Offipalsta.COM  

Go Back   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat
Register Offiblogs Community Calendar Today's Posts Search

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Reply
 
Thread Tools Search this Thread Display Modes
  #126  
Old 12.02.2010, 23:23
Patu925 Patu925 is offline
Veteraani+
 
Join Date: 06.09.08
Location: Imatra
Posts: 1,564
Default

Quote:
Originally Posted by FinnDRZ View Post
Ei tuossa ole mitään hassua/ihmeellistä. Tieliikenteeseen katsastetut kaaret eivät rajoita takapenkille pääsyä/poistumista. Kilpailussa kaarien pitää suojata autossa olevia henkilöitä, myös takapenkillä. Ihan turha alkaa pilkkua viilaamaan, kilpailusäännöt määrittelevät tarpeelliset turvalaitteet, tieliikennekatsastuksella ei ole niiden kanssa mitään tekemistä.
On sillä, original luokassa...

EDIT:

Ja nyybille opettele rekisteröitymään kun haluat kirjoitella tänne...

Last edited by Patu925; 12.02.2010 at 23:26. Reason: nysvärille terkkuja
Reply With Quote
  #127  
Old 13.02.2010, 07:10
junnu78's Avatar
junnu78 junnu78 is offline
Arvostettu jäsen
 
Join Date: 06.03.06
Location: mikkeli, Finland.
Posts: 2,782
Default

CUP-kilpailuihin voivat osallistua sellaisetkin autot, jotka eivät täytä näiden sääntöjen turvakaarimääräyksiä. Kilpailujen järjestäjät merkitsevät rastilistaan sellaiset rastit (ns. vaarallinen rasti), joita ei saa tällaisilla autoilla hakea

suoraan kopioitu säännöistä. eli wrankulla voi osallistua, mutta vaarallisia rasteja ei saa hakea
Reply With Quote
  #128  
Old 13.02.2010, 09:05
akiky's Avatar
akiky akiky is offline
Aktiivijäsen++
 
Join Date: 30.01.08
Location: Kouvola, Finland.
Posts: 364
Default

Luimpas noita nyt taas uudestaan, tälläisen käsityksen minä sain:

Jos haluaa hakea vaarallisia rasteja:
Avoautossa oltava 6-pisteturvakehikko, umpiautossa pääkaari takatuin

Kaikissa autoissa:
Kaikkien istumapaikkojen on oltava kiinteän korirakenteiden tai kaarien sisällä.

Tässä sitten alkaakin se suhteellisuus, mikä on kiinteä korirakenne ja mikä on niiden sisällä. Minusta wrankku menee tähän kategoriaan, vaikka tua 'lavalla' olisikin matkustajia.
__________________
Ei tarvitse olla hullu, mutta se auttaa.
Reply With Quote
  #129  
Old 13.02.2010, 11:44
Rekisteröimätön
Guest
 
Posts: n/a
Default

Pitkästä aikaa kilpailussa nähdään myös etelälahden takaa tulevia eli Mutaraketit Virosta

nyybinä myllis
Reply With Quote
  #130  
Old 13.02.2010, 12:00
offi81 offi81 is offline
Aktiivijäsen+
 
Join Date: 24.08.08
Location: askola
Posts: 212
Thumbs up

hienoa


tervetuloa kisoihin siellähän on jo kolme muistakin maista
__________________
askolan offroad ry
Reply With Quote
  #131  
Old 13.02.2010, 12:41
jappe's Avatar
jappe jappe is offline
Arvostettu jäsen
 
Join Date: 04.05.05
Location: Helsini, Finland.
Posts: 2,511
Default

Quote:
Originally Posted by junnu78 View Post
CUP-kilpailuihin voivat osallistua sellaisetkin autot, jotka eivät täytä näiden sääntöjen turvakaarimääräyksiä. Kilpailujen järjestäjät merkitsevät rastilistaan sellaiset rastit (ns. vaarallinen rasti), joita ei saa tällaisilla autoilla hakea

suoraan kopioitu säännöistä. eli wrankulla voi osallistua, mutta vaarallisia rasteja ei saa hakea
Tähän asti TJ Wranglerin originaalikaaret on hyväksytty kaikissa kisoissa vaarallisten rastien hakuun. Siihen ei ole tullut muutosta. Mielestäni nyt on kyse siitä onko takana istuva appari kaarien sisällä. Siirtymillä ne suojaavat apparia. Vaarallisella rastilla apparit eivät ole autossa vaan vinssihommissa ja valmiina kuvaamaan.

Monissa kaatovideoissa näkee,että alkuperäiset kaaret ovat kestävät. Etu ja taka turvavyöt on kiinnitettu kaariin. Ei jenkeissä uskalleta tehdä niistä heikkoja. Korvausvaatimukset ovat järjettömiä jos ei kestä. Jos itse tekisin korvaavat kaaret, ne olisivat varmasti heikommat.

Kysymys: Tulkitsenko sääntöä tässä oikein. Jos Wrangler TJ:ssä takana istuva appari on kaarien sisällä sivulta ja takaa katsottaessa on kaaret hyväksytyt vaarallisille rasteille (tämähän tutkitaan vain siinä tapauksessa, että on yli kahden hengen tiimi)?
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive

Last edited by jappe; 13.02.2010 at 13:00.
Reply With Quote
  #132  
Old 13.02.2010, 21:01
Paavo Paavo is offline
Sankari
 
Join Date: 16.01.03
Location: Oulu, Finland
Posts: 4,363
Default

Moi,

just pidetyssä CUP-komitean kokouksessa päätettiin soveltaa sääntöjen turvakaarimääräyksiä tämän kauden alusta alkaen sellaisenaan ja ilman tulkintoja kaikkiin autoihin, myös jeeppeihin (ja mm. avo-volvoihin). Eli materiaalivahvuudet ja rakenne (vähintään) kuten kappaleessa "4.1 Turvakaaret" määrätään.

http://www.4x4cup.com/tiedostot/saan...2009-12-15.pdf

Wranglerin tapauksessa (autoa tarkemmin mittailematta) kyse lienee pääasiassa pääkaaresta, eli onko tehtaan tekemässä kaaressa riittävä materiaalivahvuus ja onko rakenne OK (taivuttamalla vai hitsatuista mutkista).

-Paavo
Reply With Quote
  #133  
Old 14.02.2010, 21:27
junnu78's Avatar
junnu78 junnu78 is offline
Arvostettu jäsen
 
Join Date: 06.03.06
Location: mikkeli, Finland.
Posts: 2,782
Default

se olis pari viikkoa enää. laittakaas kuvia, että kenellä on auto vielä eniten osina...
Reply With Quote
  #134  
Old 14.02.2010, 21:37
¤Offi-Osku¤'s Avatar
¤Offi-Osku¤ ¤Offi-Osku¤ is offline
Sankari
 
Join Date: 12.07.04
Location: Ikaalinen, Finland.
Posts: 4,316
Default

Mä en varmaan ihan kärki sijoilla ole mutta eipä saanut parempaa kuvaa kun tallis niin ahasta.



Ei uskalla viel pistää ilmoo.. Mut jos osat tulee ajallaan niin mahkuja olis vielä.
__________________
¤Suzuki sj413 -87 Projekti¤ ¤Yamaha Grizzly 550 -11¤
http://www.teamdisaster.fi/

Reply With Quote
  #135  
Old 14.02.2010, 21:42
make-lj's Avatar
make-lj make-lj is offline
Veteraani++
 
Join Date: 14.05.06
Location: lappeenranta, Finland.
Posts: 1,865
Default

Miullahan rupee auto jo näyttämään melko valmiilta.



mutta vielä olis puuhaa..
-etuovien, katon ja konepellin maalaus
-takavalojen, työ valojen, flektin ja takavinssin sähköt
-käyntihäiriöitä selvitellä
-turvavöiden kiinnikkeet

ja kaikkea muuta pientä näpräiltävää.. mutta kyllä se tästä vielä, kuukaus sitten tilanne oli hiukan huolestuttavampi
Reply With Quote
  #136  
Old 15.02.2010, 10:50
454SS's Avatar
454SS 454SS is offline
Arvostettu jäsen
 
Join Date: 20.02.06
Location: Luumäki, Finland.
Posts: 3,362
Default

Tarvii vaihtaa vielä moottori ja tehdä muutama muu pikku juttu.
Reply With Quote
  #137  
Old 15.02.2010, 17:12
sippis sippis is offline
Konkari+++
 
Join Date: 20.02.03
Location: KISKO, Finland.
Posts: 942
Default

Kummat alle talvieksyyn??


Luokkana orkkis

245 75 16 continental 4x4 nastagummit

vai

Insa turbo saharat 31 10,5 15


Laskennalliset erot:
leveydessä eroa 2,17cm

korkeudessa ei tainnu olla juur mitää eroa...

toisaalta tuolla Norsunkokoisella kauppakassilla on varmaan ihan sama mitä rengasta siellä on alla....
__________________
1973 Range Rover Iveco NC50 3.5TD -projekt-x-
2008 Range Rover Sport 3.6t tdv8

Ex kulkine 1990 Land Rover Discovery Tdi
EX kulkine 1989 Range Rover Tehdasasennetulla VM 2.4TD
Ex kulkine 1998 Range Rover p38 2.5tdi
Ex kulkine 2004 Land Rover Discovery II Td5
Reply With Quote
  #138  
Old 15.02.2010, 18:11
pee's Avatar
pee pee is offline
Moderator
 
Join Date: 21.02.04
Location: Mäntsälä P
Posts: 12,915
Default

Quote:
Originally Posted by sippis View Post
Luokkana orkkis

245 75 16 continental 4x4 nastagummit

vai

Insa turbo saharat 31 10,5 15


Laskennalliset erot:
leveydessä eroa 2,17cm

korkeudessa ei tainnu olla juur mitää eroa...

toisaalta tuolla Norsunkokoisella kauppakassilla on varmaan ihan sama mitä rengasta siellä on alla....

...mä laittasisin noista kahesta Insat
__________________
- Levannon We(l)ho -
Reply With Quote
  #139  
Old 15.02.2010, 19:01
farmari's Avatar
farmari farmari is offline
Veteraani+
 
Join Date: 04.02.06
Location: länsirannikolla 64P/24I
Posts: 1,569
Default

Minä valitsisin Continentalit. Eikö se ole talvikisa ja mäkistä maastoa? Kitkasta on apua.
Reply With Quote
  #140  
Old 15.02.2010, 19:54
Jylppy4x4 Jylppy4x4 is offline
Aktiivijäsen
 
Join Date: 06.08.07
Location: Virrat, Finland.
Posts: 150
Default

Pylpyrät


Mä pistäsin noista kahdesta saharat, mutta jos olis mahdollista niin laittaisin FOFF:in laparenkaat niin etenis ainakin hangessa...
Vaan eipä taida riittää tehot suikassa.
Reply With Quote
  #141  
Old 15.02.2010, 21:03
peltsssi peltsssi is offline
Jäsen
 
Join Date: 06.12.05
Location: TURKU, .
Posts: 40
Default

Jos laitat ne katurenkaat, niin varustaudu sitten ainakin kuorma-autollisella vararenkaita. Joskus vuonna miekka ja kypärä oltiin HK:n kanssa talvieksytyksessä katurenkain ja eka renkaan vaihto oli jo ennen ensimmäistä rastia! Maastoon maastorenkaat ja muualle sitten muuta.
Reply With Quote
  #142  
Old 16.02.2010, 02:04
pkarlstedt's Avatar
pkarlstedt pkarlstedt is offline
Aktiivijäsen+++
 
Join Date: 25.04.05
Location: Riihimäki
Posts: 470
Default

Quote:
Originally Posted by junnu78 View Post
se olis pari viikkoa enää. laittakaas kuvia, että kenellä on auto vielä eniten osina...
Viimeistelyä vaille valmis:



Edit: En ollut ihan varma tuosta Arbin putken asennuksesta, mutta kai sen noin kuului olla.
__________________
Life's a bitch,
and then you don't die.
- Vanha vampyyrisananlasku

Last edited by pkarlstedt; 16.02.2010 at 02:06.
Reply With Quote
  #143  
Old 16.02.2010, 10:32
pkarlstedt's Avatar
pkarlstedt pkarlstedt is offline
Aktiivijäsen+++
 
Join Date: 25.04.05
Location: Riihimäki
Posts: 470
Default

Quote:
Originally Posted by farmari View Post
Minä valitsisin Continentalit. Eikö se ole talvikisa ja mäkistä maastoa? Kitkasta on apua.
Joo, kitkarenkaat peliin vain.

- p
__________________
Life's a bitch,
and then you don't die.
- Vanha vampyyrisananlasku
Reply With Quote
  #144  
Old 16.02.2010, 12:36
Tirkmacine Tirkmacine is offline
Aktiivijäsen++
 
Join Date: 24.10.08
Location: Röykkä
Posts: 333
Default

[QUOTE=sippis;642824]Luokkana orkkis

245 75 16 continental 4x4 nastagummit

vai

Insa turbo saharat 31 10,5 15


Mitä rengas valiintaan tulee niin mä laittaisin molemmat(jos sais)

Ei kyl käy suora akselisia kilpailijoita kateeks ku kattoo tota lumi määrää
voip vaikka tulla vissi tutuks 24 h aikana!!
Reply With Quote
  #145  
Old 16.02.2010, 12:47
Tirkmacine Tirkmacine is offline
Aktiivijäsen++
 
Join Date: 24.10.08
Location: Röykkä
Posts: 333
Default

Voi perk....


SAAT...NA lueskelin tos noita Per..leen kaari ongelmia
Et ihmisillä on elämä vaikeeta !
Pakko oli lopettaa lukeminen ku meinas alkaa vi...taa
Reply With Quote
  #146  
Old 16.02.2010, 14:07
jappe's Avatar
jappe jappe is offline
Arvostettu jäsen
 
Join Date: 04.05.05
Location: Helsini, Finland.
Posts: 2,511
Default

Nollapisteessä ollaan


Silloin kun kaarisäännöt tuli, yritin selvitellä asiaa. Lopuksi turhaannuin ja unohdin asian. Kaikissa kisoissa kaaret hyväksyttiin. Nyt ollaan aloituspistessä ja samoja asioita vatkataan. Jokaisessa kisassa erikseen jännitetään hyväksytäänkö vai ei.

TJ Wranglerissa pääkaari alapäästä kiinnittyy neljällä pultilla korin palkkiin ja palkin alle ei saa lappua. Jotta kiinnitys olisi oikein on kiinnityksen kohdalta palkki rälläköitävä pois ja laitettava pelti tilalle. Sitten on sääntöjen mukainen ja paljon heikompi kiinnitys. Mutta jos koko palkki lasketaan lapuksi, on se riittävä. Mutta palkki ei ole irrallinen, niin voiko sen laskea lapuksi. En jaksaisi tälläisistä kinata aina katsastuksissa. Jos kaaret hylätään, niin saanko listan korjattavista kohdista. Korjaan ne ja varmaan seuraavassa kisassa saan uuden listan. V***u

Nimimerkillä "kolaritestatuilla kaarilla ajava kilpailija".

Onko niitä muilla?
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Reply With Quote
  #147  
Old 16.02.2010, 16:56
oska80's Avatar
oska80 oska80 is offline
Veteraani
 
Join Date: 18.11.04
Location: Oulainen, Finland.
Posts: 1,218
Default

Quote:
Originally Posted by jappe View Post
Silloin kun kaarisäännöt tuli, yritin selvitellä asiaa. Lopuksi turhaannuin ja unohdin asian. Kaikissa kisoissa kaaret hyväksyttiin. Nyt ollaan aloituspistessä ja samoja asioita vatkataan. Jokaisessa kisassa erikseen jännitetään hyväksytäänkö vai ei.

TJ Wranglerissa pääkaari alapäästä kiinnittyy neljällä pultilla korin palkkiin ja palkin alle ei saa lappua. Jotta kiinnitys olisi oikein on kiinnityksen kohdalta palkki rälläköitävä pois ja laitettava pelti tilalle. Sitten on sääntöjen mukainen ja paljon heikompi kiinnitys. Mutta jos koko palkki lasketaan lapuksi, on se riittävä. Mutta palkki ei ole irrallinen, niin voiko sen laskea lapuksi. En jaksaisi tälläisistä kinata aina katsastuksissa. Jos kaaret hylätään, niin saanko listan korjattavista kohdista. Korjaan ne ja varmaan seuraavassa kisassa saan uuden listan. V***u

Nimimerkillä "kolaritestatuilla kaarilla ajava kilpailija".

Onko niitä muilla?
Tämä kaariasia nousi tämän topicin ja parin muun kyselyn ansiosta esille jälleen ja mietimme cupkomitean palaverissa varmaan tunnin tätä asiaa. Päädyimme lopputulokseen, että tulkitsemme kaarisääntöä niin kuin säännöissä lukee. Tämä sen takia ettei kukaan ole eri asemassa tai siis kaarien on kaikkien kilpailijoiden osalta täytettävä sama minimi vaatimus.

Onko tuo mainitsemasi palkki seinämävahvuudelta 3mm, jos on niin silloin kelpaa suoraan ilman muutoksia. Jos ei ole nii onko mahdollista asentaa lappu jonka pinta-ala on 120cm2, vahvike lappu saa olla esim. muotoon taitettu.

Meillä cupkomiteassa ei ole tarkkaa tietoa tuosta TJ Wragnlerin rakenteesta, joten olisiko sinulla mahdollista laittaa vaikka valokuvia tuosta kohdasta tuonne cupin mailiin officup@gmail.com . Saataisiin parempi käsitys tuosta tilanteesta.

Tarkoituksena cupkomitealla on myös saada sääntöjen tulkinta samalle viivalle joka kisassa. Jos joku asia kelpaa kisassa x, niin se kelpaa myös kisassa y, jos se ei ole läpäissyt katsastusta esim. katsastusmiehen huolimattomuudesta johtuen..
Reply With Quote
  #148  
Old 16.02.2010, 17:37
FinnDRZ's Avatar
FinnDRZ FinnDRZ is offline
Veteraani+
 
Join Date: 25.01.05
Location: Karkkila, Finland.
Posts: 1,521
Default

Quote:
Originally Posted by pkarlstedt View Post
Viimeistelyä vaille valmis:



Edit: En ollut ihan varma tuosta Arbin putken asennuksesta, mutta kai sen noin kuului olla.
Hyvinhän tuo valmistuu.. täytyy sanoa Juicelle että huollossa ei tarvitse muuta kun sähköteippiä

..niin, ja tikkaat + vaseliinia että mun perseen saa penkille..
__________________
------------------------------------
Etelä-Suomen Offroad ry
------------------------------------
Reply With Quote
  #149  
Old 17.02.2010, 08:37
pkarlstedt's Avatar
pkarlstedt pkarlstedt is offline
Aktiivijäsen+++
 
Join Date: 25.04.05
Location: Riihimäki
Posts: 470
Default

Vaseliinit ahteriin ja baanalle.

Hyvä Seppo, juuri näin.

- p
__________________
Life's a bitch,
and then you don't die.
- Vanha vampyyrisananlasku
Reply With Quote
  #150  
Old 17.02.2010, 21:43
jeep360's Avatar
jeep360 jeep360 is offline
Aktiivijäsen+
 
Join Date: 10.03.07
Location: askola, Finland.
Posts: 242
Talking

kuvia


oli pakko käydä vielä lisäämässä pari rastia kun paikka kummitteli mielessä. tässä muutama kuva, varsinkin se viimeinen, jotkut paikat vain näyttävät talvellakin niin hyvältä (olisin hakenut jeepillä, mutta oli kiire syömään köh-köh)
Attached Thumbnails
Click image for larger version

Name:	P1010736.jpg
Views:	386
Size:	97.3 KB
ID:	10873   Click image for larger version

Name:	P1010744.jpg
Views:	400
Size:	93.4 KB
ID:	10874   Click image for larger version

Name:	P1010731.jpg
Views:	430
Size:	97.9 KB
ID:	10875   Click image for larger version

Name:	L1040537.jpg
Views:	398
Size:	87.6 KB
ID:	10876   Click image for larger version

Name:	L1040558.jpg
Views:	396
Size:	57.2 KB
ID:	10877  

Reply With Quote
Reply


Currently Active Users Viewing This Thread: 1 (0 members and 1 guests)
 

Forum Jump

Similar Threads
Thread Thread Starter Forum Replies Last Post
Ladoga 2010 myllis Tapahtumat 224 03.05.2011 11:38
officross SIIRETTY 5/2010 VooDoo Jeep Tapahtumat 152 03.05.2010 20:55
Offivarusteen TalviEksytys 2008 22-24.2 Kentsu Tapahtumat 284 10.07.2008 12:22
Offivarusteen TalviEksytys lll Kilpailukutsu-07 Kentsu Tapahtumat 171 07.11.2007 12:23
Offivarusteen TalviEksytys 2006 Kentsu Tapahtumat 139 26.02.2006 18:41


The time now is 15:10 (GMT +2).