Offipalsta.COM  

Palaa takaisin   Offipalsta.COM > Off-Road > Tapahtumat
Rekisteröidy Offiblogit Yhteisö Kalenteri Viestit tänään Haku

Tapahtumat Kisat, kisatulokset, safarit, ajopäivät, kokoukset, yms.

Vastaus
 
Työkalut Etsi tästä viestiketjusta Näkymä
  #126  
Vanha 12.02.2010, 23:23
Patu925 Patu925 ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 06.09.08
Sijainti: Imatra
Viestit: 1.564
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja FinnDRZ Näytä viesti
Ei tuossa ole mitään hassua/ihmeellistä. Tieliikenteeseen katsastetut kaaret eivät rajoita takapenkille pääsyä/poistumista. Kilpailussa kaarien pitää suojata autossa olevia henkilöitä, myös takapenkillä. Ihan turha alkaa pilkkua viilaamaan, kilpailusäännöt määrittelevät tarpeelliset turvalaitteet, tieliikennekatsastuksella ei ole niiden kanssa mitään tekemistä.
On sillä, original luokassa...

EDIT:

Ja nyybille opettele rekisteröitymään kun haluat kirjoitella tänne...

Viimeksi muokannut Patu925 : 12.02.2010 23:26 Perustelu: nysvärille terkkuja
Vastaa lainaten
  #127  
Vanha 13.02.2010, 07:10
junnu78:n Avatar
junnu78 junnu78 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.03.06
Sijainti: mikkeli, Finland.
Viestit: 2.782
Perusasetus

CUP-kilpailuihin voivat osallistua sellaisetkin autot, jotka eivät täytä näiden sääntöjen turvakaarimääräyksiä. Kilpailujen järjestäjät merkitsevät rastilistaan sellaiset rastit (ns. vaarallinen rasti), joita ei saa tällaisilla autoilla hakea

suoraan kopioitu säännöistä. eli wrankulla voi osallistua, mutta vaarallisia rasteja ei saa hakea
Vastaa lainaten
  #128  
Vanha 13.02.2010, 09:05
akiky:n Avatar
akiky akiky ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 30.01.08
Sijainti: Kouvola, Finland.
Viestit: 364
Perusasetus

Luimpas noita nyt taas uudestaan, tälläisen käsityksen minä sain:

Jos haluaa hakea vaarallisia rasteja:
Avoautossa oltava 6-pisteturvakehikko, umpiautossa pääkaari takatuin

Kaikissa autoissa:
Kaikkien istumapaikkojen on oltava kiinteän korirakenteiden tai kaarien sisällä.

Tässä sitten alkaakin se suhteellisuus, mikä on kiinteä korirakenne ja mikä on niiden sisällä. Minusta wrankku menee tähän kategoriaan, vaikka tua 'lavalla' olisikin matkustajia.
__________________
Ei tarvitse olla hullu, mutta se auttaa.
Vastaa lainaten
  #129  
Vanha 13.02.2010, 11:44
Rekisteröimätön
Guest
 
Viestit: n/a
Perusasetus

Pitkästä aikaa kilpailussa nähdään myös etelälahden takaa tulevia eli Mutaraketit Virosta

nyybinä myllis
Vastaa lainaten
  #130  
Vanha 13.02.2010, 12:00
offi81 offi81 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 24.08.08
Sijainti: askola
Viestit: 212
Thumbs up

hienoa


tervetuloa kisoihin siellähän on jo kolme muistakin maista
__________________
askolan offroad ry
Vastaa lainaten
  #131  
Vanha 13.02.2010, 12:41
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja junnu78 Näytä viesti
CUP-kilpailuihin voivat osallistua sellaisetkin autot, jotka eivät täytä näiden sääntöjen turvakaarimääräyksiä. Kilpailujen järjestäjät merkitsevät rastilistaan sellaiset rastit (ns. vaarallinen rasti), joita ei saa tällaisilla autoilla hakea

suoraan kopioitu säännöistä. eli wrankulla voi osallistua, mutta vaarallisia rasteja ei saa hakea
Tähän asti TJ Wranglerin originaalikaaret on hyväksytty kaikissa kisoissa vaarallisten rastien hakuun. Siihen ei ole tullut muutosta. Mielestäni nyt on kyse siitä onko takana istuva appari kaarien sisällä. Siirtymillä ne suojaavat apparia. Vaarallisella rastilla apparit eivät ole autossa vaan vinssihommissa ja valmiina kuvaamaan.

Monissa kaatovideoissa näkee,että alkuperäiset kaaret ovat kestävät. Etu ja taka turvavyöt on kiinnitettu kaariin. Ei jenkeissä uskalleta tehdä niistä heikkoja. Korvausvaatimukset ovat järjettömiä jos ei kestä. Jos itse tekisin korvaavat kaaret, ne olisivat varmasti heikommat.

Kysymys: Tulkitsenko sääntöä tässä oikein. Jos Wrangler TJ:ssä takana istuva appari on kaarien sisällä sivulta ja takaa katsottaessa on kaaret hyväksytyt vaarallisille rasteille (tämähän tutkitaan vain siinä tapauksessa, että on yli kahden hengen tiimi)?
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive

Viimeksi muokannut jappe : 13.02.2010 13:00
Vastaa lainaten
  #132  
Vanha 13.02.2010, 21:01
Paavo Paavo ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 16.01.03
Sijainti: Oulu, Finland
Viestit: 4.363
Perusasetus

Moi,

just pidetyssä CUP-komitean kokouksessa päätettiin soveltaa sääntöjen turvakaarimääräyksiä tämän kauden alusta alkaen sellaisenaan ja ilman tulkintoja kaikkiin autoihin, myös jeeppeihin (ja mm. avo-volvoihin). Eli materiaalivahvuudet ja rakenne (vähintään) kuten kappaleessa "4.1 Turvakaaret" määrätään.

http://www.4x4cup.com/tiedostot/saan...2009-12-15.pdf

Wranglerin tapauksessa (autoa tarkemmin mittailematta) kyse lienee pääasiassa pääkaaresta, eli onko tehtaan tekemässä kaaressa riittävä materiaalivahvuus ja onko rakenne OK (taivuttamalla vai hitsatuista mutkista).

-Paavo
Vastaa lainaten
  #133  
Vanha 14.02.2010, 21:27
junnu78:n Avatar
junnu78 junnu78 ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.03.06
Sijainti: mikkeli, Finland.
Viestit: 2.782
Perusasetus

se olis pari viikkoa enää. laittakaas kuvia, että kenellä on auto vielä eniten osina...
Vastaa lainaten
  #134  
Vanha 14.02.2010, 21:37
¤Offi-Osku¤:n Avatar
¤Offi-Osku¤ ¤Offi-Osku¤ ei ole kirjautuneena
Sankari
 
Rekisteröitynyt: 12.07.04
Sijainti: Ikaalinen, Finland.
Viestit: 4.316
Perusasetus

Mä en varmaan ihan kärki sijoilla ole mutta eipä saanut parempaa kuvaa kun tallis niin ahasta.



Ei uskalla viel pistää ilmoo.. Mut jos osat tulee ajallaan niin mahkuja olis vielä.
__________________
¤Suzuki sj413 -87 Projekti¤ ¤Yamaha Grizzly 550 -11¤
http://www.teamdisaster.fi/

Vastaa lainaten
  #135  
Vanha 14.02.2010, 21:42
make-lj:n Avatar
make-lj make-lj ei ole kirjautuneena
Veteraani++
 
Rekisteröitynyt: 14.05.06
Sijainti: lappeenranta, Finland.
Viestit: 1.865
Perusasetus

Miullahan rupee auto jo näyttämään melko valmiilta.



mutta vielä olis puuhaa..
-etuovien, katon ja konepellin maalaus
-takavalojen, työ valojen, flektin ja takavinssin sähköt
-käyntihäiriöitä selvitellä
-turvavöiden kiinnikkeet

ja kaikkea muuta pientä näpräiltävää.. mutta kyllä se tästä vielä, kuukaus sitten tilanne oli hiukan huolestuttavampi
Vastaa lainaten
  #136  
Vanha 15.02.2010, 10:50
454SS:n Avatar
454SS 454SS ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 20.02.06
Sijainti: Luumäki, Finland.
Viestit: 3.361
Perusasetus

Tarvii vaihtaa vielä moottori ja tehdä muutama muu pikku juttu.
Vastaa lainaten
  #137  
Vanha 15.02.2010, 17:12
sippis sippis ei ole kirjautuneena
Konkari+++
 
Rekisteröitynyt: 20.02.03
Sijainti: KISKO, Finland.
Viestit: 942
Perusasetus

Kummat alle talvieksyyn??


Luokkana orkkis

245 75 16 continental 4x4 nastagummit

vai

Insa turbo saharat 31 10,5 15


Laskennalliset erot:
leveydessä eroa 2,17cm

korkeudessa ei tainnu olla juur mitää eroa...

toisaalta tuolla Norsunkokoisella kauppakassilla on varmaan ihan sama mitä rengasta siellä on alla....
__________________
1973 Range Rover Iveco NC50 3.5TD -projekt-x-
2008 Range Rover Sport 3.6t tdv8

Ex kulkine 1990 Land Rover Discovery Tdi
EX kulkine 1989 Range Rover Tehdasasennetulla VM 2.4TD
Ex kulkine 1998 Range Rover p38 2.5tdi
Ex kulkine 2004 Land Rover Discovery II Td5
Vastaa lainaten
  #138  
Vanha 15.02.2010, 18:11
pee:n Avatar
pee pee ei ole kirjautuneena
Moderator
 
Rekisteröitynyt: 21.02.04
Sijainti: Mäntsälä P
Viestit: 12.912
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja sippis Näytä viesti
Luokkana orkkis

245 75 16 continental 4x4 nastagummit

vai

Insa turbo saharat 31 10,5 15


Laskennalliset erot:
leveydessä eroa 2,17cm

korkeudessa ei tainnu olla juur mitää eroa...

toisaalta tuolla Norsunkokoisella kauppakassilla on varmaan ihan sama mitä rengasta siellä on alla....

...mä laittasisin noista kahesta Insat
__________________
- Levannon We(l)ho -
Vastaa lainaten
  #139  
Vanha 15.02.2010, 19:01
farmari:n Avatar
farmari farmari ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 04.02.06
Sijainti: länsirannikolla 64P/24I
Viestit: 1.569
Perusasetus

Minä valitsisin Continentalit. Eikö se ole talvikisa ja mäkistä maastoa? Kitkasta on apua.
Vastaa lainaten
  #140  
Vanha 15.02.2010, 19:54
Jylppy4x4 Jylppy4x4 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.08.07
Sijainti: Virrat, Finland.
Viestit: 150
Perusasetus

Pylpyrät


Mä pistäsin noista kahdesta saharat, mutta jos olis mahdollista niin laittaisin FOFF:in laparenkaat niin etenis ainakin hangessa...
Vaan eipä taida riittää tehot suikassa.
Vastaa lainaten
  #141  
Vanha 15.02.2010, 21:03
peltsssi peltsssi ei ole kirjautuneena
Jäsen
 
Rekisteröitynyt: 06.12.05
Sijainti: TURKU, .
Viestit: 40
Perusasetus

Jos laitat ne katurenkaat, niin varustaudu sitten ainakin kuorma-autollisella vararenkaita. Joskus vuonna miekka ja kypärä oltiin HK:n kanssa talvieksytyksessä katurenkain ja eka renkaan vaihto oli jo ennen ensimmäistä rastia! Maastoon maastorenkaat ja muualle sitten muuta.
Vastaa lainaten
  #142  
Vanha 16.02.2010, 02:04
pkarlstedt:n Avatar
pkarlstedt pkarlstedt ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.04.05
Sijainti: Riihimäki
Viestit: 470
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja junnu78 Näytä viesti
se olis pari viikkoa enää. laittakaas kuvia, että kenellä on auto vielä eniten osina...
Viimeistelyä vaille valmis:



Edit: En ollut ihan varma tuosta Arbin putken asennuksesta, mutta kai sen noin kuului olla.
__________________
Life's a bitch,
and then you don't die.
- Vanha vampyyrisananlasku

Viimeksi muokannut pkarlstedt : 16.02.2010 02:06
Vastaa lainaten
  #143  
Vanha 16.02.2010, 10:32
pkarlstedt:n Avatar
pkarlstedt pkarlstedt ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.04.05
Sijainti: Riihimäki
Viestit: 470
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja farmari Näytä viesti
Minä valitsisin Continentalit. Eikö se ole talvikisa ja mäkistä maastoa? Kitkasta on apua.
Joo, kitkarenkaat peliin vain.

- p
__________________
Life's a bitch,
and then you don't die.
- Vanha vampyyrisananlasku
Vastaa lainaten
  #144  
Vanha 16.02.2010, 12:36
Tirkmacine Tirkmacine ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 24.10.08
Sijainti: Röykkä
Viestit: 333
Perusasetus

[QUOTE=sippis;642824]Luokkana orkkis

245 75 16 continental 4x4 nastagummit

vai

Insa turbo saharat 31 10,5 15


Mitä rengas valiintaan tulee niin mä laittaisin molemmat(jos sais)

Ei kyl käy suora akselisia kilpailijoita kateeks ku kattoo tota lumi määrää
voip vaikka tulla vissi tutuks 24 h aikana!!
Vastaa lainaten
  #145  
Vanha 16.02.2010, 12:47
Tirkmacine Tirkmacine ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen++
 
Rekisteröitynyt: 24.10.08
Sijainti: Röykkä
Viestit: 333
Perusasetus

Voi perk....


SAAT...NA lueskelin tos noita Per..leen kaari ongelmia
Et ihmisillä on elämä vaikeeta !
Pakko oli lopettaa lukeminen ku meinas alkaa vi...taa
Vastaa lainaten
  #146  
Vanha 16.02.2010, 14:07
jappe:n Avatar
jappe jappe ei ole kirjautuneena
Arvostettu jäsen
 
Rekisteröitynyt: 04.05.05
Sijainti: Helsini, Finland.
Viestit: 2.511
Perusasetus

Nollapisteessä ollaan


Silloin kun kaarisäännöt tuli, yritin selvitellä asiaa. Lopuksi turhaannuin ja unohdin asian. Kaikissa kisoissa kaaret hyväksyttiin. Nyt ollaan aloituspistessä ja samoja asioita vatkataan. Jokaisessa kisassa erikseen jännitetään hyväksytäänkö vai ei.

TJ Wranglerissa pääkaari alapäästä kiinnittyy neljällä pultilla korin palkkiin ja palkin alle ei saa lappua. Jotta kiinnitys olisi oikein on kiinnityksen kohdalta palkki rälläköitävä pois ja laitettava pelti tilalle. Sitten on sääntöjen mukainen ja paljon heikompi kiinnitys. Mutta jos koko palkki lasketaan lapuksi, on se riittävä. Mutta palkki ei ole irrallinen, niin voiko sen laskea lapuksi. En jaksaisi tälläisistä kinata aina katsastuksissa. Jos kaaret hylätään, niin saanko listan korjattavista kohdista. Korjaan ne ja varmaan seuraavassa kisassa saan uuden listan. V***u

Nimimerkillä "kolaritestatuilla kaarilla ajava kilpailija".

Onko niitä muilla?
__________________
Just do it

Jeep Wrangler Sahara 4.0L 1997
Jeep Wrangler Sahara 4.0L 2000
Jeep Grand Cherokee 4.7L 2000 Quadra-Drive
Vastaa lainaten
  #147  
Vanha 16.02.2010, 16:56
oska80:n Avatar
oska80 oska80 ei ole kirjautuneena
Veteraani
 
Rekisteröitynyt: 18.11.04
Sijainti: Oulainen, Finland.
Viestit: 1.218
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja jappe Näytä viesti
Silloin kun kaarisäännöt tuli, yritin selvitellä asiaa. Lopuksi turhaannuin ja unohdin asian. Kaikissa kisoissa kaaret hyväksyttiin. Nyt ollaan aloituspistessä ja samoja asioita vatkataan. Jokaisessa kisassa erikseen jännitetään hyväksytäänkö vai ei.

TJ Wranglerissa pääkaari alapäästä kiinnittyy neljällä pultilla korin palkkiin ja palkin alle ei saa lappua. Jotta kiinnitys olisi oikein on kiinnityksen kohdalta palkki rälläköitävä pois ja laitettava pelti tilalle. Sitten on sääntöjen mukainen ja paljon heikompi kiinnitys. Mutta jos koko palkki lasketaan lapuksi, on se riittävä. Mutta palkki ei ole irrallinen, niin voiko sen laskea lapuksi. En jaksaisi tälläisistä kinata aina katsastuksissa. Jos kaaret hylätään, niin saanko listan korjattavista kohdista. Korjaan ne ja varmaan seuraavassa kisassa saan uuden listan. V***u

Nimimerkillä "kolaritestatuilla kaarilla ajava kilpailija".

Onko niitä muilla?
Tämä kaariasia nousi tämän topicin ja parin muun kyselyn ansiosta esille jälleen ja mietimme cupkomitean palaverissa varmaan tunnin tätä asiaa. Päädyimme lopputulokseen, että tulkitsemme kaarisääntöä niin kuin säännöissä lukee. Tämä sen takia ettei kukaan ole eri asemassa tai siis kaarien on kaikkien kilpailijoiden osalta täytettävä sama minimi vaatimus.

Onko tuo mainitsemasi palkki seinämävahvuudelta 3mm, jos on niin silloin kelpaa suoraan ilman muutoksia. Jos ei ole nii onko mahdollista asentaa lappu jonka pinta-ala on 120cm2, vahvike lappu saa olla esim. muotoon taitettu.

Meillä cupkomiteassa ei ole tarkkaa tietoa tuosta TJ Wragnlerin rakenteesta, joten olisiko sinulla mahdollista laittaa vaikka valokuvia tuosta kohdasta tuonne cupin mailiin officup@gmail.com . Saataisiin parempi käsitys tuosta tilanteesta.

Tarkoituksena cupkomitealla on myös saada sääntöjen tulkinta samalle viivalle joka kisassa. Jos joku asia kelpaa kisassa x, niin se kelpaa myös kisassa y, jos se ei ole läpäissyt katsastusta esim. katsastusmiehen huolimattomuudesta johtuen..
Vastaa lainaten
  #148  
Vanha 16.02.2010, 17:37
FinnDRZ:n Avatar
FinnDRZ FinnDRZ ei ole kirjautuneena
Veteraani+
 
Rekisteröitynyt: 25.01.05
Sijainti: Karkkila, Finland.
Viestit: 1.521
Perusasetus

Lainaus:
Alkuperäinen kirjoittaja pkarlstedt Näytä viesti
Viimeistelyä vaille valmis:



Edit: En ollut ihan varma tuosta Arbin putken asennuksesta, mutta kai sen noin kuului olla.
Hyvinhän tuo valmistuu.. täytyy sanoa Juicelle että huollossa ei tarvitse muuta kun sähköteippiä

..niin, ja tikkaat + vaseliinia että mun perseen saa penkille..
__________________
------------------------------------
Etelä-Suomen Offroad ry
------------------------------------
Vastaa lainaten
  #149  
Vanha 17.02.2010, 08:37
pkarlstedt:n Avatar
pkarlstedt pkarlstedt ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+++
 
Rekisteröitynyt: 25.04.05
Sijainti: Riihimäki
Viestit: 470
Perusasetus

Vaseliinit ahteriin ja baanalle.

Hyvä Seppo, juuri näin.

- p
__________________
Life's a bitch,
and then you don't die.
- Vanha vampyyrisananlasku
Vastaa lainaten
  #150  
Vanha 17.02.2010, 21:43
jeep360:n Avatar
jeep360 jeep360 ei ole kirjautuneena
Aktiivijäsen+
 
Rekisteröitynyt: 10.03.07
Sijainti: askola, Finland.
Viestit: 242
Talking

kuvia


oli pakko käydä vielä lisäämässä pari rastia kun paikka kummitteli mielessä. tässä muutama kuva, varsinkin se viimeinen, jotkut paikat vain näyttävät talvellakin niin hyvältä (olisin hakenut jeepillä, mutta oli kiire syömään köh-köh)
Liitetiedostot
Click image for larger version

Name:	P1010736.jpg‎
Views:	381
Size:	97,3 Kt
ID:	10873   Click image for larger version

Name:	P1010744.jpg‎
Views:	390
Size:	93,4 Kt
ID:	10874   Click image for larger version

Name:	P1010731.jpg‎
Views:	423
Size:	97,9 Kt
ID:	10875   Click image for larger version

Name:	L1040537.jpg‎
Views:	391
Size:	87,6 Kt
ID:	10876   Click image for larger version

Name:	L1040558.jpg‎
Views:	391
Size:	57,2 Kt
ID:	10877  

Vastaa lainaten
Vastaus


Käyttäjiä lukemassa tätä viestiketjua: 1 (0 jäsentä and 1 vierasta)
 

Pikalinkit

Samanlaisia viestiketjuja
Viestiketju Aloittaja Foorumi Vastauksia Viimeisin viesti
Ladoga 2010 myllis Tapahtumat 224 03.05.2011 11:38
officross SIIRETTY 5/2010 VooDoo Jeep Tapahtumat 152 03.05.2010 20:55
Offivarusteen TalviEksytys 2008 22-24.2 Kentsu Tapahtumat 284 10.07.2008 12:22
Offivarusteen TalviEksytys lll Kilpailukutsu-07 Kentsu Tapahtumat 171 07.11.2007 12:23
Offivarusteen TalviEksytys 2006 Kentsu Tapahtumat 139 26.02.2006 18:41


Sivu luotu: 09:25 (GMT +2).