Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 25.10.2010, 17:45
Jani E:n Avatar
Jani E Jani E ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 22.10.05
Sijainti: Parkano, .
Viestit: 1.736
Perusasetus

esilämmittää kosanilla, ja vähäsen lopuksi jälkiläpöö, ja sitten vielä karhunvillaan jähtyyn.

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 25.10.2010, 17:53
jv jv ei ole kirjautuneena
RIP
 
Rekisteröitynyt: 21.04.04
Sijainti: Päijät-häme, Hollola
Viestit: 3.244
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja bemaripoju Näytä viesti
esilämmittää kosanilla, ja vähäsen lopuksi jälkiläpöö, ja sitten vielä karhunvillaan jähtyyn.


juu unohtu kans mainita. jos ei ole kosaania niin kuumailmapuhaltimellakin saa sen verran lämpöö mitä tarvii, on vaan hitaampaa.
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 25.10.2010, 18:03
make-lj:n Avatar
make-lj make-lj ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.05.06
Sijainti: lappeenranta, Finland.
Viestit: 1.865
Perusasetus

Kyllä kääntyy pakopesäkin, on vaan varmasti hiukan jäsähtänyt kiinni. panta irti ja naputtelet ekana kokonaan irti toisistaan keskiosan ja pakopesän, sitten laitat pakopesän haluttuun suuntaan. se on kartiolla + tuo panta.
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 25.10.2010, 18:08
Repro:n Avatar
Repro Repro ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.10.04
Sijainti: Lappeenranta, Finland.
Viestit: 9.050
Perusasetus

Yleisesti kompura- ja pakopesä on käännettävissä.
Keskiöstä penkkiin kiinni ja vasaranvarsi vaikka nieluun ja koittaa sillä kammeta samalla toisella vasaralla naputellen, ei varmaan tarvitse erikseen mainita että raivon käyttö ei ole suotavaa.
__________________
Montenegro Offroad Club#10
Montenegro Racing #4
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.10.2010, 19:57
patroltd patroltd ei ole kirjautuneena
Konkari++
 
Rekisteröitynyt: 07.01.06
Sijainti: lehtimäki, Finland.
Viestit: 731
Perusasetus

Tuo 50/42 siipikokohan on ihan hyvä tuohon, varsinkin kun tarkoitus on saada ylemmäs lisää voimaa. Toki jos pakopesä on hirmu iso niin voi olla hiukka ylävireinen, mutta tottakai tuota kannattaa kokeilla.
Itse en ainakaan oo ikinä saanu vanhemmasta ahtimesta pakopesää irti ilman kaasupilliä, pakopesästä penkkiin kiinni ja liitoskohtaan reilusti lämpöä niin lähtee ehjänä keskiö ilman lekaa ja kieroja siipiä.
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 26.10.2010, 12:52
JF JF ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.11.03
Sijainti: Espoo
Viestit: 1.786
Perusasetus

Aiemmassa kuvassa on todennäköisesti 13B-T:n pakosarja. Ostin itse sellaisen alkukesästä, tuli Japanista Toyotan tiskin kautta tilaamalla ja hintaa sille jäi alle 300 euroa. Voin katsella jos varaosanumero löytyisi hallilta, muistelisin että pahvilaatikko on vielä tallessa.

Muista harkita pakokaasun lämpömittaria mukaan asennukseen, anturi mieluiten ennen turboa (kaasu jäähtyy helposti 100 astetta turbiinin läpi kulkiessaan). Ilmeisesti järkevä raja-arvo olisi noin 650 astetta, joka alkaa olla alumiinin sulamislämpötilan korvilla, etenkin kun B:ssä ei ole männänhelmojen öljyruiskuja kuten 3B:ssä.

Viimeksi muokannut JF : 26.10.2010 12:54 Perustelu: Nippelitiedot kuntoon.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 26.10.2010, 15:08
Bj 40:n Avatar
Bj 40 Bj 40 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 26.09.09
Sijainti: Ilomantsi
Viestit: 201
Perusasetus

En taida tuolle turbolle asennella lämpömittareita, on kuitenkin aikas "virtaava" tuolle koneelle ja evästäkään ei saa tarjottua kaksisesti.. Ainakaan jos ei tahdo savustaa alakierroksilla koko kylää. Nyt ois laippa valmis ja ootellaan sarjaa johon liimailla se kiinni.
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 26.10.2010, 20:22
Bj Andy:n Avatar
Bj Andy Bj Andy ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 14.09.08
Sijainti: Lemi,land of red potatoes
Viestit: 6.255
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja JF Näytä viesti
Aiemmassa kuvassa on todennäköisesti 13B-T:n pakosarja. Ostin itse sellaisen alkukesästä, tuli Japanista Toyotan tiskin kautta tilaamalla ja hintaa sille jäi alle 300 euroa. Voin katsella jos varaosanumero löytyisi hallilta, muistelisin että pahvilaatikko on vielä tallessa.

Muista harkita pakokaasun lämpömittaria mukaan asennukseen, anturi mieluiten ennen turboa (kaasu jäähtyy helposti 100 astetta turbiinin läpi kulkiessaan). Ilmeisesti järkevä raja-arvo olisi noin 650 astetta, joka alkaa olla alumiinin sulamislämpötilan korvilla, etenkin kun B:ssä ei ole männänhelmojen öljyruiskuja kuten 3B:ssä.
Hö eipäs tuo ole itelle tullu mieleen.Mikäs turbon laippa tuossa 13 b-t :n satsissa on???
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Flektin anturin asteluvun valintaa Krisse Tekniikka & Jutustelu 7 26.07.2010 17:47
Hiace LJ HiLux perä?Auttakkee tomikoo Tekniikka & Jutustelu 11 27.04.2010 17:39
Kertokaas LäJä-gurut jpl Tekniikka & Jutustelu 10 26.01.2005 18:53
LA gurut huom ! pee Tekniikka & Jutustelu 3 21.09.2004 07:11
O: Lj:n ahtimen osia Jeeper O/M/V Muut 0 31.01.2004 13:06


Sivu luotu: 08:09 (GMT +2).