöpumpulta vaihdelaatikolle.Kick-down vaijeriksikin jossain piireissä sanovat...
Oisit heti sanonu et kickdown vaijeri. On hiuka selkeempi.
Vastaa lainaten
Vanha 11.09.2010, 19:28
Rekisteröimätön
Guest

Perusasetus

ethän vaan ole mennyt ajamaan sillä!

TV control cable ja Kick down ei oo sama asia , usko pois, ja niiden säätö oma asiansa. Laitoin terminologiaa että sun ois helpompi googletta, sieltä löydät faktaa ,täältä mielipiteitä ,mulla on samanlainen peli jo parikytvuotta, ja mielipidettä löytyy, löytyy myös korjausopas ko.autolle. niin ja paaaaljon remppaa on tehty!
kokeile säätöä vaikka:- kaasupohjassa vaijerista kaikki löysät pois (kone sammuksissa) varmistu että vaijeri on ehjä eikä rispaantunut ja jumitteleva
Keskipakoventtiili jos jumittaa vaihteet menee aika hyvin sekasin ,ei vaihda ,ja jos vaihtaa haluaa pitää myös sen päällä. Jakolaatikko irti, häntä pois, ja sieltä löytynee keskipakoventtiili, en tiiä mikä englanniksi, kokeile vaikka... g.point
Vastaa lainaten
Vanha 18.09.2010, 21:46
Aktiivijäsen+++

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
TV control cable ja Kick down ei oo sama asia , usko pois, ja niiden säätö oma asiansa. Laitoin terminologiaa että sun ois helpompi googletta, sieltä löydät faktaa ,täältä mielipiteitä ,mulla on samanlainen peli jo parikytvuotta, ja mielipidettä löytyy, löytyy myös korjausopas ko.autolle. niin ja paaaaljon remppaa on tehty!
kokeile säätöä vaikka:- kaasupohjassa vaijerista kaikki löysät pois (kone sammuksissa) varmistu että vaijeri on ehjä eikä rispaantunut ja jumitteleva
Keskipakoventtiili jos jumittaa vaihteet menee aika hyvin sekasin ,ei vaihda ,ja jos vaihtaa haluaa pitää myös sen päällä. Jakolaatikko irti, häntä pois, ja sieltä löytynee keskipakoventtiili, en tiiä mikä englanniksi, kokeile vaikka... g.point
Kyl sil joka päivä tulee ajeltu.. Kyl siin vaihtuu vaihteet, et ei ne päälle jää. Mut MUN MIELESTÄ se vois vaihtaa pienemmil kierroksil mitä nyt. JOs ajaa kuuttakymppii, ni se pitää jotai kakkosta pääl ja kierrokset siel.. Jossai. Sit ku polkaisee hiuka ni se laittaa isommal mut sit taas vauhtiki on heti 80..
Vastaa lainaten
Vanha 19.09.2010, 11:19
tdi:n Avatar
tdi tdi ei ole kirjautuneena
Veteraani++

Rekisteröitynyt: 16.03.09
Sijainti: Kotipaikka
Perusasetus

Lainaus:
Kyl sil joka päivä tulee ajeltu.. Kyl siin vaihtuu vaihteet, et ei ne päälle jää. Mut MUN MIELESTÄ se vois vaihtaa pienemmil kierroksil mitä nyt. JOs ajaa kuuttakymppii, ni se pitää jotai kakkosta pääl ja kierrokset siel.. Jossai. Sit ku polkaisee hiuka ni se laittaa isommal mut sit taas vauhtiki on heti 80..
aika hurja jos siellä 2-3000 kohdilla huutaa 60 ajettaessa mulla on kierrokset 60 vauhdeissa 5:sella 1500 joka kuulostaa jo aika kovilta kierroksilta hirvee melu ja 6:sella 1100
mitä sullaon kulutus ?
Vastaa lainaten
Vanha 19.09.2010, 17:24
Aktiivijäsen+++

Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja tdi Näytä viesti
aika hurja jos siellä 2-3000 kohdilla huutaa 60 ajettaessa mulla on kierrokset 60 vauhdeissa 5:sella 1500 joka kuulostaa jo aika kovilta kierroksilta hirvee melu ja 6:sella 1100
mitä sullaon kulutus ?
Jos tuoho mittariin o luottamista ni kyl se tollai menee.. Pääl 2k ainaki on. Sit ku ajaa 80-90 ja od ja turbiinilukko pääl ni kierrokset hiuka pääl 1k.

Kulutus oli tuossa alussa jotai 13nurkil ku ajeli nurkkaa ja matkaa sekaisi ja hiuka polki silloitällöi. Nyt tuo vuotaa jostai suodattimen läheltä aika rankasti, ni en ole tohtinu laskea kulutusta. Pitää ottaa nissani käyttöö että ehtii tuoho kunnol perehtymään..
Vastaa lainaten
Vanha 19.09.2010, 18:19
Veteraani++

Perusasetus

Lainaus:
Jos tuoho mittariin o luottamista ni kyl se tollai menee.. Pääl 2k ainaki on. Sit ku ajaa 80-90 ja od ja turbiinilukko pääl ni kierrokset hiuka pääl 1k.

Kulutus oli tuossa alussa jotai 13nurkil ku ajeli nurkkaa ja matkaa sekaisi ja hiuka polki silloitällöi. Nyt tuo vuotaa jostai suodattimen läheltä aika rankasti, ni en ole tohtinu laskea kulutusta. Pitää ottaa nissani käyttöö että ehtii tuoho kunnol perehtymään..
joo samanlaista 12-14 on täs nurkka matka keski kulutus. mullakin vuoti sielt suodattimelta tyyppivika näis siellä on sellanen muovinen hana jolla päästetään vesi pois suodatin kupista se on O-renkailla tiivistetty niin uusi tiivisteet. siellä on muistaakseni 4 rengasta yhteensä ja 4 torksin ruuvilla kiinni.
mä ostin koko hanan kun tuntui niin väljältä ja tiivisteet tuli mukana ne on sellasii jännii kartio tiivisteitä etten tiä löytyykö niit tarvikkeena mut ei hanakaan ollut pahanhintainen 35€ samalla hyvä vaihtaa suodatin. ja tehä "suodatinjalka modi" tuossa keskivaiheella alkaa höpöttää siitä.
todella ahtaassa paikkaa vaan joutuu istuu siel koneenpäällä
http://www.youtube.com/watch?v=BipeEzrF0RQ

tänään ite tappelin kuskin sähkölasin kanssa hampaat on yläpäästä kuluneet ihan paskaks ei meinannu saada kiinni eikä auki no hitsasin sinne sitte hampaat uusiks ja viilasin hienosti asentelin paikalleen laskin alas ja takas ylös "täähä toimii" sit viel kerran alas ylös ja pam hampaat irtos nyt jos avaa ni ei saakkaa kiinni pitää pahvit purkaa kyllä niin vituttaa.

Viimeksi muokannut tdi : 19.09.2010 18:27
Vastaa lainaten
Vanha 29.09.2010, 16:59
Veteraani++

Perusasetus

tänä aamuna -1 ja ei syttynyt hehkun valo starttas kyllä ei lähtenyt käyntiin oli polttanut 30A sulakkeen
selailin tuossa ja jennkki foorumilla sanottiin että naftansuodattimenjalan lämmitin on oikaris johto irti ja uusi sulake ja toimii taas ihan vaan jos jollain temppuilee samalla tavalla. moottorin esilämmitys systeemi on sellanen että se pistää pakokaasujarrua päällä ja pois tiheeseen tahtiin joka kuulostaa todella ärsyttävältä (suorillaputkilla) aamu 5 ja koko naapurusto herää niin otin pakokaasujarrunpiuhankin pois eipä siitä kovinkaan ole hyötyä minä kerkeen esilämmittää konetta muutenkin
Vastaa lainaten
Vanha 21.10.2010, 22:05
Aktiivijäsen+++

Perusasetus

Lainaus:
joo samanlaista 12-14 on täs nurkka matka keski kulutus. mullakin vuoti sielt suodattimelta tyyppivika näis siellä on sellanen muovinen hana jolla päästetään vesi pois suodatin kupista se on O-renkailla tiivistetty niin uusi tiivisteet. siellä on muistaakseni 4 rengasta yhteensä ja 4 torksin ruuvilla kiinni.
mä ostin koko hanan kun tuntui niin väljältä ja tiivisteet tuli mukana ne on sellasii jännii kartio tiivisteitä etten tiä löytyykö niit tarvikkeena mut ei hanakaan ollut pahanhintainen 35€ samalla hyvä vaihtaa suodatin. ja tehä "suodatinjalka modi" tuossa keskivaiheella alkaa höpöttää siitä.
todella ahtaassa paikkaa vaan joutuu istuu siel koneenpäällä
http://www.youtube.com/watch?v=BipeEzrF0RQ

tänään ite tappelin kuskin sähkölasin kanssa hampaat on yläpäästä kuluneet ihan paskaks ei meinannu saada kiinni eikä auki no hitsasin sinne sitte hampaat uusiks ja viilasin hienosti asentelin paikalleen laskin alas ja takas ylös "täähä toimii" sit viel kerran alas ylös ja pam hampaat irtos nyt jos avaa ni ei saakkaa kiinni pitää pahvit purkaa kyllä niin vituttaa.
Joo.. Alkaa olee ajankohtaista tuon laitto ja liikenteeseen saanti..

Ensiks, mistä tuon hanan sai ostettu vai pitikö tilata jostai kauempaa?

mikä tuon suodatinjalkamodin idea on varsinaisesti?

Ja sit noista jousista.. Ideoita nyt itellä ollu, et pistäis ilmatyynyt, ilmaiskarit tai vaan uudet lehdet. Tai vaan elvyttää vanhoi lehtiä. (pystyykö tekee edes?)
Onko jollai ideoita tuoho, et mitä tekis tuon kans? Koska ongelmahan on se et se on siis ihan tautisen jäykkä. Olis kiva saada se pehmeemmäks ja hiuka sen pitäis olla korkeempi. Ts enempi joustovaraa. Ja tiedän et tuo jonkun verran maksaa, mut ei viitteis tonneja laittaa kii että pehmenee... Eli mahd edullinen paketti tietenkin.
Vastaa lainaten
Vanha 22.10.2010, 17:27
Veteraani++

Perusasetus

Lainaus:
Joo.. Alkaa olee ajankohtaista tuon laitto ja liikenteeseen saanti..

Ensiks, mistä tuon hanan sai ostettu vai pitikö tilata jostai kauempaa?

mikä tuon suodatinjalkamodin idea on varsinaisesti?

Ja sit noista jousista.. Ideoita nyt itellä ollu, et pistäis ilmatyynyt, ilmaiskarit tai vaan uudet lehdet. Tai vaan elvyttää vanhoi lehtiä. (pystyykö tekee edes?)
Onko jollai ideoita tuoho, et mitä tekis tuon kans? Koska ongelmahan on se et se on siis ihan tautisen jäykkä. Olis kiva saada se pehmeemmäks ja hiuka sen pitäis olla korkeempi. Ts enempi joustovaraa. Ja tiedän et tuo jonkun verran maksaa, mut ei viitteis tonneja laittaa kii että pehmenee... Eli mahd edullinen paketti tietenkin.
no minä tilasin hanan jarimäeltä kun muualla on ollut niin pirun hankalaa etteivät ole suostuneet suunnilleen edes tilaamaan tollasii... mäellä saattaa jopa olla hyllyssä tai suunnilleen viikossa tulee ameriikoista.
kaiketi ton jousihässäkän poistamisella nafta virtaa paremmin en tiedä onko suurta eroa tai vaikutusta mihinkään mutta ihanku ois kiihtyny vähän paremmin sitä tietenki vaa kuvittelee..... ei siitä haittaakaan ollut eikä tuolla ole mitään virkaa ei vaan anna polttoainetta jos olet unohtanut pistää suodattimen paikoilleen.

taas omas foorttis ongelmii ku takapalat loppu ja nytku palat tuli ni oikeen puolen takapalat oli jo kadonneet oma vika mutta pakko vaan jotenki ajaa töihin.. nyt sitte uudet männät ja levy samalla on se niin halpaa
sain sen viel silleen kasaan että pystyy ajamaan vahingoittamatta enempää saa nähä millon osat tulee kaikki jenkeistä tietenki

mä oon miettiny jos ostais eteen jotkut korotussarjan jouset ku takapää on melkein 20 sennttii ylempänä eika kovin kalliita mitä nuita jenkki hintoja olen katellu

ainii ! ja renkaat on tilattu vähän karkeempaa :P
Vastaa lainaten
Vanha 23.10.2010, 11:43
Aktiivijäsen+++

Perusasetus

Lainaus:
no minä tilasin hanan jarimäeltä kun muualla on ollut niin pirun hankalaa etteivät ole suostuneet suunnilleen edes tilaamaan tollasii... mäellä saattaa jopa olla hyllyssä tai suunnilleen viikossa tulee ameriikoista.
kaiketi ton jousihässäkän poistamisella nafta virtaa paremmin en tiedä onko suurta eroa tai vaikutusta mihinkään mutta ihanku ois kiihtyny vähän paremmin sitä tietenki vaa kuvittelee..... ei siitä haittaakaan ollut eikä tuolla ole mitään virkaa ei vaan anna polttoainetta jos olet unohtanut pistää suodattimen paikoilleen.

taas omas foorttis ongelmii ku takapalat loppu ja nytku palat tuli ni oikeen puolen takapalat oli jo kadonneet oma vika mutta pakko vaan jotenki ajaa töihin.. nyt sitte uudet männät ja levy samalla on se niin halpaa
sain sen viel silleen kasaan että pystyy ajamaan vahingoittamatta enempää saa nähä millon osat tulee kaikki jenkeistä tietenki

mä oon miettiny jos ostais eteen jotkut korotussarjan jouset ku takapää on melkein 20 sennttii ylempänä eika kovin kalliita mitä nuita jenkki hintoja olen katellu

ainii ! ja renkaat on tilattu vähän karkeempaa :P
Eli jarimäeltä se hana siis...

Oleks jousia kattonu jostai jo? Ite katellu nyt summitilt ainaki, mut onko jossai halvempaa ja/tai helpompaa tilata?

Mun mielestä toi suodatinmalja on erilainen. TUossa ohjeessa ku neuvotaa ne kaks ruuvia ottaa pohjalta irti, et saa sen suodattimen sisäl tulevan pillin ylös, ni ei mul ole mitää ruuvei siel pohjal. En tosin ole varma, mut mun mielest moisia siel ei ole.

Mulla taas on koko paketti liian matala. Vetokoukun mukaan ku mittaa ni perse olis 10cm liia alhaal. Ja keula taas varmaa sen viitisen sentii ainaki. Se arvio perustuu siihe et vois kuvitella et joustovaraa tarttis olla sen 10sentin nurkilla.. Ja muutenki toi on takamatala.

Viimeksi muokannut terppi : 23.10.2010 12:06
Vastaa lainaten
Vanha 26.10.2010, 12:10
Aktiivijäsen+++

Perusasetus

Lainaus:
Eli jarimäeltä se hana siis...

Oleks jousia kattonu jostai jo? Ite katellu nyt summitilt ainaki, mut onko jossai halvempaa ja/tai helpompaa tilata?

Mun mielestä toi suodatinmalja on erilainen. TUossa ohjeessa ku neuvotaa ne kaks ruuvia ottaa pohjalta irti, et saa sen suodattimen sisäl tulevan pillin ylös, ni ei mul ole mitää ruuvei siel pohjal. En tosin ole varma, mut mun mielest moisia siel ei ole.

Mulla taas on koko paketti liian matala. Vetokoukun mukaan ku mittaa ni perse olis 10cm liia alhaal. Ja keula taas varmaa sen viitisen sentii ainaki. Se arvio perustuu siihe et vois kuvitella et joustovaraa tarttis olla sen 10sentin nurkilla.. Ja muutenki toi on takamatala.
Noniin...
En tiiä, kysyinkö jotai tyhmää tai eikö mua vaan ymmärretty vai halutaanko mulle myydä jotain mitä en tarvi.

Kysyin JariMäeltä:
Hei!
Itelläni on tuollainen F250 '96 7,3TD. Siin vuotaa naftaa jostain suodattimen ympärilt. Ja ilmeisesti se syyllinen olis se hanapaketti, jolla saa sen veden laskettu alas sieltä. Offipalstalta sain sellaisen käsitysen että teiän kautta moisen sais?
Mitäs mahtaa maksaa ja miten nopeasti tulis?

T:Tero R.

Ja vastaus:

Moroo

Ei ole yleensä vika siinä tyhjennyshanassa , tai en ole noita ainakaan myynyt , yläänsä vika korjaantuu hanan tiivistisarjalla Ford
osanumero F6TZ-9157-BA mikä on ikävä kyllä loppu varastosta mutta laitan sitä heti tilaukseen pari settiä eli sitä
lienee saapuvilla ensi viikon alkupuolella jos sellaisen tarvitset , hintaa luulisin olevan noin 60 euroa + postitus .
kannattaa myös tarkistaa syöttö ja paluuputkien tiivisteet toki nissä harvemmin vuotoja on .

terveisin
Petri R.

________

Että näin. Aika arvokas tuo tiivistesarja jos hana on 35e nurkilla. Ja kysyinkö nyt edes oikeeta nippeliä?

Jousikysymykseen kukaan ei vissii osaa sanoa mitää?

Viimeksi muokannut terppi : 26.10.2010 12:13
Vastaa lainaten
Vanha 26.10.2010, 16:47
Veteraani++

Perusasetus

no hitto kyllä ihan oikeeta osaa oot kyselly...
mut hetkinen onko sulla edes tollasta hanaa ku oon nyt kokonaa unohtanu että eihän sulla ole samaa vuos mallii
http://stores.channeladvisor.com/Aut...arator%20Valve

ei sulla sit pakosta oo tuollasta jousihässäkkääkään siel suodattimes
Vastaa lainaten
Vanha 26.10.2010, 17:50
Aktiivijäsen+++

Perusasetus

Lainaus:
no hitto kyllä ihan oikeeta osaa oot kyselly...
mut hetkinen onko sulla edes tollasta hanaa ku oon nyt kokonaa unohtanu että eihän sulla ole samaa vuos mallii
http://stores.channeladvisor.com/Aut...arator%20Valve

ei sulla sit pakosta oo tuollasta jousihässäkkääkään siel suodattimes
Eritaval on hana kii. Kahel torxil näyttäis olevan ja alla pari o-rengasta.

Tuossa kuva ylhäältä koko maljasta. Mikä tuon irtonaisen langan tarkoitus on, joka tuol pohjal näkyy? Siis toi puol ympyrä, joka on tuon peltisen "lautasen" päällä. Vissii on juotettuna kii johonki ollu joskus?
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	26102010035.jpg‎
Views:	272
Size:	92,0 Kt
ID:	15352  
Vastaa lainaten
Vanha 27.10.2010, 20:31
Veteraani++

Perusasetus

Lainaus:
Eritaval on hana kii. Kahel torxil näyttäis olevan ja alla pari o-rengasta.

Tuossa kuva ylhäältä koko maljasta. Mikä tuon irtonaisen langan tarkoitus on, joka tuol pohjal näkyy? Siis toi puol ympyrä, joka on tuon peltisen "lautasen" päällä. Vissii on juotettuna kii johonki ollu joskus?
tuo on just se suodattimen lämmitin menee herkästi oikariin ja polttaa sulakkeen jolloin ei anna naftaa ollenkaan eikä lähe käyntiin. kyllä tuo melko samalta näyttää mikä mullaki on..
Vastaa lainaten
Vanha 29.10.2010, 17:08
Aktiivijäsen+++

Perusasetus

Lainaus:
tuo on just se suodattimen lämmitin menee herkästi oikariin ja polttaa sulakkeen jolloin ei anna naftaa ollenkaan eikä lähe käyntiin. kyllä tuo melko samalta näyttää mikä mullaki on..
Vissii sit on menny oikkariin ku ei lähde enää käyntiin ja naftaa ei tuu maljaan saakka. Ja toi perkele vuotaa vieläki. Tiivistin sen hanan, uusin letkut mut silti on koneen päällä lammikko v aik just kaikki kuivatettii ja putsattii. Mistäs tuo voi vuotaa? Onko se yleistä että tuo painepumppu siin maljan alla/takana vuotais? Se iso pultti sielt takaat on katottu ja kiritty.
Vastaa lainaten
Vanha 30.10.2010, 19:29
Aktiivijäsen+++

Perusasetus

Lainaus:
Vissii sit on menny oikkariin ku ei lähde enää käyntiin ja naftaa ei tuu maljaan saakka. Ja toi perkele vuotaa vieläki. Tiivistin sen hanan, uusin letkut mut silti on koneen päällä lammikko v aik just kaikki kuivatettii ja putsattii. Mistäs tuo voi vuotaa? Onko se yleistä että tuo painepumppu siin maljan alla/takana vuotais? Se iso pultti sielt takaat on katottu ja kiritty.
Tietääk joku mikä sulake tuosta palaa?
Vastaa lainaten
Vanha 31.10.2010, 00:35
Veteraani++

Perusasetus

Lainaus:
Tietääk joku mikä sulake tuosta palaa?
en osaa vuodosta sanoa sun pitää jollain peilillä koittaa kattoo sinne alle mistä sitä tulee..

sulekkeen pitäisi olla 25A tai 30A mutta paikkaa en tiedä tuos sun vehkeessä ei muutaku kattelee mikä niistä saattais olla tukos ? yks on tietenki jos tankin suodatin on iha tukos mut kai sinne jonkunverran pitäs tulla...
tai ehkäpä siirtopumppu menny mut katso ensin ne sulakkeet jos on menny vaihda uus jos palaa heti ota sen naftasuodattimen lämppärin liitin irti
Vastaa lainaten
Vanha 31.10.2010, 02:48
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari

Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Perusasetus

Kaveri osti kans tuossa F350 -97 samalla padalla.
Kun oltiin hakemassa, sammahteli ykskaks aina sillontällön. Sit ku katto tarkemmin, niin toinen noista 8mm pulteista, joilla tuo pienempi juttu tulee kiinni siihen filtterikotelon kylkeen oli hukkunu ja vuoti välistä. Uus millinen pultti siihen ja rokrok.

Nyt sitten oli siitäkin vehkeestä tullu suodattimen vaihdon aika, kun entistä suodatinta ei enää ollu... tai oli ne muoviosat, mut pahvit on varmaan jo siellä elektronisissa suuttimissa :/

tuli vaan kateltua rockautolta, notta suodatinelementit on ~$25 mut postikulut päälle ~$32. AD varaosassa sama filtteri 50e.
Mutta toisaalta, jos on vuotoja filtterissä, vastukset rikki tjsp, niin $250 saa uuden suodatinhärvelin.
Vastaa lainaten
Vanha 31.10.2010, 20:24
Aktiivijäsen+++

Perusasetus

Lainaus:
en osaa vuodosta sanoa sun pitää jollain peilillä koittaa kattoo sinne alle mistä sitä tulee..

sulekkeen pitäisi olla 25A tai 30A mutta paikkaa en tiedä tuos sun vehkeessä ei muutaku kattelee mikä niistä saattais olla tukos ? yks on tietenki jos tankin suodatin on iha tukos mut kai sinne jonkunverran pitäs tulla...
tai ehkäpä siirtopumppu menny mut katso ensin ne sulakkeet jos on menny vaihda uus jos palaa heti ota sen naftasuodattimen lämppärin liitin irti
Overdrive-foorumil "Powerstroke" sano että ei ole kuin tuo mekaaninen pumppu.. Ja jos tuo esilämppäri polttaa sulakkeen, niin koneeen ei pitäis käydä ollenkaa. Mut tuo kävi hetken kunnes sammu. Sit ku otin maljan auki niin uus suodatin ei ollu kastunu ollenkaa. Eli ei tuu naftaa sinne ollenkaa. Ja se lämppärin johto on irti nyt.
Kaikki sulakkeet on ehjiä. Ellei sitte ole erikseen jossain paikassa x joku erillinen suodatin. Hassu kyl jos tuossa ei olis edes siirtopumppua. Mut en nyt sit tiiä mitä täs uskois.
Vastaa lainaten
Vanha 31.10.2010, 21:22
Veteraani++

Perusasetus

Lainaus:
Overdrive-foorumil "Powerstroke" sano että ei ole kuin tuo mekaaninen pumppu.. Ja jos tuo esilämppäri polttaa sulakkeen, niin koneeen ei pitäis käydä ollenkaa. Mut tuo kävi hetken kunnes sammu. Sit ku otin maljan auki niin uus suodatin ei ollu kastunu ollenkaa. Eli ei tuu naftaa sinne ollenkaa. Ja se lämppärin johto on irti nyt.
Kaikki sulakkeet on ehjiä. Ellei sitte ole erikseen jossain paikassa x joku erillinen suodatin. Hassu kyl jos tuossa ei olis edes siirtopumppua. Mut en nyt sit tiiä mitä täs uskois.
kyl pitäs olla korkeapaine siirtopumppu kuskin lattian alla runkopalkissa ainakin mulla niin ja pitäähän se suodatin ilmata eli virrat päälle ja pois ja kuunnella sitä pumpun surinaa ainakun se lakkaa niin uudelleen virrat pois ja päälle joku 10-20 kertaa ite oon tehny
Vastaa lainaten
Vanha 31.10.2010, 22:26
Aktiivijäsen+++

Perusasetus

Lainaus:
kyl pitäs olla korkeapaine siirtopumppu kuskin lattian alla runkopalkissa ainakin mulla niin ja pitäähän se suodatin ilmata eli virrat päälle ja pois ja kuunnella sitä pumpun surinaa ainakun se lakkaa niin uudelleen virrat pois ja päälle joku 10-20 kertaa ite oon tehny
Ni pitääpi tutkia. Ei tuo kyl mitää surise ku pistää virrat pääl. Relei naksuu siellä täällä...
Vastaa lainaten
Vanha 16.01.2011, 01:16
Joske:n Avatar
Joske Joske ei ole kirjautuneena
Veteraani+

Rekisteröitynyt: 22.08.05
Sijainti: Kittilä
Perusasetus

Kaveri oli viikko sitte ostanu F250 power stroken ja tänää illalla ihmeteltiin yhteen ääneen et voiko pitää paikkaansa ku manuaalilaatikossa on käytettävä automaattiöljyä??

Ja mikä ihmeellisempää, se lukee ohjekirjassa??

"Atheism: Not to do the shit that religious do to each other."

http://www.eroakirkosta.fi

"Netissä idioottien kanssa väittely on mahdotonta, joutuu alentumaan niiden tasolle ja ne voittaa sut kokemuksella"
Vastaa lainaten
Vastaus

Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
bj-40 & ford f250 7.3T -TDi- tdi Maasturiprojektit 292 03.07.2010 16:45
Myydään Myyty:FORD F250 7.3D 4X4 -90 awo O/M/V Ajoneuvot 4 07.06.2009 00:29
Myyty KTM EXC-F250 Tourinki O/M/V Ajoneuvot 0 04.01.2009 16:34
Ford F250 ZTR Tekniikka & Jutustelu 0 06.05.2008 21:44
korotusta ford f250:seen (osat jenkeistä?) kaskinikki Tekniikka & Jutustelu 5 29.11.2007 20:08

Sivu luotu: 12:47 (GMT +2).