Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #1  
Vanha 12.02.2010, 21:12
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Eikös maalaisjärjellä ajateltuna kaaret kelpaa kisaan mutta ei vaarallisille rasteille? Onhan kyseessä sellaiset kaaret mitkä kelpaa katsastuskonttorilla?

Vastaa lainaten
  #2  
Vanha 12.02.2010, 21:32
Byrocrat Byrocrat ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 05.04.06
Sijainti: Espoo, Finland.
Viestit: 3.194
Question

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 Näytä viesti
Eikös maalaisjärjellä ajateltuna kaaret kelpaa kisaan mutta ei vaarallisille rasteille? Onhan kyseessä sellaiset kaaret mitkä kelpaa katsastuskonttorilla?
Katsastuskonttorilla ei ole näissä kisakaarissa mitään kantaa muutoin kuin siinä tapauksessa, että kaaret estävät/haittaavat matkustajien olemista takapenkillä -> voi siis kulkine muuttua kaksi paikkaiseksi jos liikaa putkea ristiin rastiin takapenkin poikki
Vastaa lainaten
  #3  
Vanha 12.02.2010, 21:35
Mika.U:n Avatar
Mika.U Mika.U ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 31.07.06
Sijainti: Rmk, Finland.
Viestit: 915
Perusasetus

Ei välttämättä kuulu aiheeseen muuten kuin Wranglerin kaarien kautta, yllättävän kestävät ovat tehdaskaaretkin...

__________________
<-Supporting your local heroes->
- Team Rolling Jeep
- Mikälie jäätelökioski Jeep
Vastaa lainaten
  #4  
Vanha 12.02.2010, 22:16
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Byrocrat Näytä viesti
Katsastuskonttorilla ei ole näissä kisakaarissa mitään kantaa muutoin kuin siinä tapauksessa, että kaaret estävät/haittaavat matkustajien olemista takapenkillä -> voi siis kulkine muuttua kaksi paikkaiseksi jos liikaa putkea ristiin rastiin takapenkin poikki
Muotoilen uusiksi kysymyksen eli kyseessä on varmaan alkuperäiset kaaret jotka kelpaa konttorille? (arvatenkin tieliikenteeseen hyväksytyssä avoautossa vaaditaan)

Pelkät suunnistus-sääntöjen mukaiset omavalmistekaaret eivät välttämättä riitä leimalle vietäessä, sinne pitää toimittaa käsittääkseni peukalohangallinen lippuja ja lappuja raakaaineista hitsiaineista ja vahvuuslaskelmia ym...

Sinällään hassu juttu jos jeepillä ajetaan vaarallisia rasteja ja auto on katsastettu liikenteeseen niin pitää olla kahdet kaaret päällekkäin...
Vastaa lainaten
  #5  
Vanha 12.02.2010, 22:23
FinnDRZ:n Avatar
FinnDRZ FinnDRZ ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.05
Sijainti: Karkkila, Finland.
Viestit: 1.521
Perusasetus

Ei tuossa ole mitään hassua/ihmeellistä. Tieliikenteeseen katsastetut kaaret eivät rajoita takapenkille pääsyä/poistumista. Kilpailussa kaarien pitää suojata autossa olevia henkilöitä, myös takapenkillä. Ihan turha alkaa pilkkua viilaamaan, kilpailusäännöt määrittelevät tarpeelliset turvalaitteet, tieliikennekatsastuksella ei ole niiden kanssa mitään tekemistä.
__________________
------------------------------------
Etelä-Suomen Offroad ry
------------------------------------
Vastaa lainaten
  #6  
Vanha 12.02.2010, 23:23
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FinnDRZ Näytä viesti
Ei tuossa ole mitään hassua/ihmeellistä. Tieliikenteeseen katsastetut kaaret eivät rajoita takapenkille pääsyä/poistumista. Kilpailussa kaarien pitää suojata autossa olevia henkilöitä, myös takapenkillä. Ihan turha alkaa pilkkua viilaamaan, kilpailusäännöt määrittelevät tarpeelliset turvalaitteet, tieliikennekatsastuksella ei ole niiden kanssa mitään tekemistä.
On sillä, original luokassa...

EDIT:

Ja nyybille opettele rekisteröitymään kun haluat kirjoitella tänne...

Viimeksi muokannut Patu925 : 12.02.2010 23:26 Perustelu: nysvärille terkkuja
Vastaa lainaten
  #7  
Vanha 13.02.2010, 07:10
junnu78:n Avatar
junnu78 junnu78 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.03.06
Sijainti: mikkeli, Finland.
Viestit: 2.782
Perusasetus

CUP-kilpailuihin voivat osallistua sellaisetkin autot, jotka eivät täytä näiden sääntöjen turvakaarimääräyksiä. Kilpailujen järjestäjät merkitsevät rastilistaan sellaiset rastit (ns. vaarallinen rasti), joita ei saa tällaisilla autoilla hakea

suoraan kopioitu säännöistä. eli wrankulla voi osallistua, mutta vaarallisia rasteja ei saa hakea
Vastaa lainaten
  #8  
Vanha 13.02.2010, 09:05
akiky:n Avatar
akiky akiky ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.01.08
Sijainti: Kouvola, Finland.
Viestit: 364
Perusasetus

Luimpas noita nyt taas uudestaan, tälläisen käsityksen minä sain:

Jos haluaa hakea vaarallisia rasteja:
Avoautossa oltava 6-pisteturvakehikko, umpiautossa pääkaari takatuin

Kaikissa autoissa:
Kaikkien istumapaikkojen on oltava kiinteän korirakenteiden tai kaarien sisällä.

Tässä sitten alkaakin se suhteellisuus, mikä on kiinteä korirakenne ja mikä on niiden sisällä. Minusta wrankku menee tähän kategoriaan, vaikka tua 'lavalla' olisikin matkustajia.
__________________
Ei tarvitse olla hullu, mutta se auttaa.
Vastaa lainaten
  #9  
Vanha 13.02.2010, 12:41
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja junnu78 Näytä viesti
CUP-kilpailuihin voivat osallistua sellaisetkin autot, jotka eivät täytä näiden sääntöjen turvakaarimääräyksiä. Kilpailujen järjestäjät merkitsevät rastilistaan sellaiset rastit (ns. vaarallinen rasti), joita ei saa tällaisilla autoilla hakea

suoraan kopioitu säännöistä. eli wrankulla voi osallistua, mutta vaarallisia rasteja ei saa hakea
Tähän asti TJ Wranglerin originaalikaaret on hyväksytty kaikissa kisoissa vaarallisten rastien hakuun. Siihen ei ole tullut muutosta. Mielestäni nyt on kyse siitä onko takana istuva appari kaarien sisällä. Siirtymillä ne suojaavat apparia. Vaarallisella rastilla apparit eivät ole autossa vaan vinssihommissa ja valmiina kuvaamaan.

Monissa kaatovideoissa näkee,että alkuperäiset kaaret ovat kestävät. Etu ja taka turvavyöt on kiinnitettu kaariin. Ei jenkeissä uskalleta tehdä niistä heikkoja. Korvausvaatimukset ovat järjettömiä jos ei kestä. Jos itse tekisin korvaavat kaaret, ne olisivat varmasti heikommat.

Kysymys: Tulkitsenko sääntöä tässä oikein. Jos Wrangler TJ:ssä takana istuva appari on kaarien sisällä sivulta ja takaa katsottaessa on kaaret hyväksytyt vaarallisille rasteille (tämähän tutkitaan vain siinä tapauksessa, että on yli kahden hengen tiimi)?
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive

Viimeksi muokannut jappe : 13.02.2010 13:00
Vastaa lainaten
  #10  
Vanha 12.02.2010, 23:16
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja Patu925 Näytä viesti
Muotoilen uusiksi kysymyksen eli kyseessä on varmaan alkuperäiset kaaret jotka kelpaa konttorille? (arvatenkin tieliikenteeseen hyväksytyssä avoautossa vaaditaan)

Pelkät suunnistus-sääntöjen mukaiset omavalmistekaaret eivät välttämättä riitä leimalle vietäessä, sinne pitää toimittaa käsittääkseni peukalohangallinen lippuja ja lappuja raakaaineista hitsiaineista ja vahvuuslaskelmia ym...

Sinällään hassu juttu jos jeepillä ajetaan vaarallisia rasteja ja auto on katsastettu liikenteeseen niin pitää olla kahdet kaaret päällekkäin...

Tieliikennekatsastetussa maastoautossa/avoautossa?Peukalonhangallinen paragraafeja?????
WTF?????

Ainakaan BJ:ssä ei ole mitään katsastuksen lisäämiä speksejä kaarista tai niiden riittämättömistä ainevahvuuksista.
bertan saa työntää mannerheimiä pitkin ilman korin yläosaa vaikka ei olisikaan pääkaarta>takatukia......

Opetelkaa ymmärtämään lukemaanne ennenkuin alatte itkemään kaarisäännöistä tällä palstalla.

Itse ekasta talvieksystä mukana olleena voin sen verran kertoa että kilpailusijoittuminen ei ole välttämättä kaarista kiinni.

6 Pisteen kaarilla ja venytetyillä etuovilla ei saada riittävää etua niihin kanssakilpailijoihin ketkä osaa ajaa ja lukea maastoa.
Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ladoga 2010 myllis Tapahtumat 224 03.05.2011 11:38
officross SIIRETTY 5/2010 VooDoo Jeep Tapahtumat 152 03.05.2010 20:55
Offivarusteen TalviEksytys 2008 22-24.2 Kentsu Tapahtumat 284 10.07.2008 12:22
Offivarusteen TalviEksytys lll Kilpailukutsu-07 Kentsu Tapahtumat 171 07.11.2007 12:23
Offivarusteen TalviEksytys 2006 Kentsu Tapahtumat 139 26.02.2006 18:41


Sivu luotu: 22:14 (GMT +2).