![]() |
![]() |
|
Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms. |
![]() |
|
|
Työkalut | Etsi tästä viestiketjusta | Näkymä |
#126
|
|||
|
|||
![]() Lainaus:
EDIT: Ja nyybille opettele rekisteröitymään kun haluat kirjoitella tänne... Viimeksi muokannut Patu925 : 12.02.2010 23:26 Perustelu: nysvärille terkkuja |
#127
|
||||
|
||||
![]()
CUP-kilpailuihin voivat osallistua sellaisetkin autot, jotka eivät täytä näiden sääntöjen turvakaarimääräyksiä. Kilpailujen järjestäjät merkitsevät rastilistaan sellaiset rastit (ns. vaarallinen rasti), joita ei saa tällaisilla autoilla hakea
suoraan kopioitu säännöistä. eli wrankulla voi osallistua, mutta vaarallisia rasteja ei saa hakea |
#128
|
||||
|
||||
![]()
Luimpas noita nyt taas uudestaan, tälläisen käsityksen minä sain:
Jos haluaa hakea vaarallisia rasteja: Avoautossa oltava 6-pisteturvakehikko, umpiautossa pääkaari takatuin Kaikissa autoissa: Kaikkien istumapaikkojen on oltava kiinteän korirakenteiden tai kaarien sisällä. Tässä sitten alkaakin se suhteellisuus, mikä on kiinteä korirakenne ja mikä on niiden sisällä. Minusta wrankku menee tähän kategoriaan, vaikka tua 'lavalla' olisikin matkustajia.
__________________
Ei tarvitse olla hullu, mutta se auttaa. |
#129
|
|||
|
|||
![]()
Pitkästä aikaa kilpailussa nähdään myös etelälahden takaa tulevia eli Mutaraketit Virosta
nyybinä myllis |
#130
|
|||
|
|||
![]() hienoa
tervetuloa kisoihin siellähän on jo kolme muistakin maista
![]() ![]() ![]()
__________________
askolan offroad ry |
#131
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Monissa kaatovideoissa näkee,että alkuperäiset kaaret ovat kestävät. Etu ja taka turvavyöt on kiinnitettu kaariin. Ei jenkeissä uskalleta tehdä niistä heikkoja. Korvausvaatimukset ovat järjettömiä jos ei kestä. Jos itse tekisin korvaavat kaaret, ne olisivat varmasti heikommat. Kysymys: Tulkitsenko sääntöä tässä oikein. Jos Wrangler TJ:ssä takana istuva appari on kaarien sisällä sivulta ja takaa katsottaessa on kaaret hyväksytyt vaarallisille rasteille (tämähän tutkitaan vain siinä tapauksessa, että on yli kahden hengen tiimi)?
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive Viimeksi muokannut jappe : 13.02.2010 13:00 |
#132
|
|||
|
|||
![]()
Moi,
just pidetyssä CUP-komitean kokouksessa päätettiin soveltaa sääntöjen turvakaarimääräyksiä tämän kauden alusta alkaen sellaisenaan ja ilman tulkintoja kaikkiin autoihin, myös jeeppeihin (ja mm. avo-volvoihin). Eli materiaalivahvuudet ja rakenne (vähintään) kuten kappaleessa "4.1 Turvakaaret" määrätään. http://www.4x4cup.com/tiedostot/saan...2009-12-15.pdf Wranglerin tapauksessa (autoa tarkemmin mittailematta) kyse lienee pääasiassa pääkaaresta, eli onko tehtaan tekemässä kaaressa riittävä materiaalivahvuus ja onko rakenne OK (taivuttamalla vai hitsatuista mutkista). -Paavo |
#133
|
||||
|
||||
![]()
se olis pari viikkoa enää. laittakaas kuvia, että kenellä on auto vielä eniten osina...
|
#134
|
||||
|
||||
![]()
Mä en varmaan ihan kärki sijoilla ole mutta eipä saanut parempaa kuvaa kun tallis niin ahasta.
Ei uskalla viel pistää ilmoo.. Mut jos osat tulee ajallaan niin mahkuja olis vielä.
__________________
|
#135
|
||||
|
||||
![]()
Miullahan rupee auto jo näyttämään melko valmiilta.
mutta vielä olis puuhaa.. -etuovien, katon ja konepellin maalaus -takavalojen, työ valojen, flektin ja takavinssin sähköt -käyntihäiriöitä selvitellä -turvavöiden kiinnikkeet ja kaikkea muuta pientä näpräiltävää.. mutta kyllä se tästä vielä, kuukaus sitten tilanne oli hiukan huolestuttavampi ![]() |
#136
|
||||
|
||||
![]()
Tarvii vaihtaa vielä moottori ja tehdä muutama muu pikku juttu.
|
#137
|
|||
|
|||
![]() Kummat alle talvieksyyn??
Luokkana orkkis
245 75 16 continental 4x4 nastagummit vai Insa turbo saharat 31 10,5 15 Laskennalliset erot: leveydessä eroa 2,17cm korkeudessa ei tainnu olla juur mitää eroa... toisaalta tuolla Norsunkokoisella kauppakassilla on varmaan ihan sama mitä rengasta siellä on alla....
__________________
1973 Range Rover Iveco NC50 3.5TD -projekt-x- 2008 Range Rover Sport 3.6t tdv8 Ex kulkine 1990 Land Rover Discovery Tdi EX kulkine 1989 Range Rover Tehdasasennetulla VM 2.4TD Ex kulkine 1998 Range Rover p38 2.5tdi Ex kulkine 2004 Land Rover Discovery II Td5 |
#138
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
...mä laittasisin noista kahesta Insat
__________________
- Levannon We(l)ho - |
#139
|
||||
|
||||
![]()
Minä valitsisin Continentalit. Eikö se ole talvikisa ja mäkistä maastoa? Kitkasta on apua.
|
#140
|
|||
|
|||
![]() Pylpyrät
Mä pistäsin noista kahdesta saharat, mutta jos olis mahdollista niin laittaisin FOFF:in laparenkaat niin etenis ainakin hangessa...
Vaan eipä taida riittää tehot suikassa. |
#141
|
|||
|
|||
![]()
Jos laitat ne katurenkaat, niin varustaudu sitten ainakin kuorma-autollisella vararenkaita. Joskus vuonna miekka ja kypärä oltiin HK:n kanssa talvieksytyksessä katurenkain ja eka renkaan vaihto oli jo ennen ensimmäistä rastia! Maastoon maastorenkaat ja muualle sitten muuta.
|
#142
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Edit: En ollut ihan varma tuosta Arbin putken asennuksesta, mutta kai sen noin kuului olla.
__________________
Life's a bitch, and then you don't die. - Vanha vampyyrisananlasku Viimeksi muokannut pkarlstedt : 16.02.2010 02:06 |
#143
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
- p
__________________
Life's a bitch, and then you don't die. - Vanha vampyyrisananlasku |
#144
|
|||
|
|||
![]()
[QUOTE=sippis;642824]Luokkana orkkis
245 75 16 continental 4x4 nastagummit vai Insa turbo saharat 31 10,5 15 Mitä rengas valiintaan tulee niin mä laittaisin molemmat ![]() ![]() Ei kyl käy suora akselisia kilpailijoita kateeks ku kattoo tota lumi määrää voip vaikka tulla vissi tutuks 24 h aikana!! |
#145
|
|||
|
|||
![]() Voi perk....
SAAT...NA lueskelin tos noita Per..leen kaari ongelmia
Et ihmisillä on elämä vaikeeta ! ![]() Pakko oli lopettaa lukeminen ku meinas alkaa vi...taa ![]() ![]() |
#146
|
||||
|
||||
![]() Nollapisteessä ollaan
Silloin kun kaarisäännöt tuli, yritin selvitellä asiaa. Lopuksi turhaannuin ja unohdin asian. Kaikissa kisoissa kaaret hyväksyttiin. Nyt ollaan aloituspistessä ja samoja asioita vatkataan. Jokaisessa kisassa erikseen jännitetään hyväksytäänkö vai ei.
TJ Wranglerissa pääkaari alapäästä kiinnittyy neljällä pultilla korin palkkiin ja palkin alle ei saa lappua. Jotta kiinnitys olisi oikein on kiinnityksen kohdalta palkki rälläköitävä pois ja laitettava pelti tilalle. Sitten on sääntöjen mukainen ja paljon heikompi kiinnitys. Mutta jos koko palkki lasketaan lapuksi, on se riittävä. Mutta palkki ei ole irrallinen, niin voiko sen laskea lapuksi. En jaksaisi tälläisistä kinata aina katsastuksissa. Jos kaaret hylätään, niin saanko listan korjattavista kohdista. Korjaan ne ja varmaan seuraavassa kisassa saan uuden listan. V***u Nimimerkillä "kolaritestatuilla kaarilla ajava kilpailija". Onko niitä muilla?
__________________
Just do it Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997 Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000 Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive |
#147
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
Onko tuo mainitsemasi palkki seinämävahvuudelta 3mm, jos on niin silloin kelpaa suoraan ilman muutoksia. Jos ei ole nii onko mahdollista asentaa lappu jonka pinta-ala on 120cm2, vahvike lappu saa olla esim. muotoon taitettu. Meillä cupkomiteassa ei ole tarkkaa tietoa tuosta TJ Wragnlerin rakenteesta, joten olisiko sinulla mahdollista laittaa vaikka valokuvia tuosta kohdasta tuonne cupin mailiin officup@gmail.com . Saataisiin parempi käsitys tuosta tilanteesta. Tarkoituksena cupkomitealla on myös saada sääntöjen tulkinta samalle viivalle joka kisassa. Jos joku asia kelpaa kisassa x, niin se kelpaa myös kisassa y, jos se ei ole läpäissyt katsastusta esim. katsastusmiehen huolimattomuudesta johtuen.. |
#148
|
||||
|
||||
![]() Lainaus:
![]() ..niin, ja tikkaat + vaseliinia että mun perseen saa penkille..
__________________
------------------------------------ Etelä-Suomen Offroad ry ------------------------------------ |
#149
|
||||
|
||||
![]()
Vaseliinit ahteriin ja baanalle.
Hyvä Seppo, juuri näin. - p
__________________
Life's a bitch, and then you don't die. - Vanha vampyyrisananlasku |
#150
|
||||
|
||||
![]() kuvia
oli pakko käydä vielä lisäämässä pari rastia kun paikka kummitteli mielessä. tässä muutama kuva, varsinkin se viimeinen, jotkut paikat vain näyttävät talvellakin niin hyvältä (olisin hakenut jeepillä, mutta oli kiire syömään köh-köh)
|
![]() |
|
Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta) | |
|
![]() |
||||
Viestiketju | Aloittaja | Foorumi | Vastauksia | Viimeisin viesti |
Ladoga 2010 | myllis | Tapahtumat | 224 | 03.05.2011 11:38 |
officross SIIRETTY 5/2010 | VooDoo Jeep | Tapahtumat | 152 | 03.05.2010 20:55 |
Offivarusteen TalviEksytys 2008 22-24.2 | Kentsu | Tapahtumat | 284 | 10.07.2008 12:22 |
Offivarusteen TalviEksytys lll Kilpailukutsu-07 | Kentsu | Tapahtumat | 171 | 07.11.2007 12:23 |
Offivarusteen TalviEksytys 2006 | Kentsu | Tapahtumat | 139 | 26.02.2006 18:41 |