Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.02.2010, 11:15
oska80:n Avatar
oska80 oska80 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.11.04
Sijainti: Oulainen, Finland.
Viestit: 1.218
Perusasetus

Tämä kaariasia näyttää aiheuttavan yllättävän paljon ihmettelyä. On todella vaikeaa päättää/keksiä sääntöjen sanamuoto sillai, että se miellyttäisi kaikkia.

Tuo uusi kaarisääntö ei käytännössä muuta tilannetta mitenkään muuten kuin sen ettei enää ole ns. lavalla matkustajia, tai siis heidän ympärillä on kaaret. Tuollaiset lavalla olijat kun ei sivullisille näytä kovin hyvälle, ja tämä olikin merkittävä syy, miksi haluttiin nuo lavamatkustajat laittaa vähän edes suojaan.

Se maalaisjärki kannattaa pitää mielessä näissä sääntökysymyksissä.... Ja johonkinhan se rajakin on laitettava.

Säännöt laaditaan nykyään pitäen mielessä tieliikennekelpoisuuden, eli jos muutos olisi edes jollakin poikkeusluvalla mahdollisesti katsastettavissa tieliikenteeseen. Esim. rengas sääntö, työvalot, ym...

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.02.2010, 19:59
VooDoo Jeep:n Avatar
VooDoo Jeep VooDoo Jeep ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 16.05.09
Sijainti: Vantaa
Viestit: 1.133
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja oska80 Näytä viesti
Tämä kaariasia näyttää aiheuttavan yllättävän paljon ihmettelyä. On todella vaikeaa päättää/keksiä sääntöjen sanamuoto sillai, että se miellyttäisi kaikkia.

Tuo uusi kaarisääntö ei käytännössä muuta tilannetta mitenkään muuten kuin sen ettei enää ole ns. lavalla matkustajia, tai siis heidän ympärillä on kaaret. Tuollaiset lavalla olijat kun ei sivullisille näytä kovin hyvälle, ja tämä olikin merkittävä syy, miksi haluttiin nuo lavamatkustajat laittaa vähän edes suojaan.

Se maalaisjärki kannattaa pitää mielessä näissä sääntökysymyksissä.... Ja johonkinhan se rajakin on laitettava.

Säännöt laaditaan nykyään pitäen mielessä tieliikennekelpoisuuden, eli jos muutos olisi edes jollakin poikkeusluvalla mahdollisesti katsastettavissa tieliikenteeseen. Esim. rengas sääntö, työvalot, ym...
Sorry mut ajetaako näitä kisoja nykyään maalaisjärjellä?
Säännöissä lukee ihan selvästi että
Kaikissa luokissa on avoautoissa oltava 6-piste turvakehikko, umpiautoissa vähintään pääkaari takatuin

Itse kanssa omistan Jeep Wranglerin, että tahtois nyt faktaa pöytää, ei mitään seli seli juttua, koska kanssa kisaajien on helppo nostaa protesti, että noi kaaret ei täytä sääntöjä että miten on?
Viimisen kerran saako Jeep Wranglerilla ajaa noita kisoja kyllä tai ei riittää meille.
En tahdo olla kellekkään ilkeä vaan tää epätitoisuus alkaa kyrsiä kunnolla.
Suuttuttaa jeeppi miesten ja askolan porukan puolesta tää koko juttu.

Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.02.2010, 21:11
junnu78:n Avatar
junnu78 junnu78 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.03.06
Sijainti: mikkeli, Finland.
Viestit: 2.782
Perusasetus

siis noi kaarethan on alkuperäiset "kiinteät korirakenteet"
kyllä noilla saa osallistua, mutta ei pääse vaarallisille rasteille
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.02.2010, 21:12
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Eikös maalaisjärjellä ajateltuna kaaret kelpaa kisaan mutta ei vaarallisille rasteille? Onhan kyseessä sellaiset kaaret mitkä kelpaa katsastuskonttorilla?
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.02.2010, 21:32
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Question

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 Näytä viesti
Eikös maalaisjärjellä ajateltuna kaaret kelpaa kisaan mutta ei vaarallisille rasteille? Onhan kyseessä sellaiset kaaret mitkä kelpaa katsastuskonttorilla?
Katsastuskonttorilla ei ole näissä kisakaarissa mitään kantaa muutoin kuin siinä tapauksessa, että kaaret estävät/haittaavat matkustajien olemista takapenkillä -> voi siis kulkine muuttua kaksi paikkaiseksi jos liikaa putkea ristiin rastiin takapenkin poikki
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.02.2010, 21:35
Mika.U:n Avatar
Mika.U Mika.U ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Rmk, Finland.
Viestit: 915
Perusasetus

Ei välttämättä kuulu aiheeseen muuten kuin Wranglerin kaarien kautta, yllättävän kestävät ovat tehdaskaaretkin...

__________________
<-Supporting your local heroes->
- Team Rolling Jeep
- Mikälie jäätelökioski Jeep
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 12.02.2010, 22:16
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Katsastuskonttorilla ei ole näissä kisakaarissa mitään kantaa muutoin kuin siinä tapauksessa, että kaaret estävät/haittaavat matkustajien olemista takapenkillä -> voi siis kulkine muuttua kaksi paikkaiseksi jos liikaa putkea ristiin rastiin takapenkin poikki
Muotoilen uusiksi kysymyksen eli kyseessä on varmaan alkuperäiset kaaret jotka kelpaa konttorille? (arvatenkin tieliikenteeseen hyväksytyssä avoautossa vaaditaan)

Pelkät suunnistus-sääntöjen mukaiset omavalmistekaaret eivät välttämättä riitä leimalle vietäessä, sinne pitää toimittaa käsittääkseni peukalohangallinen lippuja ja lappuja raakaaineista hitsiaineista ja vahvuuslaskelmia ym...

Sinällään hassu juttu jos jeepillä ajetaan vaarallisia rasteja ja auto on katsastettu liikenteeseen niin pitää olla kahdet kaaret päällekkäin...
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 12.02.2010, 22:23
FinnDRZ:n Avatar
FinnDRZ FinnDRZ ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.05
Sijainti: Karkkila, Finland.
Viestit: 1.521
Perusasetus

Ei tuossa ole mitään hassua/ihmeellistä. Tieliikenteeseen katsastetut kaaret eivät rajoita takapenkille pääsyä/poistumista. Kilpailussa kaarien pitää suojata autossa olevia henkilöitä, myös takapenkillä. Ihan turha alkaa pilkkua viilaamaan, kilpailusäännöt määrittelevät tarpeelliset turvalaitteet, tieliikennekatsastuksella ei ole niiden kanssa mitään tekemistä.
__________________
------------------------------------
Etelä-Suomen Offroad ry
------------------------------------
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 12.02.2010, 23:23
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FinnDRZ Näytä viesti
Ei tuossa ole mitään hassua/ihmeellistä. Tieliikenteeseen katsastetut kaaret eivät rajoita takapenkille pääsyä/poistumista. Kilpailussa kaarien pitää suojata autossa olevia henkilöitä, myös takapenkillä. Ihan turha alkaa pilkkua viilaamaan, kilpailusäännöt määrittelevät tarpeelliset turvalaitteet, tieliikennekatsastuksella ei ole niiden kanssa mitään tekemistä.
On sillä, original luokassa...

EDIT:

Ja nyybille opettele rekisteröitymään kun haluat kirjoitella tänne...

Viimeksi muokannut Patu925 : 12.02.2010 23:26 Perustelu: nysvärille terkkuja
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 12.02.2010, 23:16
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 Näytä viesti
Muotoilen uusiksi kysymyksen eli kyseessä on varmaan alkuperäiset kaaret jotka kelpaa konttorille? (arvatenkin tieliikenteeseen hyväksytyssä avoautossa vaaditaan)

Pelkät suunnistus-sääntöjen mukaiset omavalmistekaaret eivät välttämättä riitä leimalle vietäessä, sinne pitää toimittaa käsittääkseni peukalohangallinen lippuja ja lappuja raakaaineista hitsiaineista ja vahvuuslaskelmia ym...

Sinällään hassu juttu jos jeepillä ajetaan vaarallisia rasteja ja auto on katsastettu liikenteeseen niin pitää olla kahdet kaaret päällekkäin...

Tieliikennekatsastetussa maastoautossa/avoautossa?Peukalonhangallinen paragraafeja?????
WTF?????

Ainakaan BJ:ssä ei ole mitään katsastuksen lisäämiä speksejä kaarista tai niiden riittämättömistä ainevahvuuksista.
bertan saa työntää mannerheimiä pitkin ilman korin yläosaa vaikka ei olisikaan pääkaarta>takatukia......

Opetelkaa ymmärtämään lukemaanne ennenkuin alatte itkemään kaarisäännöistä tällä palstalla.

Itse ekasta talvieksystä mukana olleena voin sen verran kertoa että kilpailusijoittuminen ei ole välttämättä kaarista kiinni.

6 Pisteen kaarilla ja venytetyillä etuovilla ei saada riittävää etua niihin kanssakilpailijoihin ketkä osaa ajaa ja lukea maastoa.
Vastaa lainaten
  #11  
Vanha 12.02.2010, 21:24
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Question

Miksikäs ei saisi umpiautona kisata


Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VooDoo Jeep Näytä viesti
Sorry mut ajetaako näitä kisoja nykyään maalaisjärjellä?
Säännöissä lukee ihan selvästi että
Kaikissa luokissa on avoautoissa oltava 6-piste turvakehikko, umpiautoissa vähintään pääkaari takatuin
Eipä kait niitä järjellä ajeta vaan autolla , mutta ei kai se luetun ymmärtäminen noin vaikeeta voi olla Kannataisiko lukea tuota sääntöpykälää rivin tai pari pidempään niin saattaisi selvitä hieman enemmän Mitä noihin Wrankun kaariin tulee niin umpiautonahan noi kaaret kaiken järjen mukaan (olipa kaupunkilais- eli maalaisjärki) täyttävät säännön mikäli seinämävahvuudet täyttyvät. Löytyykö pääkaaresta tarkastusreikää josta seinämävahvuus on tarkastettavissa.
Inhorealisti
Vastaa lainaten
  #12  
Vanha 23.02.2010, 20:56
VINSSI APINA VINSSI APINA ei ole kirjautuneena
Tulokas
 
Rekisteröitynyt: 10.06.08
Sijainti: klaukkala
Viestit: 3
Perusasetus

MAALAINEN


MITÄ VITTUA SITÄ KAARIA JA SÄÄNTÖJÄ IHMETTELEMÄÄN KAIKKIEN MATKUSTAJIEN OMPA UMPI TAI AVO NIIN TULEE OLLA KAARIEN SISÄLLÄ PISTE
Vastaa lainaten
  #13  
Vanha 23.02.2010, 21:05
ranke:n Avatar
ranke ranke ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 13.11.03
Sijainti: HELSINKI, Finland.
Viestit: 1.525
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VINSSI APINA Näytä viesti
MITÄ VITTUA SITÄ KAARIA JA SÄÄNTÖJÄ IHMETTELEMÄÄN KAIKKIEN MATKUSTAJIEN OMPA UMPI TAI AVO NIIN TULEE OLLA KAARIEN SISÄLLÄ PISTE

Oho! No on apinalla ainakin mielipide, vaikka onkin maalta!! TULI SELVÄKSI.

TEMÄHIK
Vastaa lainaten
  #14  
Vanha 23.02.2010, 21:16
samw samw ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 05.12.08
Sijainti: pernaja
Viestit: 390
Thumbs up

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja VINSSI APINA Näytä viesti
MITÄ VITTUA SITÄ KAARIA JA SÄÄNTÖJÄ IHMETTELEMÄÄN KAIKKIEN MATKUSTAJIEN OMPA UMPI TAI AVO NIIN TULEE OLLA KAARIEN SISÄLLÄ PISTE
Ihan hyvä pointti, mutta olisit voinu sanoo ton jo muutama viikko sitten.
Myöhäisherännäisyys kunniaan
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ladoga 2010 myllis Tapahtumat 224 03.05.2011 11:38
officross SIIRETTY 5/2010 VooDoo Jeep Tapahtumat 152 03.05.2010 20:55
Offivarusteen TalviEksytys 2008 22-24.2 Kentsu Tapahtumat 284 10.07.2008 12:22
Offivarusteen TalviEksytys lll Kilpailukutsu-07 Kentsu Tapahtumat 171 07.11.2007 12:23
Offivarusteen TalviEksytys 2006 Kentsu Tapahtumat 139 26.02.2006 18:41


Sivu luotu: 03:57 (GMT +2).