Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.10.2010, 18:08
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Yleisesti kompura- ja pakopesä on käännettävissä.
Keskiöstä penkkiin kiinni ja vasaranvarsi vaikka nieluun ja koittaa sillä kammeta samalla toisella vasaralla naputellen, ei varmaan tarvitse erikseen mainita että raivon käyttö ei ole suotavaa.

__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.10.2010, 19:57
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Tuo 50/42 siipikokohan on ihan hyvä tuohon, varsinkin kun tarkoitus on saada ylemmäs lisää voimaa. Toki jos pakopesä on hirmu iso niin voi olla hiukka ylävireinen, mutta tottakai tuota kannattaa kokeilla.
Itse en ainakaan oo ikinä saanu vanhemmasta ahtimesta pakopesää irti ilman kaasupilliä, pakopesästä penkkiin kiinni ja liitoskohtaan reilusti lämpöä niin lähtee ehjänä keskiö ilman lekaa ja kieroja siipiä.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 26.10.2010, 12:52
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Aiemmassa kuvassa on todennäköisesti 13B-T:n pakosarja. Ostin itse sellaisen alkukesästä, tuli Japanista Toyotan tiskin kautta tilaamalla ja hintaa sille jäi alle 300 euroa. Voin katsella jos varaosanumero löytyisi hallilta, muistelisin että pahvilaatikko on vielä tallessa.

Muista harkita pakokaasun lämpömittaria mukaan asennukseen, anturi mieluiten ennen turboa (kaasu jäähtyy helposti 100 astetta turbiinin läpi kulkiessaan). Ilmeisesti järkevä raja-arvo olisi noin 650 astetta, joka alkaa olla alumiinin sulamislämpötilan korvilla, etenkin kun B:ssä ei ole männänhelmojen öljyruiskuja kuten 3B:ssä.

Viimeksi muokannut JF : 26.10.2010 12:54 Perustelu: Nippelitiedot kuntoon.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 26.10.2010, 15:08
Bj 40:n Avatar
Bj 40 Bj 40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.09.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 201
Perusasetus

En taida tuolle turbolle asennella lämpömittareita, on kuitenkin aikas "virtaava" tuolle koneelle ja evästäkään ei saa tarjottua kaksisesti.. Ainakaan jos ei tahdo savustaa alakierroksilla koko kylää. Nyt ois laippa valmis ja ootellaan sarjaa johon liimailla se kiinni.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 26.10.2010, 20:22
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JF Näytä viesti
Aiemmassa kuvassa on todennäköisesti 13B-T:n pakosarja. Ostin itse sellaisen alkukesästä, tuli Japanista Toyotan tiskin kautta tilaamalla ja hintaa sille jäi alle 300 euroa. Voin katsella jos varaosanumero löytyisi hallilta, muistelisin että pahvilaatikko on vielä tallessa.

Muista harkita pakokaasun lämpömittaria mukaan asennukseen, anturi mieluiten ennen turboa (kaasu jäähtyy helposti 100 astetta turbiinin läpi kulkiessaan). Ilmeisesti järkevä raja-arvo olisi noin 650 astetta, joka alkaa olla alumiinin sulamislämpötilan korvilla, etenkin kun B:ssä ei ole männänhelmojen öljyruiskuja kuten 3B:ssä.
Hö eipäs tuo ole itelle tullu mieleen.Mikäs turbon laippa tuossa 13 b-t :n satsissa on???
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 27.10.2010, 00:33
TeaM-PKR:n Avatar
TeaM-PKR TeaM-PKR ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 11.05.10
Sijainti: Viitasaari
Viestit: 401
Perusasetus

turbiiinipuolen irrotuksesta


Vesijäähdytteisistä ahtimista saa turbiinipesän irti nätisti kun laittaa kylmän veden virtaamaan ahtimen läpi ja samalla lämmittää kosaanilla turbiinipesäää.. gt17 garretissa lupsahti turbiinipesä melkeen itestää irti ja muuten ei milllään ilman vettä....
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 27.10.2010, 21:23
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja TeaM-PKR Näytä viesti
Vesijäähdytteisistä ahtimista saa turbiinipesän irti nätisti kun laittaa kylmän veden virtaamaan ahtimen läpi ja samalla lämmittää kosaanilla turbiinipesäää.. gt17 garretissa lupsahti turbiinipesä melkeen itestää irti ja muuten ei milllään ilman vettä....
Hyvä vinkki vaikeita tapauksia varten!
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 28.10.2010, 07:03
Jeep-Rice Jeep-Rice ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 14.12.06
Sijainti: Karstula, Finland.
Viestit: 110
Perusasetus

Lainaan vähän topiccia kun ei viitti toista turbo keskustelua tän takia alottaa.

Mulla on patrollin koneessa just saman näkönen s2 ja siinä se ei herää oikeen hääviin. Kyllähän se paranti semmoista ohitus kiihtyvyyttä mutta kun ei ole tullut katsastettua autoa enkä ajele sillä enää tiellä.

Olisiko mitään järkeä laittaa tommosta vw 1.8t golffissa ollutta kkk ahdinta ja käyttää pientä painetta. Tuossa ois hukkaportti ja heräis varmaan hyvin mutta sulaako mylly tuolla?

Ahdin on samaa kokoluokkaa kun tuo ekan sivun gt17 garrett ja bensa vehkeistä näillä on otettu +/- 200hp. Mulle riittäis tuosta 3.3 dieselistä vaikka 120hp ja laaja vääntö.

Viimeksi muokannut Jeep-Rice : 28.10.2010 07:07
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 27.10.2010, 13:54
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Bj Andy Näytä viesti
Hö eipäs tuo ole itelle tullu mieleen.Mikäs turbon laippa tuossa 13 b-t :n satsissa on???
Toyotan oma, varmaan CT-26. Olisikohan reikäjako ollut 70x80 ja pakokaasun mentävä reikä jotain 60 ja 70 mm väliltä, ainakin yhteen suuntaan se oli symmetrinen, helppo nuo on mitata kun saa pakosarjan käteen.

Kuvia: aiheen pakosarja, ulkomaan ihme välilaippa ja pari kuvaa omasta kötöstyksestä, jossa on irtolaippojen väliin paksuseinäisestä ainesputkesta lekalla toisesta päästä suorakaiteen muotoon taottu osa T3-reikää varten. Koko kappaleen hitsasin ensin MAGilla, sitten lipsuttelin reunahaavat TIGillä, oikaisin laippapinnat jyrsimällä ja lopuksi teräskuulapuhalsin sen. Väliosaan sai näppärästi myös paikan pakokaasun lämpömittarin anturille sekä nipan pakopainemittarille.

Yllättävän hyvin on keksintö pysynyt kasassa, kilometrejä on jo yli 10 000 takana ja sääliä ei ole tunnettu.
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	CT-26_2.jpg‎
Views:	473
Size:	17,4 Kt
ID:	15363   Click image for larger version

Name:	13B-T_1.jpg‎
Views:	667
Size:	23,1 Kt
ID:	15366   Click image for larger version

Name:	Asennnus1.jpg‎
Views:	608
Size:	70,4 Kt
ID:	15364   Click image for larger version

Name:	Asennnus2.jpg‎
Views:	573
Size:	75,1 Kt
ID:	15365  

Viimeksi muokannut JF : 27.10.2010 13:59 Perustelu: Muutokset on muutettu.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Flektin anturin asteluvun valintaa Krisse Tekniikka & Jutustelu 7 26.07.2010 17:47
Hiace LJ HiLux perä?Auttakkee tomikoo Tekniikka & Jutustelu 11 27.04.2010 17:39
Kertokaas LäJä-gurut jpl Tekniikka & Jutustelu 10 26.01.2005 18:53
LA gurut huom ! pee Tekniikka & Jutustelu 3 21.09.2004 07:11
O: Lj:n ahtimen osia Jeeper O/M/V Muut 0 31.01.2004 13:06


Sivu luotu: 09:32 (GMT +2).