![]() |
![]() |
|
Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Putken taivuttelussa on nyt tauko, saatanan putkuentaivuttimen teline ei vain tahdo pysyä kiinni betonimuurissa mihin alusta on porattu neljällä 12mm pultilla. Betoni murtuu. Harkinnassa on hieman toisentyyppisen taivuttimen osto (JD2 Model3 taivutin + adapteri hydraulisylinterille), alkaa vituttaa tää touhu muuten ![]() No mutta, jotain muuta saanut tehtyä. Ohjaus ja jarrut vaihtuu järeämmiksi, eli siis olkavarret ja jarrut tulee WJ- mallin Grand Cherokeesta. Huomattavasti tehokkaammat tuplamäntäiset jarrut, ohjaus suoraan cross-over tyyppiä, ja raidetangon saa nostettua akseliputken yläpuolelle. Ei ole niin pahasti enää tiellä. Tämän jälkeen pitäisi pysähtyä 35" kumeillakin loistavasti. Tossa olisi olkavarret ja satulan kiinnikkeet puhallettuna & pulverimaalattuna. Pitäisi irrottaa vanhat pallonivelet ja asentaa uudet. Vanhoissa oli väljää vain vajaa sentti! ![]() Bensatankkia nostan ylemmäksi niin, että pohjasta tulee tasainen. Hitsasin uuden kontin lattian 3mm pellistä, lisäksi sisäpuolelle tulee vahikkeita pitkittäin ja poikittain niin oskaltaa tiputtaa kivien yms. päälle jos on tarve. Tankille tulee sitten "hattu" takakontin puolelle, niin on virallisesti eri tilassa kuin matkustamo ja saa siis leimalle. Uusi pohja heppailtuna paikalleen, nyt on pohja aivan tasainen hieman taka-akselin etupuolelta loppuun asti: Sitten takapuskurin tekoa, tästä tulee mallia kiinteä. Turha sitä on irrottaa kun auto on jo muutenkin sen verran reilusti rakennettu. Kiinnike (6mm levyä + 50mm x 100mm x 5mm palkkia) hitsattuna takapään poikkitukeen: Putki heppailtuna kiinni: ..lisää mutkia: Tuota sitten vielä hieman leikellään, liimaillaan ja vahvistellaan sieltä sun täältä. Ideana mahdollisimman kevyt mutta kestävä. Tulee myös lisäämään mukavasti korin vääntöjäykkyyttä kunhan tuo integroidaan kunnolla koriin ja kaariin. Tässä vielä kuva takapuskurista ylävinkkelistä:
|
#2
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Saattaapi olla Suomen eniten rakennettu XJ. Millos neitsyt ajo uudessa kuosissa on tarkoitus suorittaa?
|
#4
|
||||
|
||||
![]()
Jaa-ah.. katotaan nyt. Toive olisi toukokuun puolella, mutta nähtäväksi jää. Eniten harmia tällä hetkellä aiheuttaa tuon taivuttimen telineen jatkuva pettäminen. Tosin ei sen tartte olla "kokonaan valmis" että ajamaan pääsee. Onhan tota jo tullut rakenneltuakin...
Kuhan saisi noi ohjaus- ja jarruosat eteen tilattua ja paikalleen, sekä nuo lokarit & takakontin tehtyä loppuun niin olisi jo voiton puolella. Lehtijousetkin saa vaikka jäädä toistaiseksi siihen asti kunnes saan jenkkilästä ne nelilinkkien varret taakse.. Vieterit on jo olemassa ja iskarit varauksin, sitten ei tarttisi kuin rakentaa koko takapään kiinnikkeet uusiksi ![]() |
#5
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Minkä setin meinaat laittaa taakse? Itellä käynyt mielessä sovittaa ZJ.n Rubicon Express varret taakse. Toisaalta samalla rakentelisi pitkilläkin tukivarsilla, mutta kun ne maksaa hinpun verran enemmän. Jos löydät jonkun hyvän setin, niin kimppatilauskin voisi olla mahdollinen. |
#6
|
||||
|
||||
![]()
No hyvä valmis settikin olisi tiedossa, mutta sillä on aika paljon hintaa.. Treksillä/ T&T Customsilla on pitkillä ristikkäisillä tukivarsilla oleva takapään nelilinkki + siihen kaikki tarvittavat kiinnikkeet. Mutta en ajatellut sellaista ottaa kokonaan, hintaa tosiaan on aika paljon.
Mutta Treksiltä tilaan pekät takatukivarret, katotaan nyt missä vaiheessa. Materiaalina alatukivarret 2" x .330" DOM, ylätukivarret 1.5" x .0180 DOM, ja itse teen sitten kiinnikkeet akseliin ja koriin. Mulla on jo laskelmat tehty 4link calculator taulukkoon mihin tukivarsien kiinnikkeet pitää tehdä; ainakin paperilla on toimivan oloinen alusta ![]() Tässä olisi topikki missä kyselin tuosta katulaillisuudesta ja on parit kuvat miltä tuo koko paketti näyttäisi. Samat etuvarret on kuvissa kuin mulla. Jouset on siis OME:n tekemät TJ:n takavieterit 2" korottavana, pitäisi korottaa XJ:tä 3" tai himpun yli. |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Ootko muuten miettinyt paljon toi siun kinneri tulee painamaan kaikkine vahvikkeineen? |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
SHREK (Cherokee projekti). | 454SS | Maasturiprojektit | 476 | 12.12.2015 17:26 |
Myyty | KössiKenguru | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 02.06.2008 08:10 |
O: halpa XJ cherokee projekti | KooPee | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 29.05.2008 19:43 |
Projekti Mall Crawler (Jeep Cherokee) | Timo_L | Maasturiprojektit | 89 | 19.04.2008 10:52 |
Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 |