![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
|||
|
|||
![]() Eikös maalaisjärjellä ajateltuna kaaret kelpaa kisaan mutta ei vaarallisille rasteille? Onhan kyseessä sellaiset kaaret mitkä kelpaa katsastuskonttorilla?
|
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
![]() |
#3
|
||||
|
||||
![]()
Ei välttämättä kuulu aiheeseen muuten kuin Wranglerin kaarien kautta, yllättävän kestävät ovat tehdaskaaretkin...
__________________
<-Supporting your local heroes-> - Team Rolling Jeep - Mikälie jäätelökioski Jeep |
#4
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Pelkät suunnistus-sääntöjen mukaiset omavalmistekaaret eivät välttämättä riitä leimalle vietäessä, sinne pitää toimittaa käsittääkseni peukalohangallinen lippuja ja lappuja raakaaineista hitsiaineista ja vahvuuslaskelmia ym... Sinällään hassu juttu jos jeepillä ajetaan vaarallisia rasteja ja auto on katsastettu liikenteeseen niin pitää olla kahdet kaaret päällekkäin... |
#5
|
||||
|
||||
![]()
Ei tuossa ole mitään hassua/ihmeellistä. Tieliikenteeseen katsastetut kaaret eivät rajoita takapenkille pääsyä/poistumista. Kilpailussa kaarien pitää suojata autossa olevia henkilöitä, myös takapenkillä. Ihan turha alkaa pilkkua viilaamaan, kilpailusäännöt määrittelevät tarpeelliset turvalaitteet, tieliikennekatsastuksella ei ole niiden kanssa mitään tekemistä.
__________________
------------------------------------ Etelä-Suomen Offroad ry ------------------------------------ |
#6
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
EDIT: Ja nyybille opettele rekisteröitymään kun haluat kirjoitella tänne... Viimeksi muokannut Patu925 : 12.02.2010 23:26 Perustelu: nysvärille terkkuja |
#7
|
||||
|
||||
![]()
CUP-kilpailuihin voivat osallistua sellaisetkin autot, jotka eivät täytä näiden sääntöjen turvakaarimääräyksiä. Kilpailujen järjestäjät merkitsevät rastilistaan sellaiset rastit (ns. vaarallinen rasti), joita ei saa tällaisilla autoilla hakea
suoraan kopioitu säännöistä. eli wrankulla voi osallistua, mutta vaarallisia rasteja ei saa hakea |
#8
|
||||
|
||||
![]()
Luimpas noita nyt taas uudestaan, tälläisen käsityksen minä sain:
Jos haluaa hakea vaarallisia rasteja: Avoautossa oltava 6-pisteturvakehikko, umpiautossa pääkaari takatuin Kaikissa autoissa: Kaikkien istumapaikkojen on oltava kiinteän korirakenteiden tai kaarien sisällä. Tässä sitten alkaakin se suhteellisuus, mikä on kiinteä korirakenne ja mikä on niiden sisällä. Minusta wrankku menee tähän kategoriaan, vaikka tua 'lavalla' olisikin matkustajia.
__________________
Ei tarvitse olla hullu, mutta se auttaa. |
#9
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Monissa kaatovideoissa näkee,että alkuperäiset kaaret ovat kestävät. Etu ja taka turvavyöt on kiinnitettu kaariin. Ei jenkeissä uskalleta tehdä niistä heikkoja. Korvausvaatimukset ovat järjettömiä jos ei kestä. Jos itse tekisin korvaavat kaaret, ne olisivat varmasti heikommat. Kysymys: Tulkitsenko sääntöä tässä oikein. Jos Wrangler TJ:ssä takana istuva appari on kaarien sisällä sivulta ja takaa katsottaessa on kaaret hyväksytyt vaarallisille rasteille (tämähän tutkitaan vain siinä tapauksessa, että on yli kahden hengen tiimi)?
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive Viimeksi muokannut jappe : 13.02.2010 13:00 |
#10
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
Tieliikennekatsastetussa maastoautossa/avoautossa?Peukalonhangallinen paragraafeja????? WTF????? Ainakaan BJ:ssä ei ole mitään katsastuksen lisäämiä speksejä kaarista tai niiden riittämättömistä ainevahvuuksista. bertan saa työntää mannerheimiä pitkin ilman korin yläosaa vaikka ei olisikaan pääkaarta>takatukia...... Opetelkaa ymmärtämään lukemaanne ennenkuin alatte itkemään kaarisäännöistä tällä palstalla. Itse ekasta talvieksystä mukana olleena voin sen verran kertoa että kilpailusijoittuminen ei ole välttämättä kaarista kiinni. 6 Pisteen kaarilla ja venytetyillä etuovilla ei saada riittävää etua niihin kanssakilpailijoihin ketkä osaa ajaa ja lukea maastoa. |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ladoga 2010 | myllis | Tapahtumat | 224 | 03.05.2011 11:38 |
officross SIIRETTY 5/2010 | VooDoo Jeep | Tapahtumat | 152 | 03.05.2010 20:55 |
Offivarusteen TalviEksytys 2008 22-24.2 | Kentsu | Tapahtumat | 284 | 10.07.2008 12:22 |
Offivarusteen TalviEksytys lll Kilpailukutsu-07 | Kentsu | Tapahtumat | 171 | 07.11.2007 12:23 |
Offivarusteen TalviEksytys 2006 | Kentsu | Tapahtumat | 139 | 26.02.2006 18:41 |