Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Maasturiprojektit
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 21.04.2010, 21:38
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
No hyvä valmis settikin olisi tiedossa, mutta sillä on aika paljon hintaa.. Treksillä/ T&T Customsilla on pitkillä ristikkäisillä tukivarsilla oleva takapään nelilinkki + siihen kaikki tarvittavat kiinnikkeet. Mutta en ajatellut sellaista ottaa kokonaan, hintaa tosiaan on aika paljon.

Mutta Treksiltä tilaan pekät takatukivarret, katotaan nyt missä vaiheessa. Materiaalina alatukivarret 2" x .330" DOM, ylätukivarret 1.5" x .0180 DOM, ja itse teen sitten kiinnikkeet akseliin ja koriin. Mulla on jo laskelmat tehty 4link calculator taulukkoon mihin tukivarsien kiinnikkeet pitää tehdä; ainakin paperilla on toimivan oloinen alusta

Tässä olisi topikki missä kyselin tuosta katulaillisuudesta ja on parit kuvat miltä tuo koko paketti näyttäisi. Samat etuvarret on kuvissa kuin mulla.

Jouset on siis OME:n tekemät TJ:n takavieterit 2" korottavana, pitäisi korottaa XJ:tä 3" tai himpun yli.
Paas Timppa laskemat jakoon noista varsien pituuksista ja kiinnityspaikoista. En oikein usko että olisi mitään ongelmaa leimata tollaista jousitusrakennetta. Pitäis vaan saada Treksiltä asennusohje tai muu vastaava paperi, jossa kerrotaan setin olevan suunniteltu just XJiihin. Tekishän tollaiset varret sitten vaikka itsekin.


Ootko muuten miettinyt paljon toi siun kinneri tulee painamaan kaikkine vahvikkeineen?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 05.05.2010, 13:34
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Pitää kattoa paljonko tulee painamaan, mutta on sitä yritetty myös keventää kaikkialta mahdollisuuksien mukaan. Edellinen painoi 31" leimakumeilla leimapaikan vaa'an mukaan 1820kg jos en väärin muista. Ei tästä ihan kauhean paljon painavampi pitäisi tulla, kun on kuitenkin siletä täältä otettu ylimääräistä rautaa pois.

Tässä olis vähän valmistautumista takapään nelillinkin asennukseen, tuo tulee toimimaan ylempien tukivarsien korin pään kiinnikkeen tukena. Vaatii kyllä vielä reilusti muokkausta ja sopivia vahvikkeita. Ei ole mm. vielä lattiaa hitsattu kiinni koska siitä lähtee paloja pois, tuo palkki täytyy loveta ja hitsata siihen sitten ne varsinaiset kiinnikkeet, yms. yms..

Etupenkin takapään kohdalle tulee vastaava, mihin sitten alemmat tukivarret kiinnittyy.






Penkkikin mahtuu vielä hyvin paikalleen:




Tältä näyttää takaapäin (helmapalkin sisällä näkyy kaadettavan istuinosan "akseli"), ei ole vielä lattiaa ja muutamaa muuta kohtaa tehty valmiiksi:

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 05.05.2010, 14:20
Pumba:n Avatar
Pumba Pumba ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 12.04.10
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 157
Smile

Komeen näkönen on vehe !!

Viimeksi muokannut Pumba : 05.05.2010 14:22
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 05.05.2010, 19:37
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Rohkeesti oot leikellyt, vieläkö luukut toimii hitsausten jälkeen? Vähän kauempaa autosta otettu kuva olis kiva, näkis paremmin kokonaisuuden. Hitto kun joku pussihousu saa tuon käsiinsä 50 vuoden päästä, ni on jätkällä pikkasen hommia ennen ku on museokilvissä
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 05.05.2010, 21:19
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Kyllä toimii, ainakin tällä hetkellä. Olen minä autoa tukenut sieltä ja täältä ja tehnyt jäykisteet ja mittaillut sen mukaan että on vielä tolpat ja nurkat yms. omalla paikallaan. Eli ei ihan hirveän pahasti pitäisi olla kori elänyt. Väkisinhän se jonkin millin tuossa nitkahtaa suuntaan tai toiseen, mutta hällä väliä.

Eikä tuo kori itse asiassa ollut ihan suora edes silloin kun auto oli ihan originaalikunnossa. Selkeästi autolla joskus on ajettu nokkakolari, vaikkakaan ei varmaan kovin pahaa sellaista. Etunurkat ei ollut ihan omilla paikoillaan, ja myös kuskin puolen ovi on jonkin verran kiero (ei pidä vettä). Muuten auto on aika suora
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 06.05.2010, 21:47
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.061
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Timo_L Näytä viesti
Pitää kattoa paljonko tulee painamaan, mutta on sitä yritetty myös keventää kaikkialta mahdollisuuksien mukaan. Edellinen painoi 31" leimakumeilla leimapaikan vaa'an mukaan 1820kg jos en väärin muista. Ei tästä ihan kauhean paljon painavampi pitäisi tulla, kun on kuitenkin siletä täältä otettu ylimääräistä rautaa pois.
On melko paljon menny rautaa kiinni, saattaa yllättää. Toiset XJ:t on parisataa kiloa pienemmällä kokonaismassalla kuin toiset, oliskohan ollu vajaasta 2300 kg:sta vajaaseen 2500 kg:aan. Otteessa ei välttämättä ole suurin sallittu oikein. Jos on tuota kahta puolta tonnia hipova massa, niin ei ongelmaa mutta tuolla köykäisemmällä saattaa joutua kohta takapenkin unohtamaan... Katoppas se otteesta tai kilvestä, olikohan se nyt oik.etuoviaukossa vai oikeessa etusisäloksussa tai jossain sielläpäin.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 06.05.2010, 22:20
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Juu, täytyy se vielä käydä ajoneuvovaa'alla ennen leimaamista Jos nyt en väärin muista mitä se b- pilarin läpyskä sanoo, niin on sillä isommalla kokonaismassalla. Täytyy kyllä vielä tarkistaa.

Verrattuna edelliseen tossa ei pitäisi tosiaan kovin paljoa olla painoa enempää; painavat etu- ja takapuskuri on lähteneet, noi putkiversiot on paljon kevyemmät. Tosin turvakaarista tulee vastaavasti kiloja lisää. Jos ei muuten mene leimaan, niin sitten tulee joko 2- tai 4- paikkainen (taakse erillispenkit)..
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 18.05.2010, 14:33
pastirolli pastirolli ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 20.07.07
Sijainti: Kurikka
Viestit: 2.174
Perusasetus

Noh... Joko pian saa uusia kuvia ihmeteltäväksi? Olen lukenut koko topikin jo pariin otteeseen ja nyt tarvitsisi saada jatkoa.
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde-

Yritin epäonnistua. Onnistuin.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 18.05.2010, 22:00
Timo_L:n Avatar
Timo_L Timo_L ei ole kirjautuneena
Legenda
 
Rekisteröitynyt: 26.08.06
Sijainti: Paloheinä, Helsinki
Viestit: 7.442
Perusasetus

Kylläkyllä! Hiljaa hyvä tulee eikä parane hötkyillä noei, tässä on ollut kiireitä viimeaikoina kun oli töitä aika pitkälti 24/7 ja siihen perään vielä naimisiinkin piti ehtiä. Eiköhän tästä taas kohdakkoin pääse autoakin turailemaan. Kesä lähenee ja ajamaan pitäisi päästä!

Pohjan sain jo melkein tehtyä samoin kuin takakaaret. Just kävin appiukolta lainaamassa 8" rälläkän niin saa pari pahempaa paikkaa leikeltyä auki että voi taas paikata lisää. Isoin ongelma on tuo putkentaivutustelineen kiinnityksen heikkous, kapeahko betonimuuri ei kestä vääntöä eikä oikein muuta paikkaa ole mihin voisi kiinnittää. Pitää keksiä edelleen jotain, kun vain tietäisi että mitä.
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 18.05.2010, 23:03
Angelo:n Avatar
Angelo Angelo ei ole kirjautuneena
Konkari+
 
Rekisteröitynyt: 11.05.08
Sijainti: Hyvinkää
Viestit: 670
Perusasetus

Mulla oli hieman samanlaisia ongelmia bendillä kanssa, suurin syy vaan kevyt tallin pöytä ja periksi antava ruuvipenkki. Ratkaisu löytyi pihalta.

Tallin ramppi on tuettu 10cm betoni elementeillä. Kävin tutulla joka pokkasi L mallisia puolen metrin pätkiä 6mm levystä. Niistä hitsasin sopivan U-palkin joka sopi muurin päälle. Siihen vinosti kaksi levynpalaa johon toiseen 16mm reiät ja mutterit hitsaamalla kiinni.

Ainakin vielä on toiminut hyvin.. (huomenna tietysti pettää)
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
SHREK (Cherokee projekti). 454SS Maasturiprojektit 476 12.12.2015 17:26
Myyty KössiKenguru O/M/V Ajoneuvot 3 02.06.2008 08:10
O: halpa XJ cherokee projekti KooPee O/M/V Ajoneuvot 8 29.05.2008 19:43
Projekti Mall Crawler (Jeep Cherokee) Timo_L Maasturiprojektit 89 19.04.2008 10:52
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet O/M/V Muut 5 16.12.2005 21:50


Sivu luotu: 19:36 (GMT +2).