Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tekniikka & Jutustelu
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tekniikka & Jutustelu Yleistä keskustelua maastureihin ja/tai off-roadiin liittyen

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 24.02.2010, 18:53
L-200:n Avatar
L-200 L-200 ei ole kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 28.07.04
Sijainti: Äänekoski, Finland.
Viestit: 2.158
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Rekisteröimätön Näytä viesti
Opetteles POIKA asiat paremmin. Minulla sattuu olemaan M-luokan Henkilöauto/Huoltoauto, ja näitä on ollut jo useita, sekä tiedän monta kenellä on. Ja kyseessä tosiaan YKSITYISHENKILÖ. Autossa on pehmeä takapenkki, ja pieni vero. Nopeusrajoitus 120km/h

Heh, jos en väärin muista niin tuo jota pojittelit on katsastusinssi.....

Mutta poikkeus vahvistanee säännön, minäkin _luulen_ tietäväni sellaisen yksityishenkilön jolla on M1G huoltoauto jossa on pehmeet penkit takana ja pieni kv vero ja ihan on yksityisellä rekisterissä ja ajossa.
Ja on palstalainen jolla tuo on ja olen sen livenä nähnyt.

Tähänkin sopii viisaus, se kellä onni on, se onnen kätkeköön.....

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 24.02.2010, 21:02
Viipo:n Avatar
Viipo Viipo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 06.09.06
Sijainti: Joensuu, .
Viestit: 4.183
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
Heh, jos en väärin muista niin tuo jota pojittelit on katsastusinssi.....
Varmaan juuri siksi :P

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja L-200 Näytä viesti
Tähänkin sopii viisaus, se kellä onni on, se onnen kätkeköön.....
Juu, en menis huutelemaan, jos itellä olis joku konsti leimata diisseliautoja pehmeillä penkeillä pienelle verolle...
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 24.02.2010, 22:47
baxxter:n Avatar
baxxter baxxter ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 10.06.03
Sijainti: PAiMiO, Finland.
Viestit: 4.285
Perusasetus

Eihän sen pitäisi olla mikään salaisuus, jos kaikki on mennyt pykälien mukaan jne.
Onneksi offipalstalla on ahkerat moderaattorit eikä anonyymit huutele, kannattaa vastailla epätietoisten kysymyksiin.
__________________
Harbor Cruisers
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 24.02.2010, 22:58
RIPAX RIPAX on kirjautuneena
Veteraani+++
 
Rekisteröitynyt: 24.04.09
Sijainti: vihti
Viestit: 2.245
Perusasetus

Laki/tulkinta!!


Sit vielä semmonen seikka et joskus kats.inssikin tulkitsee lakia väärin,eli kuten tossa kai jo vihjaistiin ni katsurit joskus antavat laittomia merkintöjä otteeseen. Sillon ei voi vaatia kaikkia katsureita tekemään samoin. Toki voi ottaa lakikirjan kauniiseen käteen ja lukea sieltä. Eli IHAN kaikki on mahdollista ja on TÄYSIN eri asia mikä on laillista.
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 25.02.2010, 08:07
88 88 ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 29.07.06
Sijainti: Lappi TL, .
Viestit: 912
Perusasetus

Onhan niitä 3+3 pakujakin maastureissa, tiedän monia, ei vain enää saa tehtyä.
__________________
Pitikö se sinne nyt ajaa?
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 25.02.2010, 08:12
jupe69:n Avatar
jupe69 jupe69 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 01.05.07
Sijainti: huittinen, Finland.
Viestit: 1.106
Perusasetus

kyllä se normaali huoltoautokin sen 80 lätkän tarvii vaikka ei olisi N1G.
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 25.02.2010, 19:22
-MaTTi-:n Avatar
-MaTTi- -MaTTi- ei ole kirjautuneena
Guru
 
Rekisteröitynyt: 27.07.04
Sijainti: Jokela, Finland.
Viestit: 11.073
Perusasetus

Eihän nää pykälät mitään salaisia ole, pikainen googlaus antaisi kenelle tahansa heti tarjottimella:

Lainaus:
Huoltoauto
Ajoneuvolaissa ei ole huoltoauton määritelmää. Ajoneuvojen rakenteesta ja varusteista annetun asetuksen (1256/1992) 19 §:n mukaan huoltoauto on:

• ajoneuvojen ja koneiden huoltoon sekä korjausmiehistön ja välineiden kuljetukseen tarkoitettu, tarvittavin työkaluin ja laittein varustettu N-luokan auto, jossa on tilaa enintään kahdelle henkilölle kuljettajan vieressä; tai
• valtion, valtion liikelaitoksen, sähkö-, lämpö-, tele-, kaasu- taikka vesilaitoksen tai kunnan omistama tien, kadun, radan ja ratakaluston tai sähkö-, lämpö-, tele-, kaasu- ja vesilaitosten verkon ja laitteiden tai puolustusvoimien sotavarustuksen huoltoon sekä korjausmiehistön ja välineiden kuljetukseen tarkoitettu, tarvittavin työkaluin ja laittein varustettu M1-luokan auto, jossa on istuimet kuljettajan lisäksi enintään kahdeksalle henkilölle.

N1-luokan huoltoauto verotetaan kuten pakettiauto ja M1-luokan huoltoauto verotetaan kuten henkilöauto. N2- ja N3-luokan huoltoauto on autoverosta vapaa ajoneuvo.
Lainaus:
6 §
Maastoautot

2. N1G-, M2G-, M3G- ja N2G-luokan maastoautoksi katsotaan kokonaismassaltaan yli kahden tonnin N1-luokan ajoneuvo sekä kokonaismassaltaan enintään 12 tonnin M2-, M3- ja N2-luokan ajoneuvo, jos se on telavetoinen tai jokapyörävetoinen, jolloin yksi akselistoista voi olla irtikytkettävissä, tai se täyttää seuraavat kolme ehtoa:

a) vähintään yksi etu ja yksi taka-akseli on vetävä tai kytkettävissä vetäväksi akseliksi;

b) vähintään yksi ajoneuvon akselistojen tasauspyörästöistä on lukittavissa tai varustettu vastaavalla järjestelyllä; ja

c) ajoneuvon laskennallinen mäennousukyky ilman perävaunua on vähintään 25 prosenttia.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
4Runner huoltoautoksi? vilmur Tekniikka & Jutustelu 16 15.12.2014 23:07
TuontiPajero huoltoautoksi Tekniikka & Jutustelu 2 20.11.2007 19:57
Hdj-80 huoltoautoksi Tekniikka & Jutustelu 2 05.12.2006 11:52
Huoltoautoksi Savis Tekniikka & Jutustelu 2 27.07.2006 14:10
Tuontiauton rekisteröinnistä BeGe Tekniikka & Jutustelu 5 31.05.2005 20:42


Sivu luotu: 23:05 (GMT +2).