![]() |
![]() |
|
Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Itse kävin kysymässä vanhaan takaveto king cabiin lavan pykäliä. Niin sanoi, että 195cm (vanha laki) ja minimi 2,25m2. Ja jos tekee tasaisen. Niin Pitiköhän olla määrää x sidota lenkkejä. Eli ei ollut reuna pakkoa.
|
#2
|
||||
|
||||
![]()
Mä taas kävin alkuvuodesta konttorilla kyselemässä lavan vaihdosta vanhaan isuzuun;
silloin inssi sanoi että ainoa vaatimus on 175cm lavan pituus. |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Arpajaiset taas menossa?
![]() ![]() Pari kommenttia: -kaikkiin autoverolain 23§:n mukaisiin pakuihin riittää 1,75 m pitkä tai vaihtoehtoisesti 2,25 m2 lava -lavalla ei tarvitse olla laitoja, jos ei laitoja, sidontapisteet oltava koska liikenneturvallisuutta heikentäviä muutoksia ei saa tehdä -takaluukun pakollisuudesta ei laissa ole myöskään mitään mainintaa, mutta jos ei ole, niin taas kiinnityspisteet oltava ettei liikenneturvallisuus heikkene. Asiallisen kestävä/asiallisesti kiinnitetty verkko mielestäni on hyväksyttävä. -jos rekisteriotteen tiedot muuttuvat -> muutoskatsastus http://www.ake.fi/NR/rdonlyres/751EF...0/ATT42007.pdf |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() Elis.. Päteekö tuo 1,75m/2,25m2 nyt sitten myös vanhempiin laviskoihin, vaikka esimerkkinä -88 hilux jossa on pitäny olla se 1,85m lavanpituus ennen? Tai paremmin kysyttynä, onko esimerkin -88 hilux autoverolain 23§ mukainen paku? Nimimerkillä suunnittelee flatbediä autoon jota ei ees vielä omista ![]() |
#5
|
|||
|
|||
![]() Tekasin hiluksiin lavapressun alle kuvanmukaisella periaatteella kehikon, jossa on neljä poikittaista putkea ja niiden välissä yhdysputket. Kehikko ei ole kiinni autossa/pressussa vaan se on pelkästään pitämässä pressua ryhdissään, ettei sihen kerry vettä tahi lunta ja on kasattu pulttiliitoksin eli on purettavissa... mitähän se katastusmies/polliisi/tullimies sanoo tommosesta kun näkee tienpäällä? jos tuosta kuvasta nyt ymmärtää ajatuksen.... eli musta neliö on lava ja siniset viivat merkkaa sitä kehikkoa... |
#6
|
||||
|
||||
![]()
Asiaa sivuten..
Kun olisi noita komeita lasikuituisia kovakatteita olemassa, himottas sellainen mutta kun tokihan tiedän että autoveroa siitä pasahtaa maksuun samantein kun tuollaisen lasikuitukuupan pressukatoksen/kämpperin tilalle ruuvaa. Mutta!! Voisko sitä kiertää niin että puuhaa tommosen lasikuitukopan mutta leikkaa vaikka kuviosahalla neliön reiän kattoon ja kattaa sen tiukalle pingotetulla pressulla, silloinhan se ei olis "kovakattoinen tavaratilaa rajoittava" ratkaisu.. ? Pitänee joskus käydä ko idean kanssa konttorilla utelemassa... |
#7
|
||||
|
||||
![]()
Siis juurikin niinkuin näin? http://forums.offipalsta.com/showthr...995#post497995
|
#8
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tuollainen jännä lisäys oli tuossa Matin linkissä. Hieman taas jää varaa tulkintoihin ja omavaltaisuuksiin viranomaisten puolelta: Lainaus:
__________________
-Jyrki- Tietä käyden tien on vanki
Vapaa on vain umpihanki (A.H.) |
#9
|
|||
|
|||
![]()
"Autoverolain 77 §:n mukaan autosta voidaan kuitenkin periä täysi autovero, jos ajoneuvo on katsottava rakennetun tai muutetun verosta välttymisen tarkoituksessa siten, että se rakenteeltaan ja ominaisuuksiltaan poikkeaa asianomaiseen ajoneuvojen luokkaan kuuluvien ajoneuvojen tavanomaisista ominaisuuksista."
Hö. Toihan puree sitten samantien. Hiluxin lavastahan tulee käyttökelpoinen, eli se poikkeaa tavanomaisista ominaisuuksista. ![]() -Jussi-
__________________
---sitä saa mitä tilaa--- |
#10
|
||||
|
||||
![]()
Tuolta löyty yksi toteutusmalli:
http://forums.offipalsta.com/showthr...995#post497995 |
#11
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Tää voi olla hiusten halkomista mutta veroasioissa kai pitääkin. Mulle annettiin ymmärtää konttorilla, et lavan korotus reunat ei saa muuttaa lavan mittoja ja pitää olla "pika irroitettavat"(? ei saa hitsata? vai onko pultitkin liian hitaita?). Tossa "toteutusmallissa" varmaan "pikairroitettavuus" toteutuu. Mutta lavan mitat taitaa muuttua koska laidat kääntyvät sisäänpäin. eli lavan mitta alkuperäisessä on eri mitta kuin pressuaukossa. ?Tarviiko lavan reunakorotukset katsastaa? Kun/Jos ei, nii saako konttorilta kuitenkin merkinnän paperiin ettei polliisi keksi omia tulkintoja tien päällä. http://www.finlex.fi/fi/laki/alkup/2...a%5d=1450/2006 Onko tolla "pienehköllä lukittavalla työkalulaatikolla" jotkin maximi mitat?
__________________
RR L322 EX-RRC EX-LR 110 HCPU FF stw S 580JJET-A1 |
#12
|
||||
|
||||
![]()
__________________
RR L322 EX-RRC EX-LR 110 HCPU FF stw S 580JJET-A1 |
#13
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ja tällasessa tietysti täysi autovero ja täysi dieselvero. Lainaus:
|
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
O:Suzuki carry pick up tai Daihatsu hi jet pick up | hena | O/M/V Ajoneuvot | 1 | 14.02.2008 19:56 |
hilux lavapeite | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 14.11.2007 17:02 | |
MYYTY: Lavapeite (hilux LN65) h:50€ | Reetu | O/M/V Varaosat ja tarvikkeet | 0 | 09.09.2007 10:02 |
M: HJ 60 -83 pick up | O/M/V Muut | 2 | 22.06.2005 11:46 | |
O: 4x4 pick-up | O/M/V Muut | 0 | 09.12.2003 22:42 |