![]() |
huoltoautoksi rekisteröinnistä
Tänään sain patrollin muutostyöt valmiiksi ja auto konttorille. Kaikki meni hyvin ja patukka nyt huoltoautona. Inssi arpoi pitkään jotain ajoneuvoluokkia (liekkö ollut ensimmäinen huoltoauto) ja lopulta otteeseen tuli luokaksi N1G/pakettiauto.
Mites se nuo molemmat siihen laittoi vai onko sillä merkitystä? Eikö pakettiautossa pitäisi sitten olla kasikympin lätkä? Nyt se ei sitä vaatinut.. |
Joo
Ajoneuvoluokka N1G pakettiauto ja Ajoneuvolaji huoltoauto lukee siellä tai jotain sellasta..
Pitää olla 80 lätkä, jos ei ole ABS jarruja. Ei sitä useimmiten luekkaan otteessa ja unohtavat myös mainita, että täytyy laittaa tarra perään.. Voi olla et ainaki sit tarvii laittaa se tarra, jos ajat sillä 100 km / h ja polliisit pyssäyttää ja lukee rekisteriotteesta et on huoltoauto :D |
Koskeeko se kasikympin rajoitus vain pakettiautoa? Eli olisikko tuo auto pitänyt sitten olla vain N1G, ilman sitä pakettiauto mainintaa? Ja miksi se sen edes laittoi siihen...
|
Lues nyt Maran teksti uudestaan.
N1G = aina pakettiauto M1G = aina henkilöauto |
Jep
Ainakin luulisin et huoltoautoa koskee.. En tiiä miks siinä aina lukee ne molemmat,, ehkä vakuutusten takia jos niillä ole luokkaa huoltoauto niin se täytyy laittaa myös se paku merkintä sinne tai jotain sellasta :confused:
|
Olisikkohan tuota ollut mahdollista rekisteröidä M1G luokan huoltoautoksi jolloin ainakin välttyisi siltä kasikympin rajoitukselta?
|
Lainaus:
|
"N1G / Pakettiauto" eli virallinen luokka N1G ja ymmärtämöttömille selvitetty vielä että tarkoittaa pakettiautoa. Luokka & ryhmä valitaan valikosta, eikä kirjoitella omasta päästä miltä tuntuu. Pakettiauto vaatii 80-lätkän jos omamassa yli 1800/1875kg tai on vanha kuin taivas. Poikkeuksena ei tarvi, jos on absit ja kuskin turvatyyny. Ja huoltoauto painaa aina vähintään 1800/1875kg, jos otteessa pienempi paino niin on väärin.
M1-luokan huoltoautokin on olemassa, sellaista ei vaan saa omistaa yksityishenkilö. Pitää olla esim sähköyhtiöllä. |
Kiitoksia vastauksista! Ja pahoittelut kun piti väänrää rautalangasta :) ei ole tullut noiden luokkien kanssa aiemmin touhuttua...
Otteessa ei ole merkintää nopeusrajoituksesta eikä inssi sitä vaatinut. Voiko poliisi vedota siihen, että minun olisi itse pitänyt selvittää tuollainen nopeusrajoitusasia? Taidan jättää lätkän kiinnittämättä :D |
Jep, ratsiassa tuo lätkä on niitä "se pittee tiettee!" -juttuja. Kaverillakin oli vani vasta maalattu uusiksi, eikä vielä ollu uutta lätkää takaluukussa, niin emäntänsä pysäyttivät kauppareissulla ja kirjottivat sakot, vaikka emäntä oli kuinka huuli pyöreenä :P
|
Äläpäs vääristele asioita.
Lainaus:
|
Lainaus:
Heh, jos en väärin muista niin tuo jota pojittelit on katsastusinssi..... Mutta poikkeus vahvistanee säännön, minäkin _luulen_ tietäväni sellaisen yksityishenkilön jolla on M1G huoltoauto jossa on pehmeet penkit takana ja pieni kv vero ja ihan on yksityisellä rekisterissä ja ajossa. Ja on palstalainen jolla tuo on ja olen sen livenä nähnyt. Tähänkin sopii viisaus, se kellä onni on, se onnen kätkeköön..... |
Lainaus:
Lainaus:
|
Eihän sen pitäisi olla mikään salaisuus, jos kaikki on mennyt pykälien mukaan jne.
Onneksi offipalstalla on ahkerat moderaattorit eikä anonyymit huutele, kannattaa vastailla epätietoisten kysymyksiin. |
Laki/tulkinta!!
Sit vielä semmonen seikka et joskus kats.inssikin tulkitsee lakia väärin,eli kuten tossa kai jo vihjaistiin ni katsurit joskus antavat laittomia merkintöjä otteeseen. Sillon ei voi vaatia kaikkia katsureita tekemään samoin. Toki voi ottaa lakikirjan kauniiseen käteen ja lukea sieltä. Eli IHAN kaikki on mahdollista ja on TÄYSIN eri asia mikä on laillista.
|
Onhan niitä 3+3 pakujakin maastureissa, tiedän monia, ei vain enää saa tehtyä.
|
kyllä se normaali huoltoautokin sen 80 lätkän tarvii vaikka ei olisi N1G.
|
Eihän nää pykälät mitään salaisia ole, pikainen googlaus antaisi kenelle tahansa heti tarjottimella:
Lainaus:
Lainaus:
|
Lainataan tätä vanhempaa threadia koska en jaksa ruveta väsäämään uutta näin vähäisen asian takia. Eli oon menossa hj:tä leimaamaan pakettiautoksi(huoltoautoksi ei kannata enää kun kerran saa pelkäksi pakuksikin) niin pitääkö takapenkin pultinreiät hitsata kiinni? En millään haluis koska nykyäänhän voi leimata takasin henkilöautoksi ilman veroseuraamuksia. Ja jos pitää niin riittääkö että laittaa pultin reikään ja sylkee pienen hepin kantaan?
|
Lainaus:
|
Töissä kattelin mk4 golffia joka oli muutettu pakuks,takapenkin selkänojat käännetty alas ja reikänauhaa (patenttinauha) yli poraruuveilla kiinni. Vyöt oli paikallaan.Kai semmonenki on jollekkin kelvannu..
|
Työkaverilla a6 Audi jossa myös vain reikänauhalla ja ruuveilla penkit alhaalla.
|
Enää (1.8.16 alkaen) ei voi tehdä ko tavalla. Nyt istuimet kokonaisuudessaan selkänojineen pois ja jokaiseen kiinnityspisteeseen vaikka pultti nurkasta hepattuna, niin riittää.
Enää ei voi hyödyntää uusissa muutoksissa istuinten selkänojaa lattiarakenteen osana, harmillisesti. Tässä uusi ohje: TRAFI/232536/03.04.03.03/2016 Henkilöauton muuttaminen pakettiautoksi edellyttää pääsääntöisesti istuinpaikkalukumäärään vähentämistä. Käytöstä poistettavien istuinten kiinnityspisteet eivät saa olla helposti käytettävissä. Kiinnityspisteet voidaan katsoa poistetuksi, mikäli ne on poistettu kokonaan tai peitetty peitelevyllä, joka on kiinnitetty hitsaamalla tai katkopulteilla. Kiinnityspisteiden peitto-/poistovaatimus koskee myös istuimen selkänojan kiinnityspisteitä. Mitään istuimen osaa ei saa käyttää osana syntyvää lattiarakennetta, istuimet tulee kokonaisuudessaan poistaa kokonaan autosta. Kokonaisuuteen kuuluu sekä istuinosaa että selkänoja. Kun henkilöautona alun perin olleen auton takaistuimen istumapaikkoja vähennetään, tulee alkuperäisen takaistuimen tilalle tarkoitettu istuin rakentaa uudelleen vastaamaan oikeata istumapaikkamäärää tai asennettava erilliset istuimet. Jos istuinpaikkoja vähennetään sellaisesta autosta, jossa on takana yhdistelmäistuin, on itse istuin kaikkine kiinnityspisteineen poistettava. Istuinta ei katsota poistetuksi, jos istuimen päälle on tehty jokin rakenne siten, että se estää istuimen käyttämisen. Pakettiauton takaosaan sallitulle yhdelle tai useammalle istumapaikalle tulee tällöin rakentaa uudet erilliset kiinnityspisteet. Jos takapenkin erillisillä istuinosilla on omat kiinnityspisteensä, voidaan niitä hyödyntää istuimen kiinnittämisessä. Pikakiinnitteisten istuimien kiinnityspisteitä ei tarvitse poistaa kun istumapaikkoja vähennetään. Tämä koskee ainoastaan sellaista tilannetta, jossa istuimia jää kahteen riviin. Jos istuimia on vain yhdessä rivissä, tulee myös pikakiinnitteisten istuinten kiinnityspisteet poistaa. Pakettiautomuutoksessa jäljelle jäävien istuinten alkuperäinen siirtomahdollisuus pikakiinnikkeitä käyttäen on mahdollista. Pikakiinnitteisen istuimen tulee olla irrotettavissa ja kiinnitettävissä vaihtoehtoisille paikoille nopeasti ja helposti ilman työkaluja. Turvavöitä ei edellytetä poistettavaksi poistettavilta istumapaikoilta. Jos vyöt kuitenkin poistetaan, on poisto suoritettava valmistajan ohjeiden mukaisesti. |
Tom hanks eli tänks. Tarkoittaako tuo kohta vöiden poistosta vain noita pikakiinnikepenkkejä vai kaikenmallisia jakkaroita, eli ottaako ne pois vai ei tässä tapauksessa?
|
Mites huoltoauton muutto pakettiautoks? Sais nuo ruuvipenkit ja työkalulootat ym pois poikkee???
|
Sivu luotu: 01:24 (GMT +2). |