Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 19.01.2010, 21:56
Marcus78:n Avatar
Marcus78 Marcus78 ei ole kirjautuneena
Konkari
 
Rekisteröitynyt: 15.11.05
Sijainti: Kalanti, Finland.
Viestit: 576
Perusasetus

Vielä on maalit ainaki pysyny ja paikoillaan se on ollu nyt vajaa vuoden ja oon kummiski autoo ja katetta säännöllisesti pessy.
Painepesurilla en ole lavakatteen ikkunoihin + tiivisteihin päästäny, varmaan jotain omaa älliä.=D
Yks läpivienti kumi, mikä menee lasisesta takaluukusta katteeseen ja jossa kulkee lisäjarru valon johdot, niin on aika heikkoa laatua. Ei sinäänsä näy mihinkään eikä vaikuta oikeen mihinkään mutta aika raiskatun näkönen on.

Mitään suurta ongelmaa ei mulla ole tuon kanssa ollu.
Sanotaan näin että hinta/laatu suhde on ollu kohillaan.
Transpointti toi pihaan.=)

Huolto-autoks laittamisessa ei mitään ihmeellistä ollu ja ei tartte laittaa 80kmh lätkää.Saa ajella 100kmh
Joitain työkaluja heittelin kyytiin ja painoks tuli katteen kans muistaakseni n.2000kg.

__________________
-Pieru on paskan postimies-


www.jumissa.com

Viimeksi muokannut Marcus78 : 19.01.2010 22:11 Perustelu: huolto-auto juttu lisätty
Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 19.01.2010, 23:05
Rompe1:n Avatar
Rompe1 Rompe1 ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 04.12.08
Sijainti: Metsämaa
Viestit: 5.006
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Marcus78 Näytä viesti
Vielä on maalit ainaki pysyny ja paikoillaan se on ollu nyt vajaa vuoden ja oon kummiski autoo ja katetta säännöllisesti pessy.
Painepesurilla en ole lavakatteen ikkunoihin + tiivisteihin päästäny, varmaan jotain omaa älliä.=D
Yks läpivienti kumi, mikä menee lasisesta takaluukusta katteeseen ja jossa kulkee lisäjarru valon johdot, niin on aika heikkoa laatua. Ei sinäänsä näy mihinkään eikä vaikuta oikeen mihinkään mutta aika raiskatun näkönen on.

Mitään suurta ongelmaa ei mulla ole tuon kanssa ollu.
Sanotaan näin että hinta/laatu suhde on ollu kohillaan.
Transpointti toi pihaan.=)

Huolto-autoks laittamisessa ei mitään ihmeellistä ollu ja ei tartte laittaa 80kmh lätkää.Saa ajella 100kmh
Joitain työkaluja heittelin kyytiin ja painoks tuli katteen kans muistaakseni n.2000kg.

Joo, todella siisti on toi Marcuksen auto, muuta en voi kun kehua. Jos itelle oisin hankkimassa, niin ehdottomasti tuollasen...
__________________
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy
" Si vis pacem, para bellum..."
Rahalla saa, ja maasturilla pääsee...
Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!!
Mitäs tähän sanois Honda-mies???
Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa
Jokivarren VPK
www.facebook.com/junnupaloautot
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 19.01.2010, 23:47
HeikkiH:n Avatar
HeikkiH HeikkiH ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 14.01.03
Sijainti: Lappeenranta
Viestit: 3.614
Perusasetus

Rapakon takaa saa noit peitteitä vaikka kuin, esimerkiksi extang:lla on useampaa mallia http://extang.com/ Se, että löytyykö Rangeriin onkin toinen juttu.

Lisää kuukkelilla haulla "tonneau cover".
__________________
Montenegro Offroad Club #21

Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 20.01.2010, 07:04
AnttiH:n Avatar
AnttiH AnttiH ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 22.01.06
Sijainti: Loppi, Finland.
Viestit: 242
Perusasetus

Parolan teltassa oon itse yhden pressun teettäny. Edullinen ja jämäkkä pressu, sekä hyvä palvelu.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 20.01.2010, 11:59
JiiPee JiiPee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 13.08.03
Sijainti: Janakkala
Viestit: 6.384
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja AnttiH Näytä viesti
Parolan teltassa oon itse yhden pressun teettäny. Edullinen ja jämäkkä pressu, sekä hyvä palvelu.
Kaikki yllä oleva pitää paikkansa. Nyt on jo sen verran kokemusta Eskon tekemän lavapeiton kestostakin, että voi sanoa.

Peitto on ollut 10 vuotta auton päällä, eikä ole sinä aikana autoa tallissa tai muutenkaan varta vasten varjossa pidetty kuin muutaman hassun päivän ajan. Kaikki saumat on edelleen ehjät, mutta pressun materiaali alkaa jo kovettumaan auringon vaikutuksesta, joten jäykkyys on lisääntynyt. Vielä on kuitenkin kestänyt taittaa pakkasella tiukastikin peittoa avatessa. Loppu häämöttää kuitenkin väkisin, ei voi mitään. Esko käyttää reunoissa kuumasaumattuja vahvikkeita. Saumaus on tehty niin hyvin, että mistään ei ole kerrokset lähteneet toisistaan irti.

Yksi ylimääräinen reikä peitossa on, kun sen itse vahingossa romuraudalla vuosi sitten pistin, siinä on roudarinteippi paikkana. Reunan kuminauha on alkuperäinen, tosin se kului yhden kaidekoukun kodalta sen verran ohueksi, että laitoin kuminauhan poikki, päät muutaman sentin limittäin ja vedin kahdella isolla nippusiteellä päät toisiinsa kiinni.

Haen Eskolta seuraavankin peiton.
__________________
Jukka
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 31.03.2010, 23:10
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Ford Ranger Pick-Up Super Cab XL 2.5 TDCi 4x4


Itse aion siirtää lavan takaisin omalle paikalleen ja poistaa kaaren ( siirretty 50mm taakse päin)sekä poistaa jatkopalan lavan takalaidasta (35mm)
Sitten tilaan virosta kovan lavakatteen sekä lisätä sen työkalupakin lavalle.
Sitten vien rangerin muutoskatsatukseen huoltoautoksi.
Olen sitä mieltä ja toivottavasti oikeassa, voitte oiaista jos olen väärässä...
Nykyisin voimassa olevan autoverolain 23§ mukaan lavan pituus 1,75m täyttyy joten painetta sen suhteen ei ole saada mätkyjä sen takia että autoni ei täytä niitä autoverolain 23§ mukaisia pakettiauton lavan minimi ehtoja.
No kovan katteen suhteen korkeus 1,30m ei täyty joten Rangeri on muutoskatsastettava huoltoautoksi.
Olenko päätelmissäni oikeassa??

T Timo
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 01.04.2010, 19:51
hiski hiski ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 24.10.06
Sijainti: Lahti, .
Viestit: 187
Perusasetus

Se pituusvaatimus menee kuitenkin sen ensirekisteröintihetken määräysten mukaan, eli 1.75m ei riitä. Tämä siis jos et saa huoltoautoksi ja rupeavat kettuilemaan lyhennyksestä, kantsiis käydä ensin etsimässä asialle suopea konttori ja muuttaa vasta sitten.

Ai niin, sellanen porsaanreikä vois olla että tekis lavakatteen jossa laidat on jäykät, mutta katto pressusta, joku jutteli että tällänen täyttäis määräykset. Pitäis lukea lakitekstit että onnistuuko vai ei.

Viimeksi muokannut hiski : 01.04.2010 19:54
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 02.09.2010, 14:34
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Itse aion siirtää lavan takaisin omalle paikalleen ja poistaa kaaren ( siirretty 50mm taakse päin)sekä poistaa jatkopalan lavan takalaidasta (35mm)
Sitten tilaan virosta kovan lavakatteen sekä lisätä sen työkalupakin lavalle.
Sitten vien rangerin muutoskatsatukseen huoltoautoksi.
Olen sitä mieltä ja toivottavasti oikeassa, voitte oiaista jos olen väärässä...
Nykyisin voimassa olevan autoverolain 23§ mukaan lavan pituus 1,75m täyttyy joten painetta sen suhteen ei ole saada mätkyjä sen takia että autoni ei täytä niitä autoverolain 23§ mukaisia pakettiauton lavan minimi ehtoja.
No kovan katteen suhteen korkeus 1,30m ei täyty joten Rangeri on muutoskatsastettava huoltoautoksi.
Olenko päätelmissäni oikeassa??

T Timo
Terve. Tein rangeriin tuon lavan siirto hommelin mutta jatkopalan(35mm) jätin perään kiinni. Ei ruvennu setäinsinööri mittailemaan lavaa kun käytin köyhien kohtauspaikalla eli konttorilla. Ainut marina tuli liian leveistä renkaista(3mm). Siitäkin selvisi onneksi rahalla, eli muutoskatsastuksella... Ja renkaathan on vain kokoa 31x10.5x15.

T: TSL
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 02.09.2010, 18:51
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.072
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Itse aion siirtää lavan takaisin omalle paikalleen ja poistaa kaaren ( siirretty 50mm taakse päin)sekä poistaa jatkopalan lavan takalaidasta (35mm)
Sitten tilaan virosta kovan lavakatteen sekä lisätä sen työkalupakin lavalle.
Sitten vien rangerin muutoskatsatukseen huoltoautoksi.
Olen sitä mieltä ja toivottavasti oikeassa, voitte oiaista jos olen väärässä...
Nykyisin voimassa olevan autoverolain 23§ mukaan lavan pituus 1,75m täyttyy joten painetta sen suhteen ei ole saada mätkyjä sen takia että autoni ei täytä niitä autoverolain 23§ mukaisia pakettiauton lavan minimi ehtoja.
No kovan katteen suhteen korkeus 1,30m ei täyty joten Rangeri on muutoskatsastettava huoltoautoksi.
Olenko päätelmissäni oikeassa??

T Timo
Myöhäinen kommentti, mutta juuri näin, täyttä asiaa oikein ymmärrettynä.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
O:Suzuki carry pick up tai Daihatsu hi jet pick up hena O/M/V Ajoneuvot 1 14.02.2008 19:56
hilux lavapeite O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 14.11.2007 17:02
MYYTY: Lavapeite (hilux LN65) h:50€ Reetu O/M/V Varaosat ja tarvikkeet 0 09.09.2007 10:02
M: HJ 60 -83 pick up O/M/V Muut 2 22.06.2005 11:46
O: 4x4 pick-up O/M/V Muut 0 09.12.2003 22:42


Sivu luotu: 04:17 (GMT +2).