![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
||||
|
||||
![]() Vielä on maalit ainaki pysyny ja paikoillaan se on ollu nyt vajaa vuoden ja oon kummiski autoo ja katetta säännöllisesti pessy. Painepesurilla en ole lavakatteen ikkunoihin + tiivisteihin päästäny, varmaan jotain omaa älliä.=D Yks läpivienti kumi, mikä menee lasisesta takaluukusta katteeseen ja jossa kulkee lisäjarru valon johdot, niin on aika heikkoa laatua. Ei sinäänsä näy mihinkään eikä vaikuta oikeen mihinkään mutta aika raiskatun näkönen on. Mitään suurta ongelmaa ei mulla ole tuon kanssa ollu. Sanotaan näin että hinta/laatu suhde on ollu kohillaan. Transpointti toi pihaan.=) Huolto-autoks laittamisessa ei mitään ihmeellistä ollu ja ei tartte laittaa 80kmh lätkää.Saa ajella 100kmh Joitain työkaluja heittelin kyytiin ja painoks tuli katteen kans muistaakseni n.2000kg.
Viimeksi muokannut Marcus78 : 19.01.2010 22:11 Perustelu: huolto-auto juttu lisätty |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Joo, todella siisti on toi Marcuksen auto, muuta en voi kun kehua. Jos itelle oisin hankkimassa, niin ehdottomasti tuollasen...
Kolmas elämä menossa, ja vauhti vaan kiihtyy ![]() " Si vis pacem, para bellum..." Rahalla saa, ja maasturilla pääsee... ![]() Kaikki mikä tulee idästä, otetaan vastaan tasajyvän kanssa...!!! Mitäs tähän sanois Honda-mies??? Mulla on Mese, ja se viihtyy talven tallissa ![]() Jokivarren VPK www.facebook.com/junnupaloautot |
|
||||
|
||||
![]()
Rapakon takaa saa noit peitteitä vaikka kuin, esimerkiksi extang:lla on useampaa mallia http://extang.com/ Se, että löytyykö Rangeriin onkin toinen juttu.
Lisää kuukkelilla haulla "tonneau cover".
Montenegro Offroad Club #21 Dodge Ram '95, Jeep ZJ '96 |
|
||||
|
||||
![]()
Parolan teltassa oon itse yhden pressun teettäny. Edullinen ja jämäkkä pressu, sekä hyvä palvelu.
|
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Peitto on ollut 10 vuotta auton päällä, eikä ole sinä aikana autoa tallissa tai muutenkaan varta vasten varjossa pidetty kuin muutaman hassun päivän ajan. Kaikki saumat on edelleen ehjät, mutta pressun materiaali alkaa jo kovettumaan auringon vaikutuksesta, joten jäykkyys on lisääntynyt. Vielä on kuitenkin kestänyt taittaa pakkasella tiukastikin peittoa avatessa. Loppu häämöttää kuitenkin väkisin, ei voi mitään. Esko käyttää reunoissa kuumasaumattuja vahvikkeita. Saumaus on tehty niin hyvin, että mistään ei ole kerrokset lähteneet toisistaan irti. Yksi ylimääräinen reikä peitossa on, kun sen itse vahingossa romuraudalla vuosi sitten pistin, siinä on roudarinteippi paikkana. Reunan kuminauha on alkuperäinen, tosin se kului yhden kaidekoukun kodalta sen verran ohueksi, että laitoin kuminauhan poikki, päät muutaman sentin limittäin ja vedin kahdella isolla nippusiteellä päät toisiinsa kiinni. Haen Eskolta seuraavankin peiton.
|
|||
|
|||
![]() Ford Ranger Pick-Up Super Cab XL 2.5 TDCi 4x4
Itse aion siirtää lavan takaisin omalle paikalleen ja poistaa kaaren ( siirretty 50mm taakse päin)sekä poistaa jatkopalan lavan takalaidasta (35mm)
Sitten tilaan virosta kovan lavakatteen sekä lisätä sen työkalupakin lavalle. Sitten vien rangerin muutoskatsatukseen huoltoautoksi. Olen sitä mieltä ja toivottavasti oikeassa, voitte oiaista jos olen väärässä... Nykyisin voimassa olevan autoverolain 23§ mukaan lavan pituus 1,75m täyttyy joten painetta sen suhteen ei ole saada mätkyjä sen takia että autoni ei täytä niitä autoverolain 23§ mukaisia pakettiauton lavan minimi ehtoja. No kovan katteen suhteen korkeus 1,30m ei täyty joten Rangeri on muutoskatsastettava huoltoautoksi. Olenko päätelmissäni oikeassa?? T Timo |
|
|||
|
|||
![]()
Se pituusvaatimus menee kuitenkin sen ensirekisteröintihetken määräysten mukaan, eli 1.75m ei riitä. Tämä siis jos et saa huoltoautoksi ja rupeavat kettuilemaan lyhennyksestä, kantsiis käydä ensin etsimässä asialle suopea konttori ja muuttaa vasta sitten.
Ai niin, sellanen porsaanreikä vois olla että tekis lavakatteen jossa laidat on jäykät, mutta katto pressusta, joku jutteli että tällänen täyttäis määräykset. Pitäis lukea lakitekstit että onnistuuko vai ei. Viimeksi muokannut hiski : 01.04.2010 19:54 |
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
T: TSL |
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O:Suzuki carry pick up tai Daihatsu hi jet pick up | hena | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 14.02.2008 19:56 |
hilux lavapeite | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 14.11.2007 17:02 | |
MYYTY: Lavapeite (hilux LN65) h:50€ | Reetu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 09.09.2007 10:02 |
M: HJ 60 -83 pick up | O/M/V Muut | 2 | 22.06.2005 11:46 | |
O: 4x4 pick-up | O/M/V Muut | 0 | 09.12.2003 22:42 |