![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#26
|
|||
|
|||
![]()
Nostellaan vanhaa ketjua.
Hiluxin/Taron lava on mätä ja tarkoitus tehdä flatbed-tyyppinen ratkaisu tilalle. Kävin konttorilla (Hämeenlinna/Tiiriö) arvuuttelemassa ehtoja hommalle. -Lavan pituus pitää säilyä otteen mukaisena, koska auto on pakettiauto. -Lavassa pitää olla laidat -Lavassa pitää olla kiinnityspisteet tavaroille -Lokasuojan kourumaisuus pitää toteutua. -Leveyttä ei ole määritelty, mutta pinta-ala vaatimus ilmeisesti on. -Peilien leveyttä ei saa ylitää (ihan kuin tekisi mieli) Hauskin asia noista on nuo laidat. Niille ei ole mitään mittaa mutta ne PITÄÄ olla. Takaluukku PITÄÄ olla, mikään verkkoviritys ei käy. Tän hetken suunnitelma on lava noin 15mm laidoilla ja saman korkuisella takaluukulla. Pakko kuitenkin tehdä suunnitelma B noiden laitojen varalle. Kuulemma putki riittää. Ei tarvitse olla umpinainen, mutta mitään minimikorkeutta ei ole määrätty. Ei hyvä. Onko kenelläkään mitattuna -89 Hiluxin (pitkä hytti) lavan kiinnityspisteiden sijaintia? Pyörän edessä on kaksi kummallakin puolella ja pyörän takana kaksi kummallakin puolella. Kaikkein takimmaiset ovat kapeammalla kuin muut. Korkeus näyttäisi olevan sama kaikilla. Kuva olisi kiva - mitatkin riittäisi. (täähän on kuin senssi-ilmoitus) -Jussi-
__________________
---sitä saa mitä tilaa--- |
#27
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
T: TSL |
#28
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#29
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tuo "taikka vaihtoehtoisesti niitä edellytyksiä..." taitaa kuitenkin pelastaa autoverolta. Vielä kun konttorillakin muistaisivat. -Jussi-
__________________
---sitä saa mitä tilaa--- |
#30
|
||||
|
||||
![]()
Itse kävin kysymässä vanhaan takaveto king cabiin lavan pykäliä. Niin sanoi, että 195cm (vanha laki) ja minimi 2,25m2. Ja jos tekee tasaisen. Niin Pitiköhän olla määrää x sidota lenkkejä. Eli ei ollut reuna pakkoa.
|
#31
|
||||
|
||||
![]()
Mä taas kävin alkuvuodesta konttorilla kyselemässä lavan vaihdosta vanhaan isuzuun;
silloin inssi sanoi että ainoa vaatimus on 175cm lavan pituus. |
#32
|
||||
|
||||
![]()
Arpajaiset taas menossa?
![]() ![]() Pari kommenttia: -kaikkiin autoverolain 23§:n mukaisiin pakuihin riittää 1,75 m pitkä tai vaihtoehtoisesti 2,25 m2 lava -lavalla ei tarvitse olla laitoja, jos ei laitoja, sidontapisteet oltava koska liikenneturvallisuutta heikentäviä muutoksia ei saa tehdä -takaluukun pakollisuudesta ei laissa ole myöskään mitään mainintaa, mutta jos ei ole, niin taas kiinnityspisteet oltava ettei liikenneturvallisuus heikkene. Asiallisen kestävä/asiallisesti kiinnitetty verkko mielestäni on hyväksyttävä. -jos rekisteriotteen tiedot muuttuvat -> muutoskatsastus http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/751EF...0/ATT42007.pdf |
#33
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
#34
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuollainen jännä lisäys oli tuossa Matin linkissä. Hieman taas jää varaa tulkintoihin ja omavaltaisuuksiin viranomaisten puolelta: Lainaus:
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#35
|
|||
|
|||
![]()
"Autoverolain 77 §:n mukaan autosta voidaan kuitenkin periä täysi autovero, jos ajoneuvo on katsottava rakennetun tai muutetun verosta välttymisen tarkoituksessa siten, että se rakenteeltaan ja ominaisuuksiltaan poikkeaa asianomaiseen ajoneuvojen luokkaan kuuluvien ajoneuvojen tavanomaisista ominaisuuksista."
Hö. Toihan puree sitten samantien. Hiluxin lavastahan tulee käyttökelpoinen, eli se poikkeaa tavanomaisista ominaisuuksista. ![]() -Jussi-
__________________
---sitä saa mitä tilaa--- |
#36
|
||||
|
||||
![]()
Tuolta löyty yksi toteutusmalli:
http://forums.offipalsta.com/showthr...995#post497995 |
#37
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tää voi olla hiusten halkomista mutta veroasioissa kai pitääkin. Mulle annettiin ymmärtää konttorilla, et lavan korotus reunat ei saa muuttaa lavan mittoja ja pitää olla "pika irroitettavat"(? ei saa hitsata? vai onko pultitkin liian hitaita?). Tossa "toteutusmallissa" varmaan "pikairroitettavuus" toteutuu. Mutta lavan mitat taitaa muuttua koska laidat kääntyvät sisäänpäin. eli lavan mitta alkuperäisessä on eri mitta kuin pressuaukossa. ?Tarviiko lavan reunakorotukset katsastaa? Kun/Jos ei, nii saako konttorilta kuitenkin merkinnän paperiin ettei polliisi keksi omia tulkintoja tien päällä. http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2...a%5d=1450/2006 Onko tolla "pienehköllä lukittavalla työkalulaatikolla" jotkin maximi mitat?
__________________
RR L322 EX-RRC EX-LR 110 HCPU FF stw S 580JJET-A1 |
#38
|
||||
|
||||
![]()
__________________
RR L322 EX-RRC EX-LR 110 HCPU FF stw S 580JJET-A1 |
#39
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja tällasessa tietysti täysi autovero ja täysi dieselvero. Lainaus:
|
#40
|
||||
|
||||
![]()
mulla chevyssä sellanen sport truckin lavapeite. ihan helvetin hyvä. todellakin on sellaset alukiskot lavan reunojen päällä, minkä väliin laitetaan sellaset väli reevat jotka pitää pressun siististi jämäkkänä. pressu tulee kiinni taas ihan neppareilla.
|
#41
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
http://www.ake.fi/ake/verotus/ajoneu...uvoverotus.htm http://www.vero.fi/?article=3651&dom...7&language=FIN Empä arvannut kun myyjä hehkuttaa vain pakettiautona(kas kun ei mainosta täyttä dieselveroa ![]() Olikos tässä kuitenkin alkuperäinen takapenkki vai joku tilapäislauta.
__________________
RR L322 EX-RRC EX-LR 110 HCPU FF stw S 580JJET-A1 |
#42
|
||||
|
||||
![]()
Oma sohva. Ja tällä keksinnöllä ei saa ajaa yli 80 km/h (ei kuskin airbagia+abseja), tarra pitäisi olla takaluukussa. Näyttääpi puuttuvan.
|
#43
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Elis.. Päteekö tuo 1,75m/2,25m2 nyt sitten myös vanhempiin laviskoihin, vaikka esimerkkinä -88 hilux jossa on pitäny olla se 1,85m lavanpituus ennen? Tai paremmin kysyttynä, onko esimerkin -88 hilux autoverolain 23§ mukainen paku? Nimimerkillä suunnittelee flatbediä autoon jota ei ees vielä omista ![]() |
#44
|
|||
|
|||
![]() Tekasin hiluksiin lavapressun alle kuvanmukaisella periaatteella kehikon, jossa on neljä poikittaista putkea ja niiden välissä yhdysputket. Kehikko ei ole kiinni autossa/pressussa vaan se on pelkästään pitämässä pressua ryhdissään, ettei sihen kerry vettä tahi lunta ja on kasattu pulttiliitoksin eli on purettavissa... mitähän se katastusmies/polliisi/tullimies sanoo tommosesta kun näkee tienpäällä? jos tuosta kuvasta nyt ymmärtää ajatuksen.... eli musta neliö on lava ja siniset viivat merkkaa sitä kehikkoa... |
#45
|
||||
|
||||
![]()
Asiaa sivuten..
Kun olisi noita komeita lasikuituisia kovakatteita olemassa, himottas sellainen mutta kun tokihan tiedän että autoveroa siitä pasahtaa maksuun samantein kun tuollaisen lasikuitukuupan pressukatoksen/kämpperin tilalle ruuvaa. Mutta!! Voisko sitä kiertää niin että puuhaa tommosen lasikuitukopan mutta leikkaa vaikka kuviosahalla neliön reiän kattoon ja kattaa sen tiukalle pingotetulla pressulla, silloinhan se ei olis "kovakattoinen tavaratilaa rajoittava" ratkaisu.. ? Pitänee joskus käydä ko idean kanssa konttorilla utelemassa... |
#46
|
||||
|
||||
![]()
Siis juurikin niinkuin näin? http://forums.offipalsta.com/showthr...995#post497995
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O:Suzuki carry pick up tai Daihatsu hi jet pick up | hena | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 14.02.2008 19:56 |
hilux lavapeite | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 14.11.2007 17:02 | |
MYYTY: Lavapeite (hilux LN65) h:50€ | Reetu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 09.09.2007 10:02 |
M: HJ 60 -83 pick up | O/M/V Muut | 2 | 22.06.2005 11:46 | |
O: 4x4 pick-up | O/M/V Muut | 0 | 09.12.2003 22:42 |