![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
|
#1
|
||||
|
||||
![]() Ei tuossa ole mitään hassua/ihmeellistä. Tieliikenteeseen katsastetut kaaret eivät rajoita takapenkille pääsyä/poistumista. Kilpailussa kaarien pitää suojata autossa olevia henkilöitä, myös takapenkillä. Ihan turha alkaa pilkkua viilaamaan, kilpailusäännöt määrittelevät tarpeelliset turvalaitteet, tieliikennekatsastuksella ei ole niiden kanssa mitään tekemistä.
__________________
------------------------------------ Etelä-Suomen Offroad ry ------------------------------------ |
#2
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
EDIT: Ja nyybille opettele rekisteröitymään kun haluat kirjoitella tänne... Viimeksi muokannut Patu925 : 12.02.2010 23:26 Perustelu: nysvärille terkkuja |
#3
|
||||
|
||||
![]()
CUP-kilpailuihin voivat osallistua sellaisetkin autot, jotka eivät täytä näiden sääntöjen turvakaarimääräyksiä. Kilpailujen järjestäjät merkitsevät rastilistaan sellaiset rastit (ns. vaarallinen rasti), joita ei saa tällaisilla autoilla hakea
suoraan kopioitu säännöistä. eli wrankulla voi osallistua, mutta vaarallisia rasteja ei saa hakea |
#4
|
||||
|
||||
![]()
Luimpas noita nyt taas uudestaan, tälläisen käsityksen minä sain:
Jos haluaa hakea vaarallisia rasteja: Avoautossa oltava 6-pisteturvakehikko, umpiautossa pääkaari takatuin Kaikissa autoissa: Kaikkien istumapaikkojen on oltava kiinteän korirakenteiden tai kaarien sisällä. Tässä sitten alkaakin se suhteellisuus, mikä on kiinteä korirakenne ja mikä on niiden sisällä. Minusta wrankku menee tähän kategoriaan, vaikka tua 'lavalla' olisikin matkustajia.
__________________
Ei tarvitse olla hullu, mutta se auttaa. |
#5
|
|||
|
|||
![]()
Pitkästä aikaa kilpailussa nähdään myös etelälahden takaa tulevia eli Mutaraketit Virosta
nyybinä myllis |
#6
|
|||
|
|||
![]() hienoa
tervetuloa kisoihin siellähän on jo kolme muistakin maista
![]() ![]() ![]()
__________________
askolan offroad ry |
#7
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Monissa kaatovideoissa näkee,että alkuperäiset kaaret ovat kestävät. Etu ja taka turvavyöt on kiinnitettu kaariin. Ei jenkeissä uskalleta tehdä niistä heikkoja. Korvausvaatimukset ovat järjettömiä jos ei kestä. Jos itse tekisin korvaavat kaaret, ne olisivat varmasti heikommat. Kysymys: Tulkitsenko sääntöä tässä oikein. Jos Wrangler TJ:ssä takana istuva appari on kaarien sisällä sivulta ja takaa katsottaessa on kaaret hyväksytyt vaarallisille rasteille (tämähän tutkitaan vain siinä tapauksessa, että on yli kahden hengen tiimi)?
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive Viimeksi muokannut jappe : 13.02.2010 13:00 |
#8
|
|||
|
|||
![]()
Moi,
just pidetyssä CUP-komitean kokouksessa päätettiin soveltaa sääntöjen turvakaarimääräyksiä tämän kauden alusta alkaen sellaisenaan ja ilman tulkintoja kaikkiin autoihin, myös jeeppeihin (ja mm. avo-volvoihin). Eli materiaalivahvuudet ja rakenne (vähintään) kuten kappaleessa "4.1 Turvakaaret" määrätään. http://www.4x4cup.com/tiedostot/saan...2009-12-15.pdf Wranglerin tapauksessa (autoa tarkemmin mittailematta) kyse lienee pääasiassa pääkaaresta, eli onko tehtaan tekemässä kaaressa riittävä materiaalivahvuus ja onko rakenne OK (taivuttamalla vai hitsatuista mutkista). -Paavo |
#9
|
||||
|
||||
![]()
se olis pari viikkoa enää. laittakaas kuvia, että kenellä on auto vielä eniten osina...
|
#10
|
||||
|
||||
![]()
Mä en varmaan ihan kärki sijoilla ole mutta eipä saanut parempaa kuvaa kun tallis niin ahasta.
Ei uskalla viel pistää ilmoo.. Mut jos osat tulee ajallaan niin mahkuja olis vielä.
__________________
|
#11
|
||||
|
||||
![]()
Miullahan rupee auto jo näyttämään melko valmiilta.
mutta vielä olis puuhaa.. -etuovien, katon ja konepellin maalaus -takavalojen, työ valojen, flektin ja takavinssin sähköt -käyntihäiriöitä selvitellä -turvavöiden kiinnikkeet ja kaikkea muuta pientä näpräiltävää.. mutta kyllä se tästä vielä, kuukaus sitten tilanne oli hiukan huolestuttavampi ![]() |
#12
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Edit: En ollut ihan varma tuosta Arbin putken asennuksesta, mutta kai sen noin kuului olla.
__________________
Life's a bitch, and then you don't die. - Vanha vampyyrisananlasku Viimeksi muokannut pkarlstedt : 16.02.2010 02:06 |
![]() |
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ladoga 2010 | myllis | Tapahtumat | 224 | 03.05.2011 11:38 |
officross SIIRETTY 5/2010 | VooDoo Jeep | Tapahtumat | 152 | 03.05.2010 20:55 |
Offivarusteen TalviEksytys 2008 22-24.2 | Kentsu | Tapahtumat | 284 | 10.07.2008 12:22 |
Offivarusteen TalviEksytys lll Kilpailukutsu-07 | Kentsu | Tapahtumat | 171 | 07.11.2007 12:23 |
Offivarusteen TalviEksytys 2006 | Kentsu | Tapahtumat | 139 | 26.02.2006 18:41 |