![]() |
|
|
|||||||
| Maasturiprojektit Osio on tarkoitettu etenkin pidempiaikaisten projektien seuraamiseen. Tämä on oikea paikka oman auton esittelyyn. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
|
|
#1
|
||||
|
||||
|
No hyvä valmis settikin olisi tiedossa, mutta sillä on aika paljon hintaa.. Treksillä/ T&T Customsilla on pitkillä ristikkäisillä tukivarsilla oleva takapään nelilinkki + siihen kaikki tarvittavat kiinnikkeet. Mutta en ajatellut sellaista ottaa kokonaan, hintaa tosiaan on aika paljon. Mutta Treksiltä tilaan pekät takatukivarret, katotaan nyt missä vaiheessa. Materiaalina alatukivarret 2" x .330" DOM, ylätukivarret 1.5" x .0180 DOM, ja itse teen sitten kiinnikkeet akseliin ja koriin. Mulla on jo laskelmat tehty 4link calculator taulukkoon mihin tukivarsien kiinnikkeet pitää tehdä; ainakin paperilla on toimivan oloinen alusta ![]() Tässä olisi topikki missä kyselin tuosta katulaillisuudesta ja on parit kuvat miltä tuo koko paketti näyttäisi. Samat etuvarret on kuvissa kuin mulla. Jouset on siis OME:n tekemät TJ:n takavieterit 2" korottavana, pitäisi korottaa XJ:tä 3" tai himpun yli.
|
|
#2
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
Ootko muuten miettinyt paljon toi siun kinneri tulee painamaan kaikkine vahvikkeineen? |
|
#3
|
||||
|
||||
|
Pitää kattoa paljonko tulee painamaan, mutta on sitä yritetty myös keventää kaikkialta mahdollisuuksien mukaan. Edellinen painoi 31" leimakumeilla leimapaikan vaa'an mukaan 1820kg jos en väärin muista. Ei tästä ihan kauhean paljon painavampi pitäisi tulla, kun on kuitenkin siletä täältä otettu ylimääräistä rautaa pois.
Tässä olis vähän valmistautumista takapään nelillinkin asennukseen, tuo tulee toimimaan ylempien tukivarsien korin pään kiinnikkeen tukena. Vaatii kyllä vielä reilusti muokkausta ja sopivia vahvikkeita. Ei ole mm. vielä lattiaa hitsattu kiinni koska siitä lähtee paloja pois, tuo palkki täytyy loveta ja hitsata siihen sitten ne varsinaiset kiinnikkeet, yms. yms.. Etupenkin takapään kohdalle tulee vastaava, mihin sitten alemmat tukivarret kiinnittyy. Penkkikin mahtuu vielä hyvin paikalleen: Tältä näyttää takaapäin (helmapalkin sisällä näkyy kaadettavan istuinosan "akseli"), ei ole vielä lattiaa ja muutamaa muuta kohtaa tehty valmiiksi: |
|
#4
|
||||
|
||||
|
Komeen näkönen on vehe !!
Viimeksi muokannut Pumba : 05.05.2010 14:22 |
|
#5
|
||||
|
||||
|
Rohkeesti oot leikellyt, vieläkö luukut toimii hitsausten jälkeen? Vähän kauempaa autosta otettu kuva olis kiva, näkis paremmin kokonaisuuden. Hitto kun joku pussihousu saa tuon käsiinsä 50 vuoden päästä, ni on jätkällä pikkasen hommia ennen ku on museokilvissä
|
|
#6
|
||||
|
||||
|
Kyllä toimii, ainakin tällä hetkellä. Olen minä autoa tukenut sieltä ja täältä ja tehnyt jäykisteet ja mittaillut sen mukaan että on vielä tolpat ja nurkat yms. omalla paikallaan. Eli ei ihan hirveän pahasti pitäisi olla kori elänyt. Väkisinhän se jonkin millin tuossa nitkahtaa suuntaan tai toiseen, mutta hällä väliä.
Eikä tuo kori itse asiassa ollut ihan suora edes silloin kun auto oli ihan originaalikunnossa. Selkeästi autolla joskus on ajettu nokkakolari, vaikkakaan ei varmaan kovin pahaa sellaista. Etunurkat ei ollut ihan omilla paikoillaan, ja myös kuskin puolen ovi on jonkin verran kiero (ei pidä vettä). Muuten auto on aika suora
|
|
#7
|
||||
|
||||
|
Lainaus:
|
|
#8
|
||||
|
||||
|
Juu, täytyy se vielä käydä ajoneuvovaa'alla ennen leimaamista
Jos nyt en väärin muista mitä se b- pilarin läpyskä sanoo, niin on sillä isommalla kokonaismassalla. Täytyy kyllä vielä tarkistaa.Verrattuna edelliseen tossa ei pitäisi tosiaan kovin paljoa olla painoa enempää; painavat etu- ja takapuskuri on lähteneet, noi putkiversiot on paljon kevyemmät. Tosin turvakaarista tulee vastaavasti kiloja lisää. Jos ei muuten mene leimaan, niin sitten tulee joko 2- tai 4- paikkainen (taakse erillispenkit).. |
|
#9
|
|||
|
|||
|
Noh... Joko pian saa uusia kuvia ihmeteltäväksi? Olen lukenut koko topikin jo pariin otteeseen ja nyt tarvitsisi saada jatkoa.
__________________
"Kerran luulin olevani väärässä. Erehdyin." -Oscar Wilde- Yritin epäonnistua. Onnistuin. |
|
#10
|
||||
|
||||
|
Kylläkyllä! Hiljaa hyvä tulee eikä parane hötkyillä
noei, tässä on ollut kiireitä viimeaikoina kun oli töitä aika pitkälti 24/7 ja siihen perään vielä naimisiinkin piti ehtiä. Eiköhän tästä taas kohdakkoin pääse autoakin turailemaan. Kesä lähenee ja ajamaan pitäisi päästä! ![]() Pohjan sain jo melkein tehtyä samoin kuin takakaaret. Just kävin appiukolta lainaamassa 8" rälläkän niin saa pari pahempaa paikkaa leikeltyä auki että voi taas paikata lisää. Isoin ongelma on tuo putkentaivutustelineen kiinnityksen heikkous, kapeahko betonimuuri ei kestä vääntöä eikä oikein muuta paikkaa ole mihin voisi kiinnittää. Pitää keksiä edelleen jotain, kun vain tietäisi että mitä. |
![]() |
| Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
Samanlaisia viestiketjuja
|
||||
| Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
| SHREK (Cherokee projekti). | 454SS | Maasturiprojektit | 476 | 12.12.2015 17:26 |
| Myyty | KössiKenguru | O/M/V Ajoneuvot | 3 | 02.06.2008 08:10 |
| O: halpa XJ cherokee projekti | KooPee | O/M/V Ajoneuvot | 8 | 29.05.2008 19:43 |
| Projekti Mall Crawler (Jeep Cherokee) | Timo_L | Maasturiprojektit | 89 | 19.04.2008 10:52 |
| Ostetaan jeep cherokee/grand cherokee vanteet | O/M/V Muut | 5 | 16.12.2005 21:50 | |